tomb2

Prędkości C-360 na poszczególnych biegach

Polecane posty

thor1984    680

Czekając na prędkościomierz rowerowy zamówiony na allegro dziś dokonałem pomiarów a właściwie moja narzeczona uzbrojona w stoper. Ciągnik to ursus c 360, 3 bieg szosowy:

- 1200 obr/min - 5,5 km/h

- 1300 obr/min - 6 km/h

- 1400 obr/min - 6,4 km/h

- 1500 obr/min - 7 km/h

- 1600 obr/min - 7,3 km/h

 

Na 4 biegu szosowym przy 1200 obr/min wyszło 9,2 km/h

 

Jakiś punkt odniesienia mam, na ile dokładny - to się okaże podczas wykonywania oprysku.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Do oprysków 3 bieg i 1200 obr/min.Co do szybkości w transporcie duże ma znaczenia.Co do pompy podkręcania nie widzę sensu.Raz że pompa dostaje i przy 3000 obr/min popychacze się gną 2 silnik wyłożywany.U mnie dawka jest ustawiona fabrycznie do 2400 z pompa nic jeszcze nie robiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demon17    1

Witam, kupiłem rozsiewacz nawozów MDS 921 i problem polega na tym że nie wiem jak jechać żeby było dobrze;p Interesują mnie prędkości 6km/h, 7km/h i 8km/h przy obrotach WOM ~540.

 

Z tego co wyczytałem to mniej więcej tak to wygląda (dobrze??):

bieg 2 2200 => 6

bieg 3 1700 => 7

bieg 3 2000 => 8

Edytowano przez demon17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Masz wg. instrukcji obsługi

large_261367354.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demon17    1

Czyli wychodzi na to że:

 

bieg obroty prędkość

2 1900 => 6

2 2200 => 7

3 1800 => 8

3 2000 => 9

3 2200 => 10

Edytowano przez demon17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrofotol    0

Witam wszystkich :mellow:

Jest jakaś tabela lub mierzył ktoś prędkość na poszczególnych biegach w C-4011 z silnikiem od C-360.

Przykladowo ile km/h może być na 2 szosowej przy 2000 obr/min?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrofotol    0

Ok. C-4011 przy 42KM na 2 bez reduktora i 2000 obr/min - 7,17 km/h,

C-360 przy 52 KM też na 2 bez reduktora i 2200 obr/min - 7,102 km/h,

A ile może być na 2 bez reduktora przy 2000 obr/min w c-4011, gdzie są szybsze zwolnice, ale w której zamontowany jest silnik od C-360, który ma 52KM?

Czyżby te 10 koni i róznica 200 obr/min nie miałyby tu nic do gadania i dalej byłoby to 7,17 km/h?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek789    11

Witam szanownych Agrofotowiczów :) Zakupiłem w tym roku rozsiewacz no nawozów marki amazone z-604r i bedzie on głownie współpracował z ursusem c-360. W tabeli wysiewu rozsiewacza jendym z kryterium do dozowania dawki w kg/h jest prędkość. Mianowicie, czy wiecie jakie prędkości osiaga ursus c-360 na poszczególnych biegach przy poszczególnych obrotach ? :P z góry dziekuję za pomoc :)


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Niedawno znalazlem coś takiego ale jeszcze tego nie testowalem. Przyjmij dla trzeciego biegu 0,45 km/h (0,125 m/s) dla każdych 100 obr/min. Dla np. 1000 obr/min będzie to 4,5 km/h, a dla 1600 obr/min będzie to 7,2 km/h . Na drugim biegu będzie to 0,323 km/h dla każdych 100 obr/min, a na czwartym 0,69 km/h dla każdych 100 obr/min. Jeżeli ktos wie cos wiecej na ten temat to chętnie się dowiem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
meduza06    0

tabele prędkości podane w instrukcjach są podawane na podstawie całkowitego przełożenia skrzyni biegów i nie uwzględniają poślizgu, załóżmy że jakiś tam traktor na danym biegu przy prędkości obrotowej 2000 jedzie 18,32 km/h oznacza to że całkowite przełożenie wyniesie 18,32/2000= 0,00916 znając przełożenie na danym biegu możemy z łatwością policzyć ile pojedzie na tym samym biegu z mniejszymi obrotami np 1000 obr/min 1000*0,00916=9,16. tak jak to już ktoś wcześniej powiedział obliczamy to z proporcji. dodam jeszcze że prędkość taka zależna jest od promienia dynamicznego opony jaka jest na ciągniku a ma na to wpływ zużycie wynika to ze wzoru na prędkośc linową. Prędkośc linowa = prędkość kątowa * promień dynamiczn (np.0,585m) 18,32/0,585=31,32 [rad/s] gdy zużyta opona będzie miała promień mniejszy o 5 cm to prędkośc wyniesie 31,32*0,535=16,76 [km/h] niby tylko 5 cm mnie na promieniu a różnica na prędkości prawie 2 km/h co przy wykonywaniu oprysku daje istotna różnice, dodatkowo należało by uwzględnić poślizg tak jak ktoś to już wcześniej pisał, z tego co mi sie kiedys o uszy obiło na ściernisku wynosi ok 3 % myśle że podczas zabiegów pryskania mamy podobne warunki jak na ściernisku, jeśli to jest prawda to przy 7 km/h mamy strate prędkości 0,21 km/h co nie robi takiej różnice. Dobierając robocze podczas opryskiwania w swojej c360 robię to tak: najpierw ustalam wydatek wody jaki chcę wylać na hektar, jak już wiem ile to ma być sprawdzam w tabeli prędkość i ciśnienie cieczy roboczej jakie musze ustawić przy danych rozpylaczach przeważnie jest to 7km/h 3,5 bar i 300 l/hektar. Aby uzyskac te 7 km/h najpierw zamieniam to na m/s. 7km/h =1,9 m/s wynika to z 7/3,6=1,9444. jak już znam prędkość w m/s to na drodze rysuje linie startu i odmierzam 19 m i rysuje druga linie, teraz przy użyciu stopera prubuje do tej pory aż w 10 sekund przejadę dokładnie ten odcinek. jak przejazd jest szybszy to zmniejszam obroty i odwrotnie. Podczas pomiaru czasu przejazdu ciągnika przez dany odcinek musu on poruszać się cały czas z tą samą prędkością więc nie startuje z linij tylko pare metrów wcześniej aby ciągnik mógł się rozpędzić i w momencie dojechania przednich kół do linij druga osoba włącza stoper i wyłącza gdy koła przednie dojadą do drugiej lini.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukejro   
Gość lukejro

Zamiast się produkować wystarczy odmierzyć 100m. Zmierzyć czas przejazdu w sekundach i podstawić do wzoru V (km/h) = 360/T, (T czas przejazdu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
banan575    104

moja najwieksza  prędkość ursusa 360-3P to 26 km/h maks

 

 2350/ 2400 obrotow max 

 

Przejechalem 63km w dwie i pol godziny 

Edytowano przez banan575

Najwyzsza Izba Kontroli

Centralne Biuro Sledcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszek4    1

mam pytanie . Czy mozna zmienic przełozenia w skrzyni Ursusa 360? np. w miejsce koła 1 biegu  włozyc koło drugiego w miejsce drugiego trzeciego a trzecie i czwwarte dorobic o innnej ilosci zębów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszek4    1

 Co to znaczy ,że czwórki nie zmienie? Nie znam dokładnie budowy skrzyni biegów. Wiem ,że są przsuwne koła zebate lub wałki z kołami zębatymi.

Koło pierwszego biegu chciałbym usunąć. A na jego mijesce dac kolo 2 biegu, na miejsce 2 dac 3 , na 3-cie dac kolo 4 biegu.  W miejsce dawnego kola 4 -tego biegu dac kolo o innej ilości zębów.Piątke zostawić.

Edytowano przez leszek4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Górne koło czwartego biegu nie ma we wnątrz wielowpustu ani kołniarza na widełko jak 1,2 i 3,dolne też jest inne,bo na klinie.Co więcej,gorne koło 4 jest małe,mniejszego już nie zrobisz.Zrobienie szybszego nadbiegu na miejscu 4 jest bezsensu,gdzie nim jeździć,bo na pewno nie w terenie.Jak chcesz przyspieszyć ciągnik to zostaje zmienić zwolnice na 4011 gdzie przełożenia są 12:55 a w c360 11:56 a jak chcesz szybszy to z zetora 13:54 lub 14:53 o ile tu podejdzie półoś 14z w zwolnicę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszek4    1

prędkosci na poszczególnych biegach są:

1 bieg    4,773

2 bieg    7,102

3 bieg    9,896

4 bieg    15,192

5 bieg    25,375

a ja chciałbym przerobic na:

1 bieg    7,102

2 bieg    9,896

3 bieg    15,192

4 BIEG   20   !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

5 bieg    25,375

Mam nadzieje ,że teraz może bedzie to bardziej przejrzyste

chodzi o to ,że przłozenie z 4 na 5 bieg jest za długie. Jak jedziesz np pod lekką górke i na 5 -ce nie daje rady to redukując na 4 znacznie zwalniasz  bo brak biegu między 4: 15,192 km/h a  5:  25,375 km,h . Jak jedziesz 4ka to przy zmianie na 5-tke obroty z 1800 lecą na 1000 (jak szybko zmienisz bieg). Dobrze by jakis był miedzy nimi.

A mam jeszcze inne podobne pytanie. Czy w C330 da się zmienic przełozenie biegu  4-tego?

Tam jest taak: 4 bieg 7,57 km/h

                          5 bieg 14,65 km/h

                          6 bieg 23,44 km/h

Chciałbym wydłuzyc bieg czwarty do powiedzmy około 8,6- 9,3 km/h

Edytowano przez leszek4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszek4    1

a jesli zrobię zmiane w zwolnicach tak aby na czwórce zamiast 15.192 km/h prędkości max miec  powiedzmy 18 km/h ( czyli np zwolnice  13:54) to koło  5 biegu da radę zmienic na takie które ma wieksza ilośc zębów( aby zmniejszyć prędkośc 5 biegu ale i skrócić przełożenie z 4 na 5)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mezik0    64
Sprzedaj traktor i kup z półbiegami wyjdą ci te same pieniądze albo i taniej a ile czasu zaoszczędzisz na bezsensowne zmiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Nie da rady,koła piątego biegu nie ma,napęd następuje poprzez sprzegiełko które łączy dwa wałki,wałek sprzęgłowy z wałem górnym skrzyni biegów .Żadnych zmian na 4 i 5 nie zrobisz,jedynie co możesz to przyspieszyć 3 pod warunkiem że w skrzyni będzie miejsce na wielgachne  koło zębate wału dolnego plus górne malutkie.Ten mod i tak nie wypali bo skrzynia nie jest synchronizowana,przy takich prędkościach nie zmienisz biegu.Jak już coś to Zmień silnik na 4p albo roztocz blok, wstaw tuleje większej średnicy,wtedy bez redukcji wejdziesz pod każdą górę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszek4    1

Jestem wdzięczny za odpowiedź. Pomimo ,ze nie ma mozliwosci zrealizowania mojego planu to dziękuje za zaangazowanie i chęc pomocy. To sie naprawde liczy. Jesli chodzi o C360 to myślałem o silniku 3p bo mniej pali niz s-4003. Dlatego chciałem powyższy plan zrealizowac bo 3p jest słabszy a ostatnie przełożenie dla tego silnika jest troche za długie i jak pod górkę z niego sie zejdzie (zredukuje do 4) to juz tylko napłaskim mozna później 5 -tke włączyć( np. przy 4 tonach). Rozważałem juz różne opcje .O c360 myslałem troche jako alternatywie awaryjnej bo to duzy ciagnik fizycznie(jak na las 3,5 ha i gesto posadzone drzewa).

A czy w Ursusie 2812 jest mozliwa zmiana mocy z 38KM na 47KM? Chodzi mi o to czy skrzynia i most wytrzymaja ? W 3512 skrzynia chyba nie przenosi wiecej jak w 2812 bo miedzy silnikiem a skrzynia jest taka wstawka która podnosi obroty a za skrzynia i mostem sa zwolnice które zwalniają. I skrzynia chodzi szybciej jak w 2812 ale z tym samym momentem na kołach zebatych. Tak mi sie wydaje. Wieksza moc realizowana przez wyższe obroty skrzyni.

Dlaczego pytam. A no mysle ze sam ciagnik 2812 nie uciągnie na asfalcie na 4 biegu duzo wiecej jak c330/c330M (500kg wiecej???) Ale gdyby podniósłby mu moment ze 144 Nm na 165 Nm to juz troche co innego. Chodzi mi o to aby za nie dużą kase miec ciagnik który troche juz na najwyższym biegu uciagnie ale nie spali tak dużo jak c360 (S-4003). Teść ma c 360. Nie wiem ile dokładnie pali jego ciągnik ale mówi ,ze nie opłaca sie pojechac własnym ciagnikiem np. po 3t pustaków .Ewentualnie z dwoam przyczepami czyli 6 ton ale wtedy na płaskim max 4 bieg czyli 12 km/h.Lepiej brac transport (zawsze!!!). Nie mówie o transporcie wliczonym w cene jak w marketach. Ja mysle nabyc jakis ciagnik do prac w lesie ale chciałem aby słuzyl mi tez w transporcie . Widzę jednak ,ze trudno bedzie pogodzic te dwie rzeczy. Bo w lesie to może chodzic i "ciapek" który bedzie chodził i ze dwie godziny dziennie a duzo nie spali . No a nie chaiłbym miec duzo sprzetu bo wszystko trzeba utrzymać.

Edytowano przez leszek4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kamil8352
      Witam. Fendt 716 vario 2002r. Po nacisnieciu przycisku nie zmienia zakresu predkości I/II. Po zmianie zakresu mechanicznie kluczem na ciagnik jeździ tak jak powinien. Nie wyswietla zadnych błędów.
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj