Zaloguj się, aby obserwować  
kosti68

Awaryjnosc ciagnikow Fendt

Polecane posty

kosti68    17

Czytajac wasze problemy i narzekania na ciagniki Fendt chcialbym uswaidomic wam jak naprawde jest z tymi maszynami. Zajmuje sie naprawa tych ciagnikow w Niemczech od 13 lat , i przez ten caly czas obserwowalem rozwoj tych maszyn poczawszy od typow Fendt Favorit 500 i 800 a skonczywszy na "statkach kosmicznych" typu Fendt 936. Mozna powiedziec ze rozwoj techniki w rolnictwie jest jednym z najszybszych rozwojow techniki wogole. Sa to maszyny w ktorych elektronika i wysoko rozwinieta hydraulika odgrywaja najwazniejsza role w tym calym procesie. Widzialem wasze komentarze na forum mowiace o wadach i uszkodzeniach w tych ciagnikach, jak rowniez teksty "Fendt sie nie ma prawa popsuc" itd. Ale faktem jest, kazde maszyny sie psuja , bez wzgledu na marke, natomiast duza role w tych wlasnie ciagnikach odgrywa dbanie o ciagnik, jak rowniez rzetelne i w terminie wykonywanie wszystkich przegladow, wymianow filtrow, oleju itd. Trzeba miec rowniez swiadomosc ze kazda naprawa w tym ciagniku zwiazana jest w duzym zasobem wiedzy technicznej. To juz nie sa Ursusy czy MTS-y gdzie jak mailo sie chociazby mala "smykalke" do napraw to bylo sie dobrym mechanikiem. Przy naprawie tych ciagnikow niezbedne sa szczeglowe materialy do napraw, szkice, schematy, itd. Natomiast w tych najnowszych ciagnikach bez komputera nie zamontuje sie juz nawet dodatkowej lampy nie mowiac juz o jakiejs naprawie. Nastepna sprawa sa ciagniki przywozone z Niemiec, ktore w krotkim okresie czasu zaczynaja sie psuc.Prawda jest taka ze nawet w Niemczech ( prawie ok.90%) nikt nie pozbywa sie ciagnika bez jakiejs tam przyczyny, najczesciej sa to jakies ukryte wady gdzie naprawa bylyby za droga lub za bardzo skomplikowana i nieoplacalna. I takie wlasnie maszyny sa odsprzedawane za granice, a wtedy wczesniej czy pozniej te maszyny zaczynaja sie psuc, i sa to najczesciej usterki bardzo kosztowne. Sam znam przypadki gdzie mowilo sie rolnikowi, "sprzedaj tej ciagnik poki wogole jeszcze jezdzi"...." bo pozniej to juz nikt go nie kupi". I wlasnie takie maszyny najczesciej trafiaja do Polski i innych krajow Europy wschodniej. Podsumowujac temat, najwazniejsze jest przy kupnie ciagnika obejrzec go dokladnie , pojezdzic nim i przetestowac go na polu.....bo sam ladny wyglad jeszcze nic nie mowi o jego stanie technicznym. Mozna by sie rozpisywac tutaj na temat jakie w danej marce sa najczesciej usterki ale zajeloby to wiele czasu ktorego niestety za wiele nie posiadam.

 

pozdrawiam


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

ameryki to tu nie odkryłeś, i chodź długa to chyba mim zdaniem mało wnosząca wypowiedź i chyba nie potrzebowała zakładania nowego tematu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Moze i ameryki tym nie odkrylem, ale wielu ludzi ma problemy ze zrozumieniem paru istotnych rzeczy. A moze wlasnie temat jest warty dyskusji , zeby wiekszosc zrozumiala co w dzisiejszych czasach znaczy "TECHNIKA".


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Dziwne rzeczy opowiadasz, pokaz mi jeden przyklad przekladni bezstopniowej ktora ktos nazwal hybryda.....ja sie na przyklad nigdy z takim stwierdzeniem nie spotkalem.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez martyniuk_93
      Witam. Mam problem w moim Fendt 816 mianowicie sprzęgło bierze przy samym końcu, był jakiś czas że było ok, skrzynia była robiona i ze strony samego sprzęgła jest ok, co może być przyczyną? Wygląda na zapowietrzone. Czy jest jakaś procedura odpowietrzania czy coś ? 
    • Przez Anteek
      witam problem zFENDT 939 błąd  EDC1d.1.08  2015 rok
      Błąd pojawia się pod obciążeniem czy to transport czy pole.. 
      Wymieniony układ cały paliwowy ponad 50 k pln poszło i dalej ciągnik nie działa... wtryski pompa paliwowa wymieniona nic nie pomogło...
      Czy ktoś miał problem podobny z ciągnikiem?
       
    • Przez Zielony111
      Witam .Czy ktoś wie ja kalibruje się skrzynie Vario . Nie chce wzywać serwisu ponieważ wiem że nie potrzeba do tego podłączenia komputera .Jeśli ktoś umie to zrobić poprosze o instrukcjie . Z góry dziękuje .
    • Przez Kamilx
      Witam znajdzie sie ktos to posiada instrukcje napraw do fendt 311lsa i zechcialby sie nia podzielic? 
    • Przez tomgli
      jak w temacie, ktos sie do tego dobierał??
      Zajrzałem tam ale chyba trzeba wybić sforzen od rączki zeby dostac sie do tłoczka i moze by sie udało uzupełnic płyn.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj