Zaloguj się, aby obserwować  
piciaj

mf 3065 rura zamiast tłumika

Polecane posty

piciaj    31

Witam, Panowie , mam pytanie zwiazane z ukła wydechowymm, mianowicie czy jak wyprowadze z turbiny spaliny tylko rurą, a nie przez ten mały tłumik, czy we żniwa spokojnie bede mógł pracować bez obaw że zaprusze ogień na polu np. iskrami ;) ?? bo czytałem gdziesopinie że łopatki turbine tłumią iskry itp?? ale wolę zaczerpnąć informacji od was, może ktoś juz tak robił? pozdro dzięki za odpowiedz


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomu    4

Mój znajomy miał Ursusa 1224 założył do niego wydech przelotowy, z tego co wiem nic mu sięnie działo, ma teraz Renaulta 155.54 też ma przelotowy wydech i narazie nie iskrzy z niego.


Kopiowanie, używanie i rozpowszechnianie zdjęć jedynie za zgodą autora!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

w NH mamy turbinę, tłumik pod maską i rurę ponad maską. Nie zauważyłem żeby jakaś iskra poleciała...

Dlaczego chcesz omijać tłumik?? Skoro ktoś mądry go tam zamontował to raczej powinien tam zostać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piciaj    31

coś zgryźliwie mi kolego WSK' sugerujesz czy mi sie zdaje ;) chodzi o to ze skoro mam juz lekko oberwany tłumik, to jak pewnie wiesz jak sie spawa przegrzaną blachę, to nie idzie zbyt fajnie, więc wpadłem na pomysł wyprowadzenia wydechu przy słupku kabiny a nie w masce ..


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

Kolega Wsk napisał normalnie a nie zgryźliwie bo przecież jeśli wywalisz tłumnik to jest duże ryzyko samozapłonu np gdy wjedziesz do stodoły czy podczas ciągnięcia przyczep ze słomą


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

W żadnym razie nie chciałem ci dogryźć itp. Sory, jeżeli tak to odebrałeś ;)

 

Tłumik zawsze da się pospawać, jeżeli nie jest za mocno skorodowany wystarczy dobry spawacz i spawarka. Jeśli go ominiesz ciągnik będzie głośniej chodził i może to wpłynąć na silnik, nie wiem dokładnie ale w jakimś stopniu wpłynie, ale np. w motocyklach wypala zawory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

w takim razie spox ;) akurat w przypadku tłumika w moim MF jest tak skorodowany w tym miejscu że grubość jest podobna do puszki piwa. Coś wymyśle


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    11

W samochodach z doładowanymi dieslami przelotowy wydech sie sprawdza, turbina szybciej sie wkręca i nie jest dużo głośniej bo turbo wycisza prace silnika, no i ten rasowy dźwięk ;) Jeśli silnik jest sprawny, ma właściwy kąt wtrysku i szczelne gniazda zaworowe to nie powinien iskrzyć z wydechu. Poza tym iskry czy ogień przedostają sie nawet przez tłumik.

 

Nie wiem jak czwórka ale praca R6 z przelotem jest przyjemna dla ucha :)http://www.youtube.com/watch?v=9RnTIMAivYQ

 

W sumie wydech można wyprowadzić na bok i w pierwszej wersji puścić samą rure przy kabinie, jak sie nie sprawdzi (głośno, iskry, itp.) to zamiast rury wstawić jakiś tłumik przy słupku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1030

musial bys zrobic jakis tlumik pod maska a poza maske tylko rure wyprowadzic przy slupku ale pamietaj ze im wiecej "zakretow" na rurze od tlumika tym jest mniejsza moc. moze nie znacznie ale zawsze jakies ubytki sa.



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31
W samochodach z doładowanymi dieslami przelotowy wydech sie sprawdza, turbina szybciej sie wkręca i nie jest dużo głośniej bo turbo wycisza prace silnika, no i ten rasowy dźwięk ;) Jeśli silnik jest sprawny, ma właściwy kąt wtrysku i szczelne gniazda zaworowe to nie powinien iskrzyć z wydechu. Poza tym iskry czy ogień przedostają sie nawet przez tłumik.

 

Nie wiem jak czwórka ale praca R6 z przelotem jest przyjemna dla ucha :)http://www.youtube.com/watch?v=9RnTIMAivYQ

 

W sumie wydech można wyprowadzić na bok i w pierwszej wersji puścić samą rure przy kabinie, jak sie nie sprawdzi (głośno, iskry, itp.) to zamiast rury wstawić jakiś tłumik przy słupku.

własnie silniczek tyka jak zegarek , obaw o niego niemam, słyszalem jak chodzi silnik A4.236 bez turbo, a moj z turbo AC4.236, i jest dużo cichszy i turbo przy obciążeniu ładnie słychać, :) a średnica rury wydechowej jest jak dobrze pamiętam 65mm więc spory przepust, i słabe opory..


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    0
W samochodach z doładowanymi dieslami przelotowy wydech sie sprawdza, turbina szybciej sie wkręca i nie jest dużo głośniej bo turbo wycisza prace silnika, no i ten rasowy dźwięk ;) Jeśli silnik jest sprawny, ma właściwy kąt wtrysku i szczelne gniazda zaworowe to nie powinien iskrzyć z wydechu. Poza tym iskry czy ogień przedostają sie nawet przez tłumik.

 

Nie wiem jak czwórka ale praca R6 z przelotem jest przyjemna dla ucha :)http://www.youtube.com/watch?v=9RnTIMAivYQ

 

W sumie wydech można wyprowadzić na bok i w pierwszej wersji puścić samą rure przy kabinie, jak sie nie sprawdzi (głośno, iskry, itp.) to zamiast rury wstawić jakiś tłumik przy słupku.

Na tym linku co podałeś jest silnik z blow off-em, a nie przelotowym układem wydechowym :)

 

Tak dla jasności to "co to jest blow off???" http://pl.wikipedia.org/wiki/Blow_off

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    11

Wybacz ale skoro tak twierdzisz to chyba masz coś ze słuchem ;) Silnik jest na przelocie bo doskonale wiem jak pracuje patrol z RD28T na przelocie, nawet w tytule ładnie napisali że ma "side pipe" zamiast tłumika... No ale co ja tam wiem... Pewnie też nie potrafie odróżnić wastegate i zwalniającej turbiny (które dobrze słychać na filmiku przez owy przelot) od blow-off'a... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    0

Owszem, ten patrol ma wydech "side pipe", jest to taki wydech który jest wyprowadzany z boku samochodu ;) zresztą nawet na filmiku widać :)

(side pipe w wolnym tłumaczeniu oznacza boczną rure)...

A ten dźwięk po odpuszczaniu gazu spowodowany jest zaworem blow off... :) Nie chcę się kłucić, ale swoje wiem i akurat na tych sprawach znam sie wystarczająco dobrze :)

 

Aha i ze słuchem nic nie mam, nie musisz używać takich obraźliwych argumentów... wyluzuj :)

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    11

Tak, masz racje, wydech jest z boku samochodu, ja nigdzie nie określiłem jego położenia, co nie zmienia faktu że jest to wydech przelotowy, gdyż widoczny kit zwany "side pipe" czy tam "boczna rura" taki właśnie jest - to raz. Słyszałem nie jednego patrola na przelocie i wiem jak pracuje jego silnik na wolnym wydechu - to dwa ;)

 

Przy odpuszczaniu gazu ja słysze wastegate i gwizd zwalniającej turbiny, BOV "troche" inaczej upuszcza ciśnienie...

No ale jak tak dobrze sie znasz to pewnie wiesz lepiej i patrol w linku nie ma przelotowego układu wydechowego tylko BOV :) Wybacz że obraziłem Twój słuch :)

 

ps: Modyfikujesz może samochody, lub coś w ten deseń?

Pozdro!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    238
Nie chcę się kłucić, ale swoje wiem i akurat na tych sprawach znam sie wystarczająco dobrze B)

pogratulowac argumentu B)

jak mirasek pisal, w patrolu, w danym linku nie ma mowy, aby bylo slychac zawor upustowy, to na pewno dzwiek turbiny. slyszalem takie na zywo i nie mam watpliwosci co do tego.

poza tym w dieslu wcale nie jest latwo zamontowac blow offa, tzn. jest latwo ale wiaze sie to ze sporymi wydatkami - ponad 1000 zl - wiec male jest prawdopodobienstwo, ze ktos taki wsadzil B)

dodatkowo oprocz dzwieku nic nie daje, a w przypadku gdy silnik jest sterowany przepustnica, zabezpiecza turbosprezarke B)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    0
Tak, masz racje, wydech jest z boku samochodu, ja nigdzie nie określiłem jego położenia, co nie zmienia faktu że jest to wydech przelotowy, gdyż widoczny kit zwany "side pipe" czy tam "boczna rura" taki właśnie jest - to raz. Słyszałem nie jednego patrola na przelocie i wiem jak pracuje jego silnik na wolnym wydechu - to dwa B)

 

Przy odpuszczaniu gazu ja słysze wastegate i gwizd zwalniającej turbiny, BOV "troche" inaczej upuszcza ciśnienie...

No ale jak tak dobrze sie znasz to pewnie wiesz lepiej i patrol w linku nie ma przelotowego układu wydechowego tylko BOV :) Wybacz że obraziłem Twój słuch :)

 

ps: Modyfikujesz może samochody, lub coś w ten deseń?

Pozdro!

Piszesz o wastegate i BOV, w sumie to jest to samo (podobne) ten na linku działa w sumie tak jak blow off, czyli zwalnia ciśnienie z turbiny po odpuszczeniu gazu :) . Na słuch to nie jestem w stanie określić co tam jest zamontowane... A z tym patrolem na linku nie miałem bezpośrednio doczynienia, więc nie wiem co ma pod machą...

Nie, samochodów tak na codzien nie modyfikuje B) często chodze do sąsiada, on się takimi sprawami zajmuje i patrze mniejwięcej co i jak, no i brat ma wykształcenie technika mechanika i zna się na tym, więc jak coś to sie jego też pytam B)

Pozdro B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

wracam do tematu bo gdyby kogos to interere to pisz, tłumik udało mi sie pospawac, wewnatrz niego jest uformowane kolano z drobnej siatki w którym nie ma żadnych przeszkod żadnej scianki, tak wiec przymierzam sie do montażu rury przy słupku kabiny z boku,zrobie mały tłumik ewentualnie :P


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vektor    9

Ja miałem rure w MTZ teraz mam w 1614 i nic się nie dzieje. Różni ludzie mi odradzali że silnik będzie słabszy, że końcówki wtryskiwaczy polecą i przetestowałem to i nic się nie dzieje tylko że ciut głośnieszy jest, a w 1614 to tylko turbo gwizda. Tak że dobra rura żeliwna i tłumik ciągnik przeżyje :rolleyes: hehe


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zx9r    0
Ja miałem rure w MTZ teraz mam w 1614 i nic się nie dzieje. Różni ludzie mi odradzali że silnik będzie słabszy, że końcówki wtryskiwaczy polecą i przetestowałem to i nic się nie dzieje tylko że ciut głośnieszy jest, a w 1614 to tylko turbo gwizda. Tak że dobra rura żeliwna i tłumik ciągnik przeżyje :) hehe

 

tu wyraznie słychac 6ke z pustą rurą :D ,no i ten swist turbiny, troszke podrasowana :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vektor    9

tu wyraznie słychac 6ke z pustą rurą :blink: ,no i ten swist turbiny, troszke podrasowana :unsure:

[/url]

 

 

tu masz mają 16-stkę bez tłumika


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Artur1986
      Mam pytanie. Massey Ferguson 3085 mam luzy na ramionach tylnego podnosnika wariuję mi przy pługu obrotowym. Chce się dowiedzieć jak wymienić ramiona i wałek. Żeby wysunąć wałek przeszkadza bak paliwa więc moje pytanie czy trzeba dźwigać kabinę albo odkręcić samą pokrywe?
    • Przez Matus96
      Witam. 
      Mam problem z turbina w mf 3065. Ciągnik zaczął brać olej i brakowało mu mocy. Po diagnozie mechanika kazał zregenerować turbine i zrobić pompę paliwowa oraz wtryski. Po złożeniu ciągnika moc wróciła, ale po przejechaniu 4km przy turbienie pokazal się olej. Ciągnik wrócił do mechanika który stwierdził że turbina była źle zregenerowana i kazal jechac na gwarancje. Turbina zrobiona jeszcze raz po złożeniu stało się dokładnie to samo. Mechanik twierdzi, że jest to nie możliwe i nie wie gdzie leży przyczyna. 
      Zdjęcie jak to teraz wygląda.
      Miał ktoś podobny problem lub może ktoś wie coś się dzieje?? 

    • Przez RedPower
      Witam,
      zabrałem się za naprawę skrzyni biegów w mf 3065 ( 32x32) w celu wymiany zużytych synchronizatorów. Rozpołowiłem już traktor i zdjąłem dekiel w komorze w której znajduje się sprzęgło. Co dalej aby dobrać się dalej do skrzyni. Zielony element się cały rusza lecz nie chce wyjść.
      **************
      LINK DO RESZTY ZDJĘĆ: https://photos.app.goo.gl/7c1doGIDZBfkK29Q2
      **************


    • Przez mirek180
      Nie świeci się zając problem polega na tym że raz zaświeci się po 15 minutach a razpo prawie godzinie jak ga podczepię pod prostownik to po około 40 minutach zając się zaświeci
      akumulatory wymienione rok temu alternator w tym roku
    • Przez kamil800
      Witam
      Mam fabryczny przedni tuz na mf 8120 ale na tabliczce nie ma podanego jego maksymalnego udzwigu. Bede mu robic obciaznik na przod ale nie chce przesadzic i przydaloby sie wiedziec jaki tam jest udźwig 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj