RometOgar200

Natrysk na denka tłoka w Ursusie C360

Polecane posty

Witam tak jak w temacie mam zamiar zrobić natrysk na denka tłoków, ale się zastanawiam nad tym jaką wybrać pompę, aby była tak do ok 200zł. Myślałem nad jakąś od wspomagania, ale nie jestem pewien czy olej silnikowy Turdus 15w40 by jej nie zaszkodził i czy ona sama by zasysała olej, bo zbiornik oleju zwykle jest nad nią i spływa do niej grawitacyjnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

Chyba kolega będzie przecierał szlaki z tym śmiałym pomysłem. Pompie wspomagania olej silnikowy specjalnie nie zaszkodzi ale dla świętego spokoju można spróbować porównać lepkości oleju i płynu wspomagania, tylko może być problem dla jakich parametrów ta lepkość będzie określona. Z zasysaniem może być różnie, zależy na jaką wysokość ma zassać ale może być problem, przynajmniej gdy pompa będzie sucha, ale to też trzeba by doświadczalnie sprawdzić. Najlepiej pompę zamontować pod lub niewiele nad poziomem oleju, ale robi się problem z napędem. Chyba że chcesz wydać kilkaset $ na pompę elektryczną. Dla czego nie weźmiesz smarowania z fabrycznej pompy tak jak jest to robione w większości fabrycznych rozwiązań?

No i nie mogę nie zapytać po co ci to? W tak topornym i niewysilonym silniku nie ma to najmniejszego sensu, chyba że robisz z tego jakiś silnik wyczynowy żeby tylko pokazać, że się da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1949
tak naprawdę to ten tłok jest słabo do tego przystosowany ale jak zakładasz turbo to dlaczego nie ? Pompy od wspomagania są pompami łopatkowymi i zasysają normalnie a jedyny problem to suchy start. Wystarczy wymienić trybiki na bakielitowe jak jest to w pompach do paliw i wywalić zawór regulacji ciśnienia bo to dobierasz dyszami - leje wtedy zbyt dużo. Łopatki wytrzymają i pompa nie będzie siała opiłkami. Podobne pompki są także jako pomocnicze w pompach wtryskowych. Wysil trochę to co masz pod kopułą i powinieneś sobie poradzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Kolega się napatrzył na Ursus C360 Turbo Żnin...

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli chcesz założyć tylko turbinę to szkoda twojej roboty z natryskiem.  Bez korektora ciśnieniowego przy pompie wtryskowej nie wydoisz z tego większego ciśnienia jak 0,5 bara.

Czyli mieścisz się w lekkim doładowaniu gdzie praktycznie żaden silnik nie wymaga dodatkowego przystosowania.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Turbina dmucha do 0,8 bara pod obciążeniem, ale są planowane dalsze mody do 1 albo i ponad 1 bara. Nie chce brać oryginalnej magistrali olejowej, bo i tak jest słabe ciśnienie na 400ob 1 bar ok  wiec chce dać osobna pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

No ale po co ci ten natrysk? Jakiej spodziewasz się temperatury spalin? Chcesz modzić silnik a masz słabe smarowanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Elektryk napisał:

No ale po co ci ten natrysk? Jakiej spodziewasz się temperatury spalin? Chcesz modzić silnik a masz słabe smarowanie?

Słabe smarowanie 1 bar na wolnych rzeczywiście w 60-siątkach spada często do 0 na wolnych i jeździ jeszcze przez parę lat więc bez przesady nie jest, aż tak  małe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

1 bar na wolnych w 60-ce to raczej norma. Pompę z wspomagania to bym sobie raczej darował a założył niedużą zębatą choć by na wał jako wspomagającą czy nawet główną i wspiął się w magistrale. W mtz-cie natrysk to dodatkowe otwórki na 2 i 4 panewce głównej wału przewiercone pod  skosem w stronę tłoka. 

Jedną zewnętrzną pompę oleju o większej wydajności możesz założyć i nie jest to niczym nowym popularnie stosowane w silnikach z suchą miską. 

I fajnie będziesz miał wspiąć chłodnicę oleju. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1949
Przy niskim ciśnieniu wolnych można odcinać galerię Jet a i będzie hasać ale to już sterowniki. Co do korektora to podejrzewam, że raczej dymienie mu nie będzie przeszkadzało...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, DTaras napisał:

A tak w ogóle zwróciłeś uwagę jak jest mocowana głowica?

A co ma głowica do natrysku? ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johniy861    78
tylko w jaki sposób doprowadzić olej jak najbliżej denka tłoka? dodatkowe otwory w wale? a może przez korbowody? jest z tym trochę zabawy a efekt i tak nie powali bo trzeba by chłodnice oleju zamontować dla jakiegokolwiek sensu.... pozatym regulacja kata wtrysku... na oko? no i dawka ale to podstawa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, johniy861 napisał:

tylko w jaki sposób doprowadzić olej jak najbliżej denka tłoka? dodatkowe otwory w wale? a może przez korbowody? jest z tym trochę zabawy a efekt i tak nie powali bo trzeba by chłodnice oleju zamontować dla jakiegokolwiek sensu.... pozatym regulacja kata wtrysku... na oko? no i dawka ale to podstawa

Chłodnica oleju już od początku jest zamontowana. A to jak ja to doprowadzę to jeszcze nie wiem, bo trzeba najpierw o pompy zacząć , potem miskę zdjąć i wtedy dać 1 główną rurkę i albo w nią dysze wkręcić lub z rurki 4lub5 mm na zewnątrz dogiąć tak ,żeby nigdzie nie kolidowało z niczym i dobrze psikało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Wiesz Ty chłopie w ogóle jak jest silnik przystosowany do turbo? to są inne tłoki, inne pierścienie, inne korbowody, głowica inaczej dostosowana, inne końcówki wtryskiwaczy, inny kąt wtrysku, a ty chcesz zakładać turbo w czymś takim jak 60-tka, co ledwie samo zipie i nawet koło turbo nie stało?  żeby czasami z tej modernizacji nie zostało mniej niż z tych panewek które pokazywałeś kilka dni temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

Nie przesadzaj że w silniku turbo wszystko jest inne. Są silniki które identyczne konstrykcyjnie w wersji z turbo i bez. Co do nastrysku oleju to niektórzy uturbiając silniki N/A wręcz wyrzucają natrysk na denka tloków. Może warto sie zastanowić dlaczego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

W jakich silnikach  z turbo jest wszystko identyczne z wolnossącym , przykłady podaj? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

Sean jeden z przykładów :

Ursus 5314 i 6014 mają identyczne silniki z tą różnicą że ten drugi ma fabrycznie założoną turbinę . 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie nie przesadzajmy. Jak się rozleci to silnik 60-ki ogólnodostępny. Zrobi i będzie jeździł dalej a zajawka fajna.

W ruskim są otwory nawiercone i elegancko sobie sika po tłoku. 

https://zapodaj.net/b86d910de9ce6.jpg.html

W patrolu 6-cio garowym były dysze z rurką  zawiniętą za tuleję a przykręcone do bloku śrubą drążoną nr 12121.

https://zapodaj.net/ac5265e5ffe53.png.html


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ale jest fabrycznie przystosowany a nie jakieś WYMYSŁY prototypów "konstruktorów" z AF, to Ursus 912-914, 1222-1224 też był przystosowany fabrycznie do założenia turbiny,  ale fabrycznie, a nie że sobie ktoś tak ubzdura i w dodatku w takim padle jak 60-tka.

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8520

sean nie wydziwiaj popatrz na youtube jak się zachwycają turbiną w 60-ce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Zachwyt co innego, a życie co innego, przerobić na pokaz można i faceta na kobietę, ale to tylko na pokaz.    :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez eddi87
      Panowie do 3-4 tys jakiej dwójki obrotowej szukać co by dokupił do niej jeszcze odkladnie, piersi, lemiesze.
    • Przez Lesiu123
      Witam zastanawia mnie to jak mam rozłączyć hamulce na dane koło w Ursusie c4011 jak jest tylko jeden pedał ? Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez MarcelJaros
      Witam 
      Wykonuje ktoś z Was zabiegi ochrony roslin c360 i opryskiwaczem biardzki 15m? Interesują mnie wydajnościi cieczy l/ha jakie Wam wychodzą w praktyce 
      Mam zamiar pryskać 250-300l/ha  . Bedę robił osobiście kalibracje ale chciałem wiedzieć dla porównania 
      Z góry dzięki
    • Przez Fredovsky
      Witam. Mam problem mam problem z hamulcami w c-360. Ostatnio wymieniałem cylinderek w prawym kole wszystko złożyłem, ale ciągnik nie hamuje (ma lekkie spowalniacze). Jak kręciłem piastą dawały radę zatrzymać ale podczas jazdy mają zbyt mało siły. Układ jest odpowietrzony wg. mnie po naciśnięciu pedałów(chodzą z lekkim oporem i odbijają) płyn leci strumieniem z odpowietrzników. Więc moje pytanie czy jest jakaś regulacja na tych cylinderkach bądź jakiś inny sposób na ustawienie tego?
    • Przez majes
      każdej wiosny mam problem z rozsianiem nawozu. Mam podmokłe ziemie. Do tej pory czasami udało się rozsiać po przymrozku. teraz mamy zakaz stosowania przed 1 marca i efekt taki że mamy zaraz kwiecień, a u mnie nie mam mowy z wjechaniem w pole, rośliny aż proszą się o zasilenie nawozem.
      Chciałem założyć bliźniaki ale zastanawiam się nad zbudowaniem napędu gąsienicowego. Efekt końcowy chciałbym żeby był taki :)

      Gość tu ma na sprzedanie gotowy ale cena spora.
      https://www.olx.pl/oferta/naped-gasienicowy-CID5-IDjV5gr.html#3580abf2ca
      Trochę zabawy w warsztacie ale powinno się udać. Znacie może kogoś kto wykonał już taki napęd?
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj