Skocz do zawartości
RometOgar200

Natrysk na denka tłoka w Ursusie C360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam tak jak w temacie mam zamiar zrobić natrysk na denka tłoków, ale się zastanawiam nad tym jaką wybrać pompę, aby była tak do ok 200zł. Myślałem nad jakąś od wspomagania, ale nie jestem pewien czy olej silnikowy Turdus 15w40 by jej nie zaszkodził i czy ona sama by zasysała olej, bo zbiornik oleju zwykle jest nad nią i spływa do niej grawitacyjnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    107

Chyba kolega będzie przecierał szlaki z tym śmiałym pomysłem. Pompie wspomagania olej silnikowy specjalnie nie zaszkodzi ale dla świętego spokoju można spróbować porównać lepkości oleju i płynu wspomagania, tylko może być problem dla jakich parametrów ta lepkość będzie określona. Z zasysaniem może być różnie, zależy na jaką wysokość ma zassać ale może być problem, przynajmniej gdy pompa będzie sucha, ale to też trzeba by doświadczalnie sprawdzić. Najlepiej pompę zamontować pod lub niewiele nad poziomem oleju, ale robi się problem z napędem. Chyba że chcesz wydać kilkaset $ na pompę elektryczną. Dla czego nie weźmiesz smarowania z fabrycznej pompy tak jak jest to robione w większości fabrycznych rozwiązań?

No i nie mogę nie zapytać po co ci to? W tak topornym i niewysilonym silniku nie ma to najmniejszego sensu, chyba że robisz z tego jakiś silnik wyczynowy żeby tylko pokazać, że się da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DTaras    311
tak naprawdę to ten tłok jest słabo do tego przystosowany ale jak zakładasz turbo to dlaczego nie ? Pompy od wspomagania są pompami łopatkowymi i zasysają normalnie a jedyny problem to suchy start. Wystarczy wymienić trybiki na bakielitowe jak jest to w pompach do paliw i wywalić zawór regulacji ciśnienia bo to dobierasz dyszami - leje wtedy zbyt dużo. Łopatki wytrzymają i pompa nie będzie siała opiłkami. Podobne pompki są także jako pomocnicze w pompach wtryskowych. Wysil trochę to co masz pod kopułą i powinieneś sobie poradzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    206
Kolega się napatrzył na Ursus C360 Turbo Żnin...

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Jeśli chcesz założyć tylko turbinę to szkoda twojej roboty z natryskiem.  Bez korektora ciśnieniowego przy pompie wtryskowej nie wydoisz z tego większego ciśnienia jak 0,5 bara.

Czyli mieścisz się w lekkim doładowaniu gdzie praktycznie żaden silnik nie wymaga dodatkowego przystosowania.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Turbina dmucha do 0,8 bara pod obciążeniem, ale są planowane dalsze mody do 1 albo i ponad 1 bara. Nie chce brać oryginalnej magistrali olejowej, bo i tak jest słabe ciśnienie na 400ob 1 bar ok  wiec chce dać osobna pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    107

No ale po co ci ten natrysk? Jakiej spodziewasz się temperatury spalin? Chcesz modzić silnik a masz słabe smarowanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Elektryk napisał:

No ale po co ci ten natrysk? Jakiej spodziewasz się temperatury spalin? Chcesz modzić silnik a masz słabe smarowanie?

Słabe smarowanie 1 bar na wolnych rzeczywiście w 60-siątkach spada często do 0 na wolnych i jeździ jeszcze przez parę lat więc bez przesady nie jest, aż tak  małe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

1 bar na wolnych w 60-ce to raczej norma. Pompę z wspomagania to bym sobie raczej darował a założył niedużą zębatą choć by na wał jako wspomagającą czy nawet główną i wspiął się w magistrale. W mtz-cie natrysk to dodatkowe otwórki na 2 i 4 panewce głównej wału przewiercone pod  skosem w stronę tłoka. 

Jedną zewnętrzną pompę oleju o większej wydajności możesz założyć i nie jest to niczym nowym popularnie stosowane w silnikach z suchą miską. 

I fajnie będziesz miał wspiąć chłodnicę oleju. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    311
Przy niskim ciśnieniu wolnych można odcinać galerię Jet a i będzie hasać ale to już sterowniki. Co do korektora to podejrzewam, że raczej dymienie mu nie będzie przeszkadzało...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johniy861    32
tylko w jaki sposób doprowadzić olej jak najbliżej denka tłoka? dodatkowe otwory w wale? a może przez korbowody? jest z tym trochę zabawy a efekt i tak nie powali bo trzeba by chłodnice oleju zamontować dla jakiegokolwiek sensu.... pozatym regulacja kata wtrysku... na oko? no i dawka ale to podstawa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, johniy861 napisał:

tylko w jaki sposób doprowadzić olej jak najbliżej denka tłoka? dodatkowe otwory w wale? a może przez korbowody? jest z tym trochę zabawy a efekt i tak nie powali bo trzeba by chłodnice oleju zamontować dla jakiegokolwiek sensu.... pozatym regulacja kata wtrysku... na oko? no i dawka ale to podstawa

Chłodnica oleju już od początku jest zamontowana. A to jak ja to doprowadzę to jeszcze nie wiem, bo trzeba najpierw o pompy zacząć , potem miskę zdjąć i wtedy dać 1 główną rurkę i albo w nią dysze wkręcić lub z rurki 4lub5 mm na zewnątrz dogiąć tak ,żeby nigdzie nie kolidowało z niczym i dobrze psikało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1036

Wiesz Ty chłopie w ogóle jak jest silnik przystosowany do turbo? to są inne tłoki, inne pierścienie, inne korbowody, głowica inaczej dostosowana, inne końcówki wtryskiwaczy, inny kąt wtrysku, a ty chcesz zakładać turbo w czymś takim jak 60-tka, co ledwie samo zipie i nawet koło turbo nie stało?  żeby czasami z tej modernizacji nie zostało mniej niż z tych panewek które pokazywałeś kilka dni temu.


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    107

Nie przesadzaj że w silniku turbo wszystko jest inne. Są silniki które identyczne konstrykcyjnie w wersji z turbo i bez. Co do nastrysku oleju to niektórzy uturbiając silniki N/A wręcz wyrzucają natrysk na denka tloków. Może warto sie zastanowić dlaczego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1036

W jakich silnikach  z turbo jest wszystko identyczne z wolnossącym , przykłady podaj? 


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    685

Sean jeden z przykładów :

Ursus 5314 i 6014 mają identyczne silniki z tą różnicą że ten drugi ma fabrycznie założoną turbinę . 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

No właśnie nie przesadzajmy. Jak się rozleci to silnik 60-ki ogólnodostępny. Zrobi i będzie jeździł dalej a zajawka fajna.

W ruskim są otwory nawiercone i elegancko sobie sika po tłoku. 

https://zapodaj.net/b86d910de9ce6.jpg.html

W patrolu 6-cio garowym były dysze z rurką  zawiniętą za tuleję a przykręcone do bloku śrubą drążoną nr 12121.

https://zapodaj.net/ac5265e5ffe53.png.html


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1036

Ale jest fabrycznie przystosowany a nie jakieś WYMYSŁY prototypów "konstruktorów" z AF, to Ursus 912-914, 1222-1224 też był przystosowany fabrycznie do założenia turbiny,  ale fabrycznie, a nie że sobie ktoś tak ubzdura i w dodatku w takim padle jak 60-tka.

Edytowano przez Sean

Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1036

Zachwyt co innego, a życie co innego, przerobić na pokaz można i faceta na kobietę, ale to tylko na pokaz.    :P

  • Haha 1

Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez delta6583
      Witam, dzisiaj podczas koszenia zauważyłem coś dziwnego.
      Gdy mam wciśnięte sprzęgło do oporu coś piszczy, ale jak delikatnie popuszcze wszystko ustaje (delikatnie, że jeszcze wałek się nie włączy)
      Co to może być łożysko oporowe ?
    • Przez krzychu652
      Witam.
      Czym może być spowodowane odchylanie się dźwigienek sprzęgła (łapek) w stronę łożyska oporowego pod wpływem zwiększania prędkości obrotowej silnika? Robiłem remont sprzęgła (nowe tarcze, dociski, śruby, sprężyny główne, sprężyny łapek, kołki w obudowie sprzęgła oraz oczywiście łożysko oporowe - jednym słowem całe sprzęgło nowe) i gdy zwiększam obroty silnika to łapki odchylają się w stronę łożyska oporowego i te od jazdy łapią łożysko, które zaczyna się obracać (mam przedłużoną dźwignię od pedału więc luz ustawiam na ok. 5 mm). Dopiero gdy luz jest około 10 mm to nawet na max obrotach to się nie dzieje. Domyślam się, że to może być wina wadliwych sprężyn od łapek (nowe były założone te niklowane - świecące), sprzęgło jest złożone poprawnie. Podczas kolejnego rozpoławiania ciągnika (4 raz) pewnie założę sprężyny od zetora, ale może spotkał się ktoś z Was kiedyś z takim problemem i ma jaką poradę?
    • Przez michal33554
      Witam. Kupiłem niedawno prasę Sipma Z 224. Wczoraj po wyjęciu tłoka w celu wymiany tulei wciskanych na sworzniu korbowodu , ponieważ korbowód tarł o przeciwwagę , okazało się że muszę wymienić 7 rolek na tłoku. 3 pozostałe są w bardzo dobrym stanie - nie mają żadnych luzów. I tu moje pytanie jakie kupić rolki ? Mam na myśli tańsze po 40 zł za sztukę czy ,,oryginalne'' po 60 zł. Dodam że prasa będzie pracowała na około 12 ha w ciągu roku. 
    • Przez MatiRol92
      Witam, mam pytanie do posiadaczy pokosówek fortschritt, chodzi mi o opuszczenie hederu w pokosówce, jak go opuszczam to strasznie trzęsie sie cała maszyna (podnoszenie jest okej) nawet jak opuszczam bez hederu to sa drgania. Nie wiem jak ten problem rozwiazać 
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.