kamil18fmr

Nowy model ZETORA- Maxterra

Polecane posty

kazikow    8
zetor ogłosił, że wstrzymuje działania nad MAXTERRĄ, jak dobrze pamiętam to chyba dlatego, że chce przetrwać kryzys i bezpieczniej bedzie wstrzymać nad nim prace... ;) tak przeczytałem w "farmerze"... mniejwięcej jakoś tak to brzmiało ;)

W Top Agrar 4 2009 równierz napisali że Zetor zawieśił prace nad Maxterrą z powodu kryzysu. Natomiast pracują nad modyfikacją Forrtery, min. zastosowanie przekładni napędowej z elektrochydrualicznym rewersem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

Mogliby jakiegoś powershifta wstawić, a rewers za to mechaniczny, dla mnie np takie rozwiązanie byłoby lepsze... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

Chodziło mi o wzmacniach momentu POWERSHIFT lub inny patent i przynajmniej 4-stopniowy.. a nie 3-stopniowy "zetorshift" ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wzmacniacz momentu to to samo co Powersift, cała idea polega na obniżeniu przełożenia(średnio o ok 20%) bez wysprzęglenia, a nazwa to już wybór producenta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Tylko że wzmacniacz momentu z tego co się spotkałem jest jednostopionowy, a Powershift to nawet 8-mio stopniowy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie do końca, w Forterrach jest trójstopniowy wzmacniacz. 8 stopniowy Poewrshift też jest wzmacniaczem, to po prostu dwie rożne nazwy tego samego mechanizmu. Wszystkiemu winny jest Ursus, mógł w c 385 użyć nazwy powershift i nie było by problemu ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218
Chodziło mi o wzmacniach momentu POWERSHIFT lub inny patent i przynajmniej 4-stopniowy.. a nie 3-stopniowy "zetorshift" ;)

 

W Agrotronach serii K też były 3 półbiegi i jakoś nikt nie płakał z tego powodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Wzmacniacz momentu to tylko poskojęzyczna nazwa powershiftu i to wszystko.

Co do postu Daniel215 to nie wiem czemu masz takie uprzedzenia do Zetora. A jak by miał 4 biegi pod obciążeniem to by było też za mało, bo byś co najmniej 5 wymagał ;) ? Jakoś dwustopniowy w Pronarze P5 ci nie przeszkadzał ;) niewiedzieć czemu.

Jakoś zachodnie strony internetowe nie boją się nazwać tego 'Zetorshiftu' - powershiftem:

Keeping a 9kph (5.6mph) forward speed on the gently rolling site required frequent use of the tractor's three-speed powershift function - easy enough to operate using push buttons on the front face of the main gear lever.

Źródło: http://www.fwi.co.uk/Articles/2006/06/14/9...irst-drive.html

OOO nawet w DLG zrobili coś co powoduje zgorszenie :D , nazwali 'Zetorshift' - powershiftem.

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Ze..._Forterra_e.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

Dobra dobra... nie wymądrzajcie się już tak, a co do waszych postów to bez komentarza... nie można wyjaśnić, napisać na czym polega itd...???

więc zapytam grzecznie... czy np. ten wzmacniacz co montowany jest w zetorze to to samo co powershift w deutzu??? (zasada działanie wiem ze jest ta sama, ale czy konstrukcja itd, jest taka sama) i czy dana firma produkując ciągnik wykupuje jakiś patent na powershift czy sama robi wg. siebie wzmacniacz tak jak potrafi???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

jak kupuje cala skrzynie np. ZF to razem ze wzmacniaczem momentu :P

a jesli robi sama to mysi go zaprojektowac i skonstruowac, dzialaja na tej samej zasadzie, wiec sa podobne w budowie. moga sie roznic np. sterowaniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

Nmo i brzozak2@ łądnie wyjaśnił... i o to mi chodziło... ale wzmacniacze zachodnich firm są trwałe, a ursusa "zółw", "zając" ("ursusshift" :P ) lubi sie często popsuć... ale to jest chyba troche inna konstrukcja niż ta zachodnia???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

No i o to mi chodizło, że konstrukcja i rozwiązania są inne i podejżewam że w zetorze też jest inna nie na bazie powershift tylko własnej konstrukcji :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Tylko odróżnij jedno stopniowy powershift z ciężkich ursusów i zetorów z technologią z przed ponad 30 lat (który twierdzisz, że jest zawodny) z trzy stopniowym powershiftem z nowych zetorów bo to zupełnie rozwiązanie, który nie wiele się różni od stosowanych w innych ciągnikach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257
No i o to mi chodizło, że konstrukcja i rozwiązania są inne i podejżewam że w zetorze też jest inna nie na bazie powershift tylko własnej konstrukcji :P

 

Z twoich wypowiedzi wynika jakoby nazwa powershift była zarezerwowana tylko dla produktów jednej firmy (lub w co coraz bardziej wierzę każdej byle nie Ursusa i Zetora). Tak więc każda firma która nie korzysta z gotowych rozwiązań ma swój własny powershift: MF ma swój 'masseyfergusonshift', John Deere ma swój 'johndeereshift', McCormick ma swój 'mccormickshift', a ten nieszczęsny Zetor ma 'zetorshift'. A to czy jest on trwały czy nie można się pytać tylko użytkowników. Co do budowy na linku którym ci wcześniej podałem są pokazane rozwiązanie kilku firm i Zetora w postaci schematów, więc nikt nie powinien się zasłaniać nieznajomością języka, wystarczy spojrzeć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
Tylko odróżnij jedno stopniowy powershift z ciężkich ursusów i zetorów z technologią z przed ponad 30 lat (który twierdzisz, że jest zawodny) z trzy stopniowym powershiftem z nowych zetorów bo to zupełnie rozwiązanie, który nie wiele się różni od stosowanych w innych ciągnikach.

potwierdzam, powershift zetora nie odroznia sie niczym na minus od zachodnich konkurentow, fakt ze silnik ma slaba charakterystyke, ale to osobne zagadnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1
Z twoich wypowiedzi wynika jakoby nazwa powershift była zarezerwowana tylko dla produktów jednej firmy (lub w co coraz bardziej wierzę każdej byle nie Ursusa i Zetora). Tak więc każda firma która nie korzysta z gotowych rozwiązań ma swój własny powershift: MF ma swój 'masseyfergusonshift', John Deere ma swój 'johndeereshift', McCormick ma swój 'mccormickshift', a ten nieszczęsny Zetor ma 'zetorshift'. A to czy jest on trwały czy nie można się pytać tylko użytkowników. Co do budowy na linku którym ci wcześniej podałem są pokazane rozwiązanie kilku firm i Zetora w postaci schematów, więc nikt nie powinien się zasłaniać nieznajomością języka, wystarczy spojrzeć.

Spokojnie kolego... już wszystko wyjaśnione i o to mi chodziło :P

W forterze jest 3-stopniowy wzmacniacz, a w ursusie tak jakby 2-stopniowy...

A co do nazw to są różne:

ursus-nie ma nazwy poprostu wzmacniacz lub tzw."zółw-zając"

MF-dynashift

JD-ma rodzaje przekładni np. powerquad :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

a ja tak patrze, ze troche nieprawdę napisalem w poscie wyzej, poniewaz w sensie poprawnosci dzialania i bezpieczenstwa ukladu napedowego rzeczywiscie nie odroznia sie niczym od zachodnich przekladni, ale jesli chodzi o komfort to juz tak :P :

- szarpie,

- ma dosyc duze (wyraznie odczuwalne) opoznienie czasowe, w zachodnich sprzetach nie ma czegos takiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

szarpie dlatego, że różnica prędkości między tzw. zółwiem a zającem jest dość duża...

a z opóźnieniem pewnie dlatego że olej dochodzi po czasie i tarczki też ściska po chwili (o ile dobrze pamiętam to żółw/zając w ursusie działa na podobnej zasadzie co załączanie przedniego napędu) :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

no tak tylko w innych konstrukcjach zmiana przelozenia tez odbywa sie na drodze hydraulicznej, a opoznienia nie ma, gdyz jak wiadomo plyn nie jest scisliwy (no praktycznie nie jest, ale na pewno organoleptycznie nie da sie tego stwierdzic) :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Być może to już uległo poprawie bo na głównej stronie Zetora w opisie Forterry pisze: The hydraulic circuits of

power shift and PTO are designed with a new electro-hydraulic distributor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

calkiem mozliwe, nie mialem jeszcze okazji jechac nowymi zetorami, jesli ktos mial to niech sie wypowie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolo    0

Dzisaj byłem w minikowe i słyszałem ze maja wyjść nowe zetory z silnikem 6 cylindrowym. Wiek ktoś coś o tym. Sorki za błąd w temacie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

To temat edytuj i będzie ok :D

 

Jeśli chodzi o Zetory 6cyl to masz na myśli nową serię Maxterra ale prace nad nią zostały podobno zawieszone przez kryzys.

Więcej o nic tutaj: >link< :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj