arassso

co sadzicie o seri ursusów 385 902 912

Polecane posty

lukasz912    0

ja mam nowe opony przy 912 a i tak mam problemy na glinie pod góre a u nas sa naprawde góry bizon ma robote na szerokich oponach zeby podjechac .... na waskich to nawet nie probuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

ee tam. u nas nawet nie prubuja wjezdzac na szerokich oponach bo sie boja ze sie kombajn przewroci. juz nie raz inaczej probowali kosic te gory. raz na skos a nie raz w poprzek. bo lepiej kosic w poprzek niz z gory na dol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zakrzewiak    8

912 jest godny polecenia mamy takiego u siebie z 87 roku pracował w atlasie 4 skibowym, agregacie 4,40m i w gruberze 3 m. Ma około 6 tyś mth i żadnego remontu jeszcze nie widział tylko takie drobne naprawy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1012    42

Jeśli chcesz zamienić C- 360 na U 912 to osobiście zastanowił bym się nad takim krokiem ;) dokupić kolejny ciągnik ciągnik to zupełnie inna sprawa. mam U 1012 i C-360 i gdybym musiał sprzedać któregoś sprzedał bym właśnie 1012, gdyż jest to ciężki ciągnik i nie do wszystkich prac się nadaje np. do siewu zbóż lub oprysków. Mniejszy ciągnik ma ten plus ze można wykonywać nim wszystkie prace. Oczywiście sprawy mają sie całkiem inaczej gdy mamy dwa lub więcej ciągników w gospodarstwie. Według mnie praca U 912 z trój skibowym pługiem jest nie ekonomiczne taki ciągnik, potrzebuje większych maszyn. POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1012    42

Ale ekonomia to nie tylko spalane paliwa ;) To także amortyzacja maszyn. Ja gdy zaczynałem orać moim 1012 to rozerwałem mój trój skibowy pług. myślę że 912 również może tego dokonać :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3
ee tam. u nas nawet nie prubuja wjezdzac na szerokich oponach bo sie boja ze sie kombajn przewroci. juz nie raz inaczej probowali kosic te gory. raz na skos a nie raz w poprzek. bo lepiej kosic w poprzek niz z gory na dol.

 

z górki na dół z albo pod górke i niech w tym momecie jeszce pas jezdy sie urwie hah powodzenia heheh miałem taki przypadek hamulce i opuszczenie hederu nie pomogło szcęscie ze pole miało drugie wzniesienie to sie w duł ztoczył i sam zatrzymał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jozek18    0

Witam ! Mam problem z podnośnikiem w moim U-912...otóż ciągnik ten ma "humory" z podnoszeniem raz podnosi jak Pudzian a raz jak skowronek...(chodzi o podnoszenie samych cięgieł do góry/ wywrócenie przyczepy/ podniesienie pługa etc) Jest kilka opcji : pompa ( wg mnie jest dobra .... bo jakby była zła nie podnosiłby wcale), rozdzielacz...., zawór odcinający...(po co on to nie wiem)

Proszę o pomoc :lol:

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidMalw    1

A jak masz regulowany podnośnik na tryb "praca" i "transport" to używasz go?Mój tata o nim nie wiedział i zawsze mu podnośnik wolno podnosił...A jak go podniosłem(taka rączka w kształcie odwróconej litery "L") do góry to od razu podnosi o połowę wyżej...

 

Nie wiem czy o to Ci chodzi,ale napisałem to co wiedziałem...


U-R-S-U-S C-385A RZĄDZI!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jozek18    0

tak mam taka opcje i już się nią bawiłem ale problem tkwi duuużo głębiej...:lol: niestety nie znam się aż tak na U-912...;(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fenol    4

hm ja mam 385A (niestety bez przodka) z 78r! i chodzi jak wściekły jak dbasz to nawet taki staruszek może jeszcze poszaleć, wszystko to kwestia stanu maszyny rzeczywiście nie spali wiele więcej od 60 no może jak mu dasz bardzo ciężka robotę. bardzo trudno jest zagrzać silnik naprawdę trzeba go katować aby temperatura skoczyła, ja mam żółwia zaspawanego ...niestety ale generalnie maszynka super i rzeczywiście naprawisz sam wszystko bo prosty jak budowa cepa


kupując polski produkt dajesz zarobić producentowi, który odprowadzi podatki do budżetu, pośrednikom którzy też odprowadzą podatki, pracownikowi, który wyżywi rodzinę, wyśle dziecko do szkoły do której właśnie zakupiono nowe komputery za pieniądze z podatków. Nie bądź konsumentem, bądź obywatelem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123
Witam ! Mam problem z podnośnikiem w moim U-912...otóż ciągnik ten ma "humory" z podnoszeniem raz podnosi jak Pudzian a raz jak skowronek...(chodzi o podnoszenie samych cięgieł do góry/ wywrócenie przyczepy/ podniesienie pługa etc) Jest kilka opcji : pompa ( wg mnie jest dobra .... bo jakby była zła nie podnosiłby wcale), rozdzielacz...., zawór odcinający...(po co on to nie wiem)

Proszę o pomoc :lol:

Pozdrawiam.

Odnośnie pompy kolego możesz się tu mylić przerabiałem podobny przypadek w swoim U 1004. W moim przypadku raz podniósł i chodził cały dzień w pługu bez problemu a nieraz kilka razy na dzień miał problemy z podniesieniem i winna tej sytuacji była pompa, a konkretnie uszczelniacz "simerring" na wałku pompy nie był szczelny.

 

Wymontuj pompę i postaw pompę pionową i tam gdzie wychodzi wałek pompy wlej ON zatkaj wejście pompy i zakręć pompą jeżeli przy wałku wessie ON to uszczelniacz do wymiany, lub jak ktoś woli pompa "19 -400 zł, 26- 500 zł, uszczelniacz + o-ringi ok 6 zł.

 

Sprawdzenie pompy i wymontowanie nie powinno przekroczyć 2 godzin pracy.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tadeusz1212    2

Witam !

 

Zastanawiam sie nad kupnem Ursusa 912. Nie wiem czy warto czy nie. Teraz pytanie do posiadaczy 912 ( i nie tylko ) ile pali na mtg, czy sa awaryjne, jaki sprzet pociągna itd. Chciał bym o nim wiedzieć jak najwięcej.

 

P.S. Jeżeli taki temat juz istnieje, to proszę te usunąć. Szukałem i nie mogłem znaleźdz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam519    6

Dane techniczne

 

* silnik 4-suwowy

* liczba cylindrów: 4

* pojemność skokowa: 4562 cm?

* moc: 80 KM

* liczba biegów przód/tył: 16/8

* WOM - obr/min: 540/1000

* max. prędkość jazdy: 25 km/h

* max udźwig podnośnika: 4125 kg

* wydatek układu hydrauliki zewnętrznej - dm?/min: 41 (55)

* ilość szybkozłączy hydrauliki zew.: 5

* koła przód: 12.4 R24

* koła tył: 18.4 R34 (16.9 R38)

* chłodzony cieczą

 

 

PS. poszukaj u wujka w Googlach ;) ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartus16    10

pytasz sie o 912??????? jak sie nie myle to posiadałes kiedys 914 to chyba wiesz co nie co o niej ;)


Jeżeli każdy pomysł wydaje Ci sie genialny to dopij wódkę i idz spać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

i tu sie mylisz. bo w moim 912 jest 5 szybkozlaczy czyli 2 pary +powrot swobodny(ale i tak bede to przerabial). wszystkie 912 mialy standardowo 2 pary wyjsc a jedna pare mialy c-385 i 902 ktore byly produkowane chyba do 84 lub 85 roku. a co do tych opon to @adam519 podal parametry ursusa 914 no ale one praktycznie to roznia sie tylko przednim napedem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tadeusz1212    2

Tyle czasu co ja juz jej nie mam to zapomniłem wszystko... Ej a opłaca sie zamienić 360 ( ta moja ) na 912 86r, silnik po kapitalnym remoncie ( sa papiery ) komplet obciązników itd ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
talek48    1

jesli bez doplacania to pewnie ;)

najlepiej samemu zobaczyc, przejechac sie i stwierdzic ze ci pasuje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam519    6

a widziałeś się z tym chłopem co go ma bo z wyglądu jest 1 klasa a co w środku wiesz na ilu h robił itp?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tadeusz1212    2

On go kupił z firmy co pociągał tiry jak sie zakopały czy sie zepsuły ( cos w tym stylu ) i on go kupił do foli i jest za duży i chce sie zamienić na cos mniejszego np. 360 bo mu sie spokojnie zmieści do foli mówi. I on jak go kupił to zrobił kapitalny remont silnika ( ma papiery ) tyle wiem narazie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam519    6

a widziałeś sie z nim bo czasami jest inne zdjęci jak był młodszy... ale jak tak jest jak piszesz to ja bym sie zamienił... a ty ile masz h?

 

 

 

 

 

 

<--------- 100 post ;);)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj