Zaloguj się, aby obserwować  
tommy66692

nie można wylączyc czwórki

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tommy66692    2255

bronowalem na czwórce wrzuciłem na początku pola jak dojeżdzałem chciałem zbić do trójki i nie można było, dojechałem do domu na 4 i teraz nie wiem co robic :P

co mogło sie stac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobertN    1

U mnie był taki problem, tylko że z 5 biegiem. Próbowałem wybić na siłe i nic nie pomogło, az w końcu podniosłem całą pokrywe od skrzyni i długim śrybokrętem wycofałem tryb, założyłem pokrywe i działa już rok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetmen    1

Wcale nie możesz wyłaczyc tego czwartego biegu nawet na luz?


John Deere 6130/Zetor 6340+tur trac lift 100/Zetor 7211/Ursus C-360-3P/Ursus C-328
Pracujo na ponad 70ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrok18    1

Witam i wyraże swoją opinię, zdejmij górną pokrywę i zobacz bo być może wodzik być zacięty i dlatego nie możesz wybić czwórki..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Tak to już jest. Naprzyklad w c 335 mam to samo tylko z biegiem 2. Dzieje się tak jak za mocno wrzuce bieg (z wyczuciem trzeba). Mój wójek ma też to w c-360. Sposób jest taki musisz to zrobić z pomocą łomika. Nie wiem jak jest w twoim ale w 335 odkręcam wajche od biegów wkładam łomik w odpowiedni wodzik i po problemie, a w c-360 wykreca się taką śrubke na skrzyni (nie wiem od czego ona jest ale jest ich sporo tj na każdy bieg) i też łomik lub śrubokręt i po problemie. Prawdopodobnie wina tkwi w wodzikach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bimladentoja   
Gość bimladentoja

Znaczy się biegi się zakleszczają po odblokowaniu,jedną z metod cytowanych powyżej,najlepiej przez odkręconą pokrywę zmiany biegów,zalecałbym wymianę zatrzasku adekwatnego do zakleszczającego się wodzika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255

czyli próbowac na siłe przesunąc czu od razu zdejmowac pokrywe?

mam jeszcze jedno pytanie- jak jade np. na czwórce (ale na innych biegach takze) bez obciązenia z górki i dam gazu i od razu odejmę to ze skrzyni słychać takie stuknięcie-jakby zatrzymanie rozpędzonego wałka? co o tym sądzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid777    0

Samemu to raczej sie nie bierz bo zetorka mlotkiem nie zrobisz... A ile masz mth w nim


“Sukces, to robienie tego, co chcesz robić, kiedy chcesz, gdzie chcesz, z kim chcesz, tak długo, jak tylko chcesz.” Anthony Robbins
Sprzedam: rozsiewacz rauch zs(a) komet, rozsiewacz kuhn zsa 450 hydr, rozrzutnik czarna białostocka, przyczepę 3.5t niską wywrotkę zarejestrowaną, agregat ścierniskowy kongskilde vibro-flex 9 łap, Prasę z224/1, alufelgi 18" BMW m3 styling 72

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki spokojnie sie to da zrobic w domu!! Miałem taki sam przypadek jak kolega wyżej :) Żadne wodziki lub zakleszczenia... Przyczyna jest jedna :) Kamienie od synchronizatora biegu 4 i 5 (bo tylko te dwa sa synchronizowane) są juz zużyte i trzeba śćiągnąć cała pokrywe... Wyciągnąć wodziki, i bardzo delikatnie rozsuwać trybka!!! Trzeba uważnie patrzeć bo pod każdym kamyczkiem jest sprężynka i może wpaść razem z kamieniem do skrzyni a wtedy to juz po robocie :) My przy okazji wymienilismy też wodzik biegu 4 bo był już lekko wybity tzn miał ubytki ... Co do zakładania tego spowrotem to jest tylko jeden sposób!! Na gume z majtek :P Obwiązujesz wałek gumka i pod nia wkladasz poszczególne kamyczki i sprężynki :) Powodzenia zyczę :) Jak cos to pytajcie ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255
Samemu to raczej sie nie bierz bo zetorka mlotkiem nie zrobisz... A ile masz mth w nim

dokładnie to nie wiem bo licznik nie chodzi :)

na jesieni skrzynia była robiona i miało byc wszystko ok

tzn. przez sciągniecie pokrywy da sie to zrobic?

 

edit

juz zrobione wybił się lekko klin :P tylko teraz pytanie czy będzie się to powtarzać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukeClaas    424

Jest na to 1 rada.

Nie spieszyć się ze zmienianiem biegów i dobrze wciskać sprzęgło.

Ja pare razy razy mojego zetorka skleszczyłem i teraz wiem ze nie ma co się spieszyć przy zmienianiu biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bobureczek    1

Po prostu zakleszczasz skrzynie. Może nie wysprzęglasz do końca i jest problem potem.

Edytowano przez wsk125ccm
Cyt. poprzedniego posta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

dawid777 z tym tekstem ze samemu zetorka i mlotkiem sie nie zrobi to zaszalałes haha. A tak do tematu to u mnie było to samo i pomogla dopiero wymiana calego synchronizatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255
Po prostu zakleszczasz skrzynie. Może nie wysprzęglasz do końca i jest problem potem.

bardzo ciekawe! skrzynia nie jest zakleszczona, dobrze wysprzęglam, gdyby była zakleszczona to dało by się t ozrobić poprzez te sruby na deklu a nie da sie :D

@rino-synchronizator został wymieniony, tam poprostu są takie 3 kliny, jeden się lekko wysunie i juz czwórka siedzi, jeden z userow AF pisał na gg zeby wyjąć te kliny, chyba tak zrobie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor3011    299

Ja też miałem taki problem ale zakleszczyłem i trzeba było wodzik wykręcić i odklesczyć i przy okazji musiałem kupić nowe wodziki bo bardzo ciężko wchodziły biegi i teraz chodzi jak zegarek tylko trzeba dobrze sprzęgło wciskać bo inaczej to każdy ciągnik zakleszczy się!!!!!!!! :lol:


Renault jest Bogiem...Orka nałogiem...Jazda zabawą...Paliwo podstawą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255

panowie znowu to samo, kupilem nowe kamienie synchronizatorów i nic nie pomogło, pytałem mechanikow i nie radzą wyjmowac wszystkich, tam w skrzyni sa podobno jakies podkładki ktore sciskają tryby i jest ich za malo, robi sie luz i przez to, srodek orki nie wiem co robic a zeby zacisnac tryby trzeba rozpolawiac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Ja wiosną wyjąłem kamienie i do dziś tak śmigam.Biegi wchodzą normalnie a skrzynia zakleszczyła się na 5-ce.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzymek    28

mam ten sam problem zakleszczyła się na 5 traktor stoi już rozpołowiony u mechanika wieczorem będę wiedział co jest nie tak i wiec synchronizatory zdarte kamienie powypadały (prawie)i dwa wałki zjechane wyszło przy okazji i wiadro łożysk jutro po części

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
    • Przez Bartek1231
      Witam mam pytanie z racji że w moim zetorze czeka mnie generalny remont skrzyni biegów pomyślałem czy dałoby radę włożyć skrzynie od zetora Proximy 90. Z wyglądu są takie same a ta z Proximy ma dodatkowo rewers. Czy jest to wgl możliwe i czy będzie wszystko pasować? Dzięki za odpowiedź 
    • Przez massey3085
      Witam  mam taki problem  z moim zetorem gdy pracuje z opryskiwaczem rozlancza mi wom zatrzask sprawdzony  na wodziku rowki pod zatrzask  też ok  
      Czy wymienię ta przesowke która łączy  walki beż wyciągania  kosza  salelit  bo to jest dosyć  długa tuleja  i niewiem czy taka operacja jest możliwa beż dużego rozbierania  ciagnika 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj