Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Luke16

7211 - Zgasł i nie chce zapalić

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość Luke16   
Gość Luke16

W sobotę chciałem pojechać bronować pole... wchodzę do garażu wkładam kluczyk do stacyjki kontrolki się zapaliły, radyjko zagrało, wciskam przycisk a tu tylko dwa razy zakręcił i koniec nie zapalił.... padł akumulator... w niedzielę na giełdzie kupiliśmy z ojcem drugi założyliśmy i zapalił od pierwszego przekręcenia bez problemu... od poniedziałku tata woził nim obornik i było wszystko dobrze do dzisiaj do godziny 17.00 ostatni rozrzutnik a podobna sytuacja jak w sobotę kontrolki radio działały ale nawet teraz nie podjął próby przekręcenia rozrusznika, kontrolki przy próbie rozruchu gasną i radio się restartuje... Najpierw podejrzewaliśmy akumulator ale przełożyliśmy od samochodu i powtórka ... słychać tylko klikanie przy rozruszniku takie głośne "klik" i nic więcej... z pychu odpala bez najmniejszego problemu... Co mu się stało miał ktoś podobny przypadek???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek116    3

mogę się mylić ale masz problemy z ładowaniem. skoro rozrusznik kręci normalnie to nic innego nie pozostaje jak alternator, może wystarczy wymienić szczotki albo można by tak długo gdybać dać do speca do sprawdzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź połączenia aku-rozrusznik. A próbowałeś odpalać na krótko?


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

właśnie dzisiaj rozrusznik nie kręcił... :) Tylko słychać przy nim jakieś klikanie przy próbie rozruchu... ładowanie jest 14,21 V czyli w normie... Alternator też dobry... Co do speców to nikogo u mnie w okolicy nie ma kto by się podjął robić zetora.... Na krótko była próba odpalenia ale tylko iskry się posypały i zero reakcji :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może tulejek w rozruszniku nie masz już. I rozrusznik pobiera zbyt duży prąd. Zawieź rozrusznik do elekrtomechanika to Ci obejrzy i ewentualnie zrobi co trzeba. Ja za regenereacje zapłaciłem 4 jawki więc niejest to jakaś kosmiczna kwota.


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

Nawet jak by tulejki były do wyrzucenia to nie stało by się to nagle, tylko problem stopniowo się nasilał...

Sprawdź połączenie masy z akumulatora, odkręć przewody - i + i dokładnie wyczyść miejsca łączenia z obudową i rozrusznikiem. A klakson dobrze łapie?? Wciśnij i przytrzymaj i zobacz czy dźwięk nie faluje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1540

sprawdz klemy i podlaczenie do rozrusznika. to jest nie mozliwe zeby tak od razu nie chcail zapalic. u mnie tez tak jest ze zanim rozrusznik przekreci to pare razy zaklika ale potem zalapie a to jest wina elektromagnesu. w ostatecznosci wyjmij rozrusznik i elektormagnes i wszystko sprawdz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

a klaksonu nie sprawdzałem jutro sprawdzę z rana... stało to się dosłownie w jednej chwili... chodził chodził i nagle padł... i tyle... co do akumulatora to na 100% jest dobry i klemy na 100% są też dobre... bo wymieniliśmy klemy plus zmiana akumulatora i nic... nadal tylko klika i gasną kontrolki całkowicie i restrtuje się przy próbie rozruchu radio...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Wg mnie na bank rozrusznik.

Wystarczy że go dokładnie i fachowo wyczyścisz i będzie chodził. Tulejki ważna sprawa, sprawdzić i w razie zużycia wymienić. Jeśli masz C-360 to chwilowo (na czas naprawy rozrusznika) możesz zamienić. Rozruszniki tych ciągników różnią się głównie ilością tulejek i ich średnicą(chyba).

Bez fachowca się obejdzie, dokładnie wyczyść calutki rozrusznik z syfu, opiłek itp. następnie papierem ściernym (grubszym) komutator przetrzyj, następnie śróbokrętem lub scyzorykiem popraw przerwy na komutatorze między ścieżkami, i na koniec nie za mocno przetrzeć papierem ściernym (drobnym) ponownie komutator. Przetrzyj drobnym papierem ściernym szczotki i sprawdź czy dobrze przylegają do komutatora, w razie luzów lub widocznego ztarcia sięszczotek, wymienić. Sprzęgło z zębatką jeśli dobrze chodzi można zostawić lecz zaleca się wymianę na nową. I to w sumie wszystko.

Pamiętaj że trzeba zachować szczególną ostrożność przy demontarzu i montarzu rozrusznika (kable).

Jako tako próbowałem wyjaśnić jak się przywraca sprawność rozrusznika ale dokładnie to masz opisane w TAP, był kiedyś o tym artykuł. Poszukaj a znajdziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid777    0

Sprawdź czy coś Ci energi nie pobiera ja miałem tak w samochodzie bo radio pobierało na czuwaniu :P


“Sukces, to robienie tego, co chcesz robić, kiedy chcesz, gdzie chcesz, z kim chcesz, tak długo, jak tylko chcesz.” Anthony Robbins
Sprzedam: rozsiewacz rauch zs(a) komet, rozsiewacz kuhn zsa 450 hydr, rozrzutnik czarna białostocka, przyczepę 3.5t niską wywrotkę zarejestrowaną, agregat ścierniskowy kongskilde vibro-flex 9 łap, Prasę z224/1, alufelgi 18" BMW m3 styling 72

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

no i nic wrzutka wymieniona, rozrusznik wyciągnięty wyczyszczony i też nic.... Klemy poczyszczone i jak było tak jest z tym że teraz kontrolki nie gasnął i odpala na krótko.... aaa zapomniałem dodać że po rozebraniu rozrusznika wyleciała podkładka od jakieś śrubki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

Jeżeli masz inny rozrusznik to spróbuj go założyć, co do akumlatora to może być taki motyw, że po wcześniejszym użyciu rozrusznika bendiks do końca nie wyrzucił, silnik zapalił i wtedy już nie można usłyszeć tego buczenia i to prawdopodobnie załatwiło stary akumlator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11
no i nic wrzutka wymieniona, rozrusznik wyciągnięty wyczyszczony i też nic.... Klemy poczyszczone i jak było tak jest z tym że teraz kontrolki nie gasnął i odpala na krótko.... aaa zapomniałem dodać że po rozebraniu rozrusznika wyleciała podkładka od jakieś śrubki...

 

A kabel od masy odkręcałeś cały i czyściłeś??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

wsk125ccm wszystko zrobione i kabel od masy był okręcany i czyszczony i wrzutka wymieniona i rozrusznik wyczyszczony i masakra... jak po naciśnięciu przycisku klikał tak klika :P ... a kurcze dlaczego pali na krótko bez problemu???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kombo    0

podejrzewam ze w rozruszniku robi stojan zwarcie na obudowę i cały prąd idzie na ciągnik ja bym dał rozrusznik do elektromechanika musi go sprawdzić u mnie tak było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bimladentoja   
Gość bimladentoja

jak po naciśnięciu przycisku klikał tak klika sad.gif ... a kurcze dlaczego pali na krótko bez problemu??? To jasne jak słońce ,jeśli pali na krótko idealnie to chyba jasne że styki na automacie-elektromagnesie się nadpaliły załóż nowy .lub jak masz starą skodę na szrocie pod ręką,wyciągnij z niej elektromagnes ,są identyczne jak w zetorze zresztą i liczniki i zegary też i będzie git,jeśli będą problemy z resztą rozrusznika postaram się również pomóc:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

automat był wymieniany od c330 nowy.... gdzie jest identyczny jak w zetorze... i c330 pali na automacie zetorowskim a zetor na nowym nie chce od c330... zaczyna mnie denerwować ten ciągnik...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesaw    3

"... zaczyna mnie denerwować ten ciągnik..."

 

Raczej jego rozrusznik :P , wziąłbym nowy automat ze sklepu ( na próbę, nawet na miejscu! ) i wszystko by było jasne.


samczeruno.pl :)))

"Jeżeli wydaje Ci się, że wiesz wszystko, to masz rację... wydaje Ci się."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2239

rozrusznik siada, wez go do regeneracji i bedzie po sprawie, mialem tak samo

tylko ze u mnie teraz znowu zaczyna szwankowac, słabo kręci na zimnym ale zapala a na dobrze rozgrzanym to nie chce nawet przekręcic i chyba trzeba bedzie go wymienic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

na 100% to rozrusznik bo od sąsiada pożyczyliśmy dobry i zapalił od razu.... przekładka wrzutki z tamtego rozrusznika też nic nie dała więc jest dobra.... napiszę tak.... może ktoś zna się na rozrusznikach mianowicie po podłączeniu go na krótko nic się nie dzieje czyli jest dobrze.... ale jak da mu się impuls to niby załapuje wysuwa się ale nie kręci.... jakby go coś blokowało ale na sucho leciutko się obraca....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Ja bym jeszcze raz sprawdził calutki rozrusznik, głównie komutator ze szczotkami. Nie ma cudów to musi chodzić, rozkręcić na części pierwsze, dokładnie sprawdzić czy nie ma luzów, starannie dopieścić i powoli składać. Pamiętać o każdej części nawet tych podkładkach co wyleciały. Lecz może to sprawa sprzęgiełka przy zębatce, mogła się wyrobić, ale to nie wyjaśnia klikania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

zrobiony a taka pierdoła była ;p po prostu spadły takie widełki od elekromagnesu i nie wyrzucał do końca dzięki wszystkim za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesaw    3

I już nie wkurza :) , mi też ostatnio ciężej wkręca, i zmotywuję się do rozebrania go. I w tym mi pomogłeś :) .


samczeruno.pl :)))

"Jeżeli wydaje Ci się, że wiesz wszystko, to masz rację... wydaje Ci się."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

a najlepsza akcja była taka że jedna ze szczotek wykręciła się najprawdopodobniej dobry rok temu i śrubka razem z podkładką wylądowała w rozruszniku i zgrzytał przy odpalaniu myśleliśmy że się wieniec kończy a tu taka mała podkładka blokowała :) a teraz kręci jak oszalały :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj