KacperMaksalon

Wydech Belarus 952.4

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam panowie 

Chciałbym w swoim belarusie zrobić wydech po słupku 

I tu moje pytanie czy mogę pociągnąć rurę prosto z turbiny pod maską i wyjechać kolankiem koło kabiny? 

I jaka rura do tego będzie potrzebna ? Żaroodporna? Czy zwykła wystarczy?

 

sketch-1509620095795.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec1997    30

Tak jak piszesz,najlepiej pociągnąć rurę prosto z turbiny i pod maską a później wyjechać koło kabiny,będzie to estetycznie wyglądać.

Co do rur to miałem zwykła to pod wpływem temperatury zmieniła kolor,na tłumik najlepsza jest kwasówka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykła kwasówka wystarczy to dobrze teraz o jakiej grubości ścianki mówimy? I pytanie czy trzeba będzie obwinąć rurę bandażem termicznym żeby się pod maską nic nie potopilo?

Bo to jednak temperatura będzie szła dość duża

Edytowano przez KacperMaksalon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Możesz zrobić ze zwykłej rury ale co jakiś czas trzeba szczotką przelecieć i pomalować.  A temperatura... zależy jeśli ciągnik ma lekką robotę nawet farba się nie spali. Dopiero przy ciężkiej spaliny są gorące. Jeśli będzie rura przymocowana do kabiny musisz puścić przez łącznik elastyczny. Ja mam tak...

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aa no tak przecież kabina jest na tych niby "poduszkach"  zawsze jakiś ruch jest pomiędzy silnikiem a kabina 

Teraz jeszcze jedna sprawa za turbina jest taka puszka w modelu 952.4  mówią że to jest jakiś płaszcz wodny żeby ogrzewanie szybciej w zimę działało 

Co z tym zrobić bo chcąc puścić tam rurę prosto z turbiny to będzie ona (ta puszka ) przeszkadzać

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Co? Kto ci takich rzeczy naopowiadał? Na moje oko to nie puszka ale zawór westegate. W niczym nie przeszkadza i ma być.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie zawór westegate 

Z moich wiadomości zawór westegate steruje ciśnieniem doładowania 

A od tej puszki jedną rurka idzie do termostatu a druga wychodzi do nagrzewnicy w kabinie

IMG_20171103_145043.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

O.... to mnie zaskoczyłeś.  Coś takiego było w starych transitach spaliny dogrzewały silnik gdy był zimny. Chcąc zmienić wydech koliduje to z twoimi planami? jak nie to zostawić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

a to nie EGR ? w samochodach rurka egr jest wlasnie czesto w plaszczu wodnym, chłodzi to spaliny przed dostaniem sie ponownie do cylindra a przy okazji nagrzewa płyn i szybciej nagrzewnica działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Kolega powinien zrobic kilka zdjęć silnika, no i jaki symbol silnika?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 D- 245.43 S3 TURBO dokładnie ten silnik 

Chcąc poprowadzić rurę prosto z turbiny musiałbym usunąć tą puszkę albo puścić prosto z turba kawałek elastycznego przewodu żeby podnieść się trochę do góry i ominąć tą puszkę 

teraz co zrobić ?

wyrzucic ten płaszcz wodny który niby szybciej nagrzewa płyn do ogrzewania 

czy lepiej zostawiać?

Tak właśnie serwisant mówił że to niby jakiś EGR na pierwszym przeglądzie zrobiliśmy zaślepkę i niby nie ma tak dostępu spalin

 

Edytowano przez KacperMaksalon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Faktycznie przydało by ię dowiedzieć dokładnie co to jest, czy faktycznie jest zaślepione, czy jest potrzebne. Więcej zdjęć by pomogło. Jak nie to poprowodzić rurę nie pod maską a obok.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

jak to EGR i masz zalepione to ta puszka Ci nie potrzebna bo i tak tam spaliny nie idą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie chce prowadzić rury obok bo jest problem 

Trzeba by przerabiać jakoś ten żeliwny kawałek który idzie z turbiny do wydechu

A jeżeli by go nie przerabiać to trzeba by było pójść trochę do góry i dopiero w stronę kabiny a nie będzie to wyglądać zbyt estetycznie 

Wolałbym żeby wszystko było schowane pod maską

A co do tego całego "EGR-u" 

Jest zaślepiony po pierwszym serwisie na 30 godzin 

I teraz nie wiem czy go wyciągać czy nie

I jeżeli go wyciągnę to czy będę miał ciepły nadmuch powietrza w kabinie

Bo tak jak mówiłem jeden przewód idzie do termostatu a drugi do nagrzewnicy w kabinie

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podsylam więcej zdjęć

Sorry że tak łopatologicznie ale wszystko robione na telefonie

+Na dole puszki przewód do nagrzewnicy

I zdjęcie całości

sketch-1509789737007.png

IMG_20171104_110522.jpg

Edytowano przez KacperMaksalon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Z tego co widać to można by to śmiało wyfanzolić...


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale pytanie czy jak wyrzucę tą puszkę i pozaslepiam te wszystkie przewody i odłącze ten przewód co idzie do nagrzewnicy w kabinie to czy będę miał cieple powietrze?

Chyba że przerabiać by ten odlew żeliwny który wychodzi z turbiny aby wylotem było w stronę kabiny a nie do góry

Tylko czym to zrobić ? Żeliwa raczej się nie pospawa 

 

Edytowano przez KacperMaksalon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wywal tą podstawę komina a do turbiny dorób nową lub wykorzystaj tą rurę która jest do niej przykręcona i łączy turbo z kolankiem.

Ogrzewanie raczej będziesz miał jeśli nagrzewnica będzie płączona z silnikiem i pompą wody.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez grodzioman
      Panowie ratujcie. Potrzebuję opis bądź zdjęcie jak podłączyć przewody do stacyjki do Belarusa 920 2007r. Wypadła mi stacyjka podczas wymiany i rozłączyły się przewody.  Stacyjka nowego typu, nie moge się połapać który był gdzie. Sprawa dość pilna bo zostałem bez tura przy bydle. 😒
    • Przez potok
      Czy jest możliwe zamontowanie wysprzęglika i pompki od innego ciągnika aby praca sprzęgła była bardziej wygodna.
       
    • Przez Blusik
      Witam 
      Zakupie tłumik do 1hc192 es 15 jak na zdjęciu 

    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam , szukam mechanika od silnika d243 Pronar Mtz Belarus , ciągnik to Pronar 82 SA ale silniki mają jednakowe jak inne pochodne modele ... Jeśli ktoś miałby namiary na mechanika to bardzo byłbym wdzięczny . Województwo Śląskie .
    • Przez gipek69
      Witam wszystkich forumowiczów. Czy Belarus 952.2 będzie wstanie współpracować z agregatem talerzowym Tolmet Tytan 250 zagregowanym z Poznaniakiem 2.5 . Czy jednak szkoda zrywać ciągnik?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj