MarcinKa

Renault 103.54 bierze olej

Polecane posty

MarcinKa    153

Witam ,posiadam ciągnik Renault 954 MI ale posiada on silnik z modelu 103.54.

Niestety znika olej silnikowy w dość sporej ilości. Podczas orki siewnej i siewu wciągnął ok 2.5l na 5 ha ,dolałem na max i później podczas orki zimowej znów ubyło myślę że podobnie.

Turbo mam po naprawie , więc tutaj odpada. Zastanawia mnie fakt ,że spalanie oleju objawia się dymem niebieskim a tutaj go nie ma.Wręcz przeciwnie ,jak ma ciężko to lekko czarnym dymem puści i tyle.Wg mnie ciągnik ma moc z pługiem obrotowym 4x40 chodził i radził sobie ,z agregatem też.

Miał ktoś podobnie?Co będzie winne ?Pierścionki olejowe zjedzone?

Zalany mam Mobil delvac 10w40.

 

Druga sprawa coby nie pisać nowego tematu,ile wam palą albo ile ma spalić 4 cyl silnik MWM w orce bo mój po zalaniu do full i zaoraniu może nieco powyżej 2ha weszło do baku 40 l ropy !

Trochę mnie to przeraziło ,fakt obroty dawałem 2000 no ale moc max jest przy 2350 .. Pług 4x40cm ,głębokość ok 23-25cm.

Edytowano przez MarcinKa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Niestety, nie. Niebieski dym świadczy przeważnie o spalaniu oleju, zaś czarny zawsze o niepełnym spalaniu, czyli zbyt duża dawka paliwa w stosunku do powietrza lub lejące wtryskiwacze.
Olej:
Zbyt duży ubytek oleju. To, że turbina wróciła z naprawy nie świadczy, że wróciła w pełni sprawna (choć powinna). Sprawdź ciśnienie sprężania - to wiele wyjaśni.
Spalanie:
Także nie do przyjęcia (dużo za dużo).:D Do sprawdzenia/regeneracji wtryskiwacze oraz pompa wtryskowa.

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

Sciagnik weze z turbiny i zobacz czy nie jest mokro od oleju bo czesto rwgeneracja ruebiny wychodzi zakladom za drugim razem.

Co do cisnieniana garach to od razu bym radzil zrobic probe olejowa.

A i jak by pierscienie olejowe byly zjedzone to olej by wylatywal wydechem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan675    1635

Za duże obroty silnika ,nie patrz na moc tylko na moment obrotowy przy jakich obrotach najmocniejszy ,pewnie w granicach 1600 obr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Nawet dla takich obrotów silnika, czyli na poziomie 2000 obr/min spalanie jest za wysokie.

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1150

wszystko fajnie, ale nikt nie zapytał w jakim czasie zaorał te 2ha, 

chyba jest różnica kiedy spali 40l w 2 godziny a kiedy 40 w 4 


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7941

jak turbina była w naprawie to ja bym stawiał ze wlasnie turbiną wali olej do silnika, teraz są tacy fachowcy od regeneracji ze czasem po niej jest gorzej jak przed.  Jak nie ona to pierscienie, ale to wyjasni pomiar cisnienia sprezania, kolejna kwestia co do spalania to na sam poczatke wtryski, bo to rrelatywnie tania rzecz w naprawie, zapewne leją, chyba ze te 2 ha orałes pół dnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W sprzyjających warunkach gdy silnik jest pod obciążeniem, turbina dostarcza odpowiednią ilość powietrza olej może się spalać niezauważalnie w cylindrach. Turbinę sprawdź pierwszy podejrzany.  Ciekawe jakie jest ciśnienie doładowania czy nie większe. To mogło by tłumaczyć brak dymu przy spalaniu oleju czy nawet lejących wtryskach.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Napisz kolego @MarcinKa jaka była prędkość orki?

  • Like 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153
14 godzin temu, AlaCapone napisał:

Napisz kolego @MarcinKa jaka była prędkość orki?

Ok 5,5-6km/h zależnie od terenu i podłoża bo niestety mam też górki i skłony więc inaczej to wychodzi jak na płaskim terenie.

2.5 ha orałem 5.5 h ,z czego 1.5 ha to klin z słupami w polu które trzeba "obrobić" .Orka razówka pola po roundupie,ściernisko.

Turbina jest ok.Jestem pewny.

Zresztą przed naprawą puszczał (było to trochę widać) błękitny dym a teraz go nie ma podczas pracy silnika.Inny kierowca jeździł a ja obserwowałem.

Przepraszam skłamałbym,na zimnym po odpaleniu zadymi najpierw białym potem niebieskim ale to może trwa kilkanaście sekund.Potem przy przegazówce puszcza tylko lekko czarnym.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

To zmienia postać rzeczy.
Podczas orki 2,5 ha spaliłeś 40l?! Podstawiając do wzoru: (40 / 2,5 = 16) wychodzi nam 16l.
Biorąc pod uwagę, że duża część pola jest kłopotliwa i orka nie przebiega płynnie lecz wymagała częstego manewrowania np. cofania, spalanie automatycznie wzrośnie nawet o 1l, czyli mamy 15l. Zaliczając wspomniane wzniesienia terenu wyjdzie nam ok. 14l przy orce na płaskim terenie. Dodając do tego za wysokie obroty silnika 2000 obr/min, które nalałoby obniżyć do poziomu 1700 obr/min wynik końcowy spalania zbliży się do poziomu 13l. Zatem biorąc pod uwagę wspomniane przez Ciebie „okoliczności łagodzące” spalanie na poziomie 13l będzie dużo lepszym wynikiem – i do tego trzeba dążyć.
Orka z prędkością 5,5-6 km/h nie powala, ale jest do przyjęcia (zależy jeszcze dla jakiego pługa).

Podsumowując
Na ukształtowanie terenu i słupy nie masz wpływu, ale na obroty silnika już tak. Należy je zmniejszyć do poziomu 1700 obr/min. Dlaczego? – ponieważ max moment obrotowy dla większości ciągników Renault dostępny jest już od 1500 obr/min. Dalsze zwiększanie obrotów silnika nie wpływa na jego wzrost lecz tylko wzrost mocy (a ona jest całkowicie zależna od spalania paliwa). I teraz rzecz najważniejsza najbardziej optymalne obroty silnika jeśli chodzi o wielkość spalania w stosunku do optymalnych osiągów (optymalnego uciągu) to miejsce przecięcia się krzywych momentu obrotowego i mocy na wykresie (w zależności od obrotów silnika) – dla ciągników Renault z silnikami MWM wypada to właśnie na 1700 obr/min. Tak z grubsza, nie patrz na moc tylko na moment obrotowy, przy jakich obrotach jest największy. Do mocy dopasowuje się pług, zaś do spalania obroty silnika. Dlatego podaje się zapotrzebowanie mocy na korpus.

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1150

 40l na 5.5 godziny, więc spalanie wychodzi około 7-8l na godzinę, dla mnie to bardzo dobry wynik

znaczne zwiększenie prędkości orki spowoduje szybsze zużywanie się elementów roboczych


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturo69    43

Nic nie wspominasz o zaoranej powierzchni a to błąd! - bo gdyby spalił 50l na 10 godzin spalanie wyszłoby zaledwie 5l a to dużo lepszy wynik. :D
Tylko nic nie mówi o wykonanej w tym czasie pracy.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1150

tylko ja widzę wszystkie dane napisane przez kolegę ?

2.5ha, 5.5h pracy i 40l przy prędkości 5-6km/h


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturo69    43

Może i widzisz tylko nie rozumiesz, że tak podany wynik nic nie mówi. Dodatkowo nie o to chodziło koledze @MarcinKa.
Tak podany wynik jest dla ciebie dobry to co powiesz na mój: 30l przez 7h, więc spalanie wychodzi niemal 4,3 l. Dla mnie taki wynik jest dobry.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7941

atruro chcialbys zeby w orce spalił 5 litrów ? I jeszcze moze powiesz Ze Ty spaliłes 30 l na 7 godzin orki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturo69    43

Jak najbardziej, wszystko zgodnie z prawdą, tak było 2 tygodnie temu podczas orki na 18 cm. Tylko nie napisałem czym i ile zaorałem - ale ja to wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1150

niedługo zaczną się wpisy że muszą upuszczać z baku bo przybiera podczas pracy xD

 

  • Haha 1

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Słuchajcie nie za bardzo jest się o co spierać,dla jednego pasuje 5 a dla drugiego dobrze jak jest 7,ale po prostu faktycznie macie rację i tak jak piszecie jest to sporo ale przyjmując czas pracy + różniste pola jest nieco inaczej.

Co do prędkości ,tyle mi wystarczało skiba dobrze się osypywała,pole było równe i resztki przykryte.Zresztą szybciej na owych polach nie pojechałbym z taką szerokością roboczą.

Aczkolwiek pompie jak i wtryskom przyjrzę się bo i tak będę wyciągał ją bo cieknie z głowiczki.

Bardziej smuci mnie fakt pożerania oleju bo tutaj już wiąże się z grubszą robotą ,przecież nie będę non stop kupował baniek oleju 10w40.

Myślałem ,że turbina załatwi sprawę.No cóż jak się okazuje zakup ciągnika nie do końca udany.

Jednego kolegi wpis mnie zastanawia tzn tez ,że w sprzyjających warunkach olej może się spalać niezauważalnie,hmm,zastanawiające ale jak widać możliwe bo zdaje się ja tak mam.Tylko mimo wszystko jak to się dzieje że z komina nie widać nic.

Edytowano przez MarcinKa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7941

u mnie rusek ciągnał na dzien pracy 5 litrów oleju z hydrauliki, tyle ze tam hydraulika i silnik miał "połączenie" i ten sam olej przynajmniej u mnie i dymu w sumie nie było szczególnie. A co do spalania to 5 litrów w orce to bajki, chyba ze ciagnikiem 2 cylindrowym na kilka cm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

odkrec weze po stronie zimnej turbiny i zobacz czy jest sucha bo jest mozliwosc ze wciaga przez nią olej do silnika i spala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7941

olej może tez wywalać gorącą stroną w tłumik. I jeszcze zobacz jak tam odma i filtr powietrza. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
    • Przez lukasz248
      Jaki olej lać do hydrauliki w koparce zbudowanej na jumz? Gdzieś wyczytałem, że w przednie pompy powinny być zasilane olejem silnikowym.? I jeszcze jedno pytanie, gdzie w skrzyni znajduje się korek kontrolny poziomu oleju? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj