Polecane posty

pulek227    0

Witam,

W przyczepie d 47 podczas wywrotu do tylu delikatnie ja znosi na lewo.Co moze byc przyczyna?

Kupilem ja niedawno i widac ze cos bylo poprawiane w tylnych uszach wywrotu. Rama wyglada na prosta rowno lezy skrzynia ladunkowa na ramie.

Czy wspawanie kul do wowrotu pomoze? zeby spkojnie mozna bylo kiprowac pelna przyczepe zboze do tylu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wini    59

delikatnie w lewo to znaczy ile ? ja czasami wywracam taka przyczepe ze jak przednie uszy wyjda z mocowań to ucieka jakieś 15 cm w bok i dopiero do góry i jakos nic sie jej nie dzieje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Te przyczepy są strasznie wiotkie jeśli na zawiasie z tyłu coś jest wyrobione czy skrzywione 5 mm nie zauważysz tego a na długści całej skrzyni przód ucieka 150 mm. Uważaj na to i tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Bolec wyrobiony,  troche ucho,  troche coś przygiete i oto taki efekt.  Jak troche znosi nie przemowalbym się tym i pracował dalej.  Tak jsk kolega wyżej napisał,  te przyczepy są wiotkie i taki efek uzyskasz tym co wyżej napisalem. 

  • Like 1

„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pulek227    0

Tak olo wlasnie 15-20 cm.

Ale kule by pomogly? wywrot bylby bardzie stabilny czy to zbedny koszt bo i tak nic to nie zmieni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nic to nie zmieni. Szkoda w nią pchać pieniądze. Przejrzyj dobrze dla czego ucieka, jak znajdziesz popraw to jeśli się da, jeśli nie to używaj.  


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Dlaczego nic nie zmieni?

Kule dużo pomogą, z kilku prostych faktów:

1. Dużo mniejszy luz dla kula-gniazdo, niż sworzeń - ucho

2. Kule wspawane na sztywno w ramę, odpada luz rama - rura i dodatkowo wzmacnia się rama z tyłu ( połączona na sztywno )

3. Bardzo mały ( można przyjąć, bliski zero ) luz poprzeczny kula-gniazdo

 

Dodatkowa porada to jak masz kiprować do tyłu, warto wcześniej na pusto podnieść w tym kierunku, siłownik wraz z całą skrzynią ustawi się.

D47 nie jest ani wiotka, ani zła. Wystarczy tylko stosować oznaczenie w dowodzie lub czytać naklejki na burcie "4,5T"

Edytowano przez akmaly
  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przyczepa na pewno jest już z lekka zwichrowana, zawias z tyłu zużywa się w miarę równo. Sama paka jest giętka i wiotka zresztą czego się spodziewać po blaszanych wytłoczkach do sztywności jakie mają kute kształtowniki im daleko. Prócz tego kolega wspomniał że coś już było kombinowane i bardzo możliwe ze na chama prostowali lub przerabiali żeby paka siadła równio. 

Może założyć kule czemu nie, ale jestem pewny że jeśli ustawi je tak by paka leżała na ramie dalej będzie się kiwać przy kiprowaniu, jeśli ustawi tak by kiprowała prosto... nie położy się na ramie. 

Zobacz od tyłu czy siłownik na opuszczonej pace jest pionowo, czy nie jest przespawany czy nie ma przesuniętego w pace gniazda. Jeśli jest choć jedna z tych rzeczy nic nie zrobisz przyczepa jest krzywa.

Edytowano przez seweryn20
  • Like 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Gdzie ty kute kształtowniki widziałeś?

Obecnie wykonuje się ramy oparte o gięte na zimno podłużnice ( przeważnie zetownik, dwuteownik czy ceownik oraz mniej ( na całe szczęście ) profile zamknięte ).

Jeszcze do niedawna królowały podłużnice spawane ( kształtownik wykonany ze spawanych ze sobą blach )

Tu nie jest problemem rama a możliwość łatwego przeładowania przyczepy. Profile gorąco-walcowane jak w przyczepie 4 T wcale nie są bardziej wytrzymałe, a zastosowanie większych ceowników nie ma żadnego uzasadnienia masa-wytrzymałość.

Jak rama jest krzywa to można wyprostować i wzmocnić ( np. poprzez zamkniecie podłużnicy blachą, w ten sposób znacznie podniesie się jej wytrzymałość, jedynie z czasem będzie problem z korozją ).

Jak przespawasz mocowanie to od razu ustawią się obie ramy, kwestia tylko ile taki stan rzeczy się utrzyma:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

gorąco walcowane ramy miałeś chociażby w nowszych d55 czy 732

 

na kule szkoda $$,

jeśli są luzy między uchwytami a uszami na tylnej belce to je zlikwiduj, może się wyprostuje, szczególnie jeśli nie ucieka wiele


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Gorąco walcowane. To akmaly sam sobie dopowiedziałeś ile ona jest warta skoro ją wzmacniać trzeba. 

Stare przyczepy z okresu produkcji jak d-47 w większości opierały się na profilach gorąco walcowanych i nie znajdziesz wśród nich tyle ruin tak powykręcanych jak ta blaszanka która wali się pod własnym ciężarem. Te przyczepy nawet niezbyt intensywnie eksploatowane nie wyglądają  i temu nikt nie zaprzeczy.

Dzisiejsze są robione z zimnowalcowanych profili, kształtek ale ich konstrukcja jest o wiele bardziej przemyślana. Zresztą  sprawa jest prosta wystarczy popatrzyć na d-47 i powiedzieć "tak nie róbmy" . I już masz przepis na lepszą przyczepę.

Edytowano przez seweryn20
  • Like 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

D55 nie miała nigdy podłużnic na gorąco walcowanych. D732 - tak, ale to lekka przyczepa z dwoma siłownikami i nie ma co porównywać do siłownika na 3 strony ( nieporównywalnie większe obciążenie ramy ).

Stare jak i nowsze d47 mają ramę z zimno-giętą. To że nie jest idioto-odporna nie znaczy że wali się pod własnym ciężarem.

Tylko z jakiego powodu jest tak mało przyczep z ramą opartą na ceowniku gorąco walcowanym i siłowniku na środku? Przypadek? Nie, po prostu można lepiej i lżej. 

Wzmacniać trzeba po prostowaniu, jakbyś nie doczytał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9230

Ja mam zdanie podobne o D-47 jak Seweryn. Wykonanie tej przyczepy to jedno (np tylny wózek potrafi się wyrwać od holowania drugiej przyczepy), zachowanie użytkowników to drugie. Odchyłka skrzyni przy kiprowaniu do tyłu o 15 cm w bok to chyba norma w tej przyczepie, ale nie przeładowana wraca na swoje miejsce w gniazdach.   Ta przyczepa mieści w burtach 4200kg zboża i do takiego ciężaru jest przystosowana. A że ktoś na nią ładuje 8t mokrej ziemi czy 6-7t buraków i jeszcze chce to kiprować, to niech się puknie w głowę.

Dla mnie to wystarczająca przyczepa , w znośnym stanie i normalnej cenie kupiłbym sobie 2 sztuki na prywatny użytek. Tylko że ich ceny to kosmos, albo z marszu nadają się na przetop do huty, taki stan.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

ja mam negatywne zdanie o tym modelu ,nie spotkałem jeszcze sztuki nie pospawanej ,czyli jest słaba rama nosna ,choc zgodze sie z kolegami ze są przeladowywane  ,co powoduje uszkodzenoia ,ale to konstrukcja lat 80tych i w tamtych latach nie sypano na nie nad wyrost ,a juz wtedy szwankowały

Akmały nie do końca masz rację, taki hutniczy wytrzyma wiele więcej  i jak by na takim została zbudowana ta rama ,to była by jedną z lepszych przyczep ,a odchudzanie  celem zmniejszenia masy własnej  było bez sensu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Po prostowaniu wzmacniać... A dla czego po prostowaniu?  Bo licha i się pogięła.  Tył faktycznie potrafi wylecieć tak samo jak lubi odjechać sam dyszel. Opowiadanie dyrdymałów nic nie zmieni praktycznie najgorsza przyczepa na rynku patrząc na lata produkcji. 

  • Like 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Wracając do tematu , za prawidłową pozycję skrzyni ładunkowej w czasie podnoszenia do tyłu  w D47 odpowiadają tylne wsporniki górnej ramy spoczywające na  rurze obrotowej z uszami wywrotu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Guzik prawda. Nieprzeładowana nie wygnie się, tak jak przedni czy tylny wózek nigdzie nie odjedzie. Ładowanie na tą przyczepę po 6-7 T to norma a kiedyś na składzie z burakami trafiały się co ok 9 T naukładali. Nie ma się co dziwić że nie wytrzymywały. Większość przyczep tego typu to po pgr-owskie, nie ma się co dziwić że pospawane.

Oczywiście że nie jest to szczyt techniki i są dużo lepsze na rynku, nie znaczy że wali się pod swoim ciężarem i do niczego się nie nadaje. Ma swoje wady i nie mam zamiaru koloryzować, wózek tylny to wina rozwiązania właśnie tych mocowań, wymiana na kule i sztywne połączenie poprzecznic sporo da.

Co do tylnych mocowań kolego @andrzej78, nie do końca masz rację, jest jeszcze siłownik jako 3 punkt podparcia, jeśli nie jest na środku ( a przeważnie rama wygina się na boki ) to nic Ci same mocowania nie utrzymają, tzn. nie tak rozwiązane jak w oryginale ( kule z pewnością lepiej sobie radzą, a najlepiej jeśli są zamocowane po końcu skrzyni ).

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

jeśli tylni wózek był taki mocny to dlaczego zmieniono ułożenie tylnej belki zaczepowej po kilku latach produkcji ?

większość belek st była już wymieniana lub wzmacniana


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Guzik czy nie guzik faktów nie zmienisz że to najbardziej zdezelowane, nieodporne na przeciążenia przyczepy na naszym rynku. I w tym momencie sens dalszej dyskusji w jej obronie się kończy. 

Izydor spawają wzmacniają bo pęka. W ramie nad kołowrotem spawy lecą od samego przejazdu po bruzdach, w górzystych terenach jak u mnie choć nie ekstremalnych  już w ogóle można zapomnieć i znalezieniu takiej przyczepy niekombinowanej. A przeładować ją na górkach w tamtych latach i uciągnąć 60-ką?  He he no co ty może o 200 kg. One są liche i tyle.

I dokładnie paka by szła prosto do góry musi mieć punkty podporu dwa z tyłu na zawiasie i jeden na środku cylinder rozmieszczone symetrycznie wzdłuż osi przyczepy.  A mało która jest symetryczna. 

izydor628


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Przeczytaj uważnie to co napisałem, podłużnice na końcu ramy nie są na sztywno, wywalić uszy, wstawić kule i zespawać rurę z ramą.

Można niewielkim kosztem wzmocnić tak, że 6T można spokojnie  kiprować. Oczywiście jeśli ktoś ma zamiar kupić i przerabiać to lepiej dozbierać i kupić lepszą ale do 10 tyś zł ciężko jest wyszukać coś sensownego z wywrotem na 3 strony.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie tu jest problem że dobra przyczepa jest w cenie.

Kolega niech ją dobrze przepatrzy gdzie ucieka bo sam zawias z tyłu nie koniecznie musi robić ten bałagan. Jak wyżej napisałem cylinder czy jest pionowo, symetrycznie do ramy, rozstawy i przekątne zmierzyć, zużycie tylnego zawiasu, nawet pęknięty czy siadnięty resor może się do tego przyczynić. Coś musi być.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Ucieka bo:

- ma luz na tylnym mocowaniu ( jak zaczyna podnosić to unosi się tył, im dalej wysuwa się siłownik tym tył dociska i idzie sam przód, przez to może przechylić się w jedną lub drugą stronę, zależnie od rozkładu ładunku czy pochylenia terenu - tu kule dużo pomagają )

- ma krzywą ramę, wypaczona na bok ( siłownik nie jest na środku, tak jak kolega pisze i wypycha na bok, zawsze w jedną stronę - i tu na kulach będzie lepiej niż na tych uszach )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

jeśli ma krzywą górną to nawet kula nie pomorze, pozostaje tylko pogodzić się z faktem


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2133

Czy ktoś wie i powie jaki idzie uszczelnaicz ten w piaście koło szczęk albo pdoa link do sklepu internetowego z tym uszczelnaiczem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez gadzet
      Mam na zbyciu części do przyczepy KRONE HSD 5002T. Jak by ktoś potrzebował.
    • Przez przemek111447
      Witam.Szukam oferty na nowa przyczepe 8 T( 2 sztuki) rozwazam kazda opcje firmowa...ktora waszym zadniem jest dobrym wyborem??Transport głownie zboża..opony nie regenerowane 385/55 r22 hm metal tech DB podobaja mi sie ale maja dosc wysoko osadzona skrzynie..w gre wchodzi pronar oraz auto tech
    • Przez Damian54
      Witam. 
      Mam problem z hamulcami w przyczepie (hamulce dwuobwodowe). Gdy podepne ciągnik (MF 6150) hamulce w przyczepie się blokują ale gdy nadepne pedał hamulca hamulce w przyczepie puszczają. Jaka jest przyczyna tego zjawiska i jak to naprawić? Z góry dziękuję za odpowiedź 
    • Przez kierasek16
      Witam ma ktos do sprzedania kola do Hl6011 o rozmiarze 12.5/20 
    • Przez Sqowron
      Witam jak nazywa się ta część ze zdjęć pochodzi ona z siłownika piwłaki D35-M



×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj