Skocz do zawartości
corrado

Przyczepa na osi typu tandem z napędem

Polecane posty

corrado    217

Witam.

 

Potrzebuję pomocy przy wyborze przyczepy objętościowej, oś typu tandem  z tym że ma być z napędem. Macie może jakieś doświadczenie w kwestii takiej przyczepy? Mam na oku Kaweco tylko na co zwrócić uwagę przy jej zakupie?   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    3666

Przede wszystkim trzeba zwracać uwagę na stan techniczny, sprawność wszystkich mechanizmów, układu hamulcowego i hydraulicznego. Jeśli opróżnianie odbywa się za pomocą taśmy ważna jest regulacja szybkości pracy taśmy. Wszystko co posiada ma działać. Dopasowanie przyczepy do ciągnika i naszych potrzeb jest priorytetem. Stan opon i ich szerokość także są bardzo istotne, by przyczepa nie zapadała się w trudnych sytuacjach. Trzeba zwracać uwagę na szybkość opróżniania skrzyni a także wszechstronność, czyli możliwość wykorzystania do innej pracy. Byłoby wskazane, gdyby posiadała amortyzowany dyszel, także z hydrauliczną podporę, ale nie musi. Czasami można zdobyć przyczepę ze skrętną tylną osią, co znacząco pomaga przy ostrych skrętach, nie niszczy podłoża i oszczędza zużywanie się opon. Tylko przy takim budżecie będzie trudno. Napęd oczywiście bardzo wskazany i niekiedy niezbędny.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    217

Jasne że wszystko ma działać to normalne przynajmniej dla mnie i opony to podstawa ( chociaż w przypadku opon to zależy od ceny przyczepy, dobra cena i można je zmienić ). Dopasowanie przyczepy do ciągnika  również nie jest problemem. To co musi i nie musi mieć to już kwesta upodobań i wykorzystania. Bardziej interesują mnie podpowiedzi co do napędu i jego biegów które występują, jak to jest rozwiązywane ? Jak jest w momencie napędu  tyłu, jest skrzynia ? 

Edytowano przez corrado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    3666

Napędy są różnie wykonywane, zależy od przyczepy i rocznika. Skrzynia biegów jest pomiędzy wałkiem napędowym a tylnym mostem, czyli zaraz na początku przyczepy. Spotyka się dwa podstawowe biegi: wolny i szybki oraz przód-tył. Są także przyczepy bez skrzyni, wtedy dobrze, gdyby ciągnik był wyposażony zależny wałek WOM.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    217

Czyli najlepszym/najwygodniejszym ( choć nie do końca )  rozwiązaniem będzie napęd hydrauliczny. Nie trzeba wychodzić przekładać, zmieniać itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    3666

Każdy napęd ma swoje wady i zalety.

Przy zależnym wałku WOM sprawa ma się podobnie. Przełączanie skrzyni jest kłopotliwe, ale znowu nie robi się tego zbyt często.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    217

Jak wszędzie, każda konstrukcja ma swoje + i -. Przydałby się tu ktoś z doświadczeniem z taką przyczepą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×