Skocz do zawartości
3gralins1993

john deere 6420 jaki bieg jakie obroty silnika podczas orki

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
john

 

 

witam serdecznie nie dawno zakupilem sobie jelonka 6420 110km i poraz pierwszy mam taki ciagnik mianowicie poszedl do orki w plugu 4x38 moge przestawic na 4x45 spalanie mi wyszlo na rostawie 4x38 19l na ha przy predkosci orki 7.6 do 8.2 przy obr silnika 1900 jak zmnieszyc choc troche spalanie bo wydaje mi sie ze to dosc sporo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    3622

Jakie masz opony? (podaj markę, rozmiar i stan zużycia bieżnika)

Jak dociążony jest ciągnik? (rozkład na poszczególne osie)

Czy koła dostawały poślizgu? Czy masz radar lub inne urządzenie mierzące poślizg kół?

Czy odczuwało się, że ciągnik ma ciężko? (np. dymienie na czarno)

Jaki rodzaj i klasa gleby i jaka wilgotność?

Na jaką głębokość orzesz?

 

W jakim stanie technicznym są elementy robocze pługa?

Na jakiej regulacji orzesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

opony taurus 520'70 r38 stan bieznika 4.5 cm poslizgu nie zauwazylem klasa 3b wilgotnosc standardowa nie mokro nie sucho plug nowy rostaw 4x38 glebokosc 20 22 cm
ciagnik ciezko nie mial

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ursusc385    514

Zacznij w konia orać, to nie będziesz musiał ropy lać. Naprawdę wam się nudzi, że macie takie problemy, szkoda gadać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    3622

Nie piszesz nic o dociążeniu ciągnika, ani o regulacji, jaką stosujesz (kopiująca, pozycyjna, siłowa, mieszana).

 

Na podstawie otrzymanych odpowiedzi mogę napisać, że prawdopodobnie zbytnio nie zejdziesz ze spalania, ale coś z całą pewnością można obniżyć poprzez:

obniżenie obrotów silnika do 1700-1800 obr/min, zastosowanie odpowiedniej regulacji podnośnika dopasowanej do struktury gleby, odpowiednie rozłożenie obciążenia na poszczególne osie, poprawa ustawień pługa (regulacja linii ciągu) wraz z dopasowaniem połączenia ciągnik-pług (sposób zamocowania cięgna górnego). Obecny stan opon, także nie daje pełnego oparcia i nie zapewnia odpowiedniej trakcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    244

Mniejsze obroty, ostatnio oglądałem test na Yt i ciągnik przy wyższym przełożeniu na mniejszych obrotach brał mniej paliwa. Zresztą chyba wszystko Ci tam ten komputerek pokazuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1247

Dżondyr nie perkins spalić musi, mi ursus i pług 3x35 spalił 12.2l ha ale mruczał na 1500 obr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1247

800 z przodu z 1500 z tyłu i dziwicie się że dużo pali, weź 2 worki nawozu pod pachy i łaź po polu to zobaczysz czy na zupie dasz rady. Musisz zjeść kiełbasy. Tak samo i traktor może dużym zrobisz szybciej ale czy taniej.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    376

W takim johnie w orce spada na wskaźniku kreska na godzinę a kresek jest 10, to norma 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    3622

regulacja mieszana na przodzie 800 kg obciazenia

 

OK.

Co było powodem takiego dociążenia przodu? Przy napędzie 4x4 obciążenia poszczególnych osi powinny wynosić 40% przednia i 60% tylna oś.

Czy mówimy o pługu obrotowym?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    3622

Przy obrotowym zapewne taki obciążnik był stosowną decyzją. Reszta podpowiedzi, jak pisałem wcześniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    146

stara szkoła mówi że silnik musi dawać znać, że coś ciągnie a jednocześnie pisze się, że orka w okolicy 6 km/h jak dobierzesz pług do uzyskania tych parametrów to optymalnie wykorzystasz paliwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    3622

Jeśli ciągnik miał lekko przestaw pług na 4x45 oraz zmniejsz obroty do poziomu 1700 obr/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zefir    13

stara szkoła mówi że silnik musi dawać znać, że coś ciągnie a jednocześnie pisze się, że orka w okolicy 6 km/h jak dobierzesz pług do uzyskania tych parametrów to optymalnie wykorzystasz paliwo.

6 km na h to można c 360 orać a nie ciągnikiem 110km + i przy takim rozstawie to ten ciągnik to powinien palić max 13 na tej glebie u mnie na lepszej fendt miał 13 z kvernelandem a obecny jd r ma 25 km więcej i pali tylko 1.l więcej a rozstaw ten sam pługa , jeszcze niech user napisze jaki ma pług 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    55

Ziemia ziemi nirowna to raz. Dwa co do obrotow przy pracy to 4 cyl. Maja troche inny wykres momentu i mocy i calkowicie inaczej sie zachowuja jak 6 cyl.
Co do regulacji pluga to ona tez ma sporo wspolnego ze spalaniem mimo ze wydaje sie ze ciagnik idzie w miare lekko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

idzie na kazdym biegu nawet 11 km-h nie schodzi z obrotow bo nie mam nugdzie pod gorke czy z gorki prosciutkie pole regulacja mieszana glebokosc 20 22 cm
ustawiony na tempomacie mialem obr 1900 i zawsze takue utzymywsl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek28_28    41

Rozstaw ten pług na 45, obroty na 1600' spalanie spadnie ci ze 3 litry. Bo on ma lekko i chodzi nie wykorzystany a i pola nie ubywa wiec pozniej wysokie spalanie na ha. Wiem bo mam John 4 cylindrowego i zależy jak go dusze. Spalanie w orce potrafi sie wahać od pola 13-17. A rekord jak sie fo uczyliśmy to wyszło 22 na ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×