Orzech334

Deutz Fahr Agrotron K90- wyrzuca biegi

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Orzech334    2

Wiatm. W ostatnim czasie kupiłem Deutz Fahra Agrotron K90 z 2008 roku z przebiegiem 5500 mtg.

Ciagnik pali na dotyk ,nie jest zniszczony,półbiegi wchodzą bez szarpania ,rewers pracuje delikatnie i płynnie.Ogólnie strzał w dziesiątke gdyby nie mały kruczek w postaci cięzko wchodzących biegów 1 i 2.Czytałem ze częstym problemem sa lineczki które sie zacierają ,wiec nasmarowałem je olejem do wspomagania (wybrałem go ponieważ jest rzadki i łatwo sie rozprowadził pod pancerzem linki) poprawe czuć było od razu ,lecz niespodziewanie po tym zabiegu ciągnik zaczął wybijac mi pierwszy bieg. Kiedy jade wszsytko jest okej ,gorzej jest gdy zaczynam cos pchać (TUR-em),ciągnąc lub kopać się to ciagnik wybija bieg i zatrzymuje sie :(:(:(:(.W skrzyni nie słychać zadnych podejrzanych dźwięków .Przed tym smarowaniem wszystko było okej ,pchałem hałdę obornika i nic nie wyrzucało .Ciągnik mam od dwóch tygodni więc jestem w fazie testów.

 

Pomocy prosze!!!

 

Czy problemem są wyciągniete,zużyte  linki wybieraka?

Czy problemem jest awaria mechaniczna skrzyni?

 

Prosze o pomoc jestem przerażony !!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

jak ci wybija przy turze jak pchasz to sie zaprzyj i poczekaj aż znów bieg wyskoczy i testuj tzn odłącz tę linkę przy samej skrzyni i ręką wbij bieg i znów pchaj będziesz wiedział czy to coś w skrzyni czy z linką

 

PS tam powinna być regulacja może zapiera o coś jak źle wyregulowane , regulować najlepiej we dwóch po rozłączeniu od skrzyni

 

Ale jak 1 i 2 masz razem to jak jeden bieg wylata przez linkę to drugi powinen twardo siedzieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beniu33    5

W moim k420 mam 4 linkę przy nieco ponad 100mtg, biegi ciągle ciężko wchodzą , kolega mechanik proponuje popuszczenie zamków na skrzyni ale dostęp do nich , to wyjęci zbiornika ON i hydrauliki bo to wersja B, tak ,że cały czas się waham

Co do twojego problemu , to podobnie miałem z linką od hydrauliki, po nasmarowaniu, jakby rozpuścił się ten teflon okalający rdzeń linki i było jeszcze gorzej, wymiana pomogła

spróbuj zrobić tak jak radzi sebe , jest to  prosty sposób, jeżeli linka po wypięciu będzie lekko pracować to wystarczy regulacja

 

 

Edytowano przez beniu33

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Orzech334    2

Dobrze spróbuję i dam znać.
Dzwoniłem do serwisu i twierdzą że to awaria mechaniczna skrzyni ,koszt od 10-17tys ,inny mechanik powiedział że serwis celowo naciąga na wymianę części w skrzyni żeby zarobić ,i w to co mówią do końca nie wierzyć,że to wina linek ,tam są dwie takie same spróbuję je zamienić i zabacze jaki będzie efekt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bieg wchodzi gładko czy trzeba go wbijać??? czuć charakterystyczny przeskok na dźwigni czy nie przy zmianach 1 n 2 ?? może być to tez prozaiczna usterka pęknięta sprężyna co ma trzyma zapadkę na walku wodzika taka z kulka i tez będzie wyskakiwać i będzie zgrzytać


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Orzech334    2

Bieg wchodź gładko nie czuć żadnego przeskoku to też jest dziwne ,jeden forumowicz zasugerował mi że na samym wybieraku(lewarku) powinna być taka blokada żeby czuć było przeskok przy zmianie biegów .jest coś takiego mocowane na śrubę ,koloru czarnego i jest gladkie (wyrobione) a nowe widziałem na zdjęciach ma kanty . Co o tym myślicie?
W linku zdjęcia nowego wybieraka




https://www.ricard-agri.com/mobile/slider-materiel/pieces-tracteur-59/piece-tracteur.734/deutz-fahr-891/cable-levier-vitesses-agrofarm-agrotron-0-013-7177-4-10-4582/0-013-7177-4-10-V4nepZyIQu9mi0WL
Chodzi o element przy samej główce wybieraka,ten czarny mocowany na złotą śrubkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jak zapniesz sama linka bez wybieraka to wyrzuca??


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Orzech334    2

Wyregulowalem linki tak jak pisze w książce napraw to znaczy po 166mm z każdej strony,i jest widoczna poprawa ,teraz muszę obciążyć naprawę mocno ciągnik ze prawie gaśnie żeby wyrzuciło,na biegach terenowych nie wyrzuca wcale ,moje pytanie jest takie czy dla pewności wymienić linki na nowe bo stare są naprawę mocno wyciągnięte?
Bez linek nie próbowałem

Edytowano przez Orzech334

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Orzech334    2

Temat do zamknięcia . Winny był synchronizator 1 biegu , po wymianie jest bajka !  w serwisie powiedziano mi ze "Ktoś" już tam był ,ponieważ po otwarciu ukazało się im rozwiązanie które już znają ,czyli jakaś podkładka ze śrubką (patent na zużyty synchronizator nie trzymający biegu) było to rozwiązanie tymczasowe tzw.  uszykowane,zrobione na sprzedaż .Najprawdopodobniej do tego poprzedni właściciel lub handlarz wpuścił odrobinę kwasu lub czegoś żrącego  pod pancerz linki zmiany biegów co doprowadziło do zatarcia(podobno celowy zabieg przy wypadających biegach dodatkowo uniemożliwiający wyrzucanie biegu ), a ja smarując i ruszając kilkukrotnie linkami w celu rozruszania oba te patenty na ukrycie uszkodzenia synchronizatora zneutralizowałem dlatego po nasmarowaniu ukazała się usterka. Polecam serwis Agromarket Jaryszki ,profesjonalna obsługa i podejście do klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dark66    2

Witam, czy mógłbyś przybliżyć jakie są koszty naprawy takiego wyskakującego biegu. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Michał6180
      Witam zastawiam się na zakupem kosiarki dyskowej deutz fahr na centralnym zawieszeniu powyżej 2010 roku mam już jedną na oku i chciałbym się zapytać czym się różnią dyski tnące na 3 nozyki od tych na 2 wady i zalety za wszelkie odp bardzo szokuje 
    • Przez DamianDF
      Witam. Może ktoś spotkał się z podobno sytuacja i jest w stanie coś podpowiedzieć.
      Mianowicie, posiadam deutza fahra 5110G z adblue, którego zabrakło kilometr od domu. Po uzupełnieniu adblue w domu cały czas świeci się trójkąt (żółte ostrzeżenie z wykrzyknikiem) i dioda od adblue, w żaden sposób nie mogę tego wyłączyć, nie kasuje się to też kiedy odlacze prąd. Ktoś coś jest w stanie podpowiedzieć? Czy wgl można z tym jeździć, czy można jeździć bez adblue. Pozdrawiam 
    • Przez sebo92
      Witam. Chciałem się dowiedzieć opinii użytkowników na temat tego ciągnika. Konkretnie interesuje mnie roczniki 1990-1993 ze skrzynią 18x6 z jednym polbiegiem. O silniku wiem, najbardziej interesuje mnie skrzynia i hydraulika. Naprawiał ktoś taką skrzynie?
    • Przez Crazyalert
      Witam!
      Dotyczy filtra Deutz (nie SDF), o nr 04131596, filtr paliwowy dokładny common rail.
      Filtr nowy zanieczyszczony opiłkami poprodukcyjnymi na gwincie wewnętrznym. Inne filtry z tej partii na półce w sklepie podobnie.
      Przedstawicielstwo sdf w Polsce reklamacji nie uznaje.
      Miał ktoś podobny problem, zazwyczaj użytkownicy nie sprawdzają co montują a serwisanci wcale, tylko zdjąć zaślepkę i wkręcić. później układy siadają ponieważ dbając i wymieniając filtry możemy zajechać układ paliwowy.
      Najlepiej gdyby filtry Deutz były zapakowane w folii zgrzewalnej i pudełku a nie tylko z zaślepką.
    • Przez badboy27
      Dzisiaj pojawił się problem podczas pracy wspomaganie zaczęło słabo działać to znaczy działa bo jakby nie działało to bym z ładowaczem nie ukręcił ale jak wczesniej jedną ręką swobodnie kręciło sie kierownicą tak praktycznie nagle się zmieniło i trzeba dosyć mocno kręcić bo stawia opór. Nie wiem jak to jest w Deutz K90 czy ma osobną pompe do wspomagania i ona siadła bo wszystko inne działa ( ładowac, podnośnik ) czy może orbitrol. Oleju jest w skrzyni prawie max. Może ktoś miał podobne objawy to proszę o pomoc bo ciężko się jeździ
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj