Zaloguj się, aby obserwować  
Mateusz Rogowski

Auta ciężarowe

Polecane posty

Lukasz1987    61

Tacho jest konieczne w DMC pow 3,5t chyba, że masz busa to tacho musi być, innym wypadku niech sobie siedzi, a jak osobówką spotkasz krokodyla to się zatrzymaj i zapytaj

Pozdrawiam


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

jak myslicie czy zakup Jelcza na gospodarstwo to dobry pomysł.Sprawa wyglada tak ze mam na oku Jelcza wywrotke 8ton ladownosci za 4500 pln czyli w cenie zlomu ale wszystko sprawne i ciagle na chodzie.Słuzył by mi do wozenia płodów rolnych oraz w razie potrzeby jakiegos piachu ,żuzlu itp.Mam na posiadaniu przyczepe jelczowską która mogłbym podczepiac pod niego i razem zestaw zabierał by na siebie jakies 25 ton zboza wiec nie tak zle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mieliśmy Stara i sprzedaliśmy bo opłaty był wysokie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darpol    18

Za jelcz zapłacisz rocznie ok 1600zł podatku przy zniżkach OC 800zł tacho jeżeli ma co dwa lata 200zł , koszty części i przeglądy to ok 3000 rocznie.Przy obecnych stawkach za transport zostaje przewoźnikowi ok.1zł z kilometra to właśnie będzie twój zysk oprócz satysfakcji z posiadania ciężarówki.Chyba że jelonek nie będzie rejestrowany i będzie jeżdził tylko w pole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

Jest to opłacalne ale musiałbyś świadczyć jakieś usługi transportowe, może odśnieżanie dróg albo dać komuś żeby tym jezdził bo utrzymanie raczej jest dość kosztowne także musiałby trochę na siebie zarabiać chyba że będziesz gdzieś blisko jezdził bez opłat.




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Bede jezdził jakies 50km max w jedna strone. Używał go bede wyłacznie na dwoch gospodarstwach o łacznej powierzchni 150 ha. Te 3000 pln na czesci to chyba przesada troche bo usługowo nie mam zamiaru sie tłuc. Jak mam kupic przyczepe za 40 tys. to chyba lepszy taki Jelcz. Chyba ze sie myle to wyprowadzcie mnie z błedu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darpol    18

3000zl to koszty podatków i opłat + części ale ich nie da się przewidzieć .Co do usług to jeszcze +jakieś 15000zł na zezwolenia i licencje badania kierowcy.Na jeden samochód to się nie opłaca.Jelcz to wcale nie taka słaba maszyna ,może na te czasy strasznie bezkomfortowa Miałem kiedyś dwa jelonki pierwszy 1975r jazda straszna siły mało kabina do d... , ale drugi kupiłem dwuletni 1996r to inna jazda.I TY jakbyś kupował to serii 417 z turbo to może jakoś zatargasz te 25t bo tym starszym to na pewno nie będziesz łamał przepisów ograniczenia prędkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

@szczewko też kiedyś tak myślałem i zastanawia mnie to do dziś bo za 40tys to można kupić tatrę 6*6 albo przyczepę. Ja widzę wielkie plusy w kierunku samochodu a mianowicie nie zajmuje traktora, duży ładunek bierze na siebie i szybko się przemieszcza ale ma minusy kolejna rzecz do psucia się co w przyczepie jest mniej prawdopodobne no i te opłaty. Ja wybrałbym samochód bo raczej nie miałbym problemu z załatwieniem roboty dla niego tylko że nikt niema prawka na ciężarówkę w najbliższej rodzinie:(




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Za 40 tys mozna miec niezły ciagnik i naczepe 32m ale to bardziej odległe plany.Nizłe Volvo z miedzynarodówki z 1,5mln km przelotu mozna kupic,zalozyc hydraulike do wywrotu(5 tys),naczepa to jakies 20 tys lub wiecej i na poczatek by było niezle.Znajomy rozkreca firme usługowa,kombajnami kosi u ludzi ale wieksze areały(200-500ha) i myslałem zeby sie do niego nawet podpiac.Ma dwa JD 1550 wiec jest co sypac tylko nieraz nie ma na co.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

@szczewko ale ciągnikiem siodłowym 4x2 nie wjedziesz na pole no wjechać się wjedzie ale czy wyjedziesz z niego z ładunkiem. by trzeba mieć jeszcze ciągnik i przeładunkową. Wy patrzycie kupić ciężarówke do transportu a ja patrze znów by ciężarówki wyeliminować z transportu a zastąpić je szybkimi ciągnikami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darpol    18

VOLVO z 1,5mln km to już koniec samochodu i przede wszystkim naczepy nie nadają się na pole lepiej jest ciężarówka +przyczepa a taniej traktor i p-py

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

Tatrę podałem dla przykładu bo w terenie się znakomicie sprawdza a oczywiście i taniej kupisz za jakieś 20k. Pogadaj z tym kolesiem od tych kombajnów bo jakbyś trochę grosza zarobił u niego to by się opłacało a i jakieś dodatkowe zlecenie byś może podłapał




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Mam Volvo i według licznika 1,4mln i chodzi. Dodam że 6x4 520KM i auto do drewna więc lekko nie ma i nie miało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darpol    18

Jak chcesz ustawiać się na usługi to musisz to zrobić legalnie firma-certyfikat-licencja-zezwolenia-badania bo nie wyjedziesz na drogę a kary są wysokie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ciężarówka typowa budowlana 4x6 lub 6x6 i do tego tandem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majranjd    8
A co myślicie o tym? Widzę, że Ci którzy mają ciężarówki chcą sie ich pozbyc, a ja np. wole kupić taką Renault'a niż kupić przyczepe za 40 tys i bedzie stała przez pól roku... A tu w żniwa zboże powiezie, a pozasezonem, może gdzieś na zagraniczne Landy i przytargac jakis sprzęt... No nie wiem, musze pogadać z tymi co siedzą w tym od lat... Ostatecznie mogłbym też buraki wozić w naszej cukrowni :lol:

DEZERTER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W cukrowni jak chcesz jeździć, to zestaw musi mieć duuużą ładowność żeby na swoje wyjść. Przynajmniej takie są realia w Glinojecku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nhcr    5

Mam takie pytanie odnośnie samochodu ciężarowego. Czy Man 27-403 6x4 pociągnął by przyczepę 18-20t zboża za sobą plus swój ładunek na polu i na utwardzonej drodze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Na drodze pociągnie ale tyle na niego nie załadujesz masa zestawu max 40t. Po polu może mieć problem ale też w niektórych przypadkach powinien dać rade.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nhcr    5

40t ton to bym musiał większą przyczepę zapiać, bo na niego samego nie wiem czy wejdzie 10 ton plus ta przyczepa to by było ok 30t.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darpol    18

Ja mam Mana 25-332 i zboża ładuję 18t+p-pa 17t i jak jest sucho to ciągnie, a jak raz mnie ulewa złapała na polu i z połową tego ładunku to dwa ciągniki i strażacki star ledwo wydarły manika z pola.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

@dawidg2 jak cie krokodyle zauważą, że przyczepa jest cięższa od ciężarówki to miło nie będzie :rolleyes: To Volvo z zabudowaną wywrotkę będzie miało masę około 10-11,5 tony czyli przy DMC 24-26 ton (zależy który to rocznik choć przy przebiegu 1,4 mln km tak z 100 tyś na rok przy jednoosobowej obsadzie to 14 lat a przy dwu to 7 lat) więc masa gdzieś 11ton jak stara zabudowa bo nowej to nie ma sensu pchać DMC 24t to daje 13ton ładunku przyczepa o DMC max 16t to bym ci proponował Autosana D-616 wywrotka o ładowności 11,5t i tania w zakupie zdjęcie(mam nadzieję, że kolega @zucek015 się nie obrazi)i masz skład jak ta lala. Z tego co wiem to Policja zabroniła cukrowniom przyjmować przeładowane ciężarówki wiec ładowność jest już inna niż "ile wlezie"

Pozdrawiam


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez gofermk4
      Cześć wszystkim, jak w temacie stoję przed wyborem przyczepy skorupowej na tandemie. Zastanawiam się nad markami Umega spc16, Auto-tech aps16 i Metal tech ts16. Przyczepa będzie służyć do przewozu zbóż oraz do wywozu obornika( dość sporo towaru). Może ktoś z was użytkuje którąś z tych przyczep i doradzi w co doposażyć przyczepę?? Jakie opony wybrać 600czy 560 wystarczą, czy skrętna oś czy bez tego idzie przeżyć....
    • Przez Wopl
      Czy ktoś zakładał koła od koparki do przyczepy rolniczej. Opona jaką chcę założyć ma wymiary 10.00r20 a oryginalna 8.25r20. Najbardziej interesuje mnie jak opona się zachowuje.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj