Skocz do zawartości
News
tomek2201

Zakup Renault Ares - jaki model wybrać?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tomek2201    11

Witam. Przymierzam się do zakupu ciągnika 100-120 KM i mam dylemat. Wybór padł na Renault Ares serii 6XX. Teraz nie mogę się zdecydować czy wybrać
1) Aresa 610 o mocy 100 KM 6 cyl pojemność silnika 5.9 bez turbo
2) Aresa 620 o mocy 110 KM 6 cyl pojemność silnika 6.8 turbodoładowany
3) Aresa 630 o mocy 120 KM 6 cyl pojemność silnika 6.8 turbodoładowany
Bardziej skłaniam się do 610 bez turbo bo z własnego doświadczenia zauważyłem że mniejsze spalanie. Ale czy da sobie radę np. z pługiem obrotowym 4x 50. Mam 25 ha ornej ziemi średnio 3-4 klasa, parę ha ciężkiej redziny i trochę piachu. Jeżeli wybrałbym 610 to ewentualnie jaki pług obrowy do niego wybrać. Pozostałe maszyny z jakimi ma pracowac to gruber 2,2 Mandam, agregat talerzowy 2,5m + siewnik talerzowy, rozrzutnik 6 ton i transport. Wydaje mi się że 100 KM i 6 cyl mi wystarczy. I doradzcie czy wybrać kabinę amortyzowana czy na poduszkach bo nie mam porównania. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec1997    7

Reanult 610 z pługiem 4X50 może mieć ciężko na rędzinie,dla niego pług o rozstawie 4x40 będzie w sam raz a co do reszty sprzętu to powinien spokojnie dać rade.A czemu nie chcesz Renault 630? czasami te 20 koni więcej może się przydać a spalanie może być takie same a nawet mniejsze, bo ten mocniejszy będzie miał lżej i wykonasz szybciej pracę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Uziu92    1865

bierz większy, pola Ci przybędzie, albo trafi że będą ciężkie warunki i masz więcej mocy jak znalazł


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek2201    11

Też wolałbym mocniejszy ciagnik tylko że wtedy silnik jest z turbo i boję się że będzie dużo palił i na niskich obrotach nie ma czym jechać. Posiadam JD 5075E i NH TD60D i JD z turbo w tej samej robocie pali nawet o 5l więcej niż NH wolnossący.
I jeszcze jest taki problem ze pozostałe maszyny są zbyt małe do większego traktora a dopiero w tym roku zostały zakupione więc na razie nie zamierzam zmieniać parku maszynowego oprócz pługa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Tylko zapomnij o POPRAWNEJ orce ciągnikiem o mocy 100KM pługiem obrotowym rozstawionym na 4x50, bo w większości przypadków będzie katowanie silnika, ale to norma wśród współcześnie wykształconych rolników.

  • Like 1
  • Thanks 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal673    3

W Twoim przypadku wybrałbym Ares 610 RZ, tylko pług to góra jakąś trójka obrotowa. Sam mam Ares-a 620 RZ i chodzi z pługiem agromaszu obrotowym rozstawionym na 3x50cm i nie wiem jak by sobie radził na glinach z czwórka obrotowa. Kabina obowiązkowo amortyzowana. Do reszty maszyn co posiadasz 620 a tym bardziej 630 będzie za duża.


Tak poza tym 620 nie ma turbo...

Edytowano przez Michal673

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    313

Mam 620 i bez problemu radzi sobie z obrotową 4. Co do kabiny to wersje bez amortyzacji od razu odpuść.
Spalanie w 610 i 620 jest doś małe wiec o to się nie martw bo te silniki wbrew pozorom dużego apetytu na paliwo nie mają. 610 jest w rzeczywistosci dużo
słabsza i ma mniej momentu obrotowego niż 620 a spalanie jest praktycznie identyczne. Na Twoim miejscu szukałbym 620 bo to te same pieniądze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shaun    30

zanim kupilem Jasia ogladalem 620 RZ, na pewno miał turbo, kabina kosmos, dosyc zwinny, powinien oporzadzic 4*45 wg mnie - wiadomo zależy od warunków, teraz jest mega mokro itp bylem chetny na niego ale cena i kilka w sumie pierdół mnie odstraszyły

Edycja
Zwracam honor z tym turbo. Sprzedajacy albo mnie kitowal albo jego ktos oklamal i powtarzal albo nie wiem. Twierdzil tez, ze wszystkie Aresy 6 cyl maja taki sam silnik juz pomijajac turbo lub jego brak . widzialem tez chyba 610 RX ale boki maski mial zamienione z RZ bo nie mial sprezyn to gosciu sie przyznal. Takze widzisz Michal jak to jest. Dzieki za uswiadomienie.

Edytowano przez Shaun

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal673    3

620 nie mają turbo ! A odnośnie czwórki pługa to nie wiem kolego Pietras jak szeroko masz go rozstawionego. Jeśli 4x40 to okey ale jak 4x45 to już sporo. Fakt, wszystko zależy od gleby i ukształtowania terenu. 620 ma raptem 110km to nie jest jakoś strasznie dużo.

Na miejscu autora tematu wybrałbym 610 RZ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak nie chcesz z turbo to brał bym 620. Ale w rozstanie 4×50 To musiałbyś mieć ze 130-150 km pod maską. Moja 620 ciąga 4×40 Overuma a w ustawieniu 4×45 już ma trochę za ciężko(ciężkie gleby). Ciagnik wcale dużo nie pali także polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    609

do wszystkich wymienionych powyżej maszyn, poza pługiem, 100 kunia będzie aż nad to, więc albo kolega kupi większy i wymieni sprzęt, albo mniejszy i powoli wymieni sprzęt  :)


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek2201    11

Sprzętu nie będę wymieniał bo wolę np. z gruberem 2,2 jechać szybciej i ciągnik będzie miał lekko niż męczyć w 2,6. A co do ciągnika to chyba jednak 620 bez turbo ( bo są też z turbo) o mocy 110 km.
A co do sprzętu to nie będę wymieniał bo kupiłem prawie wszystkie nowe maszyny w tym roku więc po co.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ignacy01    7

ja ciagam aresem 550 obrotowa 3/50cm kv i nie ma problemu z uciagiem. na ciezkiej glinie pod gore oczywiscie zapasu mocy brak ale na normalnym polu to spokojnie by pociagnol 4x40 i nie byloby to za duzo
ja bymwziol tego 100 km i plugi regulowane najwyzej zmniejszysz rozstaw
a i tez ciagam agregat talezowy z siewnikiem2.5m i jest ok tylko musze sie pilnowac bo ciagnik ma 2.45 szerokosci z udzwigiem i stabilnoscia nie ma problemu nawet z pelnym siewnikiem opuszczonym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Dopasuj ciągnik do posiadanych maszyn, bo nie sensu wymieniać ich skoro niedawno zakupiłeś.

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

620 jakbyś brał to lepiej na niższych obrotach niż szybciej jechać, już kilka razy się przekonałem że jeśli jest nadwyżka koni to szkoda maszyny, szybsze zużycie elementów lub straty zębów w agregatach

Reno jako połączenie jd i mf jest fajne, ale nie patrzyłeś na mccormicka mtx lub mc, który jest podobny do case. Obie marki dają dużo w rozsądnej cenie ze względu na mniejszą popularność :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Szkoda pieniędzy, bo to istna skarbonka.

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    117

Do posiadanych maszyn to 90 km wystarczy z zapasem.
Do takiego 610 to gruber spokojn8e 2.6 i plug 4x40 a do mocniejszych modeli to juz mozna o 3 m i 4x45 sie pokusic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koczas    80

To i ja się podepnę.  Czy polecacie te mniejsze Aresy 85/95 KM na areał 20 ha + 7 ha w najbliższych 2-3 latach? Bo miałem pomysł aby do zetora 7711 dokupić 5211 zamiast c-330 ale naszła mnie teraz myśl, że może zostawić 7711 na wąskie buty i kupić coś 4 cylindrowego z 4x4. Kasa oczywiście inna, ale pracując dodatkowo może to lepsze rozwiązanie, pług mam overuma do 3*40 i kolczatka to na moich ziemiach nie byłoby źle do takiej renaultki bo zetor chodzi ale nie zaszkodziłoby trochę mocy więcej, a gruber i agregat uprawowy to przecież w gruncie rzeczy kupując używane są niewielkie kwoty, sprzedając te od zetora dołożę troszkę i mam większe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    313

Mniejsze aresy to już nie to co 6 cyl.
Co do 610 to ma o litr mnieszy silnik niż 620 i tylko 390nm.
620 ma 455Nm.jak się nie myle. wiec jak dla mnie prosty wybór.Co do spalania to 620 nie spali więcej niż 610. Wiem bo sprawdzałem a 620 jest dużo żywsza. Wole mieć 20 kucy wiecej niż o 10 za mało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomaszt135
      Witam,
      Mam problem z rozebraniem siłownika wspomagania w renault 8514. Po wstępnych oporach obraca się zewnętrzna część siłownika, ale nie chce się rozkręcić. Może ktoś już taki rozbierał i poradzi jak to zrobić lub ma rysunek złożeniowy z którego będzie wynikało jak się go rozbiera. Może ukryta jest gdzieś jakaś zawleczka, którą trzeba wyjąć? Z góry dziękuję. 


    • Przez majes
      Podczas jazdy i głównie pod obciążeniem słychać w kabinie takie nieregularne chrobotanie chyba ze skrzyni, raczej nie z silnika. Ostatnio nawet zauważyłem że jest to chrobotniecie jak ciągnik stoi i szarpne ładowaczem w dół. Co to może być? Byłem u mechanika, oglądał, zaglądał kamerą do skrzyni i nic nie znaleźli.
    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Danielkoltun
      Witam . Przeczytałem kilka tematów na Agrofoto ale nie znalazłem tego czego bym oczekiwał więc postanowiłam napisać tutaj , mianowicie chce kupić renault 7514 ls z 1986r , potrzebuje opinie o tym modelu . Oglądałem jeden taki egzemplarz i sytuacja wygląda tak : traktor łanie zapala , biegi ma w podłodze ( dwie wajchy , 3 zakresy i 4 biegi , rewers przy kierownicy koło gazu ręcznego ) , chodzą ciasno i wyraźnie , traktor przy jeździe do przodu trochę wyje ale to może przez to że hamulce go strasznie trzymają bo jak się wciska sprzęgło podczas jazdy to się zatrzymuje jak przymurowany . Mógłby mi ktoś wyjaśnić jak wyłącza się blokadę i która to wajcha bo ciągnik był na blokadzie podczas oglądania a nie mogłem ogarnąć co i jak , jest jeszcze jedna wajcha o której nie mam pojęcia taka długa co jest pod pulpitem i ona idzie na stronę prawą i do góry wygląda to jak jakiś rozdzielacz jednosekcyjny  , czy wajcha z gumową rączką koło sprzęgła to drugi stopień sprzęgła ? , czy hamulce są zbudowane w podobny sposób jak w MTZ bo bym je przejrzał . I na koniec na co zwrócić jeszcze uwagę . Proszę o pomoc i pozdrawiam . 
       
    • Przez farmervip
      Koledzy, potrzebna szybka porada, dziś podczas jazdy ciągnik nagle się zatrzymał i zgasł  po odpaleniu okazało się że sprzęgło nie działa a rewers po przełożeniu na jazde do przodu dusi silnik, do tyłu jest ok jedzie na wszystkich biegach lecz bez sprzęgła,wygląda to tak jak by się coś zakleszczyło, podejrzewam że problem może być z prądem lub cewkami tylko jak to sprawdzic? lub może coś innego :wacko:
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.