News
Piotrrr

Siewnik poznaniak 1984 nie wysiewa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Piotrrr    0

Mam problem z siewnikiem poznaniak. Nie wysiewa odpowiedniej ilości ziarna. W zeszłym roku zmnieniłem skrzynie na nową ale nie pomogło. Może ktoś miał podobny problem z tym siewnikiem. Rolki tez sprawdzałem nie mają luzów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    436

Jak to rozumieć ? może pierwsze próbę krecona zrobić :) bo jak tabela podaje trzeba sobie dodać +/-20 kg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Sean    1037

Mam problem z siewnikiem poznaniak. Nie wysiewa odpowiedniej ilości ziarna. W zeszłym roku zmnieniłem skrzynie na nową ale nie pomogło. Może ktoś miał podobny problem z tym siewnikiem. Rolki tez sprawdzałem nie mają luzów.

Nie opowiadaj bzdur, albo sugerujesz się tabelą, którą rozbić o kant d*py, albo nie umiesz zrobić próby jak należy.  


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1037

No właśnie, od tego trzeba było zacząć a nie pierdzielić że siewnik nie wysiewa, ale ok, nikt nie jest alfą i omegą.

Masz korbę? jeśli nie to kręcisz kołem. Zakładasz rynienki, ustawiasz wstępnie zależy ile chcesz wysiać na ha, jeżeli np 200 kg a na normalnym wysiewie na C6 nie wyleci Ci 2 kg. to przestawiasz tryby na zgęszczony i zaczynasz od A1,     dla siewnika 2,7m  19 obr. koła lub 8 obr. korby. oczywiście wsypujesz ziarno do skrzyni i najpierw kręcisz kilka razy by zaczął normalnie wysiewać, opróżniasz rynienki i dopiero zaczynasz robić próbę.


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    794

HeHe fakt tabelę od poznaniaka to można wyrzucić  bo sugerowanie się nia tylko przyniesie kłopot i straty ,

ale Sean powiem tobie że figle też potrafi płatac ,od 20lat mam swojego i zawsze próby wychodziły dobrze ,tak jak gdzies pisałem max 10% błędu ,lecz w tym roku ,moje zdziwienie :blink: pszenżyto wyszło idealnie ,a pszenica po trzech próbach wychodzila 315kg na ha ,w końcu wsypałem worek do siewnika i w pole wysiałem go obmierzyłem kraczka i zasialem resztę nie przestawiając skrzyni ,wyszło 225 na ha i co Ty na to?Skrzunia trybowa a pszenica  Arkadia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1037

Nie wiem, mi wysiewa praktycznie idealnie, no nie rozumiem za bardzo jak Ci wychodziło 315 po 3 próbach? a powiedz na jakim ustawieniu to wychodziło?


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    794

A5 zwiekszone zasiałem,  a próbę robiłem na A6 i A 5, różnica miedzy nimi w wadze to 5deko po zważeniu, a wiadomo że między biegami jest ok+/- 20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1037

225kg to mi wychodzi na A2 na zgęszczonym, denka na 1 ząbku zaprawiane nasiona, a nie robiłeś czasem próby nie zaprawianej najpierw? a wysiew zaprawiane, bo wtedy takie cyrki są jak najbardziej możliwe.


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    794

A tu mi daleś do myślenia,z tym zaprawionym ,ale akurat wszystkie próby robiłem na zaprawionym ,więc  raczej to nie ma to znaczenia

a z którego roku masz siewnik ?mój 87 na docisku plastikowe rurki ,wiem że róznią się iliścią  zębów na przełożeniu z łańcucha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1037

Nawet różnego rodzaju zaprawy stawiają inny opór, wilgotność, zaprawianie na sucho w siewniku jak niektórzy to praktykują zmniejszy wysiew jak zaprawa osiądzie na spód z czasem. Mój bodajże z 84 roku, ale nigdy się nie zdarzyło żeby  wysiał inaczej niż próba wyszła. Na A5, A6, to owsa by mi wysiał 220 kg 

Ok, a jak na pszenżyto miałeś ustawiony i na ile kg?

Edytowano przez Sean

Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    794

normalny C6 190kg

no wpływ ma sporo rzeczy ale 100kg różnicy,nawet zwatpiłem ze waga żle waży ale niestety nie ,denka i zastawki ustawione prawidłowo i takie cuda ,teraz zapisałem pisakiem w skrzyni jake ustawienie i to bedzie chyba odnośnik do kolejnych siewów pszenicy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1037

No to pszenżyto , to byłoby może i podobnie jak u mnie, ale ta pszenica na A5 A6 nie daje mi spokoju.

 Ja mam też taki odnośnik pisakiem w skrzyni, ale nawet na niego nie patrzę, bo odmiana z grubszym lub cieńszym ziarnem i wszystko bierze w łeb.     

 


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    794

hehe te odnośniki to nie takie złe ,gdyby nie to to ,pewnie jeszcze bym kołem kręcił, albo bym zle zasiał

 nie wiem co nie tak,było z ta próba ,na ha wysiałem dobrze bo zbiorze w workach bylo powarzone ,pewnie za rok znowu bede kombinował co nie tak z tym siewnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1037

 A  korbą próbowałeś, bo kołem to tak różnie z tą prędkością. 


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1037

Nie no  ja w żadnym wypadku nie podważam poprawności wykonania próby.


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez qazqaz
      Proszę o opinie o siewniku Accord jego wady i zalety
    • Przez Novo181818
      Witam, jestem zainteresowany kupnem takiego siewnika, jest blisko mnie do sprzedania taki.
      Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Co sprawdzić? Chce żeby współpracował z MTZ wiec musiałbym dorobić gniazdo zasilające sterownik.
      Siewnik jest 4,5 metrowy. Chciałbym siać tylko 3m pod ścieżki 15m. Wiec rodzi się pytanie czy bez problemu mogę ściągnąć te sekcje wysiewające rozkładane i jak zrobić żeby rozłączyć te sekcje (chodzi o węże).
      Czekam na cene bo ten rolnik nie może się zdecydować ile jest to warte. Siewnik w bdb stanie, talerzowy
    • Przez barteklegia
      Witam!
       
      Jutro jadę oglądać siewnik z agregatem kverneland accord. Na co zwrócić szczególną uwagę? pierwszy raz będę kupować siewnik pneumatyczny. Co jest w nim najważniejsze i na co szczególnie uważać?
       
      Pozdrawiam
    • Przez andrew_goszczyk
      Witam. Mam proste pytanie ile waży hassia dk 250,smażone d7 i d8 też250 bo nie wiem cz mój zet da rade z zestawem i jak wygląda przezbrojenie rolek do rzepaku. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez nunu85
      uzywa ktos siewnika ze standardowymi redlicami stopkowymi i ma przy nim zamontowane kółka kopiujaco-dogniatające?
      jak idzie robota w takim zestawie?
      Mam obawy, czy ni ebedzie sie zapychało, bo i to kółko swoje waży i redlice trzeba nieco dociągnąc na spręzynie, wiec moze być ciężko, zeby owa redlica przeskoczyła górą nad jakimis resztkami pozniwnymi/słomą i w konsekwencji masyna moze sie łatwo zapychać.
      taka jest moja hipoteza, mam racje?
      Potwierdzi ktos/ zaprzeczy.
      Prosze o ypowiedzi uzytkowników takich zestawów, bo hipotezy snuć to ja tez sobie moge, ale nic z tego nie wyniknie.
       
      skad pomysł dołozenia kółek?
      otóz w tym roku u nas jest niemiłosierna susza, nie padało chyba od lipca i wschody rzepaku (nie tylko ja, ale i wiekszosc rolników) mamy kiepsciutkie, a na glinianych górkach to prawie nic nie widac.
      Jedyne pola, gdzie jako tako to wyglada to takie, gdzie było uwałowane po siewie lub było siane własnie z tymi kółkami, wiec jest namacalny dowód, ze sie sprawdzają.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.