Rasoir

MF 255 - zakleszczona skrzynia?

Polecane posty

Rasoir    0

Witam, ciągnik to MF 255 rocznik 1991, przepracowane 4730 mtg.

 

Problem wygląda tak, ostatnio zakleszczyłem biegi ale udało mi się to opanować. Po "naprawie" wyruszyłem na łąkę aby trochę się "pogzić" i zobaczyć co się stanie (ciągnik mam u siebie od 3 dni). Zauważyłem że dosyć głośno wyje przy wyższych biegach, oraz na "dwójce" polowej i szosowej coś chrobota podczas jazdy z góry (jak ciągnik jest pchany ciężarem) na innych biegach cisza (mam drugiego MF 255 z roku 1988 i skrzynia w nim pracuje cichutko).

 

Jak się tak "gziłem" po łące, nagle coś trzasnęło i ciągnik stanął w miejscu jakbym wyrzucił kotwicę na krótkim łańcuchu i od razu zgasł.

 

Biegi wchodzą wszystkie, L-N-H to samo, a ciągnik można odpalić tylko na sprzęgle, po puszczeniu się dusi i gaśnie, natomiast jak silnik wyłączony to buja się normalnie na luzie bez problemów, przytargałem go pod dom drugim MF'em i zastanawiam się do czego ręce włożyć.

 

Macie jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Trzeba rozbierać skrzynie i zobaczyć co się dzieje. Jak chrebota na luzie z górki to oznaka luzów, wycie to wyrobione koła zębate no i łożyska. U mnie też chrebota zwłaszcza na R/L i to mnie nie pokoi. W zimie trzeba to przeglądnąć. Oby jesień przetrzymał.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1004t    38

a 4 bieg nie wchodzi czasem głebiej niż powinien? u nas tak sie stało podczas prasowania siana , że trzasnęło i ferdek w jednej chwili zgasł. Jak sie okazało wyłamało sie zabezpieczenie które trzyma z tyłu skrzyni u góry te prowadnice od biegów, wypadła kulka spomiedzy nich , popłynęła na przód skrzyni i wpadła miedzy 2 tryby od womu blokując w momencie cały ciągnik. Na sprzegle silnik odpalił ale przy puszczaniu dusił sie, dopiero jak kołem zamachowym od prasy pokreciłem to ta kulka spadła i udało sie do domu na wolnych obrotach dojechac, ale odbitka na zębach po kulce powodowała trzaskanie. Może i w tym przypadku jest podobnie bo żeby łożyska w tej skrzyni padły to mało prawdopodobne. Znajomy w 3512 miał wyszczerbione tryby od 3 biegu i to hałasowało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kobra66    5

Sprawdź widełki bo potrafią pękać, u mnie tak było i przy puszczaniu sprzęgła silnik gasł
A może tylko śrubki kontrujące widełki poodkręcały się i widełki są luźne na wodzika. odkręć korek wlewu oleju i dokładnie się przyjrzyj jak to działa przy wrzucanie biegów bo ja tak zobaczyłem że wodzika się przesuwa a koło zębate nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

A dużo jest roboty żeby ściągnąć pokrywę w skrzyni? Ma ktoś jakiś sposób żeby to zrobić jak najszybciej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pimper21    61

trzeba ściągać kolumnę kierownicza czyli elektryka cała do wywalenia, radzę najpierw odkręcić wlew oleju przy tym dobrym Mf-ie i przy tym rozwalonym, i wrzucać każdy bieg po kolei i patrzeć co się dzieję,może coś wypatrzysz


Zetor Team
Massey Ferguson 255 Zetor 8011 Zetor 10045 <-- moje sprzęty, 40 ha.
Zetor Is Power, Power Is Zetor :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Wpadłem na pomysł aby szarpnąć ciągnik w tył na wrzuconym biegu do przodu i samo się naprawiło :) czyli rzeczywiście coś musiało zblokować tryby, mam nadzieję że to coś spadło na sam dół skrzyni :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pimper21    61

ja tam bym sie nie martwił gdzie to spadło tylko raczej co to było xD


Zetor Team
Massey Ferguson 255 Zetor 8011 Zetor 10045 <-- moje sprzęty, 40 ha.
Zetor Is Power, Power Is Zetor :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Dziś zdarzyło się to ponownie, tym razem traktor pyrkał sobie na wolnych obrotach przez pół dnia i nagle silnik stanął w miejscu. Dziwna sprawa. Znów szarpnąłem parę razy drugim MF i znowu pyrka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NABUCH    9

Cześć. Mam pytanie ktoś zmieniał jakieś części w skrzyni biegów.  Mam do wymiany wałek sprzęgłowy.  Mechanik przestrzegał mnie przed nowymi częściami ,że sporo z nich to badziewie. Ktoś może polecić jakiegoś sprawdzonego producenta  , którego części macie zamontowane i pracują wam w ciągnikach jakiś czas.  Aha i jeszcze mam pytanko , mój wałek jest na gruby frez  a podobno wałki/ i tarcze z drobniejszym frezem były wytrzymalsze. Można zmienić wałek na ten z drobnym frezem ? Pozdrawiam W.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LisekSandra    0
Dnia 28.09.2017 o 12:58, robert1004t napisał:

Jak sie okazało wyłamało sie zabezpieczenie które trzyma z tyłu skrzyni u góry te prowadnice od biegów, wypadła kulka spomiedzy nich

czy ta kulkę udało się ponownie włożyć na miejsce ? Bo u mnie wypadła i niii za cholerę nie mogę jej wsadzić ... 😮🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1004t    38

Trzeba rozpołowic traktor na końcu skrzyni biegów między skrzynia biegów a korpusem pośrednim. Dopiero wtedy będzie dostep

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
    • Przez Piotrpiotrek89
      Cześć,
      Gdzie znajdę dane dot. Dmc przyczepy z hamulcem? Niestety wymagają tego przy rejestracji, a nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji. Z góry dziękuję.
    • Przez 35bogus
      Witam, 
      Potrzebuje ustawić pompę wtryskową w MF690 1983r. Odebrałem pompę i wtryski od fachowca. Chcę ustawić prawidłowo pompę wtryskową ale nie mam pewności czy dobrze się do tego zabieram. Zaraz po świętach chce to zrobić. 
      Od początku. Kręcę kołem zamachowym, pojawiają mi się dwa znaki jeden po drugim, wnioskuję że to moment wtrysku, dalej kręcę mam jedną kreskę podejrzewam GMP 1 tłoka. Cofam do tych pierwszych dwóch znaków ale nie wiem na który ustawić. Bo jak ustawiam na drugim to w pompie nie mogę ustawić znaku C na koniec segera. Pompa była u dobrego fachowca. Może ja na zły znak ustawiam. Proszę o poradę czy ustawiać na tym pierwszym z tych dwóch czy na dym drugim z tych dwóch. Będę wdzięczny za podpowiedź jak ustawić koło zamachowe żeby potem ustawić pompę.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj