Skocz do zawartości

Polecane posty

dawid2m    0

Witam,

tak jak w tytule, mam problem z MF 6160 Speedshift. Problem polega na tym, że po wymianie tarczek sprzęgła (zużyte, sprzęgło się ślizgało), nie da się wcisnąć pedału sprzęgła, jest bardzo twardy. Pedał jedynie wpada do podłogi gdy wciska się odpowietrznik (po prawej stronie ciągnika, pod kabiną). Sprzęgło nie ciągnie ani na puszczonym ani na wciśniętym pedale.

Olej w skrzyni biegów jest nowy, wszystkie filtry poczyszczone. Sprzęgło rozebrane i złożone tak jak było, tyle że wymieniono tarczki sprzęgła i wszystkie o-ringi i uszczelniacze. Czytałem na forum, w innym temacie, że problemem może być "zawór 17 bar" i małe zapychające się otworki w zaworze odkręcanym kluczem 32 (zawór na silnikiem). Zawór wyczyszczony, poskręcany (choć tego co jest rzeczywiście wewnątrz tego rozdzielacza (tzn. trzpienia z tymi małymi dziurkami i sprężyny), nie ma w katalogu). Nadal nie działa.

Sprzęgło niejednokrotnie było odpowietrzane. Nadal to samo. Co prawda nie mierzono ciśnienia na wyjściu z tego odpowietrznika, które powinno zmieniać się w zakresie 0-17 bar w zależności od położenia pedału sprzęgła. Ale jak zmierzyć to ciśnienie skoro nie da się w ogóle wcisnął pedału?

 

Dodatkowo, po przestudiowaniu katalogu, wyszło, że w koszu sprzęgła znajduje się metalowa podkładka (przed łożyskiem wałka wchodzącego w koło zamachowe), której w katalogu nie ma. Czy rzeczywiście nie powinno jej być w tym koszu?

 

I pytanie dodatkowe: Jak działa w ogóle to sprzęgło? Słyszałem i czytałem, że tarczki są ściskane poprzez ciśnienie generowane przez mikropompkę znajdującą się koszu sprzęgła. A jak sprzęgło jest rozłączane (tzn. jak tarczki są luzowane) poprzez naciśnięcie pedału sprzęgła? Co się dzieje z olejem z pompki przy pedale sprzęgła?

 

Pozdrawiam

Edytowano przez dawid2m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

dawid2m    0

Poprawki po prawdopodobnie wcześniejszych mechanikach...

W środku jest sprzęgło z czterema tarczami, które dociskane są za pomocą dwóch sprężyn talerzowych, położonych jedna na drugiej. Problem był w tym, że owe sprężyny były włożone odwrotnie i działały jak zwykła podkładka, nie można było ich ścisnąć. Oprócz tego pod łożysko, już nie pamiętam które, ale chyba to, które wchodzi w kosz sprzęgła była włożona jakaś własnej roboty podkładka. Nie wiem do tej pory po co.

No i jak zrobiłem sprzęgło, to okazało się że speedshift nie działa, tzn. nie ciągnął na szybkim przełożeniu. Okazało się, że ścięte były takie dwa pierścienie na tłoku przymocowanym do pokrywy speedshiftu (tej za sprzęgłem).

Wymiana pierścieni w speedshifcie i odwrócenie sprężyn talerzowych rozwiązało problem twardego pedału sprzęgła i ślizgającego się szybkiego przełożenia wzmacniacza momentu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dangio
      Witam forumowiczów. Mam problem z sieczkarnia John deere 6750. Mianowicie nie chce się załączyć kemper jak i walce wciągające. Rok temu przetarl się kabel zasilający od tego ale po daniu nowego wszystko do końca sezonu działało. W tym roku problem się powtórzył ale tym razem przyczyną musi być inna. Po podaniu napięcia w tym kablu co wtedy się przetarl kemper się zalaczyl. Ale sprawdziłem już ze po włączeniu kempera nie ma wgl napięcia w tym kablu ktory wtedy się przetarl. W tym roku problem ten był od pierwszego uruchomienia. Sprawdzałem bezpieczniki są ok. Włącznik też raczej niemożliwe żeby od tak przez zimę się popsuł. Nigdzie nie widać też żeby myszy nabroily. Bardzo proszę o pomoc i udzielenie jakichkolwiek informacji. 
    • Przez wojna456
      Witam mam taką sprawę a mianowicie wujek poprosil mnie o skoszenie łąki która nie była koszona przez około 5 lat nwm dlaczego jej tyle nie kosił teraz chce ją kosic regularnie bo bierze na nią dopłate. Byłem tam się rozglądnąć i niema tam wcale drzew tylko trawa dość wysoka ale bardzo rzadka, tylko że spodem jest stara trawa wyschnięta.Chodzi mi o to czy urusu c-355 i kosiarka rotacyjna da sobie z tym radę? Czy jest się sens tam wybierać? Czy dac sobie z tym spokój i nie robić wstydu

    • Przez krzyfo
      Witam Panów 
      Posiadam traktor massey 3085 i nastała dziwna usterka do zdjagnozowania.
      Mianiowicie traktor posiada dynashift i po zimie 2017 roku zaczał sie slizgac na połbiegach B i D  co zwłaszcza widac pod obciazeniem nie daje sobie rady slizga sie i staje w miejscu na polbiegach A i C jedzie i ciagnie normalnie i pracuje do tej pory. 
      Tarczki dynaschift zostały wymienione i nie dało to zadnego rezultatu.
      Elektrozawory do dynaschift tez były wymienione na nowe i tez nie pomogło. Traktor po odlaczeniu pradu na elektrozawory podobno powinien pozostac na polbiegu D ale pozostaje na połbiegu A.
      Komputer został przerobiony na przekazniki i tez nie pomogło.
      Moze ktos miał lub domysla sie co za usterka nastapilą ze traktor slizga się na połbiegu B i D lub poleca dobrego mechanika (jestem z lubuskiego) z gory dziekuję
       
    • Przez denis914
      gdy ciągnik jest zimny słabo reaguje na dodanie gazu i niema mocy
    • Przez mate0
      Witam 
      Chciałbym się podzielić informacją i awari w kombajnie new Holland TC 5040 z 2008 roku. Problem polegał na tym, że przestał działać joystick czyli:
      - podnoszenie i opuszczanie hederu
      - wszystko związane z motowidłami 
      Prąd w panelu bezpiecznikach był, bezpieczniki sprawne.
      Awaria wynikła po tygodniowej przerwie w żniwach ( skończenie omłotu rzepaku czas przygotować kombajn na zboża i kicha )
      Telefony do serwisów z całego województwa każdy zajęty mogą być dopiero za 2-3 dni. Przez telefon podejrzewają awarię komputera.
      Po wielo godzinnych męczarniach okazało się, że wszystkiemu winny jest alternator który przestał pełnić swoją rolę. Co ciekawe panel informacyjny z początku nie wyświetla kontrolki od słabego napięcia trzeba około 2-3 godzin pracy w polu lub parenaście rozruchów silnika. W serwisie cena nowego alternatora 2600 netto. Udało się znaleźć kolesia z drugiego końca Polski, który z niemiec załatwił nówkę oryginał za 860 netto ,  który był na drugi dzień. 
      Co ciekawe przy słabym napięciu elektrycznym w kombajnie nie można go zgasić - jedyną opcją jest wyciągniecie bezpiecznika.

      Mam nadzieję, że komuś przyda się ten wpis i oszczędzi sobie kupę nerwów. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.