Szmyksu1014

Slizgają się biegi Ursus 1014

Polecane posty

Szmyksu1014    2

Witam mam problem w ursusie otóż gdy rozgrzeje się olej w skrzyni podczas orki,cofając na 2 biegu,bieg tak jakby się ślizga czyli że rusza pomału a potem przyspiesza.Co może być przyczyna? Napęd i wałek wom działa wzorowo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Taśma od żółwia źle wyregulowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Hej proste pytanie czy na żółwiu się ślizga bo powyżej radzą Ci dokręcić taśmę hamującą. Jak nie jest to na żółwio  ten poślizg to dokręcając taśmę narobisz komedii. Może dokręcenie coś da jednak jak stało się to nagle to zerwana taśma. 

Edytowano przez leszekd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Inaczej, na czym się ślizga powinno na zającu na żółwiu jest dobrze.To taśma.

 Potocznie mówi się  o żółwiu a chodzi o zająca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Poluzuj taśmę z pół obrotu główną śrubą, bo pewnie jest za mocno i załącza żółwia nie żadne dociąganie bo tylko będziesz miał żółwia jak zaciągnie taśmę, taśma powinna być wyregulowana na obwodzie, a nie tylko śrubą główną,   chociaż te objawy sugerują że może wzmacniacz być do naprawy, 

 


Ale najpierw to Ci radzę sprawdzić ciśnienie na mikropompce, bo jak to się dzieje na rozgrzanym oleju to być może ciśnienie oscyluje w granicach 8 at, i wtenczas będzie się załączał już zółw mimo że wałek i napęd chodzą dobrze, powinna być kontrolka i czujnik sprawny, wtedy około 8 at, będzie migotała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

o ile dobrze pamiętam z instrukcji to zająca można używać dopiero po wyżej 1200 obrotów żeby pompa wydołała minimum 8 atmosfer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Tak pisze w instrukcji, ale w praktyce jak wszystko ok, to na wolnych obrotach ma 12 at. kontrolka nawet po zgaszeniu zapala się po chwili dopiero.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

O czym ty piszesz, przecież żeby był zając to  taśma musi być zaciśnieta, a jak jest  za luźna to bedzie żółw  i  zająca w życiu nie będzie. Bozeby był zając to musi taśma się zacisnąć. 

. Przecież jak nie ma ciśnienia to jest żółw  i zawsze zapala sie ciągnik na żółwiu.  Dociągnąć  na zgaszonym  silniku z i obrót  dużą śrubą . a te małe nic nie ruszać bo przecież nikt tam nie grzebał więc czemu mają być przestawionę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 

 

O czym ty piszesz, przecież żeby był zając to  taśma musi być zaciśnieta, a jak jest  za luźna to bedzie żółw  i  zająca w życiu nie będzie. Bozeby był zając to musi taśma się zacisnąć. 

Co Ty nie powiesz, chyba w Twoim ciągniku tak jest, bo w wszystkich innych jest na odwrót      :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

To popóść taśmę i spróbuj ruszyć na zającu. Zakładam się że nie uda ci sie.

 po drugie dawno pozbyłem się dziada a na żółwiu to robilem połowę godzin  w polu.

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Zając luzuje taśmę zmaga siłę sprężyny na taśmie z zaciska tarczki tak jak kolega Sean pisze temat nie raz przerabiany i nie dyskutuj.

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 

 

To popóść taśmę i spróbuj ruszyć na zającu. Zakładam się że nie uda ci sie

I przegrasz zakład   :)   a spróbuj za mocno dociągnąć taśmę zwłaszcza na pracującym silniku to zakładam że na zającu też będziesz miał żółwia    :P      :D

W tym przypadku  powinien sprawdzić jednak najpierw ciśnienie, na rozgrzanym może spadać że zaczyna załączać żółwia i dlatego jest jak pisze że zwalnia i przyspiesza samoczynnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Prawdo podobnie pompa tak jak piszesz pierwsze ciśnienie dopiero szukać dalej a pompa koło 400 stówek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Pomp są dwa rodzaje i kupa roboty.       :) żeby to dziadostwo dało się z boku wyjąć, ale nawet nie ma co o tym myśleć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Nie pamiętam dokładnie ale po prawej stronie jest dekiel ale czy na pośredniej czy na głównej skrzyni a instrukcja napraw leży w warsztacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Muszę ci jednak przyznać racje . Odwrotnie jak pisałem.   Na zaciśniętej taśmię jest żółw ale jak będzie luźna to ciągnik  będzie się ślizgał. Szczerzę to sam już pogubiłem się. Nie robiłem go już 8 lat i zapomniałem.

Ale pamiątem że jak mi zaczął się ślizgać to po dokręceniu  taśmy problem ustąpił.

Pompa to podstawa ale te pompy zwłaszcza  z Tucholi to szajs całkowity.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 

 

Nie pamiętam dokładnie ale po prawej stronie jest dekiel ale czy na pośredniej czy na głównej skrzyni a instrukcja napraw leży w warsztacie.

Na głównej, ale on służy jedynie do regulacji taśmy na obwodzie, a ściślej po wyregulowaniu i wyjęciu sprężyny należy pamiętać o SPUSZCZENIU OLEJU, sprawdzasz czy lekko się obraca bęben    :)  do niczego więcej, pompy tam nie wyjmiesz żebyś się wściekł.     :)

Tomek spoko, pomylić się też można, czasem się poknoci w głowie.    ;)

 

 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Szymon94
      Mam pytanie odnośnie pokrywki bocznej skrzyni biegów Ursus 1224. Chodzi o pokrywkę z prawej strony na korpusie skrzyni przekładniowej. Chciałbym ją zdemontować i obejrzeć wzmacniacz momentu. Do pokrywy jest przykręcona rurka olejowa. Od czego ona jest, to powrót oleju? Można tą pokrywkę zdemontować bez obaw że tam od tej rurki jakiś nypel nie odpadnie?
    • Przez Lukas1995
      Witam pacjent tak jak w tytule po wymianie sprzęgła nie idzie włączyć biegów dodam że przy wciskaniu sprzegła silnik przystaje na wciśnietym sprzegle traktor nie chce odpalić a gdy puszcze zapali gdzie szukać przyczyny ??? tarcz i docisk wymieniony został
    • Przez Andrzej66Lud
      Witam, wymieniam sprzeglo w mtz starego typu, czy założyć nowy typ czy słoneczko.  Które z nich jest lepsze. Zdjęcia różnych rodzajów dla podglądu 



    • Przez ursusikc330m
      Witam,co może być przyczyną że nie chce przeżucić z żółwia na zająca ani na zimnym ani na ciepłym jak jest włączony przedni napęd i przełoże dźwignie na zająca to gaśnie kontrolka od napędu i wyłącza przedni napęd ciśnienie w mikropompce chyba jest odpowiednie bo kontrolka się nie zapala,pacjent to Ursus 1634 
    • Przez Przemq
      Witam forumowiczów.  Mam problem od grudnia posiadam ursusa 1214w wersji de luxe sprowadzony z Danii w 2012 roku jestem drugim właścicielem w Polsce a mój  problem polega na tym, że przy przeglądzie okazała  się  być pęknięta obudowa skrzyni  biegów była dopiero ryska na farbie ale ze strachu , że nie  wytrzyma roboty w polu przy siewach wziąłem dobrego spawacza i mi to pospawal specjalnymi elektroda mi plus do tego całość skleilem klejem Belzona 1321 takzwanym płynnym metalem i wytrzymało to siewy lecz obawiam się czy na dłuższą metę zda to egzamin? Czy trzeba szukać  drugiej obudowy? Silnik i skrzynia mechanicznie są w bardzo dobrym stanie technicznym. Ciagnik bardzo  mało  pali około 9ltr na 1 ha przy agregacie uprawowo i 10 przy pługu 4 skibowym brix. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj