News
Slawek0

Deutz Fahr Agrotron 120 mk3 (2001) - problem ze skrzynią biegów

Polecane posty

Slawek0    3

Witajcie,

 

Deutz Fahr Agrotron 120 MK3 [2001r.]

 

Opis problemu:

 

Ciągnik ma problem z załączeniem się biegów - nie zależnie czy jest zimny czy ciepły. 

Po naciśnięciu sprzęgła i włączeniu biegu na słupku pojawia się informacja "N" czyli, że bieg nie został włączony, bądź drugi przypadek: na słupku pojawia się ikona klucza i symbol "EB" - chociaż to "B" ma dziwny kształt. (w razie potrzeby wrzucę zdjęcie), do tego w kabinie pojawia się piszczący dźwięk.

 

Po kilkakrotnym wciskaniu sprzęgła i przechodzeniu na różne biegi ciągnik w końcu któryś załączy, ale rozłączy go gdy chcę skorzystać z rewersu - wtedy trzeba powtórzyć powyższą sytuację z kilkakrotnym wciśnięciem sprzęgła i wachlowaniem bigami. 

 

Co zrobiłem:

 

1. Postanowiłem wymienić olej i filtry, ale nie dało to większego rezultatu, a wręcz przeciwnie ponieważ przed wymianą oleju i filtrów na słupku pojawiała się tylko litera "N", a nie klucz i symbole "EB".

 

2. Czytałem trochę w internecie, ale jest mało tego typu problemów. Doczytałem się, że to może być zabrudzony, albo rozszczelniony i wilgotny czujnik, który jest umieszczony gdzieś w okolicach pompy olejowej (bez zdjęcia koła się chyba nie obejdzie, ale jeżeli to nie jest problemem to szkoda czasu na zdejmowanie koła. 

 

Pytania:

 

1. Spotkaliście się z podobnym problemem?

2. Co mogę jeszcze zrobić, żeby lepiej zdiagnozować problem? 

 

Pozdrawiam,

Sławek

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    721

myślę że trzeba rozszyfrować kod błędu i dodatkowo podłączyć komputer bo może być ze kalibracja jest konieczna o ile już się coś nie zjebalo przez jej brak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sensoryka sprzęgła albo mechanicznie uszkodzone albo czujnik lub trzeba wykonać kalibracje


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damian2097
      Mam pytanie skierowane do użytkowników MF 8110. Nie dawno kupiłem takiego i zauważyłem dopiero teraz jak włączę na rewersie jazdę do przodu lub do tyłu a nie jest on na biegu to skrzynia zaczyna głośno chodzić i traktor sam zaczyna powoli jechać jakby go olej w skrzyni napędzał. Czy wiecie co może być przyczyną? Czy może ten typ tak ma bo w czasie jazdy skrzynia bardzo dobrze się sprawuję?
    • Przez LukaszSZCZ999
      Witam. Czy można zmieniać grupe biegów A i B w czasie jazdy? Pytam bo strasznie ciężko ciągnik ma ruszyć z przyczepą z biegu 1B. Ruszając z 1A jest ok tylko że grupa A jest zbyt wolna w transporcie i dlaczego pytam czy można ruszyć z 1A a następnie przełączyć na grupę B i dalej już normalnie biegami głównymi 1,2,3,4?? Boję się spróbować... Ciągnik to MF 3065. Proszę o odpowiedz.
      Pozdrawiam
    • Przez massey2620
      Witam wszystkich,
       
      Jestem szczęśliwym posiadaczem MF 2620 i chcę w najbliższym czasie wymienić olej w skrzyni biegów ( wspólny z hydrauliką ) – zauważyłem że obecny olej który jest się pieni podczas pracy a wiem że tak nie powinno być , jest to spowodowane pewnie przez dolanie oleju hydraulicznego przez mojego tatę, mam do was pytanie, jaki olej polecacie do tego ciągnika???
       
      Myślę nad AGRO STOU tylko nie wiem czy 10W30 czy 10W40????
      Lub AGROL UTTO
       
      Który waszym zdaniem jest lepszy do tego Masseya????
       
      a przy okazji zapytam mam u siebie końcówkę WOM na 1000obr (21 frezów) a potrzebuję na 540obr (6 frezów) może ktoś chce się zamienić lub ma taką do sprzedania nie drogo???
       
      MF mam od 3 lat więc jak ktoś ma jakieś pytania to mozna pisać na: skatebmw@op.pl
    • Przez MIRAS699
      Witam mam taki problem ze skrzynią w MF3080 a mianowicie w ciągniku był wymieniony SPEED SHIFT bo biegi wylatywały i przed naprawą ciągnik jechał 40km/h a po naprawie jedzie 25km/h.Jest to sprawdzone na GPS,naprawy dokonywał mechanik jak mu powiedziałem że jedzie wolniej ciągnik powiedział że on nie wie jaka jest przyczyna i musi tak zostać.Więc pytam was czy można coś z tym zrobić i jak może być przyczyna
       
       
      PS;za naprawę z częściami zapłaciłem 8tyś
    • Przez farmer74
      Witam.
      Mam problem ze skrzynią biegów w MF 3655.Rozebrałem skrzynie i mam teraz pytanie do fachowców bo jedynym uszkodzeniem które widać jest w takiej jakby przekładni w której są dwie małe tarczki z ząbkami wewnątrz i właśnie one są w kawałkach.W instrukcji jest to opisane(po angielsku) że to jest spedshift.Czy to możliwe że te tarczki przekazują napęd na skrzynię?Dodam że biegi mogę niby wrzucić ale ciągnik stoi.
      Wcześniej był problem z półbiegiem tzn. po wciśnięciu guzika coś zaczynało piszczeć w skrzyni i jakby sie sprzegło ślizgało, więc go nie używałem bo robota czekała a teraz stanął całkiem i muszę go zrobić.Reszta skrzyni jest ok. Myślałem że to rewers poszedł bo wcześniej podobnie się skończyła jazda ale to naprawiłem i to wygląda dobrze. Pozdrawiam i licze na jakieś podpowiedzi co jeszcze sprawdzić.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.