Skocz do zawartości
News
artbi

Przedmuchana uszczelka pod głowicą i obniżona tulej MTZ82a

Polecane posty

artbi    0

Mam taki o to problem: mój niedawny nabytek poszedł w pole, zaorał z 1ha i wyrzucił wodę.

Dmuchało chłodnicą prawie jak z wydechu.

 

Dziś zabraliśmy się za zdjęcie głowicy i temat ma się następująco:

Przedmuch z trzeciego cylindra na śrubę w stronę pompy wtryskowej(aż wypalona uszczelka), a z tamtą w stronę kapsla w głowicy.

Nie widać było, aby gdzieś do wody dmuchało, nic na zewnątrz nie było widać, czy wody czy spalin pod głowicą.

Czy jest opcja, aby tym kapslem spaliny dawały kompresję do wody?

A jeśli tak, to jak go uszczelnić? Dobić?

A może pekła w środku głowica? (jest prawie nowa)...

 

Sprawdzałem kapsel zalewając ropą - wydaje się być szczelny.

 

I kolejny problem - z tematu.

W miejscu, gdzie jest przedmuch tulej wydaje się być opuszczona, głębiej osadzona.

Sądzę, że będzie około 0,5mm względem pozostałych.

Tuleje z rantem, widać że niedawno wymieniane, pierścienie teflonowe były.

Co poradzić na to obniżenie?

 

Jeśli chodzi o pierścienie teflonowe: jak je zakładać, gdzie kierować łączenie?

 

pozdrawiam artbi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    63

Gdzie skierujesz łączenie, to obojętne, pofalowaną stroną w dół.

Jeżeli to głowica od 50 (ze świecami), to wyrzuć na złom.

Jeżeli typowy 82, to raczej nierówne tuleje albo blok. Jak ci wypali uszczelkę, to musi wodę wywalić.


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artbi    0

I co teraz zrobić z tą opuszczoną tuleją?
Mierzyłem - jakieś 0.4mm roznicy wzgledem drugiej obok.
A jest sens dobijac tulej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

slawek80    15

Trzeba wyciągnąć tuleję i sprawdzić powód tego obniżenia- jeżeli nic się nie dzieje z blokiem i tuleją to pierścień dystansowy pod tuleję , nowe o-ringi , nowe pierścienie i składać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artbi    0

teraz w dzien dokladnie pomierzyłem - jedna, pierwsza od zbiornika tulei jest za wysoko o 0,4mm. Wydmuchalo tą obok niej. Glowica rowna - sprawdzałem.Pozostałe są równo z blokiem - oczywiście patrzac od powierzchni a nie od rantu.

Czy można próbować ją dobijac?
Tylko...jeśli śruby jej nie dociągnęły - czy młotek pomoże?

A jeśli przyjdzie ją wybić - skomplikowane to? Robiłem taki zabieg w 360..jakos chodzi ze 4 lata

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    15

No nie wiem czy głowica będzie równa przy takim osadzeniu tulei.... trzeba wyciągnąć i sprawdzić czemu góruje

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    63

To jest za wysoko czy za nisko?


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artbi    0

Jedna z tulei  - pierwsza - jest za wysoko.

Wczoraj wieczorem myślałem, że druga jest za nisko - za dnia świeżym okiem pomierzyłem o co chodzi.

Z racji, że w poniedziałek musi iść w pole  - trzeba było podejmować szybkie działania - a jeszcze dziś było sianie :)

 

Na wymianę tulei dziś nie było sposobności.

Zadzwoniłem do znajomego mechanika i polecił spróbować pomóc uszczelce w miejscu przedmuchu LOCTITE 5972.
Twierdzi, że nie takie rzeczy tym łatał na styku blok-głowica i to w uturbionych silnikach i na 50% pomoże.

Poskładane - jutro lub w poniedziałek odpalenie (klej schnie).

 

W najgorszym razie - straciłem 100zł i 3h czasu.

Dam znać za jakiś czas jaki był efekt - bo nie ukrywam - sam jestem bardzo ciekawy.

A jeśli znowu przedmucha - wiem co robić.

Dzięki za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    15

Nic dobrego z tego nie wyjdzie... jeśli głowica nie jest jeszcze krzywa, to pewnie ją pokrzywi... i uszczelkę po jakimś czasie i tak wydmucha...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artbi    0

na razie zaorane 8ha, uprawione i zasiane - wszystko bez problemu.
Różnica wysokości była niewielka, a klej również wydaje sie działać in plus. Rozmawiałem teraz ze specem od MTZów z przy nowych tulejach z pierścieniem uszczelnienie z teflonami jest na innej zasadzie - spotkal sie z czyms takim już.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    8

Panowie heh :D czy nowe uszczelki pod głowice trzeba smarować sylikonem ? bo u mnie leje sie z kanału tego olejowego co idzie na magistrale  głowica po planowaniu i leje sie olej na 1 dzień dobrej orki 1 litr oleju traktor pochłania, a i druga sprawa jak dostanie tak dobrze w po tyłku leci kupa dymu z odmy tak jak by sie zacierał , a jak otworze wlew oleju to olej jak wyrzuca takie małe kropki na twarzy robi , mozliwe jest ze kompresja ucieka w korby ? i przez to ten dym ? ale tak siedzieje tylko jak dostanie po tyłku ten dym leci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

Na kanał olejowy w uszczelkę wkładają oring i pomaga ponoć. Sprawdź czy nie wali z otworu w który jest wkręcona śruba od kolektor wydechowego.

Zbyt dużo spalin w skrzyni korbowej jednoznacznie świadczy o przedmuchu na pierścieniach.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krzys924
      Witajcie... po remoncie silnika zaczeło coś ciec... chodzi o to ze jest to za rzadkie na olej i nie pachnie jak ropa... wydostaje sie to z żrberek głowicy i cylindra przy wyższych obrotach parząc od strony pompy, od strony wentylatora jest sucho, i tu jest problem ;( spotkał sie ktoś z Was z takim czymś? co to może? być bo mi już ręce opadają... pozdrawiam.
    • Przez demon17
      Witam, mam problem z zetorkiem. Mianowice jak jest zimny puszcza niebieski dymek po czym jak trochę się rozgrzeje dymić na niebiesko nie dymi. Podczas odpalania długo trzeba kęcić i bez świecy płomieniowej ani rusz... Od razu po odpaleni biały dym i przerywa, nawet jeśli się rozgrzeje to i tak na obrotach powyżej 1300 słychać krótkie przerwania. Panowie co to może być?? Obstawiam że końcówki wtryskiwaczy i głowica co wy na to ;>??
    • Przez Ursus-c-330
      Witam
       
      Pojawił się u mnie problem z przegubem(głowicą) hydraulicznym w cyklopie.
      W ostatnim czasie w dość znaczący sposób pojawił się wyciek oleju z pod "segera". Wyciek ten jest widoczny na górze przegubu i w ostatnim czasie w dośc dużej ilości wydostaje się tam olej. Poniżej zdjęcie głowicy.

      Moje pytanie jest takie. Czy istnieje możliwośc demontażu tej głowicy i dostania się do jakichś uszczelniaczy wewnątrz tego przeguba? Ewentualnie miał ktoś podobny problem i w jaki sposób można ten wyciek zniwelować poprzez inny sposób niż wymiana całego przegubu?
       
      Piszę pierwszy temat na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość. Szukałem w googlach coś na ten temat ale nie ma nic pomocnego.
    • Przez johenek
      Witam
       
      Dzisiaj w trakcie podorywki nagle wywaliło całą wodę z silnika, ale zacznę od początku.
      Na usłudze robiłem podorywkę, ciągnik pracował normalnie, miał swoją moc, temperatura silnika była w normie. Po zaoraniu około 2ha pola(pole równe, głównie piaszczyste) nagle korek od chłodnicy wystrzelił na kilkanaście metrów do góry, po drodze otwierając klapkę w masce, i w tym samym momencie wystrzeliła fontanna wody z chłodnicy. Woda leciała do góry tak wysoko aż wlatywała na dach kabiny, wyleciała prawie cała, zostało tylko tyle co nie zdążyło zejść z nagrzewnicy. Po zalaniu układu nową wodą dokończyłem orkę(1ha) lecz bez zakręconej chłodnicy ponieważ korek uległ zniszczeniu(poodginały się te skrzydełka). W trakcie pracy po tym zajściu nic nie zaobserwowałem niepokojącego, nie widać bąbelków w chłodnicy. Zdaje mi się że lekko przybyło oleju(ale do końca nie jestem pewien). Ciągnik odpala bez problemu, nie kopci bardziej niż wcześniej, mocy mu też nie ubyło.
      Tu jest moje pytanie czy możliwe że padła uszczelka pod głowicą lub pękła tuleja cylindra?
      Czym mógł być spowodowany ten wystrzał korka od chłodnicy oraz wody?
       
      PS:Mój Belarus ma prawie 7 tyś Mth, od nowości nic nie było robione przy silniku jedynie regeneracja pompy wtryskowej i wtrysków oraz regulacja luzu zaworowego.
       
      Jeśli był już taki temat to proszę o link do niego, bo bardzo mi jest potrzebny ten ciągnik, a nie wiem czy robić nim dalej, bo takie wystrzały nie zdarzają się często
    • Przez johenek
      Witam
       
      Mam parę pytań dotyczący tego silnika:
      1.Z jakim momentem powinna być dociągana głowica( na forum wyczytałem że z siłą od 200 od 210Nm, ale nie jestem pewien czy nie za duża)
      2. Z jakim momentem powinny być dokręcane stopy korbowodów
      3. Jaki luz zaworowy należy ustawić
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.