Skocz do zawartości
artbi

Przedmuchana uszczelka pod głowicą i obniżona tulej MTZ82a

Polecane posty

artbi    0

Mam taki o to problem: mój niedawny nabytek poszedł w pole, zaorał z 1ha i wyrzucił wodę.

Dmuchało chłodnicą prawie jak z wydechu.

 

Dziś zabraliśmy się za zdjęcie głowicy i temat ma się następująco:

Przedmuch z trzeciego cylindra na śrubę w stronę pompy wtryskowej(aż wypalona uszczelka), a z tamtą w stronę kapsla w głowicy.

Nie widać było, aby gdzieś do wody dmuchało, nic na zewnątrz nie było widać, czy wody czy spalin pod głowicą.

Czy jest opcja, aby tym kapslem spaliny dawały kompresję do wody?

A jeśli tak, to jak go uszczelnić? Dobić?

A może pekła w środku głowica? (jest prawie nowa)...

 

Sprawdzałem kapsel zalewając ropą - wydaje się być szczelny.

 

I kolejny problem - z tematu.

W miejscu, gdzie jest przedmuch tulej wydaje się być opuszczona, głębiej osadzona.

Sądzę, że będzie około 0,5mm względem pozostałych.

Tuleje z rantem, widać że niedawno wymieniane, pierścienie teflonowe były.

Co poradzić na to obniżenie?

 

Jeśli chodzi o pierścienie teflonowe: jak je zakładać, gdzie kierować łączenie?

 

pozdrawiam artbi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    21

Gdzie skierujesz łączenie, to obojętne, pofalowaną stroną w dół.

Jeżeli to głowica od 50 (ze świecami), to wyrzuć na złom.

Jeżeli typowy 82, to raczej nierówne tuleje albo blok. Jak ci wypali uszczelkę, to musi wodę wywalić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artbi    0

I co teraz zrobić z tą opuszczoną tuleją?
Mierzyłem - jakieś 0.4mm roznicy wzgledem drugiej obok.
A jest sens dobijac tulej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

slawek80    5

Trzeba wyciągnąć tuleję i sprawdzić powód tego obniżenia- jeżeli nic się nie dzieje z blokiem i tuleją to pierścień dystansowy pod tuleję , nowe o-ringi , nowe pierścienie i składać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artbi    0

teraz w dzien dokladnie pomierzyłem - jedna, pierwsza od zbiornika tulei jest za wysoko o 0,4mm. Wydmuchalo tą obok niej. Glowica rowna - sprawdzałem.Pozostałe są równo z blokiem - oczywiście patrzac od powierzchni a nie od rantu.

Czy można próbować ją dobijac?
Tylko...jeśli śruby jej nie dociągnęły - czy młotek pomoże?

A jeśli przyjdzie ją wybić - skomplikowane to? Robiłem taki zabieg w 360..jakos chodzi ze 4 lata

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    5

No nie wiem czy głowica będzie równa przy takim osadzeniu tulei.... trzeba wyciągnąć i sprawdzić czemu góruje

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artbi    0

Jedna z tulei  - pierwsza - jest za wysoko.

Wczoraj wieczorem myślałem, że druga jest za nisko - za dnia świeżym okiem pomierzyłem o co chodzi.

Z racji, że w poniedziałek musi iść w pole  - trzeba było podejmować szybkie działania - a jeszcze dziś było sianie :)

 

Na wymianę tulei dziś nie było sposobności.

Zadzwoniłem do znajomego mechanika i polecił spróbować pomóc uszczelce w miejscu przedmuchu LOCTITE 5972.
Twierdzi, że nie takie rzeczy tym łatał na styku blok-głowica i to w uturbionych silnikach i na 50% pomoże.

Poskładane - jutro lub w poniedziałek odpalenie (klej schnie).

 

W najgorszym razie - straciłem 100zł i 3h czasu.

Dam znać za jakiś czas jaki był efekt - bo nie ukrywam - sam jestem bardzo ciekawy.

A jeśli znowu przedmucha - wiem co robić.

Dzięki za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    5

Nic dobrego z tego nie wyjdzie... jeśli głowica nie jest jeszcze krzywa, to pewnie ją pokrzywi... i uszczelkę po jakimś czasie i tak wydmucha...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artbi    0

na razie zaorane 8ha, uprawione i zasiane - wszystko bez problemu.
Różnica wysokości była niewielka, a klej również wydaje sie działać in plus. Rozmawiałem teraz ze specem od MTZów z przy nowych tulejach z pierścieniem uszczelnienie z teflonami jest na innej zasadzie - spotkal sie z czyms takim już.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    73

Tulejuje powinny wystawać 0,2-0,5mm i każda tyle samo jak będziesz kombinował wywali uszczelkę, skrzywi głowicę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    7

Panowie heh :D czy nowe uszczelki pod głowice trzeba smarować sylikonem ? bo u mnie leje sie z kanału tego olejowego co idzie na magistrale  głowica po planowaniu i leje sie olej na 1 dzień dobrej orki 1 litr oleju traktor pochłania, a i druga sprawa jak dostanie tak dobrze w po tyłku leci kupa dymu z odmy tak jak by sie zacierał , a jak otworze wlew oleju to olej jak wyrzuca takie małe kropki na twarzy robi , mozliwe jest ze kompresja ucieka w korby ? i przez to ten dym ? ale tak siedzieje tylko jak dostanie po tyłku ten dym leci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Na kanał olejowy w uszczelkę wkładają oring i pomaga ponoć. Sprawdź czy nie wali z otworu w który jest wkręcona śruba od kolektor wydechowego.

Zbyt dużo spalin w skrzyni korbowej jednoznacznie świadczy o przedmuchu na pierścieniach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×