Skocz do zawartości
Tomasz3p

Mtz 82 kilka pytań

Polecane posty

Tomasz3p    2

Witam. Mam pytanie odnośnie dźwigni która się znajduje się koło hebla służy ona do regulacji podnośnika. Ale do czego ona dokładnie służy z tego co wiem to nie w każdym jest takie coś, a więc czy ktoś wie do czego to jest. post-211465-0-31547700-1505066948_thumb.jpg

A może ktoś regenerował układ zmiany biegów, biegi mam z boku bo chodzi o to że są takie luzy, że biegów to się po całej kabinie szuka. Wie ktoś co tam się wyrabia da się to zregenerować czy kupić  to część. Z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Ta wajcha to dźwignia wyboru systemu pracy podnośnika siłowa, pozycyjna, mieszana pewnie. W tym ciągniku to i tak nie działa na dobrą sprawę wywaliłem całe to ustrojstwo.

Co do biegów można kupić takie części:

http://allegro.pl/agro-mar-wodzik-dzwigni-skrzyni-zmiany-biegow-mtz-i6949773770.html

http://allegro.pl/agro-mar-tuleja-pokrywy-zmiany-biegow-mtz-belarus-i6947557113.html

http://allegro.pl/agro-mar-wodzik-palec-dzwignia-zmiany-biegow-mtz-i6940547387.html

http://allegro.pl/dzwignia-zmiany-biegow-nowy-typ-mtz-belarus-grand-i6936813333.html

I gumowe osłony. Co potrzebujesz musisz sam ocenić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikos22    2

Miałem ten problem z biegami, szukałem ich też "po całej kabinie" jak to ująłeś, problem był w tym, że tuleja pokrywy zmiany biegów z wałkiem była połączona z wałkiem zmiany biegów w nietypowy sposób, chyba jeden lipny klin, w każdym bądź razie dźwignia zmiany biegów latala przód tył bo był luz między wałkiem a tuleją. Nowe walki są na wieloklinie i nie ma możliwości żeby dźwignia latała, zdejmij dźwignie, zdejmij tuleje z walką, wyjdzie bez zdejmowania koła, zobacz, prawdopodobnie masz to samo. Jedyne wyjście to kupić cała pokrywę kompletną zmiany biegów z wałkiem i tuleją, zakładasz całość i luksus. Kupno samego wałka i tulei nie załatwi sprawy bo wałek nie pasuje w starą pokrywę, mocowanie, przerabiałem to 2 lata temu, tylko kompletna pokrywa załatwia sprawę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Tomasz3p    2

A jeszcze jedno bo zimą będę robił remont silnika i mam zamiar założyć turbo tylko nie wiem czy od razu no i właśnie jakie tłoki i tuleje zastosować. I jeszcze może przy montarzu turba jeszcze coś trzeba odrazu zmienić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    22

Na forum jest obszerny temat poświęcony turbinie w mtz 82
tam znajdziesz wszystkie odpowiedzi na Twoje pytania wedle założenia turbo do rusa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1356

zestawy naprawcze od ts, pompa oleju też od ts, bo ta od zwykłego podobno za mała ma wydajność, końcówki od ts i korektor dawki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1356

i wałek rozrządu tez od TSa :D i Chłodnia oleju, choc juz pewnie jest, no i przydało by się kąt wtrysku zmienić na pompie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

TS to tylko polska podstawowa wersja, jak już się bawić to 3 pierścieniowe na krótkiej tulei od szóstki. Ja tak mam i żadnego natrysku nie potrzeba, same go dostają ;) Przeczytaj tamten temat, a dowiesz się wszystkiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz3p    2

Ok dzięki z pomoc
A jecze jak zrobie szlif wału to z turbo wytrzyma czy trzeba nowy wał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    5

No fakt , że do niskodoładowanego silnika natrysku może i nie trzeba , ale nie zaszkodzi... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×