Skocz do zawartości
halmen

Który ciągnik wybrać, do wyboru są: Renault 155-54, Massey Ferguson 3645, MF 8130

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
halmen    0

Witam wszystkich

 

Rozpocząłem temat, ponieważ mam zamiar w przyszłym roku kupić ciągnik o mocy około 150km. Zainteresowany jestem szczególnie 3 konkretnymi modelami: renault i dwa mf-y. Dlaczego?  Z tego co wiem wszystkie mają półbiegi, w większości klimatyzację i rewers elektrohydr, oraz ze względu na cenę. Wszystkie oscylują w granicy 50tys brutto.Ciągnik będzie pracować z kosiarką bijakową o szer. roboczej 4-4,5 metra. Później z maszynami uprawowymi i w transporcie. Teren w którym ciągnik będzie pracować jest górzysty, dlatego też potrzebna jest aż taka moc. Obiektem zainteresowania jest również Fendt 612 LSA, jednak jego średnia cena jak na razie przekracza moje możliwości finansowe. Interesują mnie opinie właścicieli jak i użytkowników. Czy ktokolwiek może wypowiedzieć się nt. podanych wyżej ciągników? Jak się sprawują, z jakimi maszynami pracują, czy wystąpiły jakieś poważne awarie? Jakie jest spalanie przy pracach tymi ciągnikami.

Jestem otwarty na dyskusję.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bieszczadek    1

Wczoraj kupiłem MF 8140 z wyciekiem pomiędzy silnikiem a skrzynią, okolice sprzęgła. Ciągnik duży masywny aczkolwiek mniej zwrotny jak z seri61xx. Nad Renówką nawet nie myślałem  gdyż dużo słyszałem o ich awaryjności może to tylko plotki ale jakoś mnie nie przekonuję RENAULT w wersji ciągnika rolniczego :D Na dniach będę rozpoławiał ciągnik i sprawdzał co jest rozszczelnione że cieknie. Ciągnik posiada komputer DATATRONIC 2 ale wyświetla się tylko komunikat BAD CHECKS UM. Nie wiem co to znaczy i mało jest napisane o tym na forach. Jak uda mi się naprawić maszynę to powiem jak się sprawuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    170

Poszukaj Renault w dobrym stanie w wersji z minimalną ilością elektroniki a będziesz bardzo zadowolony. Co do Fergusona to patrz wyżej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ernst98    4

@Bieszczadek komunikat BAD CHECKSUM dotyczy błędu komunikacji z DATATRONIC. Błąd ten oznacza złą wartość sumy kontrolnej wiadomości, którą odbiera komputer (sobie ją oblicza) a tą która jest zakodowana w tej wiadomości (na końcu). Wartości te się nie zgadzają więc otrzymujesz taki komunikat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bieszczadek    1

@Ernest98 dziękuję ;) Brat zlokalizował przerwany przewód od czujnika paliwa być może to właśnie to jest powodem wyświetlania komunikatu? Posprawdzam resztę przewodów i zobaczę co się stanie, czy komputer uruchomi się normalnie czy też nie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rozal22    15

mam 3645 10lat z półbiegami. dobry traktor ale elektro hydraulicznego rewersu nie mają te modele patrz  na 81xx jeśli Chcesz traktor do transportu to patrz na ich prędkości bo mój tylko do 30sie rozwija...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    5
Napisano (edytowany)

Miałem MF8220 ciągnik wygodny i komfortowy miał tylko jedną wadę, strasznie się psuł. Instalacja elektryczna wykonana bardzo lipnie, podatna na uszkodzenia, ECU słabo zabezpieczone przed wilgocią, ceny części bardzo wysokie.

Starsze MF wykonane były znacznie lepiej.

Edytowano przez samtech84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    217

Popieram kolegę wyżej że starsze MF-y były wykonane lepiej. Sam użytkowałem 2680 i  była to solidna konstrukcja i trwała konstrukcja. Co do autora tematu mogę Ci polecić Renię sam używam w chwili obecnej kilka modeli od 100km do 170km i jestem zadowolony grunt to dbanie o sprzęt czasowe wymiany filtrów i oleju. Trzeba poszukać zadbanego modelu, wiadomo coś zepsuć się może nie ma sprzętu w którym jakaś usterka wystąpić nie może, nawet w nowych tak się dzieje. Co do modelu 155.54 ciągnik pracuje u mnie najczęściej z prasoowijarką, z pługiem i z przyczepami w transporcie qq jak i innych materiałów no i w zimę czasami z pługiem do śniegu mam go od kilku lat jak na razie wymieniłem tylko pompę hydrauliczną ale już przy zakupie wiedziałem że to trzeba zmienić. Reszta no standardowe materiały eksplotacyjne. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
halmen    0

Jakie wychodzi spalanie w waszych ciągnikach i przy jakich pracach? Spalanie na h i na ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    68

Pomysl nad valtra seri 8xxx hitech ale w tej kasie teoche bedzie ciezko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    217

W tej kasie dobrej na bank nie kupie jedynie jakiś szrot do remontu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
halmen    0

Znajomy ma Valtre o mocy 125km (prawdopodobnie z serii 8xxx) i narzeka na spalanie. Posiada również Renault 110-54 i bardzo sobie chwali zarówno pod kątem spalania jak i całokształtu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    68

Ja mam valtre i nic nie narzekam. Idzie jak czolg w polu a tylko 4 cyl. 105 km a ciaga na rowno z masseyem 120 km 6 turbo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bieszczadek    1

Cześć! Po rozjechaniu MF'a okazało się że wypadł uszczelniacz od strony skrzyni (wchodził luźno) dlatego był wyciek. Kupiłem nowy, wszedł dość ciasno i po problemie z wyciekiem. Teraz jaki problem powstał to nie mogę do końca odpowietrzyć sprzęgła! Gdy wciskam sprzęgło i próbuję włożyć bieg to ciągnik zaczyna się powoli toczyć a bieg nie wchodzi. Czy ktoś wie jaka może być przyczyna ? i co mógłbym zrobić żeby ładnie wysprzęglało ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sslawek456
      Witam jestem tu nowy Stoję przed zakupem głównego ciągnika lecz nie wiem jaki wybrać,w gre wchądza:New holland t5 115 ec,Zetor fortera cl 110,case farmal 115 ewentualnie deutz fahr 5110g.Ceny są bardzo podobne,a jezeli chodzi ojakośc to zwracam się do was co sądzicie o nich ? i jak się sprawują w gospodarstwach ?
    • Przez rolnik17
      Jest w planie kupno mocniejszego ciągnika . Myśl jest o 7745 i 7340 ?
      Czy te modele to to samo czy są jakieś różnice,jakie maja spalanie awaryjnośc itp.Proszę o fachową odp. Z góry dzięki.
      Pozdrawiam rolnik17
    • Przez kopokop
      Witam jaki byście polecili ciągnik do pługa unia atlas 5 skib.Ziemie lekkie .
    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
    • Przez jasikor
      Witam 
      Planuje zakup ciągnika o mocy 140-150 km. Pod uwagę biorę JD 6155 M POWER QUAD ECOSHIFT  oraz MF 7615 DYNA 6 ewentualnie 7614 DYNA 4. Wyposażenie ciągników miałoby być podstawowe wraz z przednim TUZ-EM i WOM-em oraz amortyzacja przedniej osi i kabiny. Chciałbym usłyszeć opinie właścicieli i użytkowników obu modeli, podzielenie się spostrzeżeniami. Chciałbym trochę dowiedzieć się na temat silników AGCO POWER stosowanych w MF - wady i zalety w stosunku do Perkinsa, spalanie, awaryjność. 
      Ceny obu modeli są podobne. proszę o pomoc i podzielenie się swoim doświadczeniem i uwagami. 
×