Skocz do zawartości

Polecane posty

dominikl95    29

Witam chciałbym kupic ciągnik d7206 moglby sie ktoś wypowiedzieć na jego temat.Jak chodzą silniki podnośnik i w ogóle czekam na odpowiedź☺

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1845

Miałem przez wiele lat 6206 czyli trochę mniejszy model. Bardzo prosty ciągnik zrobiony z porządnych materiałów. Wiadomo,że są to już bardzo stare ciągniki i coraz mniej jest zadbanych na rynku zwłaszcza,że na zachodzie są w cenie i masę tych maszyn pracuje w wielu gospodarstwach. W moim mimo,że był z 69 roku skrzynia biegów chodziła jak nowa. Podnośnik jak i cała hydraulika jest prosta i pracuje na pompach Boscha montowanych na silniku więc nawet jak trzeba coś wymienić czy naprawić to wszytko jest na wierzchu. Dużym plusem jest oddzielny olej hydrauliczny więc ewentualne ubytki oleju z podpiętej maszyny czy przyczepy nie obniżą poziomu oleju w skrzyni biegów. Jeśli w gospodarstwie są jeszcze inne ciągniki to małym kosztem można dostosować olej w tym Deutzu do oleju w innych ciągnikach i nie ma problemów z mieszaniem oleju w skrzyniach biegów.  Jeśli w skrzyni biegów jest olej to te skrzynie się nie psują. Silniki wytrzymują ponad 20 tyś. Mth. do remontu. Nie ma problemów z częściami do tych silników bo to jedna z najbardziej popularnych serii silników na świecie. Rzędowa pompa wtryskowa Boscha też chodzi bez problemów i co najważniejsze te silniki jak to się mówi wąchają paliwo. Miałem wiele różnych ciągników i żaden nawet się nie zbliżył do niskiego spalania Deutza. Mój 6206 o mocy 62 KM. spalał średnio ponad litr mniej niż bardzo oszczędny 3 cylindrowy Perkins o mocy 45 KM w MF 135 czy nasz 255 o mocy 47 KM.

To chyba wszystkie najważniejsze zalety...teraz pora na wady. Silnik chłodzony powietrzem nie lubi pracy na niskich obrotach w wysokich temperaturach. Na wysokich i pod największym nawet obciążeniem będzie pracował dzień po dniu w największe upały. Wiek ciągnika to też już wada bo większość z tych ciągników ma już za sobą sporo więcej niż te 20 tyś. Mth. a przebieg 5-7 tyś. można wsadzić między bajki. Oczywiście można trafić na taki ciągnik ale on na zachodzie kosztuje 6-7 tyś. euro i żaden handlarz go nie sprowadzi bo żeby zarobić musiałby go sprzedać za ok. 35,- tyś. zł....a kto kupi za ta kasę ponad 40-sto letni ciągnik ? Wadą jest też to,że większość w tym modelu nie ma wspomagania. Jeśli jest to założone później przez właściciela bo były i są do kupienia gotowe "sety" do zamontowania na ciągniku.

Jeśli trafisz na w  miarę zadbany to ciągnik wart uwagi. Dużo zależy też od tego do czego on jest Ci potrzebny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

extrabyk    1845

Tak jak w większości ciągników z tamtych lat nie było czegoś takiego jak hamulce pneumatyczne czy hydrauliczne. W tamtych czasach wszystkie przyczepy odpowiednie ładownością do takiego ciągnika miały hamulce najazdowe, które w zupełności wystarczały.

Może się zdarzyć,że jakiś ma sprężarkę ale to na pewno nie będzie oryginalne wyposażenie a raczej jakaś "twórczość" poprzedniego właściciela w Polsce.

Masz już jakiś na oku czy szukasz ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominikl95    29

mam na oku juz ,nawet bylem ogladac ,super chodzi ale brakuje mi hamulców do przyczep chyba bede musial jakąś sprezarke dorobić od c360 tylko problem jest taki ze za bardzo nie ma tam miejsca na sprezarke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1845

Jeśli cena Ci pasuje i ciągnik jest naprawdę w dobrym stanie to bierz bo ktoś sprzątnie a nie łatwo znaleźć zadbany. Jeśli potrzebna Ci sprężarka to jakoś to ogarniesz. Myślę,że z 360 nie bardzo. Znajdziesz jakąś, która napędzana jest paskiem i coś wykombinujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominikl95    29

kolego a gdzie idzie linka od obrotow i prędkości bo jest urwana i nie mam zielonego pojęcia czy idzie do skrzyni czy silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1845

Przykro mi ale tego nie pamiętam bo u mnie licznik działał więc jak nie trzeba było przy tym kręcić to się nie pamięta ale coś mi się wydaje,że linka wchodzi w blok silnika gdzieś od strony sprzęgła. Obejrzyj silnik i na pewno sam znajdziesz.

Kupiłeś już tego Deutza ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominikl95    29

taak kupilem silnik igla pali bez problemow tylko elektryka jest do zrobienia ale juz prawie mam zrobione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1845

No to gratuluję i życzę zadowolenia co jest gwarantowane bo to bardzo solidny ciągnik a do tego bardzo mało pali. Ciągnik jest prosty i elektryka w nim też jest prosta więc powinieneś szybko ogarnąć. Znalazłeś skąd wychodzi linka obrotomierza ? Coś mi tak ciągle chodzi po głowie,że właśnie z silnika od strony sprzęgła ale pewny nie jestem. Jeśli musisz do niego kupić jakieś części typu lampy, przełączniki czy właśnie tą linkę to poszukaj w okolicy sklepu,który ma w ofercie wyroby z katalogów Granitu bo mają wszystko z wymienionych rzeczy i to dobrej jakości za przyzwoitą cenę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominikl95    29

Elektryke mam prawie ogarniete ale gdzie przychodzi linka to nie mam zielonego pojęcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sbastian19891411
      Witam mam problem Z hamulcem w deutz dx 85 lewe koło  ciągle  hamuje klocek hamulcowy  nie odbija jak to zrobic jak odpowietrzyc itp za wszystkie rady dziękuję 
    • Przez BartoszWitusik
      Mik problem polega na tym iż pewnego dnia podczas belowania swoim deutzem dx 6.05 na wyświetlaczu pokazywało mi ok. 4600 obrotów na wałku więc stuknołem pięścią w ten wyświetlacz (zawsze to pomagało)i nagle wyświetlało mi tak jak powinno tylko że na środku nic nie było widać po wyłączeniu ciągnika i włączenia go od nowa pokazywało mi na 2300 obrotów (pasek od obrotów jest w prawej części wyświetlacza). I na tym polega muj problem i mam pytanie czy da się coś z tym zrobić. (Jutro wżucę zdjęcie ja to wygląda po przekręceniu stacyjki
    • Przez unipasz
      siema  mam prasę rolując  deutz fahr GP 2.30  i ucina mi  sznurek w połowie beli raz na 4 ,5 beli
    • Przez dasas12345
      Witam. Ostatnio pojawił się błąd w traktorze T15 i 17 odpowiedzialne za czujnik obecności operatora na siedzeniu. Moje pytanie brzmi czy da się go usunąć na dobre z fotela GRAMMER tak by nie wyskakiwały mi te błędy, czy raczej nie obejdzie się bez kupna nowego ????
    • Przez SuperRolnik1
      Witam. Założyłem nowy temat gdyż podobnych informacji nie mogłem znaleźć a mogą one być pomocne dla innych posiadaczy tych ciągników. Piszę w imieniu kolegi. Kupił ciągnik Deutz Fahr Agroprima 6.06 i nie wie od czego/do czego służy dźwignia z tyłu ciągnika, na środku tuż nad górnym zaczepem, za złączkami hydrualicznymi (widać to na zdjęciu). Instrukcji nie posiadamy, w internecie też ciężko cokolwiek znaleźć dlatego liczę na pomoc posiadaczy takich ciągników. Pozdrawiam


×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.