polszu

Zaczep dolny hakowy Zetor

Polecane posty

polszu    11

Witam serdecznie.

Czy ktoś z Was drodzy forumowicze ma jakąś wiedzę na temat poniższego zaczepu hakowego podnoszonego stosowanego w wersjach eksportowych x2xx \x3xx zamiast Hitch.

Zdjęcia przykładowe:

https://olxpl-ring12.akamaized.net/images_tablicapl/302395721_3_261x203_zaczep-dolny-podnoszony-zetor-hitch-czesci-do-maszyn-rolniczych_rev003.jpg

 

https://imged.pl/20249391-zaczep-hakowy-zetor-7211-5340.html

 

https://olxpl-ring08.akamaized.net/images_tablicapl/311092805_1_261x203_zaczep-hakowy-zetor-7211-5340-gostynin.jpg.net/images_tablicapl/311092805_1_261x203_zaczep-hakowy-zetor-7211-5340-gostynin.jpg

 

Czy ktoś posiada info. na temat tego zaczepu np. z oryginalnej FINskiej lub innej instrukcji obsługi lub ma go ujętego w katalogu części? Interesuje mnie jego max obciążenie pionowe w kN (lub kg) oraz dokładna nazwa - symbol.

Pozdrawiam

Edytowano przez polszu

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
polszu    11

Witam.

Tak kolega ma racje, też to zauważyłem po  pobieżnej lekturze katalogów Walterschaida, Rockingera,...

 3 000 kg odpowiadało by  29,4 kN (ja się zastanawiam czy mogę bezpiecznie zawiesić tu jednoosiową beczkę która wymaga obciążalności 15kN).

 

Tylko, że większość tych konstrukcji jest stała lub podobna do typu Piton Fix. I nośności te dotyczą raczej samych zaczepów bez uwzględnienia możliwości konstrukcji ciągnika.

 

Ten typ który ja mam na swoim Zetorze (taki jak na przykładowych zdj) jest podstawiany płytą zapadki i trudno mi "na oko" porównywać to z konstrukcjami stałymi lub blokowanymi na sworznie w ramce. Ogólnie hak jest bardzo blisko bloku tylnego mostu - kilka cm bliżej niż zetorowski wychylany w dół hak HITCH. 

 

Chciałbym wiedzieć jaka jest nośność takiego zaczepu hakowego  wg. fabrycznej specyfikacji na  ciągnikach Zetor tej serii. Ogólnie hak jest bardzo blisko bloku tylnego mostu kilka cm bliżej niż częściej spotykanym zetorowskim (wychylanym w dół) HITCH.

Mój ciągnik jest wersją exportową 90r, przyjechał z Finlandii.  Ma fabryczny siłownik poprzeczny skrętu, orbitrol, hamulce nowego typu (lub jak kto woli takie jak  w 77xx), ogumienie tył  16,9R30.  

Być może ciągniki doposażał w zaczep hakowy  fiński importer, tym niemniej musiał to raczej uzgadniać (gwarancja) z producentem i ująć w instrukcji obsługi. Nie mam  fińskiej instrukcji, która powinna zawierać takie dane.  Mam wyłącznie polską  i popularny katalog (89r). Wiem, że były późniejsze (grube) czeskie katalogi do wszystkich wersji - może tam jednak jest taka kompletacja? Sam symbol/ nazwa z niej ułatwił by dalsze szukanie.  

Czy ktoś posiada - przeglądnął by taki katalog lub fińską instrukcje?

Może ktoś z was użytkuje taki zaczep hakowy w Zetorze? co na nim ciągacie jak się to sprawdza (wytrzymałość) ?    

Edytowano przez polszu

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Podrzuć zdjęcie swojego zaczepu i konsoli, będzie można coś więcej powiedzieć. 

Zaczepów jak i tylnych konsol zaczepowych było bardzo wiele rodzai, ta najbardziej spotykana którą przykręcało się do listwy zaczepowej od góry i pod skrzynię na specjalnym sworzniu blokowana "hakami" przenosiła 10-15kN obciążenia statycznego a przedłużenie tej listwy zmniejszało obciążenie pionowe statyczne do 6kN. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
polszu    11

Zdjęcie wrzuciłem. Widoczne jest tu dołożone przerobione przedłużenie rolnicze - jest kilka cm krótsze licząc od końcówki wałka (niż założone do wychylnego zetorowskiego HITCHa do którego jest oryginalnie stosowane)

 

[galleryimg=704988]


Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

mam bardzo podobny zaczep w ursusie 1134 tylko sam hak bez tej przystawki z bolcem z przyczepom jednoosiową pronar t-671 (8.2m3 skrzynia) pełna pszenicy nie było żadnego problemu   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
polszu    11

Odświeżę, temat.

Panowie dziękuję za uwagi ... Ale czy naprawdę nikt nie ma dokumentacji do wersji eksportowej?. Fińskiej lub innej skandynawskiej?może niemieckiej ?. Zwróćcie uwagę na ilustracje z popularnego serwisu "konedata".

Tam Zetor też ma taki zaczep. Pozdrawiam

85Zetor7245takaa.jpg


Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3047

jaka beczke bedziesz ciagal, ile wazy razem z zawartoscia, jak daleko,po jakich drogach i co najwazniejsze z jaka szybkoscia :D , ja juz pare razy chitcha rozwalilem  ale pare tysiecy beczek wywiozlem , 

patrzylem ile moj angielski zaczep ma obciazenie ale tylko zero zostalo  z naklejki........


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Obi32
      Witam, można ten luz na przedniej osi jakoś wyregulować?

    • Przez ddd4233
      Witam czy może ktoś z was instalował zewnętrzny rozdzielacz zamiast tego oryginalnego ? (Zepsuty rozdzielacz nie potrzebuje ehr)  już mam wypatrzony rozdzielacz 3 sekcie (dwie pływające jedną zwykła ) z podłączeniem nie będę miał problemu. Tylko chodzi o to że na jednym poście w forum widziałem jak ktoś zakładał rurkę taka dłuższa(c360)  ta od tłoka potem widziałem jak ktoś zakładał rurkę tą od powrotu też od c360 . I teraz moje pytanie jest takie  czy zamiast tego rozdzielacza co jest w środku w zetorze założył bym adapter taki od c360 to by miało prawo chodzić? Dodam zdjęcie poglądowe o jakie elementy mi chodź . Prosił bym o pomoc

       

    • Przez Obi32
      Zetor 7745, rok 1990,.sprowadzony z Finlandii, 3800 mtg. 
      Po regeneracji pompy jak to bywa trzeba, ustawić kąt wtrysku. No i tutaj zaczynają się schody tak mnie zastanawia bo mam te 3 kreski ale przed demontażem kreciłem jeszcze kołem zamachowym i paliwo drgalo w pierwszej sekcji zupełnie w innym miejscu A dokładniej 1/3 obrotu koła zamachowego dalej.Dodam że ciągnik chodził dobrze przed regeneracją pompy jak i ustawieniu kątu na znakach i normalnie odpala, tylko dlaczego paliwa na kapilarce drgało w innym miejscu. Może ktoś miał podoby problem i wie jaka jest przyczyna. Z góry dzięki za odpowiedź!
    • Przez raven18
      Hej, ma ktoś zamontowane wewnętrzne lusterko na ramce tylnej szyby, do łatwiejszego zaczepiania maszyn (na zaczep hitch, który jest nie widoczny za zaczepem do przyczep jednoosiowych i trzeba na czuja podjeżdżać). Oglądałem zdjęcia ciągników i nie znalazłem jak to w sumie wygląda, czy to dobry pomysł skoro chyba nikt nie montuje? 😎 
    • Przez dawidkrawczyk
      Witam, jestem w posiadaniu Zetora 5211 i chciałbym założyć przedni napęd od Zetora 5245. I właśnie przychodzę z pytaniem co trzeba przerobić w skrzyni biegów żeby wszystko ze sobą współpracowało?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj