Skocz do zawartości
Kubano

Massey Ferguson 3070 brak możliwości przełączenia biegów z A na B

Polecane posty

Kubano    0

Witam!
Kupiłem jakiś czas temu ciągnik MF3070 z niedziałającą możliwością zmiany zakresów biegów z A na B. (Zakres A działa bez zarzutów;)Do przodu jak i do tyłu działa lekko i płynnie. Biegi główne również bez zastrzeżeń) Drążek zmiany biegów nie przesuwa się w bok. Wie ktoś może jaka część za to odpowiada i czy da się ją wymienić beż rozjazdu ciągnika? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    133

Może ktoś przed tobą źle założył dekiel i temu nie działa w najgorszym wypadku będziesz musiał rozpołowić i robić AB bo ten nie działający lewarek może być np zamaskowaniem nie działającej skrzyni AB zeby kupujący nie słyszał zgrzytów jak zechce przelączyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DTaras    204

a može ma skrzynię 8 biegów jak ktoś już zauważył. Czwarty bieg ma prędkość ok 30 km/h?
Albo napisz czy masz na pokrywie skrzyni hydraulikę - rurki itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubano    0

Wczoraj znalazłem czas żeby coś porobić przy ciągniku i okazało się że był mocno zastany taki no jakby bolec który przy przekladaniu zakresow wsuwa się lub wysuwa pewnie poprzez podcisnienie. Dokładnie nie wiem bo mechanikiem nie jestem a ciągniki z jakimi do tej pory miałem styczność to proste ursusy. Wracając do tematu to za to podcisnienie odpowiada ten elektrozawor pewnie co jest nad deklem i on nie dostawał prądu. I nie wiem czy to akurat ma coś z tym wspólnego ale widocznie ma, przycisk wzmacniacza mocy był uszkodzony a właśnie kurier wczoraj mi go dostarczył i po wymianie prąd już dochodził do tego zaworu. I już wszystko pięknie działa:)

Edytowano przez Kubano

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    450

Hehe Twoja opowieść nie trzyma się ani kupy ani d*py ale cieszymy się że działa ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RFRV    7

Zmiana zakresu A-B odbywa się za pomocą lewarka a nie jakiegoś podciśnienia. Czy teraz prawidłowo wchodzą Ci oba zakresy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    133

Zmiana zakresu A-B odbywa się za pomocą lewarka a nie jakiegoś podciśnienia. Czy teraz prawidłowo wchodzą Ci oba zakresy?

 

A wiesz co uruchamia lewarek że tak zapytam?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RFRV    7

Lewarek zmiany zakresu A-B to ten prawy jesli masz skrzynie biegow 16 bo jesli 8 biegowa to masz na nim tylko przod tyl. Ale domyslam się ze mowisz o lewym a tam nie masz zakresu A-B tylko żółw-zająć.

Edytowano przez RFRV

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    133

Nie AB jest przerzucane hydraulicznie a hydraulikę uruchamia właśnie lewarek AB zbyt dużo teorii w twojej wiedzy za mało praktyki ciekawe jak byś przeżucił AB jak byś nie miał dobrego ciśnienia w układzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RFRV    7

Hm. Akurat mam dwa fergusony tylko ze ze skrzyniami 8 biegowymi. Co prawda w mf 3095 jest na lewarku A-B i uwazalem ze to tylko nakladka taka jest. Chetnie dowiem sie wiecej jak dziala zmiana zakresu z A na B i odwrotnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    133

Jest tam ,,zawór siłownik" który przestawiasz mechanicznie a on z kolei hydraulicznie przesuwa wodzik przełączając AB

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RFRV    7

U mnie dźwignia grupyAB przestawia się tylko przód tył a do zmiany grupy powinna jeszcze prawo-lewo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubano    0

U mnie dźwignia grupyAB przestawia się tylko przód tył a do zmiany grupy powinna jeszcze prawo-lewo?

 

Tak jak dasz lewarek na środek to zmiana zakresow jest A na prawo (biegi wolniejsze) i B na lewo(biegi szybsze)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RFRV    7

W moim przypadku stoi tylko jak by byl stale w prawo. Czy jest mozliwe ze zostal zablokowany wew po drugiej stronie kapy w tej pozycji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    450

zrób zdjęcie pokrywy skrzyni bo bez Twojego zielonego pojęcia to będziemy tu radzić do usranej śmierci i zgadywać co tam masz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RFRV    7

Też mi się tak wydawało ale pewności nie miałem na 100%.

Z innej beczki czy występowały fergusony 3060 z tego typu skrzynią( 16x16) ale z rewersem elektrohydraulicznym? Ma na nim ładowacz czołowy i było by wygodniej mieć takie rozwiązanie. Miałem pomysł z siłownikiem hydraulicznym zamiast lewarka ale to niebezpieczne dla skrzynie biegów mogłoby być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    204

nie występowały
Rewers jest synchronizowany ale i tak byś musiał zabezpieczyć układ. Niby prosta rzecz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RFRV    7

Trzeba by jak pojdzie do naprawy komputer glowny( od 10 lat jest przekaznik co przelacza z zolwia na zajac) wyprowadzic dodatkowy styk z takim samym warunkiem jak zmiana żółw zająć ze tylkl na postoju mozna i chyba by sie udało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Piechu
       Mam pewien problem a mianowicie paręnaście dni temu kupiłem MF 3070 1989 rok Wyposażony one jest w 2 wajchy którymi ustala się prędkość obrotową wałka przy danych obrotach silnika Jeżeli pierwszą od kierowcy ustawiam na 2000 obrotów silnika i włączam wałek wszystko pięknie działa Płynnie przechodzi z 540 na 1000 i odwrotnie. Ale jeżeli przełączam pierwszą wajchę na 1550 (obroty silnika) i włączam wałek nic się nie dzieje. Nie ważne czy 2 wajcha jest ustawiona na 540 czy 1000 wałek nie kręci się. Jeżeli wie ktoś z Szanownych Kolegów w czym tkwi problem będę bardzo wdzięczny za okazaną pomoc
    • Przez Matik7171
      Czy Renault Ares 540rx ma taką samą skrzynie jak Massey Ferguson 30XX. Chodzi mi o działanie. Czy w Areskach tak samo wchodzą gładko biegi jak w MF. Miałem możliwość jazdy MF a teraz kupujemy Aresa i jestem ciekaw. 
    • Przez napaleniec93
      Zauważyłem że czuć jakby massey hamował samoczynnie przy zatrzymywaniu sie. Na postoju gdy jest odpalony trochę ciężej jest go popchnąć. Nie jest to mocne hamowanie ponieważ jakby sie nie wczuwał to by nawet tego nie odczuł no ale coś jednak jest. Od czego zacząć sprawdzanie i jak wykluczyć poszczególne elementy?
    • Przez mateusz3060
      Po odpaleniu ciagnika jest ładowanie awaryjnie podnosi kostki ktore znalazłem przeczyszczone po odpieciu ehr jest prad w dwuch kablach bezpieczniki dobre czego to moze byc przyczyna no i na blotnikach przyciski tez nie działaja ehr nie wlaczy sie nawet na sekunde z ogledzin kabli wszystko jest ok prosze o porady mecze sie z tym juz od jesieni i nikt mi jeszcze nie pomógł
    • Przez MF3655
      Witam jestem posiadaczem ladowarki teleskopowej manitou 830 z roku 1995 z rewersem recznym hydraulicznym. 
      A wiec problem polega na tym . 
      Wymienilem pompe bo myslalem ze cos pomoze ale nie . 
      Przy filtrze jest ciśnienie 9 bar a na kanalach gdzie jest wkrecony czujnik pokazuje tylko 5 barow co moze byc przyczyna czy moze byc to zawor ktory steruje jazda przod tyl czy moze cos innego pomocy ? 
×