Skocz do zawartości
Kubano

Massey Ferguson 3070 brak możliwości przełączenia biegów z A na B

Polecane posty

Kubano    0

Witam!
Kupiłem jakiś czas temu ciągnik MF3070 z niedziałającą możliwością zmiany zakresów biegów z A na B. (Zakres A działa bez zarzutów;)Do przodu jak i do tyłu działa lekko i płynnie. Biegi główne również bez zastrzeżeń) Drążek zmiany biegów nie przesuwa się w bok. Wie ktoś może jaka część za to odpowiada i czy da się ją wymienić beż rozjazdu ciągnika? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    143

Może ktoś przed tobą źle założył dekiel i temu nie działa w najgorszym wypadku będziesz musiał rozpołowić i robić AB bo ten nie działający lewarek może być np zamaskowaniem nie działającej skrzyni AB zeby kupujący nie słyszał zgrzytów jak zechce przelączyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DTaras    259

a može ma skrzynię 8 biegów jak ktoś już zauważył. Czwarty bieg ma prędkość ok 30 km/h?
Albo napisz czy masz na pokrywie skrzyni hydraulikę - rurki itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubano    0

Wczoraj znalazłem czas żeby coś porobić przy ciągniku i okazało się że był mocno zastany taki no jakby bolec który przy przekladaniu zakresow wsuwa się lub wysuwa pewnie poprzez podcisnienie. Dokładnie nie wiem bo mechanikiem nie jestem a ciągniki z jakimi do tej pory miałem styczność to proste ursusy. Wracając do tematu to za to podcisnienie odpowiada ten elektrozawor pewnie co jest nad deklem i on nie dostawał prądu. I nie wiem czy to akurat ma coś z tym wspólnego ale widocznie ma, przycisk wzmacniacza mocy był uszkodzony a właśnie kurier wczoraj mi go dostarczył i po wymianie prąd już dochodził do tego zaworu. I już wszystko pięknie działa:)

Edytowano przez Kubano

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RFRV    7

Zmiana zakresu A-B odbywa się za pomocą lewarka a nie jakiegoś podciśnienia. Czy teraz prawidłowo wchodzą Ci oba zakresy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    143

Zmiana zakresu A-B odbywa się za pomocą lewarka a nie jakiegoś podciśnienia. Czy teraz prawidłowo wchodzą Ci oba zakresy?

 

A wiesz co uruchamia lewarek że tak zapytam?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RFRV    7

Lewarek zmiany zakresu A-B to ten prawy jesli masz skrzynie biegow 16 bo jesli 8 biegowa to masz na nim tylko przod tyl. Ale domyslam się ze mowisz o lewym a tam nie masz zakresu A-B tylko żółw-zająć.

Edytowano przez RFRV

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    143

Nie AB jest przerzucane hydraulicznie a hydraulikę uruchamia właśnie lewarek AB zbyt dużo teorii w twojej wiedzy za mało praktyki ciekawe jak byś przeżucił AB jak byś nie miał dobrego ciśnienia w układzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RFRV    7

Hm. Akurat mam dwa fergusony tylko ze ze skrzyniami 8 biegowymi. Co prawda w mf 3095 jest na lewarku A-B i uwazalem ze to tylko nakladka taka jest. Chetnie dowiem sie wiecej jak dziala zmiana zakresu z A na B i odwrotnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    143

Jest tam ,,zawór siłownik" który przestawiasz mechanicznie a on z kolei hydraulicznie przesuwa wodzik przełączając AB

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RFRV    7

U mnie dźwignia grupyAB przestawia się tylko przód tył a do zmiany grupy powinna jeszcze prawo-lewo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubano    0

U mnie dźwignia grupyAB przestawia się tylko przód tył a do zmiany grupy powinna jeszcze prawo-lewo?

 

Tak jak dasz lewarek na środek to zmiana zakresow jest A na prawo (biegi wolniejsze) i B na lewo(biegi szybsze)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RFRV    7

W moim przypadku stoi tylko jak by byl stale w prawo. Czy jest mozliwe ze zostal zablokowany wew po drugiej stronie kapy w tej pozycji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    485

zrób zdjęcie pokrywy skrzyni bo bez Twojego zielonego pojęcia to będziemy tu radzić do usranej śmierci i zgadywać co tam masz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RFRV    7

Też mi się tak wydawało ale pewności nie miałem na 100%.

Z innej beczki czy występowały fergusony 3060 z tego typu skrzynią( 16x16) ale z rewersem elektrohydraulicznym? Ma na nim ładowacz czołowy i było by wygodniej mieć takie rozwiązanie. Miałem pomysł z siłownikiem hydraulicznym zamiast lewarka ale to niebezpieczne dla skrzynie biegów mogłoby być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    259

nie występowały
Rewers jest synchronizowany ale i tak byś musiał zabezpieczyć układ. Niby prosta rzecz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RFRV    7

Trzeba by jak pojdzie do naprawy komputer glowny( od 10 lat jest przekaznik co przelacza z zolwia na zajac) wyprowadzic dodatkowy styk z takim samym warunkiem jak zmiana żółw zająć ze tylkl na postoju mozna i chyba by sie udało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Nowak5425
      Witam mam problem z hamulcami w ciągniku Mf 5425. Problem polega na tym że gdy jadę z przyczepą, zahamuję i wtedy hamulce w przyczepie blokują i muszę kilka razy nacisnąć pedał hamulca w ciągniku i wtedy odbiją.W czym może tkwić problem? w zaworze w ciągniku ? Mowa oczywiście o hamulcach pneumatycznych. Na pewno problem nie tkwi w przyczepie.
    • Przez Vroobel
      Witam!
      W moim Zetorze 8045 po rozgrzaniu oleju, jest problem ze zmianą biegów, a gdy ciągnik jedzie i wciśnie się sprzęgło to tak jakby skrzynia hamowała bo gwałtownie zwalnia, a przy ponownym włączeniu biegu, szarpie, czasami to jakby ruszał z żółwia i przeskakiwał na zająca. Parę lat temu była robiona mikropompka, żółw i  sprzęgło , stan oleju jest, co może być przyczyną ? hamulec skrzyni?
    • Przez kamillo123
      Witam,
      Czy ktoś z Was posiada informację jak podpiąć linkę obrotów młocarni w kombajnie Massey Ferguson 507, ponieważ mam zerwaną. Pytam się ponieważ zakupiłem ten kombajn a nie wiem, jak należy ją podpiąć od strony młocarni, nie od obrotomierza. Drugie pytanie to odpowietrzenie lewego hamulca, jak go odpowietrzyć, z prawym nie miałem problemu natomiast z lewym mam.
    • Przez pawelus
      Witam . Posiadam ciągnik Massey  Ferguson 3080 .
      Problem dotyczy przedniego napedu . Mianowicie ma luz na zawieszeniu mostu z przodem ciągnika . 
      Widoczne podczas ruszania na załączonym napędzie , Most przechyla sie delikatnie do przodu lub tyłu .
       
      Pytanie dotyczy : Jak zlikwidować ten luz bo nie chce żeby ukręciło wałek od napędu . ?
       
      Można wykonać naprawe we własnym zakresie czy trzeba  coś wytaczac na tokarkach ?
       
      Czekam na jakieś wskazówki  . Dziękuje
    • Przez kazach17
      Witam,co może być uszkodzone do wymiany,skrzynia biegów hałasuje,ciągnik porusza się ...
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.