Skocz do zawartości
Kubano

Massey Ferguson 3070 brak możliwości przełączenia biegów z A na B

Polecane posty


Kubano    0

Witam!
Kupiłem jakiś czas temu ciągnik MF3070 z niedziałającą możliwością zmiany zakresów biegów z A na B. (Zakres A działa bez zarzutów;)Do przodu jak i do tyłu działa lekko i płynnie. Biegi główne również bez zastrzeżeń) Drążek zmiany biegów nie przesuwa się w bok. Wie ktoś może jaka część za to odpowiada i czy da się ją wymienić beż rozjazdu ciągnika? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

RFRV    7

Może tylko masz nakladke od lewarka ze skrzynia A-B.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sznajdik    131

Może ktoś przed tobą źle założył dekiel i temu nie działa w najgorszym wypadku będziesz musiał rozpołowić i robić AB bo ten nie działający lewarek może być np zamaskowaniem nie działającej skrzyni AB zeby kupujący nie słyszał zgrzytów jak zechce przelączyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


DTaras    150

a može ma skrzynię 8 biegów jak ktoś już zauważył. Czwarty bieg ma prędkość ok 30 km/h?
Albo napisz czy masz na pokrywie skrzyni hydraulikę - rurki itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kubano    0
Napisano (edytowany)

Wczoraj znalazłem czas żeby coś porobić przy ciągniku i okazało się że był mocno zastany taki no jakby bolec który przy przekladaniu zakresow wsuwa się lub wysuwa pewnie poprzez podcisnienie. Dokładnie nie wiem bo mechanikiem nie jestem a ciągniki z jakimi do tej pory miałem styczność to proste ursusy. Wracając do tematu to za to podcisnienie odpowiada ten elektrozawor pewnie co jest nad deklem i on nie dostawał prądu. I nie wiem czy to akurat ma coś z tym wspólnego ale widocznie ma, przycisk wzmacniacza mocy był uszkodzony a właśnie kurier wczoraj mi go dostarczył i po wymianie prąd już dochodził do tego zaworu. I już wszystko pięknie działa:)

Edytowano przez Kubano

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukbold    411

Hehe Twoja opowieść nie trzyma się ani kupy ani d*py ale cieszymy się że działa ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

RFRV    7

Zmiana zakresu A-B odbywa się za pomocą lewarka a nie jakiegoś podciśnienia. Czy teraz prawidłowo wchodzą Ci oba zakresy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


sznajdik    131

Zmiana zakresu A-B odbywa się za pomocą lewarka a nie jakiegoś podciśnienia. Czy teraz prawidłowo wchodzą Ci oba zakresy?

 

A wiesz co uruchamia lewarek że tak zapytam?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

RFRV    7
Napisano (edytowany)

Lewarek zmiany zakresu A-B to ten prawy jesli masz skrzynie biegow 16 bo jesli 8 biegowa to masz na nim tylko przod tyl. Ale domyslam się ze mowisz o lewym a tam nie masz zakresu A-B tylko żółw-zająć.

Edytowano przez RFRV

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sznajdik    131

Nie AB jest przerzucane hydraulicznie a hydraulikę uruchamia właśnie lewarek AB zbyt dużo teorii w twojej wiedzy za mało praktyki ciekawe jak byś przeżucił AB jak byś nie miał dobrego ciśnienia w układzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukbold    411

oj tam... AB przyrzucić to styknie 3-4bary powietrza dmuchnąć gdzie trzeba ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dawid1983    0

Witam mam mf 3070 mam taki problem nie rozlancza mi napedu cewka sprawdzona elektrozawor tez sa wporzadku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

RFRV    7

Hm. Akurat mam dwa fergusony tylko ze ze skrzyniami 8 biegowymi. Co prawda w mf 3095 jest na lewarku A-B i uwazalem ze to tylko nakladka taka jest. Chetnie dowiem sie wiecej jak dziala zmiana zakresu z A na B i odwrotnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sznajdik    131

Jest tam ,,zawór siłownik" który przestawiasz mechanicznie a on z kolei hydraulicznie przesuwa wodzik przełączając AB

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

RFRV    7

U mnie dźwignia grupyAB przestawia się tylko przód tył a do zmiany grupy powinna jeszcze prawo-lewo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kubano    0

U mnie dźwignia grupyAB przestawia się tylko przód tył a do zmiany grupy powinna jeszcze prawo-lewo?

 

Tak jak dasz lewarek na środek to zmiana zakresow jest A na prawo (biegi wolniejsze) i B na lewo(biegi szybsze)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

RFRV    7

W moim przypadku stoi tylko jak by byl stale w prawo. Czy jest mozliwe ze zostal zablokowany wew po drugiej stronie kapy w tej pozycji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukbold    411

zrób zdjęcie pokrywy skrzyni bo bez Twojego zielonego pojęcia to będziemy tu radzić do usranej śmierci i zgadywać co tam masz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



RFRV    7

Też mi się tak wydawało ale pewności nie miałem na 100%.

Z innej beczki czy występowały fergusony 3060 z tego typu skrzynią( 16x16) ale z rewersem elektrohydraulicznym? Ma na nim ładowacz czołowy i było by wygodniej mieć takie rozwiązanie. Miałem pomysł z siłownikiem hydraulicznym zamiast lewarka ale to niebezpieczne dla skrzynie biegów mogłoby być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DTaras    150

nie występowały
Rewers jest synchronizowany ale i tak byś musiał zabezpieczyć układ. Niby prosta rzecz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

RFRV    7

Trzeba by jak pojdzie do naprawy komputer glowny( od 10 lat jest przekaznik co przelacza z zolwia na zajac) wyprowadzic dodatkowy styk z takim samym warunkiem jak zmiana żółw zająć ze tylkl na postoju mozna i chyba by sie udało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez fendt1992
      Witam. Mam problem ze skrzynia w Traktorze Valtra 8450. mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i czy coś z tym dało się zrobić?. podczas przełączania pół biegów słuchać wyraźne trzaski w skrzyni.a na pierwszym pół biegu coś wyraźnie puka w skrzyni.najmocniej słuchać to gdy szybko sie przełącza z drugiego na trzeci pół bieg i na odwrót(z trzeciego na drugi i tak w kółko) .Dzieje sie to na postoju nawet gdy skrzynia mechanicznie jest zluzowana. dzieje sie to juz od samego kupna. dodam ze skrzynia była naprawiana na zachodzie.prawdopodobnie kosze był spalone. Skrzynie miałem rozebrana i wszytko wygląda na sprawne. nie ma żadnych wyraźnych luzów.po złożeniu nie ma poprawy dodam ze na jednym z koszów był wyraźny luz po zmienieniu jednej z tarczki luz zniknął. Czekam za jakas podpowiedzia, bo juz brakuje mi siły.Może kostka sterująca albo komputer?? co myślicie. czekam za jakimiś pomysłami. Fendt1992.
    • Przez Rolnik1111
      Witam
      Co sądzicie o przekładni Direct?
    • Przez 7777777
      Poszukuje użytkownikłów  traktora (znających takie osoby) Massey Ferguson 3670 z tuzem,no lub ewentualnie bez..... pozdrawiam !
    • Przez Scoti
      Witam mam pytanie czy mógłby ktoś wysłać jak wygląda rączka która jest w kabinie do regulacji prawego wieszaka podnośnika ponieważ nie posiadam takiej i nie widziałem nigdzie gdzie mógłbym kupić sama kolbe do regulacji z kabiny wiec prosze o jakieś dokłądniejsze zdj i mysle ze sam dorobię chyba że macie jakieś propozycje z góry dzieki
    • Przez grzesik65
      Witam od niedawna jestem posiadaczem ciągnika John deere 6220 skrzynia 4 polbiegi przełączanie dźwignią plus 4 zakresy a.b.c.d rewers obok kierownicy hydrauliczny mechaniczny na ewno nie elektro hydrauliczny. Ciągnik z 2006 roku. Otóż mam taki problem ruszając do przodu że sprzęgła czy też z samego rewers bez użycia sprzęgła ciągnik rusza pięknie wręcz książkowo bez żadnych szarpniec sprzęgło bierze i puszcza w połowie długości tak jak powinno być natomiast gdy chcemy jechać do tyłu i tu zaczyna się problem ciągnik jak by nie miał sprzęgła padał do samej podłogi i puszczając nawet delikatnie on już jedzie wręcz zrywa i na rewersie jest tak samo jak rewersem się wrzuci do tyłu to też zrywa wręcz od razu jedzie bardzo mnie to denerwuje wiem że tak nie powinno być raczej kalibracja tu nie pomoże bo tu nie ma żadnej elektryki czyżby to coś w skrzyni ?
×