zbyszek57

Łąki w celach zarobkowych? Las a może coś innego?

Polecane posty

zbyszek57    0

Cześć mam takie pytanie, nie jestem rolnikiem, nie posiadam gospodarstwa lecz jestem w posiadaniu paru łąk o niewielkim areale. W chwili obecnej są używane przez innych rolników, co nie przynosi mi żadnego dochodu - chciałbym to zmienić. Niestety z braku wolnego czasu nie jestem w stanie podjąć się jakiejś produkcji roślinnej, która wymaga dużego nakładu czasowego. Pierwszym moim pomysłem była budowa kilku domków drewnianych, które można by wynająć. Co prawda teren ładnych, widoki również, ale przez dosyć trudny dojazd samochodem osobowym i dosyć duża odległość od '' cywilizacji " oraz jakiś większych atrakcji turystycznych, zrezygnowałem z tego pomysłu. Kolejnym pomysłem było zalesienie tychże kawałków. Co prawda dochodu z tego nie ma, ale zawsze było by to jakieś zabezpieczenie finansowe za 20-30 lat. Moje pytanie polega na tym czy takie zalesienie było by opłacalne? Tak jak mówię jest to kilka niewielkich kawałków w granicach 10- 20 Arów- jeden. O ile może wzrosnąć wartość pola po 10,20,30 latach. Wiem że nie można przewidzieć dokładnie co będzie za tak spory czas, ale jestem ciekaw tak orientacyjnie, bo jeśli wartość takiego pola wzrośnie o np 2-3 tyś to moim zdaniem nie warto się w to bawić. A może jesteście w stanie polecić jakiś inny sposób, w który można by wykorzystać takie działki, żeby przynosiły jakiś dochód, albo stanowiły zabezpieczenie finansowe na późniejsze lata, bo same w sobie nie stanowią zbyt dużego zabezpieczenia ze względów na niezbyt wysokie ceny ziemi rolnej w moich okolicach.

 

PS: spotkałem się z podobnymi tematami na forum, lecz nie zbyt wiele mi pomogły, więc założyłem osobny.

 

Z góry dziękuje za pomoc/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    3860