ceston

Pompa wspomagania mtz

Polecane posty

seweryn20    811

Ja myślę ze każde serwo da się doprowadzić do porządku tylko od podstaw trzeba wszystko przekopać luzy, ubytki ciśnienia itp.

Problem w tym że nie jest to najtrwalsze urządzenie i trzeba z tym grzebać często.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LTZ55a    110

seweryn, uśmiałem się do łez  :lol:


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    811

Bo nic więcej nie zrobi. Osi zębate pracują w aluminiowej obudowie i o ile może to dało by się zatulejować to frezowanie otworów i zrobienie tulejek przekroczy wartość pompy. Do tego przy wyrobionych otworach pod ośki zębatki piłują obudowę a z tym nie zrobi nic.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    9

Panowie jaki olej wlać do wspomagania chce wymienić stary olej i wyczyścić filtr, czy wlać taki jak w silniku czy może agrol lub boxol, doradzcie pompa jest oryginalna 91 rok na którym oleju będzie lepsze wspomaganie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    811

Lepszości żaden olej nie zmieni a zalać możesz spokojnie hl-46. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dcnt    13

A czy czasem jak puści pompa wspomagania olej na silnik (gdzieś przy napędzie pompy) to się nie miesza z silnikowym wtedy ? tak mi jeden gość tłumaczył, ja mam zalane takim samym jak w silniku na wszelki wypadek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    279

Teoretycznie tak, ale taki przypadek zdarza się bardzo rzadko, ja nie spotkałem sie z czymś takim, w hydraulicznych owszem.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    811

Może się tak zdarzyć jak Zbychu mówi rzadko prędzej zacznie pompa powietrze ciągnąć i ją wywalisz bo wspomaganie zniknie. Od strony wałka napędowego pompy  kanały rozprowadzające olej do jego smarowania są tak ułożone że jest tam podciśnienie. 

Druga sprawa nawet jeśli w silnik wpompujesz cały olej z wspomagania i tak mu nic nie będzie a ty wyczaisz to w momencie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    154

Witam. Mam nadzieję że jeszcze ktoś tu zagląda. Chcę wymienić pompę wspomagania w pronarze 82 SA. Jest tam jeszcze oryginalna z 2004 roku, a już przy wożeniu belek ładowaczem czołowym mogę skręcić tylko na pełnym gazie. Bez gazu na postoju i gorącym oleju nawet pustym nie skręcę. Jak się zabrać za wymianę? Z tego co podpatrzyłem to trzeba spuścić olej, odkręcić przewody z pompy, cztery śruby mocujące i pompę wysunąć do tyłu. Mogą spotkać mnie tam jakieś niespodzianki? Koło rozrządu nie opadnie jak wyjmę pompę? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alio    87

Ja wymieniałem już chyba 2 razy w 82 TSA czyli to samo i żadnych problemów. Jedynie do dwóch śrub nieco trudny dostęp. Tak jak piszesz 4 śruby, niowe uszczeelki na wszelki wypadek (pod pompę i dwie pod króćce od oleju i tyle. Spuszczać nawet nie trzeba. Niewiele wycieka. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie było potrzebny klucz nasadowy 12. Ogólnie prosta i szybka robota.

A mam przy okazji pytanie jaki masz przy nim ładowacz? Hydraulika daje radę? Da radę podnieść 1500 kg? Myślę żeby do swojego dokupić bo od dłuższego czadu stoi bezrobotny na emeryturze a tur by się czasem przydał,


Sprzedam agregat ścierniskowy Agromasz 2.60m na kołkach stan bdb, pług obrotowy 4 skibowy Fenet, Opryskiwacz Hardi 24m sprawny stan do poprawek - tanio.

Nie nabijam licznika postów. Staram się pisać konkrety.


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ceston    15

Wymiana to pół godziny żadnych niespodzianek nie ma tylko te śruby co widać. Tylko osłony od otworów nowej pompy zdejmij ja zapomniałem z pospiechu😂😅

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    154
Napisano (edytowany)

Ok. Dzięki. W takim razie idę to wyjąć i jutro do sklepu. Bo wiecie, jak to jest. Bóg dał sześć dni do pracy, a siódmy do remontów 😅

Odkręciłem tą pompę. Łatwiej było mi ją wyjąć razem z tą podstawą z kołem zębatym. Spuściłem olej, ale i tak uciekło może trzy litry. Dodatkowo musiałem odkręcić rurkę od filtra oleju, bo pompa nie chciała wyjść. Typ to NSZ 14Ż 3L więc jeszcze inna, niż trzy możliwe w katalogu części 

Edytowano przez TomaszStach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    110

Jak u mnie, okazało się że siedzi NSZ10 ale na 4 frezy. Zawsze coś.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MariuszKlim    27
Napisano (edytowany)

jak teraz zamontowałem tura to w MTZ 70 przy obciążenia tura około 600kg czuć jak ciężko kręcić kierownicą nawet na średnich obrotach a jak w miejscu to często się zawiesza i muszę lekko ruszyć żeby dało się kręcić, olej w wspomaganiu wlany na full pod nakrętkę.

Możliwe że i jest czas na wymianę pompy od wspomagania, bo na pusto z gołym turem elegancko się kręci.

Edytowano przez MariuszKlim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    110

Przypuszczam, że nsz10 nawet nowa niewiele poprawi.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MariuszKlim    27
Napisano (edytowany)

jest część zamalowane, ale widać napis 10E- więc stawiam na NSZ 10, a będzie pasowała na mocowania większa NSZ16? 

Ktoś może ma tura i pompę nsz10 i jak chodzi pod obciążeniem?

Bo u mnie w MF 255 jest pompa 16,5 litrów na minutę i fajnie palcem się kreci z obciążeniem tura, a tu już trzeba ręką albo się blokuje jak w miejscu kręcę

Edytowano przez MariuszKlim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    110
Napisano (edytowany)

Pewnie masz na 4 frezy, a wszystkie inne mają 6 frezów. Samego trybu na 6 frezów raczej nie kupisz. Można by kupić pompę i przystawkę z trybem, to może by to pasowało. Ale to mówię tylko teoretycznie, bo tego nie robiłem.

Edytowano przez LTZ55a
  • Like 1

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

LTZ55a  czyżby było u Ciebie to  zamontowane tak, że  siedzi sama pompa bez tej  przystawki? Tryb na 4 frezy  bez  tulejki? Bo ja tak mam, a chcę zmienić pompę z NSZ10e -3-L na NSZ16,  bo to nerwicy idzie dostać, żebym z orbitrolem musiał dawać gaz w podłogę żeby pustym traktorem w miejscu skręcić...

Tylko teraz się zastanawiam, czy to zagra w ogóle. Poza tym "L" oznacza, że  lewa pompa czy niekoniecznie?

Dnia 4.07.2020 o 08:39, LTZ55a napisał:

Pewnie masz na 4 frezy, a wszystkie inne mają 6 frezów. Samego trybu na 6 frezów raczej nie kupisz. Można by kupić pompę i przystawkę z trybem, to może by to pasowało. Ale to mówię tylko teoretycznie, bo tego nie robiłem.

Zamontowałem u siebie  nsz16. Tak jak pisałeś, trzeba było dokupić przystawkę i  wszystko prawie pięknie pasuje. Prawie, bo stara pompa była zamontowana na innym rozstawie śrub niż przystawka, jedna śruba szła przelotowo przez rozrząd i pozostała dziura w obudowie, ale to wystarczyło przewiercić otwór w przystawce, nagwintować i wkręcić śrubę z drugiej strony :)

Mtz 50 to jednak jest franca jakich mało. Wszystko jest inne, "nietypowe". W moim już prawie wszystko powywalałem i przerobiłem jak w 82,  ale jednak jeszcze mnie czasem zaskakuje.

 

 

 

Edytowano przez JarekPasawski
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    110

Dokładnie, co naprawa to niby coraz mniej zostaje z 50-tki, ale jeszcze wiele przed nami.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez gregory8101
      Witam. Posiadam belerusa 820 z 2010 r od 2 lat mam ciagły problem z uszczelką pod glowica. Zmienilem nawet silnik na starego typu i po roku dalej sie zaczelo nie dmucha w jednym miejscu głowica planowana, tuleje poziomowane uszczelki teflonowe tez daje próbowałem bez nich ale to samo. ostatnio wytrzymał jakies pół riku okolo 700 mth, Glowice dociskam juz na 210.
      Czy ktos ma jeszcze taki problem
    • Przez mustafa
      Czy pod sruba mocująca ten uchwyt są jakieś sprezynki 

    • Przez Tedzik255
      Witam. Chcę założyć do belarusa 952 ehr. Czy wiecie skąd można zakupić panel sterujący ehr do rozdzielacza elektrycznego. Co myślicie o takiej modyfikacji.
    • Przez zwc18
      Witam 
      Panowie mam sprawę związaną z montażem sprężarki w Jumzie ,a mianowicie pod którą śrubę podpiąć zasilanie z filtra oleju tzn górną czy dolną ? 
      Sprężarka Hs-19 starowska powiem iż podłączone miałem pod górną zasilanie i wywaliło uszczelniacz na wale sprężarki  
       

    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj