ceston

Pompa wspomagania mtz

Polecane posty

seweryn20    825

Ja myślę ze każde serwo da się doprowadzić do porządku tylko od podstaw trzeba wszystko przekopać luzy, ubytki ciśnienia itp.

Problem w tym że nie jest to najtrwalsze urządzenie i trzeba z tym grzebać często.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

seweryn, uśmiałem się do łez  :lol:


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Bo nic więcej nie zrobi. Osi zębate pracują w aluminiowej obudowie i o ile może to dało by się zatulejować to frezowanie otworów i zrobienie tulejek przekroczy wartość pompy. Do tego przy wyrobionych otworach pod ośki zębatki piłują obudowę a z tym nie zrobi nic.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    10

Panowie jaki olej wlać do wspomagania chce wymienić stary olej i wyczyścić filtr, czy wlać taki jak w silniku czy może agrol lub boxol, doradzcie pompa jest oryginalna 91 rok na którym oleju będzie lepsze wspomaganie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Lepszości żaden olej nie zmieni a zalać możesz spokojnie hl-46. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dcnt    13

A czy czasem jak puści pompa wspomagania olej na silnik (gdzieś przy napędzie pompy) to się nie miesza z silnikowym wtedy ? tak mi jeden gość tłumaczył, ja mam zalane takim samym jak w silniku na wszelki wypadek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Teoretycznie tak, ale taki przypadek zdarza się bardzo rzadko, ja nie spotkałem sie z czymś takim, w hydraulicznych owszem.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Może się tak zdarzyć jak Zbychu mówi rzadko prędzej zacznie pompa powietrze ciągnąć i ją wywalisz bo wspomaganie zniknie. Od strony wałka napędowego pompy  kanały rozprowadzające olej do jego smarowania są tak ułożone że jest tam podciśnienie. 

Druga sprawa nawet jeśli w silnik wpompujesz cały olej z wspomagania i tak mu nic nie będzie a ty wyczaisz to w momencie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Witam. Mam nadzieję że jeszcze ktoś tu zagląda. Chcę wymienić pompę wspomagania w pronarze 82 SA. Jest tam jeszcze oryginalna z 2004 roku, a już przy wożeniu belek ładowaczem czołowym mogę skręcić tylko na pełnym gazie. Bez gazu na postoju i gorącym oleju nawet pustym nie skręcę. Jak się zabrać za wymianę? Z tego co podpatrzyłem to trzeba spuścić olej, odkręcić przewody z pompy, cztery śruby mocujące i pompę wysunąć do tyłu. Mogą spotkać mnie tam jakieś niespodzianki? Koło rozrządu nie opadnie jak wyjmę pompę? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alio    116

Ja wymieniałem już chyba 2 razy w 82 TSA czyli to samo i żadnych problemów. Jedynie do dwóch śrub nieco trudny dostęp. Tak jak piszesz 4 śruby, niowe uszczeelki na wszelki wypadek (pod pompę i dwie pod króćce od oleju i tyle. Spuszczać nawet nie trzeba. Niewiele wycieka. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie było potrzebny klucz nasadowy 12. Ogólnie prosta i szybka robota.

A mam przy okazji pytanie jaki masz przy nim ładowacz? Hydraulika daje radę? Da radę podnieść 1500 kg? Myślę żeby do swojego dokupić bo od dłuższego czadu stoi bezrobotny na emeryturze a tur by się czasem przydał,


Witold zdjął lekkim płaszczem jorurt z

 drzewka...
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ceston    35

Wymiana to pół godziny żadnych niespodzianek nie ma tylko te śruby co widać. Tylko osłony od otworów nowej pompy zdejmij ja zapomniałem z pospiechu😂😅

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ok. Dzięki. W takim razie idę to wyjąć i jutro do sklepu. Bo wiecie, jak to jest. Bóg dał sześć dni do pracy, a siódmy do remontów 😅

Odkręciłem tą pompę. Łatwiej było mi ją wyjąć razem z tą podstawą z kołem zębatym. Spuściłem olej, ale i tak uciekło może trzy litry. Dodatkowo musiałem odkręcić rurkę od filtra oleju, bo pompa nie chciała wyjść. Typ to NSZ 14Ż 3L więc jeszcze inna, niż trzy możliwe w katalogu części 

Edytowano przez TomaszStach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Jak u mnie, okazało się że siedzi NSZ10 ale na 4 frezy. Zawsze coś.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MariuszKlim    30

jak teraz zamontowałem tura to w MTZ 70 przy obciążenia tura około 600kg czuć jak ciężko kręcić kierownicą nawet na średnich obrotach a jak w miejscu to często się zawiesza i muszę lekko ruszyć żeby dało się kręcić, olej w wspomaganiu wlany na full pod nakrętkę.

Możliwe że i jest czas na wymianę pompy od wspomagania, bo na pusto z gołym turem elegancko się kręci.

Edytowano przez MariuszKlim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Przypuszczam, że nsz10 nawet nowa niewiele poprawi.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MariuszKlim    30

jest część zamalowane, ale widać napis 10E- więc stawiam na NSZ 10, a będzie pasowała na mocowania większa NSZ16? 

Ktoś może ma tura i pompę nsz10 i jak chodzi pod obciążeniem?

Bo u mnie w MF 255 jest pompa 16,5 litrów na minutę i fajnie palcem się kreci z obciążeniem tura, a tu już trzeba ręką albo się blokuje jak w miejscu kręcę

Edytowano przez MariuszKlim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Pewnie masz na 4 frezy, a wszystkie inne mają 6 frezów. Samego trybu na 6 frezów raczej nie kupisz. Można by kupić pompę i przystawkę z trybem, to może by to pasowało. Ale to mówię tylko teoretycznie, bo tego nie robiłem.

Edytowano przez LTZ55a
  • Like 1

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LTZ55a  czyżby było u Ciebie to  zamontowane tak, że  siedzi sama pompa bez tej  przystawki? Tryb na 4 frezy  bez  tulejki? Bo ja tak mam, a chcę zmienić pompę z NSZ10e -3-L na NSZ16,  bo to nerwicy idzie dostać, żebym z orbitrolem musiał dawać gaz w podłogę żeby pustym traktorem w miejscu skręcić...

Tylko teraz się zastanawiam, czy to zagra w ogóle. Poza tym "L" oznacza, że  lewa pompa czy niekoniecznie?

Dnia 4.07.2020 o 08:39, LTZ55a napisał:

Pewnie masz na 4 frezy, a wszystkie inne mają 6 frezów. Samego trybu na 6 frezów raczej nie kupisz. Można by kupić pompę i przystawkę z trybem, to może by to pasowało. Ale to mówię tylko teoretycznie, bo tego nie robiłem.

Zamontowałem u siebie  nsz16. Tak jak pisałeś, trzeba było dokupić przystawkę i  wszystko prawie pięknie pasuje. Prawie, bo stara pompa była zamontowana na innym rozstawie śrub niż przystawka, jedna śruba szła przelotowo przez rozrząd i pozostała dziura w obudowie, ale to wystarczyło przewiercić otwór w przystawce, nagwintować i wkręcić śrubę z drugiej strony :)

Mtz 50 to jednak jest franca jakich mało. Wszystko jest inne, "nietypowe". W moim już prawie wszystko powywalałem i przerobiłem jak w 82,  ale jednak jeszcze mnie czasem zaskakuje.

 

 

 

Edytowano przez JarekPasawski
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Dokładnie, co naprawa to niby coraz mniej zostaje z 50-tki, ale jeszcze wiele przed nami.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj