GasikR

Same Silver 110-Czym skutkuje nagła zmiana kierunku jazdy ?

Polecane posty

GasikR    0

Mam pytanie do użytkowników Lamborghini, Same. Mam ciągnik same silver 110 i jest w nim rewers mechaniczny co się stanie jeśli np przy dużej prędkości np na biegu 4 włączę rewers wsteczny , czy jest tam jakieś zabezpieczenie, jakieś sprzęgło ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Ja mam Lamborghini R4 105 i mogę włączać rewers mechaniczny nawet przy trzecim biegu, tylko że jek puścisz sprzęgło to cię ostro szarpnie. Ale radziłbym używać rewersu przy małych prędkościach do 8km/h


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Magister    0

Może od razu zadaj pytanie jak zrobić sobie krzywdę, albo jak najprościej popsuć skrzynie biegów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Przecież jest oczywiste że nie wolno ;) Pomyśl jedż c-360 czy podobnym ze 25 i nagle wsteczny ;). A wogóle to po co na takim szybkim biegu i w takiej predkości nagle jechać do tyłu ????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Magister    0

popieram użytkownika kalus77. Nawet jeżeli da się włączyć ten rewers to skrzynia biegów na tym ucierpi lub się popsuje. W samochodach osobowych jest taka blokada, ze przy większych prędkościach nie da się włączyć wstecznego. Być może w ciągnikach jest też taka blokada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olik    3

U mnie w k100 jest właśnie taka blokada, że powyżej "chyba" 12 km/h nie przełączysz kierunku jazdy (rewers elektrohydrauliczny) ;)

PS: Jakim cudem udaje Ci się włączyć w mechanicznej skrzyni bieg wsteczny jadąc z dużą prędkością do przodu? Czyżby taka synchronizacja? ;>


DF K100(zmieniona mapa wtrysku z K120) + Quicke Q55, McCormick cx 75 + Quicke Q45, Ursus C-360, Ursus C-330...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Włąsnie jakim cudem wrzucić wsteczny w skrzyni manualnej w samochodzie przy dużej szybkości się nie da bo nie jest synchronizowany zazwyczaj wsteczny, ale i są na to sposoby, w tylnonapędowym można zaciągnąć ręczny przy większej szybkości wbić wsteczny i popalić troche gumy ;)

Co do ciągnika i rewersu to nie jest żaden sadyzm czy głupie wybryki, bo czasami można się zapomnieć pracująć na kulku ciągnikach i zamiast przełożyć biegi to zapomnieć się i urzyc rewersu, a rewers jest synchronizowany i może się zdarzyć że się uda włożyć, a co się stanie to zależy jak szybko pusci się sprzegło, osobiście przerzucam rewers jak ciągnik toczy się do 6-10km/ha i wsteczny nic się nie dzieje ale na sprzęgło to musi nieźle szlifować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GasikR    0

Sory ale chodziło mi właśnie oto że można się pomylić akurat w tych ciągnikach przy przerzuceniu biegu z 4 na 5 pociągamy do tyłu dźwignie a obok zaraz jest rewers też do tyłu. Może wydaje się to śmieszne i banalne ale właśnie taki nr odwaliłem no i niby nic się nie stało przy dużej prędkości ale skrzynia zawyła :P((

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Magister    0

Było od razu mówić, że o to chodzi. W takim razie trzeba uważać i się nie śpieszyć za nadto, aby sprzęt nie ucierpiał i służył długo i bez awaryjnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez NorbertKolk
      Witam . Poszukuję informacji technicznych do skrzyni w która wyposażone są ciągniki same titan lamborghini  deutz fahr itd . Wiem że montowane były tam te same skrzynie a jedynie różniły się wyposażeniem i sterowaniem . Taką samą skrzynię mam w Renault 180.94 i niestety brak ludzi do pomocy aby ją reaktywować . Zbieram wszystkie informacje aby wiedzieć jak ta skrzynia działa jakie musi mieć wartości itd . Większość użytkowników  Ciągników renault ze skrzynią multishift 3 zakresy 9 przełożeń ,sprzedają te ciagniki ze względu na fakt iż nie mogą nigdzie uzyskać pomocy i rzetelnych informacji aby te skrzynie naprawić . Bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc gdyż nie chodzi tu tylko o mój problem lecz  o to aby te ciągniki również u innych wróciły do żywych .Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź 
    • Przez wzdowian
      Witam
      Mam taki problem a mianowicie jak jade to zaswieca mi sie kontrolka wykrzyknika i stop na tablicy rozdzielczej i jeszcze pika sygnał, dodam że na postoju kontrolki gasną. Na zimnym oleju kontrolki świecą długo  ale jak się ciągnik rozgrzeje to piknie czasami trzy razy i się wyłączy albo i krócej od czasu do czasu. Dodam że do końca poprzedniego sezonu nic się nie działo dopiero po zimie. Olej i Filtry wymienione w tamtym roku w serwisie.
    • Przez damiex90
      Witam, ostatnio ułamała mi się taka dźwigienka przy rewersie w ciągniku same explorer. Pytanie brzmi jak to coś na zdjęciu może się nazywać albo jakiś numer katalogowy..
      1.xps
    • Przez Darek1986
      witam . mam problem z case 5140 jak włącze hydraulike wywrotu na przyczepy to mi czasem rozłącza jazdę do przodu i do tyłu ja wyłączę to jest wszystko ok co morze być cy morze jest zapchany filtr oleju.
    • Przez Rafał11
      W moim Same nie da się wrzucić rewersu do przodu do tyłu wchodzi lekko a to przodu się nie da dokładnie jest tak tak samo z wajchą co się zmienia zakres biegów. Czym to może być spowodowane??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj