Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Wuwo1    0

witam mam taki problem gdy wcisnę 2 razy pedał świeci się kontrolka na parę sekund od ciśnienia w skrzyni . jednak przy rozruchu powinny świecić od ciśnienia oleju i od przedniego napędu .podczas wcisniecia zaświeca się kontrolka od napędu .czy to oznaka uszkodzonego autotronica . nie dziala mmi również kontrolka od zapchanego filtru powietrza i od filtru zabrudzenia skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Wuwo1    0

tak obie świeca ale nie przy starcie .jak wciskam guzik blokady kontrolka sie zaświeca przewody ida wg schematu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


DTaras    150

może to być oznaka problemu z wiekową instalacją. Kontrolka filtra powietrza ma zasilanie brane z aku do czujnika i jest podpinane bodaj pod bezpiecznik przy aku od ehr.
Generalnie: Czy ciągnik działa (blokada, przedni napęd i inne)? Czy po wyjęciu kluczyka gaśnie kontrolka żółw/zając? Sprawdzałeś połączenia po lewej stronie kabiny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wuwo1    0

dziala napend blokada żółw zając gaśnie po paru sekundach po przekręceniu stacyjki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DTaras    150

żółw zając bardzo dobrze - czyli nikt nie zrobił obejścia czujnika ciśnienia w skrzyni. Generalnie test ciśnienia polega na kręceniu rozrusznikiem z zaciągniętym cięgłem gaszenia i kontrolka ma zgasnąć. Jak zgasisz ciągnik to pojawia się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni czy nie? Po 4 sekundach ma zgasnąć wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wuwo1    0

kontrolka oświeci sie na parę sekund i gaśnie .nie swieci napend oraz nie swieci blokada tak jak w .  https://www.youtube.com/watch?v=EoCE-5NJA_w

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DTaras    150

na filmie jest ok
ładowanie, ciśnienie oleju w silniku a po naciśnięciu sprzęgła dolny rząd czyli ciśnienie w skrzyni i przedni napęd.
Jeżeli ciśnienie w skrzyni się nie pojawi zgaśnie wszystko łącznie z żółwiem i zającem i ciągnik zostanie na żółwiu i z włączonym przodem bez kontrolki oraz nie włączysz blokady ani nie wyłączysz przodu. Często jakiekolwiek podejrzenia o sterownik kończą się naprawą instalacji...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wuwo1    0

no dobra czujnik powinien przewodzić prąd jak zgaszony .?u mnie nie przewodzi 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DTaras    150

przewodzi jak jest ciśnienie - rezystor 50 ohm na zielonym masz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wuwo1    0

mam w takiej rurce plastikowej .jak macie podłączony czujnik zabrudzenia filtra skrzyni  do autotronic czy pod kokpit .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Wuwo1    0

1 czujnik filtra na kokpit i - z klemy 

2 filtr zabrudzenia skrzyni miałem odłączony 

3.co moze byc winą ze nie swieci ta kontrolka od napedu przy starcie ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DTaras    150

W autotronicu II jak nacisniesz przed startem hamulec i potem przyciskiem wyłączysz naped to bedziesz startował z odłączonym napedem. yAutotronic II także ma mozliwość taką ze przechodziśz w tryb auto czyli jadąc powoli trzymasz przycisk napedu 2 sekundy. Od tej chwili jak przekraczasz 14 km/h napęd przedni automatycznie wyłączy się a jak zwolnisz - załączy.

Autotronic I zawsze startuje z napędem.

czujnik zabrudzenia filtra to tylko info dla własciciela i niema wpływu na autotronic.

 

Autotronic generalnie bada ciśnienie w skrzyni i weryfikuje czy silnik pracuje czy nie na podstawie czujnika obrotów pompy.

Efekty są różne. Gdy np w autotronicu zrobisz zworke na czujniku prosto do masy bez rezystora to wywali kontrolkę ale będzie skrzynia dalej działać.

Jezeli czujnik ciśnienia działa ale brak jest sygnału z czujnika obrotów to moze być sytuacja jak u Ciebie. Jak brak tego i tego to ciągnik zachowa się jak bys go nie uruchomił i autotronic sie rozłączy po 4 sekundach.

 

trochę inaczej to się dzieje przy braku czujnika prędkości - to raczej Ciebie nie dotyczy. Tak samo załączanie wałka - pisałeś, że ciągnik działa.

 

Musisz dokłądniej opisać o co Ci kaman bo ja nie kojarzę co może znaczyć to podwójne wciśnięcie sprzegła.

 


co do czujnika zabrudzenia filtra powietrza to faktycznie Ty masz rację - popyrało mi się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wuwo1    0

u mnie staruje z rozłączonym napędem dopiero później go włączam . wg schematu czarny prewód (b) mialem podlaczony do masy .a zólty  wogule mialem nie podpiety jednak to mi nic nie pomogło .

post-187198-0-04865000-1504668343_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DTaras    150

ten żółty co oznaczyłeś "a" miałeś nie podpięty? No co Ty?
Odpala też bez wciśniętego sprzęgła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DTaras    150

Nie jestem poprostu przekonany czy zawory będą działać bez zasilania na 1 i 2.. Może bierze ze stacyjki. Nigdy nie próbowałem. Ma być zasilanie na tym i koniec - od tego się zaczyna. Czarny przewód ustala tylko czy to synchronizowana skrzynia czy nie. Nie pozwala na przełączanie żółw- zając w czasie jazdy - dokładnie nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wuwo1    0

zrobiłem mostek i popiołem 1 i 2 jednak to nic nie dało . bez wciśniętego sprzęgła nie odpali .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DTaras    150

1 i 2 mają zasilanie cały czas mieć a pomarańcz po stacyjce. Takie połączenie że wszystko po stacyjce może brechtać w sterowniku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wuwo1    0
Napisano (edytowany)

Oto polonczenie u mnie .    Ta kostka co idą z niej przewodu na datatronic jest wyciągalna ? ciężko idzie i niechce nic urwać

post-187198-0-35552600-1504728613_thumb.jpg

Edytowano przez Wuwo1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DTaras    150

wszystkie są rozłączane i a jedną trzeba pogmerać po sprężynce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wuwo1    0

w miedzy czasie miałem regenerowaną głowice .po podłączeniu drugiego żółtego przewodu wywaliło zaras kontrolkę po dodaniu opornika zgasła ..mam teras opcje automatycznego napędu jak pisał kolega .jednak nadal mi nie oświeca się kontrolka napędu przy starcie .czy to moze byc istotne czy to olac ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez djarcik
      Witam forumowiczów! W związku z tym że ostatnio pojawił mi się problem przy moim MF 3080 tworzę ten temat aby pomóc innym poszukującym. W moim MF komputer został już dawno przerobiony na przekaźniki, jeszcze zanim go kupiłem. Teraz pojawił mi się problem z przełączaniem skrzyni na żółw/zając a także z rozłączeniem przedniego napędu. Jak wiadomo w tym ciągniku często wiąże się to z awarią komputera sterującego skrzynią. U mnie komputer jest odłączony natomiast jest zrobiona BARDZO prowizoryczna przeróbka na przekaźniki. Do tej pory działało jednak coś musiało paść i chcąc to naprawić niestety nie mogę dojść do ładu i składu z tym. Chcę zrobić instalację na nowo jednak byłbym wdzięczny jakby ktoś ogarnięty na schemacie rozrysował jak takowa instalacja ma wyglądać jakich użyć przekaźników oraz jak to wszystko połączyć. Temat przekaźników był już w wątkach poruszany jednak schematu nie znalazłem jak to dobrze zrobić. Liczę że ktoś pomoże i mi i innym forumowiczom którzy mają podobny problem.
×