Skocz do zawartości
News
tobiaszek

renault1181-r nie zapala pompa nie podaje paliwa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pompa
tobiaszek    0

witajcie panowie. cos dziwnego stalo sie z traktorem. pracowal do konca bez zadnych zlych oznakow w nocy zjechal na plac zgasilem i fajrant. nastepnego dnia juz nie palił. chodzil na resztkach paliwa i w filtrach byla rdza brud. wymienilem filtry odpowietrzanie ciaganie i nic. w pompie ropa jest odpowietrza sie kluczykami 8 mm ladnie ale nic nie rzuca na przewody biegnace do wtryskow. co robic???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    352
(edytowany)

a wyczyściłeś filterek w pompie wtryskowej ?

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    202

Od tego proponuję zacząć, a potem zdjąć pokrywę i sprawdzić czy zawór STOP się nie zaciął.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Jesli w pompie jest paliwo to filterek jest dobry. Zdejmij gorna pokrywe pompy i zobacz czy wszystko dziala/rusza sie bez oporu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Twój problem polega na zapowietrzeniu rotora lub lepiej powiedzieć głowiczki.

Jak ją odpowietrzyć?* - patrz post #220 w temacie http://www.agrofoto.pl/forum/topic/61215-renault-110-54/page-11

 

Odkręcasz przewody biegnące do wtryskiwaczy (przynajmniej jeden, na załączonym zdjęciu zaznaczony białą strzałką) i odchylasz je delikatnie. Kręcisz rozrusznikiem  (silnikiem) przez 10-15 sekund. Jeśli paliwo nie pojawia się operację możesz powtórzyć. Po drugiej próbie lub maksymalnie trzeciej paliwo powinno wyraźnie tryskać z odłączonych przewodów.

Podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo powinno wyraźnie tryskać - to znak, że pompa jest prawidłowo odpowietrzona, dopiero wtedy ponownie dokręcamy przewody i odpalamy silnik.

 

 

*Pisałem także o tym w poście #46 temat http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ciągnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/page-3?hl= renault pompa wtryskowa.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

robilem juz to kilka razy i nie pojawia sie paliwo. nie pierwszy raz go odpowietrzam i zawsze dosłownie tryskalo na przewody a teraz nic. filterek chyba czysty bo w pompie jest ropa. gdy kręce silnikiem to z srubeczek na pompie tryska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

powiedzcie koledzy jak sprawdzic ten zawór start-stop czy sie nie zaciął?? dam rade sam???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Dalej podejrzewam, że układ paliwowy jest częściowo zapowietrzony, być może chodzi o filtr paliwowy, choć mogę się mylić i kolega @DominikKuchniak może mieć rację.

W grę wchodzi także niewciśnięcie przycisku linki gaszenia  :D  lub jej zerwanie w pozycji gaszenia.

Jeśli kolega @DominikKuchniak ma rację, nie obędzie się bez zdjęcia pokrywy pompy. Wskazówki na co zwracać uwagę masz w poście #2 w temacie: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ci%C4%85gnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/?hl=%20renault%20pompa%20wtryskowa.

 

Kolejna rzecz, choć mało prawdopodobna, ale możliwa to zablokowanie dźwigni ze schematu (drugie zdjęcie w tym temacie) zaznaczonej nr 42 (brak oznaczenia, ale to dwa numery na lewo od 44).

 

Czy dasz radę - nie wiem, ale dla przeciętnie myślącego człowieka nie powinno stanowić większego problemu. Po zdjęciu pokrywy będzie to wyglądać, jak na zdjęciu w poście #17 (widoczna dźwignia jest od gazu, dźwigni gaszenia tutaj nie ma). Jeśli będziesz miał pytania odnośnie demontażu pompy pytaj.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

a zebu zdjac pokrywe musze rozmontowac dzwignie gazu i gaszenia czy to razem wychodzi??


dzwignia od gaszenia chodzi ale podejrzanie lekko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

W Twoim przypadku podnosisz całą pokrywę, bez demontażu dźwigienek.

Dźwignia gaszenia ma na końcu mały pręcik, który powinien wchodzić w otwór o kształcie litery "u" w blaszce umieszczonej pod pokrywą. Część blaszki widoczna jest na zdjęciu w poście #17 w temacie http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ci%C4%85gnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/?hl=%20renault%20pompa%20wtryskowa.

 

Jeśli linka chodzi lekko coś jest z nią nie teges i trzeba to sprawdzić. Jak pociągasz lub wciskasz przycisk gaszenia to dźwignia w pompie wtryskowej porusza się? - sprawdź to.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wpisz na youtube pompa cav i zobacz ile jest filmow jak ja rozebrac. Zacznij od tej pokrywy, wszystko co w srodku powinno leciutko chodzic. Glownie chodzi o taka dzwigienke ktora wchodzi w korpus pompy a jest polaczona drutem z taka szeroka blaszka. Uwazaj na uszczelke pod ta pokrywa. Powoli podnos pokrywe i patrz zeby to co pod nia jest nie wpadlo glebiej na dno pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

a co moze wpasc? ciezko chodzila mi dzwignia którą popycha ta cienka blaszka od gaszenia. cofnąłem dzwignie złozylem i zaczął rzucac paliwo na przewody. wiec chyba trafilem. nie zdejmowalem sprezyny ale dlatego ze mi sie nie chcialo. traktor sie odpowietrzyl i odpalil rozruszalem ta dzwignie i chyba bedzie dobrze. pozatym ze z pompy troche juz kapie mi z dzwigni gazu. ale to norma. moze wiecie koledzy gdzie mozna kupic jakis zestaw uszczelek to tej pompy?? mam mwm d-226. serdecznie dziekuje wszystkim za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    352

uszczelka i oringi pasują od każdego MF-a i Ursusa z pompą rotacyjną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
killler89    0

AlaCapone mozna sie z toba jakos skontaktowac,? wyskakuje, ze nie mozna do ciebie wyslac pw ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

tak kolego ale to trzeba rozebrac wziąć ta uszczelke i pojedzdzic po sklepach. myslalem ze istnieje cos gotowego zeby odrazu założyc


a moze ktos zna symbol tej uszczelki po pokrywke pompy i oringów od dzwigni gazu?? byłoby super

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

tak kolego ale to trzeba rozebrac wziąć ta uszczelke i pojedzdzic po sklepach. myslalem ze istnieje cos gotowego zeby odrazu założyc

a moze ktos zna symbol tej uszczelki po pokrywke pompy i oringów od dzwigni gazu?? byłoby super

 

Jeśli pragniesz gotowego zestawu tej pompy wejdź na stronę http://www.dieselcars.pl/278,7135-110-p5503-komplet-uszczelek-pompy-dpa-lucas-pompy-perkins-.html a z pewnością będziesz zadowolony, bo to jest gotowy zestaw wszystkich możliwych uszczelek, podkładek, oringów, ... do  do Twojej pompy.  Możesz liczyć na profesjonalną pomoc ze strony Jacka. Jest jeszcze zestaw z łopatkami http://www.dieselcars.pl/424,7135-70s-p5636-komplet-uszczelek-pompy-dpa-lucas-cav-pompy-perkins-zawiera-kpl-lopatek-pompki-wstepnej-.html.Taki zestaw u pompiarza będzie kosztował 300-400 zł. Za pomocą tego zestawu można zrobić pełen przegląd pompy.

Pamiętaj, że możesz także kupić pojedyncze elementy u niemalże każdego pompiarza.

 

Instrukcję, jak przeprowadzić wymianę oringów na dźwigniach i uszczelkę pokrywy masz w poście #2 temat http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ci%C4%85gnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/

 

 

AlaCapone mozna sie z toba jakos skontaktowac,? wyskakuje, ze nie mozna do ciebie wyslac pw ?

 

Już możesz pisać.

Muszę na bieżąco usuwać wiadomości, bo skrzynka jest pełna.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

koledzy jeszczekedno pytanie. czy ten zaworek gaszący w pompie powienien chodzic leciutko czy trzeba uzyc do niego jakiej siły? wydaje mi sie ze ciezkawo chodzi i mi sie przycina. zabralem sie za wymiane oringów i uszczelki w pompie ale chcialbym zeby to juz chodzilo jak nalezy zanim złoże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003
(edytowany)

Zawór to dużo powiedziane, ale powinno chodzić dość lekko.

Po pierwsze: Sprawdź, czy linka od gaszenia chodzi ciężko w pancerzu po wcześniejszym odłączeniu jej od pompy wtryskowej. Jeśli tak to masz winowajcę, jeśli nie napiszę jak postępować dalej.

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

linka jest odłączona zupełnie. przy zdjetej pokrywce z pompy ciezkawo dosyc to chodzi. i jeszcze pytanie czy to ma wracac samo na swoje miejsce po zwolnieniu dzwigni gaszenia??? dzwignia popycha płaska blaszke ktora zamyka zawór , po zwonieniu dzwignia blaszka raca razem z dzwignia a ten zawor nie wraca. i tu mnie boli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kecay85
      Witam. Od kilku dni posiadam renault cergos 350 z meczanicznym rewesem i jednym pólbiegiem pod obciązęniem. Podczas jazdy próbnej na placu u sprzedającego wydawało mie się że wszystko działa poprawnie, jednak kiedy juz po przywiezieniu go do domu przejechałem się po drodze,  zauważyłem, że ciagnik po wciśnieciu sprzegła sam hamuje. Kiedy już sie zatrzyma nie moge na wciśnietym sprzęgle zmnienić biegu. Dzwoniłem następnego dnia do sprzedającego, wtedy dowiedziałem sie że problem ustepuje kiedy obroty silnika są na poziomie 1500. Sprawdziłem i rzeczywiście wtedy traktor normalnie śię toczy. Czujnik  ćiśnienia oleju w skrzyni był odłączony kiedy podłączyłem na wolnych obrotach świeci kontrolka ciśnienia a na wyższych gaśnie. Czy problem tkwi w pompie hyraulicznej, czy może być to inna poważniejsza usterka. Prosiłbym o pomoc, bo mam dylemat czy nie oddać tego ciągnika.  
    • Przez domel27
      Witam wszystkich. 
      Od pewnego czasu podnosnik w moim ares nie funkcjonuje tak jak powiniem a mianowicie gdy podnosze jakas maszyne i przełacznik ustawie w pozycji góra to maszyna idzie w gore ale gdy podniesie na max to pompa tak jakby nie odcina tylko slychac jak caly czas pcha olej i na wyswietlaczu nie pojawi sie 100 tylko np 99 . jak moze byc przyczyna czy to ehr czy moze jakis czujnik polozenia ramiom i jak to zlokalizowac? dzieje sie rowniez tak ze niby podniesiona maszyna na maxa a pokazuje wyswietlacz ehr ze np 96 i podczas trasportu gdzies sie cos wstrzasnie i przeskoczy na 99 czy 100 . kiedys cos takiego nie mialo miejsca i zawsze jak podniosl na maxa to pompa odcinala ze tak powiem i nie tloczyla caly czas oleju . z gory dzieki za podpowiedzi i pozdrawiam 
    • Przez karol1321
      Witam,
      Mialbym prosbe o zdjecia miejsc przykrecania adpatacji do Tura 103.14 lub podobnych.
      Mam adaptecje od 7534 ktora nie pasuje i chcialem podejrzec gdzie jest przykrecana adaptacja w tych ciagnikach zeby ewentualnie moc przerobic ta co mam.
      Pozdrawiam, Karol
    • Przez Krzysztoflewandowski36
      witam mam pytanie do uzytkownikow ciagnika renault 133.14 jaki powinien byc oryginalny rozmiar opon tyl i przod czy mozna zalozyc opony tyl byly 520 70 38 a teraz 520 85 38.
    • Przez wojtas9090
      Witam serdecznie
      posiadam ciągnik reno 155.54 od nie dawna problem wystąpił ze wspomaganie kierownicy na wolnych obrotach bardzo cięzko się kreci a po dodaniu gazu troche lepiej ale to nie jest to pompa hydrauliczna została wymieniona na nową i wszystkie fylitry hudrauliczne i nadal jest to samo może ktoś miał ten sam problem lub wie co jest przyczyną prosze o pomoc z góry dziękuje
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.