Skocz do zawartości
tobiaszek

renault1181-r nie zapala pompa nie podaje paliwa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pompa

tobiaszek    0

witajcie panowie. cos dziwnego stalo sie z traktorem. pracowal do konca bez zadnych zlych oznakow w nocy zjechal na plac zgasilem i fajrant. nastepnego dnia juz nie palił. chodzil na resztkach paliwa i w filtrach byla rdza brud. wymienilem filtry odpowietrzanie ciaganie i nic. w pompie ropa jest odpowietrza sie kluczykami 8 mm ladnie ale nic nie rzuca na przewody biegnace do wtryskow. co robic???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witejus    120
Napisano (edytowany)

a wyczyściłeś filterek w pompie wtryskowej ?

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl





AlaCapone    4048

Twój problem polega na zapowietrzeniu rotora lub lepiej powiedzieć głowiczki.

Jak ją odpowietrzyć?* - patrz post #220 w temacie http://www.agrofoto.pl/forum/topic/61215-renault-110-54/page-11

 

Odkręcasz przewody biegnące do wtryskiwaczy (przynajmniej jeden, na załączonym zdjęciu zaznaczony białą strzałką) i odchylasz je delikatnie. Kręcisz rozrusznikiem  (silnikiem) przez 10-15 sekund. Jeśli paliwo nie pojawia się operację możesz powtórzyć. Po drugiej próbie lub maksymalnie trzeciej paliwo powinno wyraźnie tryskać z odłączonych przewodów.

Podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo powinno wyraźnie tryskać - to znak, że pompa jest prawidłowo odpowietrzona, dopiero wtedy ponownie dokręcamy przewody i odpalamy silnik.

 

 

*Pisałem także o tym w poście #46 temat http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ciągnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/page-3?hl= renault pompa wtryskowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tobiaszek    0

robilem juz to kilka razy i nie pojawia sie paliwo. nie pierwszy raz go odpowietrzam i zawsze dosłownie tryskalo na przewody a teraz nic. filterek chyba czysty bo w pompie jest ropa. gdy kręce silnikiem to z srubeczek na pompie tryska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tobiaszek    0

powiedzcie koledzy jak sprawdzic ten zawór start-stop czy sie nie zaciął?? dam rade sam???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

AlaCapone    4048

Dalej podejrzewam, że układ paliwowy jest częściowo zapowietrzony, być może chodzi o filtr paliwowy, choć mogę się mylić i kolega @DominikKuchniak może mieć rację.

W grę wchodzi także niewciśnięcie przycisku linki gaszenia  :D  lub jej zerwanie w pozycji gaszenia.

Jeśli kolega @DominikKuchniak ma rację, nie obędzie się bez zdjęcia pokrywy pompy. Wskazówki na co zwracać uwagę masz w poście #2 w temacie: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ci%C4%85gnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/?hl=%20renault%20pompa%20wtryskowa.

 

Kolejna rzecz, choć mało prawdopodobna, ale możliwa to zablokowanie dźwigni ze schematu (drugie zdjęcie w tym temacie) zaznaczonej nr 42 (brak oznaczenia, ale to dwa numery na lewo od 44).

 

Czy dasz radę - nie wiem, ale dla przeciętnie myślącego człowieka nie powinno stanowić większego problemu. Po zdjęciu pokrywy będzie to wyglądać, jak na zdjęciu w poście #17 (widoczna dźwignia jest od gazu, dźwigni gaszenia tutaj nie ma). Jeśli będziesz miał pytania odnośnie demontażu pompy pytaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tobiaszek    0

a zebu zdjac pokrywe musze rozmontowac dzwignie gazu i gaszenia czy to razem wychodzi??


dzwignia od gaszenia chodzi ale podejrzanie lekko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

AlaCapone    4048

W Twoim przypadku podnosisz całą pokrywę, bez demontażu dźwigienek.

Dźwignia gaszenia ma na końcu mały pręcik, który powinien wchodzić w otwór o kształcie litery "u" w blaszce umieszczonej pod pokrywą. Część blaszki widoczna jest na zdjęciu w poście #17 w temacie http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ci%C4%85gnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/?hl=%20renault%20pompa%20wtryskowa.

 

Jeśli linka chodzi lekko coś jest z nią nie teges i trzeba to sprawdzić. Jak pociągasz lub wciskasz przycisk gaszenia to dźwignia w pompie wtryskowej porusza się? - sprawdź to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wpisz na youtube pompa cav i zobacz ile jest filmow jak ja rozebrac. Zacznij od tej pokrywy, wszystko co w srodku powinno leciutko chodzic. Glownie chodzi o taka dzwigienke ktora wchodzi w korpus pompy a jest polaczona drutem z taka szeroka blaszka. Uwazaj na uszczelke pod ta pokrywa. Powoli podnos pokrywe i patrz zeby to co pod nia jest nie wpadlo glebiej na dno pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tobiaszek    0

a co moze wpasc? ciezko chodzila mi dzwignia którą popycha ta cienka blaszka od gaszenia. cofnąłem dzwignie złozylem i zaczął rzucac paliwo na przewody. wiec chyba trafilem. nie zdejmowalem sprezyny ale dlatego ze mi sie nie chcialo. traktor sie odpowietrzyl i odpalil rozruszalem ta dzwignie i chyba bedzie dobrze. pozatym ze z pompy troche juz kapie mi z dzwigni gazu. ale to norma. moze wiecie koledzy gdzie mozna kupic jakis zestaw uszczelek to tej pompy?? mam mwm d-226. serdecznie dziekuje wszystkim za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witejus    120

uszczelka i oringi pasują od każdego MF-a i Ursusa z pompą rotacyjną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

killler89    0

AlaCapone mozna sie z toba jakos skontaktowac,? wyskakuje, ze nie mozna do ciebie wyslac pw ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tobiaszek    0

tak kolego ale to trzeba rozebrac wziąć ta uszczelke i pojedzdzic po sklepach. myslalem ze istnieje cos gotowego zeby odrazu założyc


a moze ktos zna symbol tej uszczelki po pokrywke pompy i oringów od dzwigni gazu?? byłoby super

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

AlaCapone    4048

tak kolego ale to trzeba rozebrac wziąć ta uszczelke i pojedzdzic po sklepach. myslalem ze istnieje cos gotowego zeby odrazu założyc

a moze ktos zna symbol tej uszczelki po pokrywke pompy i oringów od dzwigni gazu?? byłoby super

 

Jeśli pragniesz gotowego zestawu tej pompy wejdź na stronę http://www.dieselcars.pl/278,7135-110-p5503-komplet-uszczelek-pompy-dpa-lucas-pompy-perkins-.html a z pewnością będziesz zadowolony, bo to jest gotowy zestaw wszystkich możliwych uszczelek, podkładek, oringów, ... do  do Twojej pompy.  Możesz liczyć na profesjonalną pomoc ze strony Jacka. Jest jeszcze zestaw z łopatkami http://www.dieselcars.pl/424,7135-70s-p5636-komplet-uszczelek-pompy-dpa-lucas-cav-pompy-perkins-zawiera-kpl-lopatek-pompki-wstepnej-.html.Taki zestaw u pompiarza będzie kosztował 300-400 zł. Za pomocą tego zestawu można zrobić pełen przegląd pompy.

Pamiętaj, że możesz także kupić pojedyncze elementy u niemalże każdego pompiarza.

 

Instrukcję, jak przeprowadzić wymianę oringów na dźwigniach i uszczelkę pokrywy masz w poście #2 temat http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ci%C4%85gnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/

 

 

AlaCapone mozna sie z toba jakos skontaktowac,? wyskakuje, ze nie mozna do ciebie wyslac pw ?

 

Już możesz pisać.

Muszę na bieżąco usuwać wiadomości, bo skrzynka jest pełna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tobiaszek    0

koledzy jeszczekedno pytanie. czy ten zaworek gaszący w pompie powienien chodzic leciutko czy trzeba uzyc do niego jakiej siły? wydaje mi sie ze ciezkawo chodzi i mi sie przycina. zabralem sie za wymiane oringów i uszczelki w pompie ale chcialbym zeby to juz chodzilo jak nalezy zanim złoże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

AlaCapone    4048
Napisano (edytowany)

Zawór to dużo powiedziane, ale powinno chodzić dość lekko.

Po pierwsze: Sprawdź, czy linka od gaszenia chodzi ciężko w pancerzu po wcześniejszym odłączeniu jej od pompy wtryskowej. Jeśli tak to masz winowajcę, jeśli nie napiszę jak postępować dalej.

Edytowano przez AlaCapone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tobiaszek    0

linka jest odłączona zupełnie. przy zdjetej pokrywce z pompy ciezkawo dosyc to chodzi. i jeszcze pytanie czy to ma wracac samo na swoje miejsce po zwolnieniu dzwigni gaszenia??? dzwignia popycha płaska blaszke ktora zamyka zawór , po zwonieniu dzwignia blaszka raca razem z dzwignia a ten zawor nie wraca. i tu mnie boli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez luki4516
      https://www.olx.pl/i2/oferta/renault-ares-640-rz-CID757-IDqxFAp.html?ref[0][path][0]=392209421&ref[0][ajax]=1&ref[0][action]=myaccount&ref[0][method]=details
    • Przez panasek
      witam wszystkich miłosników reni 110 54 mam przyjemnosc posiadac ten model od niespełna 2 lat,ogólnie jestem zadowolony z niego no ale pojawła sie pierwsza usterka,przedni napęd a dokładnie wałek ataku,dokładnie obrobił sie frez,cena nowego jest kosmiczna ale chce zapytac czy da sie to zregenerowac?czy to potrzyma jakis czas? moze jest jakis powód ze sie obrobił, moze miał ktos juz taki problem? prosze o rady.mam jeszcze pare pytan odnosnie tego modelu.byłbym wdzieczny za odp.
    • Przez ROTODISEL
      Witam wszystkich,potrzebuje pomocy odnośnie silnika MWM D227-4 Potrzebuje  informacji z jakim momentem dokręcać śruby głowic i korbowodów.Śilnik na etapie demontażu głowic czyszczenia i docierania zaworów pastą (gniazda w głowicach i zawory wydechowe w idealnym stanie problem z wydechowymi wżery ale pasta daje) Po zrobieniu porządku z głowicami zabiorę się za zdjęcie misy olejowej i odkręcanie korbowodów w celu wymiany pierścieni(okropne przedmuchy na odmie i po odkręceniu korka wlewu oleju)
    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez janosik32
      Panowie Zmieniał ktoś w/w synchronizator? Który to jego numer; bo na tym wałku kilka ich jest? Zmienia się jeden (ten mosiężny) czy razem z tym drugim, takim bezzębnym, w parze?

      Jak mniemam jest to numer 7.
      7700038182 ?
×