Skocz do zawartości
News
tobiaszek

renault1181-r nie zapala pompa nie podaje paliwa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pompa
tobiaszek    0

witajcie panowie. cos dziwnego stalo sie z traktorem. pracowal do konca bez zadnych zlych oznakow w nocy zjechal na plac zgasilem i fajrant. nastepnego dnia juz nie palił. chodzil na resztkach paliwa i w filtrach byla rdza brud. wymienilem filtry odpowietrzanie ciaganie i nic. w pompie ropa jest odpowietrza sie kluczykami 8 mm ladnie ale nic nie rzuca na przewody biegnace do wtryskow. co robic???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    162

a wyczyściłeś filterek w pompie wtryskowej ?

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    143

Od tego proponuję zacząć, a potem zdjąć pokrywę i sprawdzić czy zawór STOP się nie zaciął.


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    4997

Twój problem polega na zapowietrzeniu rotora lub lepiej powiedzieć głowiczki.

Jak ją odpowietrzyć?* - patrz post #220 w temacie http://www.agrofoto.pl/forum/topic/61215-renault-110-54/page-11

 

Odkręcasz przewody biegnące do wtryskiwaczy (przynajmniej jeden, na załączonym zdjęciu zaznaczony białą strzałką) i odchylasz je delikatnie. Kręcisz rozrusznikiem  (silnikiem) przez 10-15 sekund. Jeśli paliwo nie pojawia się operację możesz powtórzyć. Po drugiej próbie lub maksymalnie trzeciej paliwo powinno wyraźnie tryskać z odłączonych przewodów.

Podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo powinno wyraźnie tryskać - to znak, że pompa jest prawidłowo odpowietrzona, dopiero wtedy ponownie dokręcamy przewody i odpalamy silnik.

 

 

*Pisałem także o tym w poście #46 temat http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ciągnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/page-3?hl= renault pompa wtryskowa.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

robilem juz to kilka razy i nie pojawia sie paliwo. nie pierwszy raz go odpowietrzam i zawsze dosłownie tryskalo na przewody a teraz nic. filterek chyba czysty bo w pompie jest ropa. gdy kręce silnikiem to z srubeczek na pompie tryska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4997

Dalej podejrzewam, że układ paliwowy jest częściowo zapowietrzony, być może chodzi o filtr paliwowy, choć mogę się mylić i kolega @DominikKuchniak może mieć rację.

W grę wchodzi także niewciśnięcie przycisku linki gaszenia  :D  lub jej zerwanie w pozycji gaszenia.

Jeśli kolega @DominikKuchniak ma rację, nie obędzie się bez zdjęcia pokrywy pompy. Wskazówki na co zwracać uwagę masz w poście #2 w temacie: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ci%C4%85gnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/?hl=%20renault%20pompa%20wtryskowa.

 

Kolejna rzecz, choć mało prawdopodobna, ale możliwa to zablokowanie dźwigni ze schematu (drugie zdjęcie w tym temacie) zaznaczonej nr 42 (brak oznaczenia, ale to dwa numery na lewo od 44).

 

Czy dasz radę - nie wiem, ale dla przeciętnie myślącego człowieka nie powinno stanowić większego problemu. Po zdjęciu pokrywy będzie to wyglądać, jak na zdjęciu w poście #17 (widoczna dźwignia jest od gazu, dźwigni gaszenia tutaj nie ma). Jeśli będziesz miał pytania odnośnie demontażu pompy pytaj.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

a zebu zdjac pokrywe musze rozmontowac dzwignie gazu i gaszenia czy to razem wychodzi??


dzwignia od gaszenia chodzi ale podejrzanie lekko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4997

W Twoim przypadku podnosisz całą pokrywę, bez demontażu dźwigienek.

Dźwignia gaszenia ma na końcu mały pręcik, który powinien wchodzić w otwór o kształcie litery "u" w blaszce umieszczonej pod pokrywą. Część blaszki widoczna jest na zdjęciu w poście #17 w temacie http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ci%C4%85gnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/?hl=%20renault%20pompa%20wtryskowa.

 

Jeśli linka chodzi lekko coś jest z nią nie teges i trzeba to sprawdzić. Jak pociągasz lub wciskasz przycisk gaszenia to dźwignia w pompie wtryskowej porusza się? - sprawdź to.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wpisz na youtube pompa cav i zobacz ile jest filmow jak ja rozebrac. Zacznij od tej pokrywy, wszystko co w srodku powinno leciutko chodzic. Glownie chodzi o taka dzwigienke ktora wchodzi w korpus pompy a jest polaczona drutem z taka szeroka blaszka. Uwazaj na uszczelke pod ta pokrywa. Powoli podnos pokrywe i patrz zeby to co pod nia jest nie wpadlo glebiej na dno pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

a co moze wpasc? ciezko chodzila mi dzwignia którą popycha ta cienka blaszka od gaszenia. cofnąłem dzwignie złozylem i zaczął rzucac paliwo na przewody. wiec chyba trafilem. nie zdejmowalem sprezyny ale dlatego ze mi sie nie chcialo. traktor sie odpowietrzyl i odpalil rozruszalem ta dzwignie i chyba bedzie dobrze. pozatym ze z pompy troche juz kapie mi z dzwigni gazu. ale to norma. moze wiecie koledzy gdzie mozna kupic jakis zestaw uszczelek to tej pompy?? mam mwm d-226. serdecznie dziekuje wszystkim za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

tak kolego ale to trzeba rozebrac wziąć ta uszczelke i pojedzdzic po sklepach. myslalem ze istnieje cos gotowego zeby odrazu założyc


a moze ktos zna symbol tej uszczelki po pokrywke pompy i oringów od dzwigni gazu?? byłoby super

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4997

tak kolego ale to trzeba rozebrac wziąć ta uszczelke i pojedzdzic po sklepach. myslalem ze istnieje cos gotowego zeby odrazu założyc

a moze ktos zna symbol tej uszczelki po pokrywke pompy i oringów od dzwigni gazu?? byłoby super

 

Jeśli pragniesz gotowego zestawu tej pompy wejdź na stronę http://www.dieselcars.pl/278,7135-110-p5503-komplet-uszczelek-pompy-dpa-lucas-pompy-perkins-.html a z pewnością będziesz zadowolony, bo to jest gotowy zestaw wszystkich możliwych uszczelek, podkładek, oringów, ... do  do Twojej pompy.  Możesz liczyć na profesjonalną pomoc ze strony Jacka. Jest jeszcze zestaw z łopatkami http://www.dieselcars.pl/424,7135-70s-p5636-komplet-uszczelek-pompy-dpa-lucas-cav-pompy-perkins-zawiera-kpl-lopatek-pompki-wstepnej-.html.Taki zestaw u pompiarza będzie kosztował 300-400 zł. Za pomocą tego zestawu można zrobić pełen przegląd pompy.

Pamiętaj, że możesz także kupić pojedyncze elementy u niemalże każdego pompiarza.

 

Instrukcję, jak przeprowadzić wymianę oringów na dźwigniach i uszczelkę pokrywy masz w poście #2 temat http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ci%C4%85gnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/

 

 

AlaCapone mozna sie z toba jakos skontaktowac,? wyskakuje, ze nie mozna do ciebie wyslac pw ?

 

Już możesz pisać.

Muszę na bieżąco usuwać wiadomości, bo skrzynka jest pełna.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

koledzy jeszczekedno pytanie. czy ten zaworek gaszący w pompie powienien chodzic leciutko czy trzeba uzyc do niego jakiej siły? wydaje mi sie ze ciezkawo chodzi i mi sie przycina. zabralem sie za wymiane oringów i uszczelki w pompie ale chcialbym zeby to juz chodzilo jak nalezy zanim złoże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4997

Zawór to dużo powiedziane, ale powinno chodzić dość lekko.

Po pierwsze: Sprawdź, czy linka od gaszenia chodzi ciężko w pancerzu po wcześniejszym odłączeniu jej od pompy wtryskowej. Jeśli tak to masz winowajcę, jeśli nie napiszę jak postępować dalej.

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

linka jest odłączona zupełnie. przy zdjetej pokrywce z pompy ciezkawo dosyc to chodzi. i jeszcze pytanie czy to ma wracac samo na swoje miejsce po zwolnieniu dzwigni gaszenia??? dzwignia popycha płaska blaszke ktora zamyka zawór , po zwonieniu dzwignia blaszka raca razem z dzwignia a ten zawor nie wraca. i tu mnie boli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez karloss121
      Witam, 
      Mam pewien problem, przedwczoraj chciałem odpalić ciągnik, nie było wielkiego mrozu  ale że stoi na dworze i mam słaby akumulator nie chciał zapalić. Zamieniłem więc akumulator  na mniejszy z małego ciągnika. Załapał i zgasł, wyłączyłem zapłon załapał dwa razy obrócił i zgasł, za trzecim razem załapał i na początku tak jak by nie na wszystkie gary ale po chwili się unormowało, ale to chyba ze względu na to że świeca żarowa nie działa. Ale od samego początku jak tylko zapalił mrugała kontrolka od akumulatora wraz z całym panelem na słupku drzwi i piszczał, chwilę tak chodził i zgasiłem go  bo pomyślałem że to przez to że tak ciężko zapalił. Wyłączyłem zapłon, przekręciłem kluczyk, załapał i zgasł, i zapalił się serwis. I teraz pali się cały czas ciągnik kręci jak szalony ale się nie odzywa. 
    • Przez Kolo12
      Witam, mam taki problem moja Renaulta dymi na biało taki gesty biały dym pojawia się on zaraz po za kręcenia rozrusznikiem, uprzedzam pytanie płyny chłodniczy w normie. Ten dym pojawia się na wolnych obrotach i podczas schodzenia z obrotów)(odpuszczenie gazu). Moje podejrzenia padły na lejace wtryski idąc tym tokiem myślenia wtryski są zrobione i dym jest dalej może mniejszy ale jest. Paliwo dobrej jakości. Tu moje pytanie gdzie szukać przyczyn może zawory są zle wyregulowane i się nie domykaja. Bo już nic nie przychodzi mi do głowy moc silnika jest w normie. 
    • Przez piotrekbial1
      witam mam rozebrany  silnik mwm 226-6 na cienkich, suchych  tulejach
      dwie z nich sa pęknięte,  co mogło być  przyczyną  ? przegrzanie/ zalanie gorącego  układu  zimnym płynem? 
      przegrzanie  wydaje sie być  najbardziej  prawdopodobne
      co o tym sadzicie ? może  sa jakies wady tego silnika ? 
    • Przez wojtek12345
      czy wie ktoś moze skad bierze sie predkosc ? gdzie jest czujnik ? u mnie caly czas pokazuje 0 km/h a niekiedy nawet jak stoje to zmienia sie i skacze w gore i w dol ale po chwili wraca do 0 licze na pomoc
    • Przez haroldII
      Witam chciałem wymienić olej w Renault ares 630  w skrzyni biegów i tylnym mości tylko nie wiem ile jest korków spustowych oleju i gdzie się znajdują .
×