Skocz do zawartości
News
tobiaszek

renault1181-r nie zapala pompa nie podaje paliwa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pompa
tobiaszek    0

witajcie panowie. cos dziwnego stalo sie z traktorem. pracowal do konca bez zadnych zlych oznakow w nocy zjechal na plac zgasilem i fajrant. nastepnego dnia juz nie palił. chodzil na resztkach paliwa i w filtrach byla rdza brud. wymienilem filtry odpowietrzanie ciaganie i nic. w pompie ropa jest odpowietrza sie kluczykami 8 mm ladnie ale nic nie rzuca na przewody biegnace do wtryskow. co robic???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    269

a wyczyściłeś filterek w pompie wtryskowej ?

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    190

Od tego proponuję zacząć, a potem zdjąć pokrywę i sprawdzić czy zawór STOP się nie zaciął.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    5001

Twój problem polega na zapowietrzeniu rotora lub lepiej powiedzieć głowiczki.

Jak ją odpowietrzyć?* - patrz post #220 w temacie http://www.agrofoto.pl/forum/topic/61215-renault-110-54/page-11

 

Odkręcasz przewody biegnące do wtryskiwaczy (przynajmniej jeden, na załączonym zdjęciu zaznaczony białą strzałką) i odchylasz je delikatnie. Kręcisz rozrusznikiem  (silnikiem) przez 10-15 sekund. Jeśli paliwo nie pojawia się operację możesz powtórzyć. Po drugiej próbie lub maksymalnie trzeciej paliwo powinno wyraźnie tryskać z odłączonych przewodów.

Podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo powinno wyraźnie tryskać - to znak, że pompa jest prawidłowo odpowietrzona, dopiero wtedy ponownie dokręcamy przewody i odpalamy silnik.

 

 

*Pisałem także o tym w poście #46 temat http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ciągnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/page-3?hl= renault pompa wtryskowa.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

robilem juz to kilka razy i nie pojawia sie paliwo. nie pierwszy raz go odpowietrzam i zawsze dosłownie tryskalo na przewody a teraz nic. filterek chyba czysty bo w pompie jest ropa. gdy kręce silnikiem to z srubeczek na pompie tryska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Dalej podejrzewam, że układ paliwowy jest częściowo zapowietrzony, być może chodzi o filtr paliwowy, choć mogę się mylić i kolega @DominikKuchniak może mieć rację.

W grę wchodzi także niewciśnięcie przycisku linki gaszenia  :D  lub jej zerwanie w pozycji gaszenia.

Jeśli kolega @DominikKuchniak ma rację, nie obędzie się bez zdjęcia pokrywy pompy. Wskazówki na co zwracać uwagę masz w poście #2 w temacie: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ci%C4%85gnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/?hl=%20renault%20pompa%20wtryskowa.

 

Kolejna rzecz, choć mało prawdopodobna, ale możliwa to zablokowanie dźwigni ze schematu (drugie zdjęcie w tym temacie) zaznaczonej nr 42 (brak oznaczenia, ale to dwa numery na lewo od 44).

 

Czy dasz radę - nie wiem, ale dla przeciętnie myślącego człowieka nie powinno stanowić większego problemu. Po zdjęciu pokrywy będzie to wyglądać, jak na zdjęciu w poście #17 (widoczna dźwignia jest od gazu, dźwigni gaszenia tutaj nie ma). Jeśli będziesz miał pytania odnośnie demontażu pompy pytaj.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

a zebu zdjac pokrywe musze rozmontowac dzwignie gazu i gaszenia czy to razem wychodzi??


dzwignia od gaszenia chodzi ale podejrzanie lekko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

W Twoim przypadku podnosisz całą pokrywę, bez demontażu dźwigienek.

Dźwignia gaszenia ma na końcu mały pręcik, który powinien wchodzić w otwór o kształcie litery "u" w blaszce umieszczonej pod pokrywą. Część blaszki widoczna jest na zdjęciu w poście #17 w temacie http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ci%C4%85gnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/?hl=%20renault%20pompa%20wtryskowa.

 

Jeśli linka chodzi lekko coś jest z nią nie teges i trzeba to sprawdzić. Jak pociągasz lub wciskasz przycisk gaszenia to dźwignia w pompie wtryskowej porusza się? - sprawdź to.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wpisz na youtube pompa cav i zobacz ile jest filmow jak ja rozebrac. Zacznij od tej pokrywy, wszystko co w srodku powinno leciutko chodzic. Glownie chodzi o taka dzwigienke ktora wchodzi w korpus pompy a jest polaczona drutem z taka szeroka blaszka. Uwazaj na uszczelke pod ta pokrywa. Powoli podnos pokrywe i patrz zeby to co pod nia jest nie wpadlo glebiej na dno pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

a co moze wpasc? ciezko chodzila mi dzwignia którą popycha ta cienka blaszka od gaszenia. cofnąłem dzwignie złozylem i zaczął rzucac paliwo na przewody. wiec chyba trafilem. nie zdejmowalem sprezyny ale dlatego ze mi sie nie chcialo. traktor sie odpowietrzyl i odpalil rozruszalem ta dzwignie i chyba bedzie dobrze. pozatym ze z pompy troche juz kapie mi z dzwigni gazu. ale to norma. moze wiecie koledzy gdzie mozna kupic jakis zestaw uszczelek to tej pompy?? mam mwm d-226. serdecznie dziekuje wszystkim za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

tak kolego ale to trzeba rozebrac wziąć ta uszczelke i pojedzdzic po sklepach. myslalem ze istnieje cos gotowego zeby odrazu założyc


a moze ktos zna symbol tej uszczelki po pokrywke pompy i oringów od dzwigni gazu?? byłoby super

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

tak kolego ale to trzeba rozebrac wziąć ta uszczelke i pojedzdzic po sklepach. myslalem ze istnieje cos gotowego zeby odrazu założyc

a moze ktos zna symbol tej uszczelki po pokrywke pompy i oringów od dzwigni gazu?? byłoby super

 

Jeśli pragniesz gotowego zestawu tej pompy wejdź na stronę http://www.dieselcars.pl/278,7135-110-p5503-komplet-uszczelek-pompy-dpa-lucas-pompy-perkins-.html a z pewnością będziesz zadowolony, bo to jest gotowy zestaw wszystkich możliwych uszczelek, podkładek, oringów, ... do  do Twojej pompy.  Możesz liczyć na profesjonalną pomoc ze strony Jacka. Jest jeszcze zestaw z łopatkami http://www.dieselcars.pl/424,7135-70s-p5636-komplet-uszczelek-pompy-dpa-lucas-cav-pompy-perkins-zawiera-kpl-lopatek-pompki-wstepnej-.html.Taki zestaw u pompiarza będzie kosztował 300-400 zł. Za pomocą tego zestawu można zrobić pełen przegląd pompy.

Pamiętaj, że możesz także kupić pojedyncze elementy u niemalże każdego pompiarza.

 

Instrukcję, jak przeprowadzić wymianę oringów na dźwigniach i uszczelkę pokrywy masz w poście #2 temat http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ci%C4%85gnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/

 

 

AlaCapone mozna sie z toba jakos skontaktowac,? wyskakuje, ze nie mozna do ciebie wyslac pw ?

 

Już możesz pisać.

Muszę na bieżąco usuwać wiadomości, bo skrzynka jest pełna.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

koledzy jeszczekedno pytanie. czy ten zaworek gaszący w pompie powienien chodzic leciutko czy trzeba uzyc do niego jakiej siły? wydaje mi sie ze ciezkawo chodzi i mi sie przycina. zabralem sie za wymiane oringów i uszczelki w pompie ale chcialbym zeby to juz chodzilo jak nalezy zanim złoże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Zawór to dużo powiedziane, ale powinno chodzić dość lekko.

Po pierwsze: Sprawdź, czy linka od gaszenia chodzi ciężko w pancerzu po wcześniejszym odłączeniu jej od pompy wtryskowej. Jeśli tak to masz winowajcę, jeśli nie napiszę jak postępować dalej.

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

linka jest odłączona zupełnie. przy zdjetej pokrywce z pompy ciezkawo dosyc to chodzi. i jeszcze pytanie czy to ma wracac samo na swoje miejsce po zwolnieniu dzwigni gaszenia??? dzwignia popycha płaska blaszke ktora zamyka zawór , po zwonieniu dzwignia blaszka raca razem z dzwignia a ten zawor nie wraca. i tu mnie boli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Danielkoltun
      Witam . Przeczytałem kilka tematów na Agrofoto ale nie znalazłem tego czego bym oczekiwał więc postanowiłam napisać tutaj , mianowicie chce kupić renault 7514 ls z 1986r , potrzebuje opinie o tym modelu . Oglądałem jeden taki egzemplarz i sytuacja wygląda tak : traktor łanie zapala , biegi ma w podłodze ( dwie wajchy , 3 zakresy i 4 biegi , rewers przy kierownicy koło gazu ręcznego ) , chodzą ciasno i wyraźnie , traktor przy jeździe do przodu trochę wyje ale to może przez to że hamulce go strasznie trzymają bo jak się wciska sprzęgło podczas jazdy to się zatrzymuje jak przymurowany . Mógłby mi ktoś wyjaśnić jak wyłącza się blokadę i która to wajcha bo ciągnik był na blokadzie podczas oglądania a nie mogłem ogarnąć co i jak , jest jeszcze jedna wajcha o której nie mam pojęcia taka długa co jest pod pulpitem i ona idzie na stronę prawą i do góry wygląda to jak jakiś rozdzielacz jednosekcyjny  , czy wajcha z gumową rączką koło sprzęgła to drugi stopień sprzęgła ? , czy hamulce są zbudowane w podobny sposób jak w MTZ bo bym je przejrzał . I na koniec na co zwrócić jeszcze uwagę . Proszę o pomoc i pozdrawiam . 
       
    • Przez farmervip
      Koledzy, potrzebna szybka porada, dziś podczas jazdy ciągnik nagle się zatrzymał i zgasł  po odpaleniu okazało się że sprzęgło nie działa a rewers po przełożeniu na jazde do przodu dusi silnik, do tyłu jest ok jedzie na wszystkich biegach lecz bez sprzęgła,wygląda to tak jak by się coś zakleszczyło, podejrzewam że problem może być z prądem lub cewkami tylko jak to sprawdzic? lub może coś innego :wacko:
    • Przez tomaszt135
      Witam,
      Jestem na etapie wymiany tarczy sprzęgłowej w renówce 8514. W związku z wytarciem przez starą tarczę rowków na docisku i kole wieńca, odkręciłem tarczę na docisku bez problemów, ale z tarczą koła wieńca mam problem. Czy jest może jakiś sposób na odkręcenie tych śrub? Próbowałem tradycyjnie, ale klucze się wyginają. Może śruby odkręcają się w lewą stron? Może znacie jakiś sposób na zdjęcie tego koła?Będę wdzięczny za pomoc, bo nie chciałbym coś popsuć robiąc coś na siłę.
    • Przez Paweł211
      Witam co sądzicie o Reno Ares 836 Może ktoś ma takie cudo i może się coś więcej wypowiedzieć . Jest mały problem z hamulcami zastanawiamy się co to może być . 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.