Skocz do zawartości
eddi87

Opony przód, kostka, jodełka czy gładkie.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Opony
eddi87    0

Witam, Panowie jakie opony kupić do 60? Po asfalcie bardzo mało lata, będzie jakaś różnica między w/w? Przód bez napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Znając życie to za chwilę zacznie się kolorowanie bieżnika w jodełkę:) Ja ze swojej strony mogę tylko napisać abyś nie kombinował i założył takie jak w oryginale wychodziły. Jeśli głównie w glebie i bez tura to bardzo dobrym rozwiązaniem będzie np. Mitas TF-06

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hodowcamlody    31

Proponuję 7.5-16 normalne, szersze o jeden pasek ale dużo większa ładowność i powinno więcej wytrzymać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

akmaly    185

Jeśli nie ma tura ani nic innego co zwiększa nacisk na przednią oś to wąska będzie lepsza w glebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    485

również polecam założyć 7.50, o wiele mniej będzie się zapadał i o wiele lepiej trzymał

co do rzeźby to tylko prowadząca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    217

Tylko zwykła prowadząca (7.5-16) żadna tam  jodełka i ku temu podobne. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bukat82    32

Jak koledzy wyżej piszą i doświadczenie podpowiada, przód bez napędu to tylko bieżnik prowadzący, żadne kostki czy jodełki i też polecam szersze :)


Po asfalcie bardzo mało lata, będzie jakaś różnica między w/w?

 

Ano właśnie, więcej w terenie, chodzi o prowadzenie w polu, skręty itp :)

Jodełka do napędzanej osi, szybko reaguje przód na skręty bo ciągną koła, a tak to pomaga właśnie bieżnik wzdłużny.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    872
Napisano (edytowany)

Jeśli nie ma tura ani nic innego co zwiększa nacisk na przednią oś to wąska będzie lepsza w glebie.

 

Jeździłeś kiedykolwiek 60-tką lub jeździłeś po bagnach? Takie głupoty piszesz że aż włosy się jeżą.Na oponach 600 przód ciągnika się topi  na piaskach czy bagna przód siada najpierw jak siądzie przód kompletnie to zaraz tył i baj baj siedzimy.Mam prawie od roku 750 i na każdych warunkach jest lepiej  na polu lepiej skręca nie ryje tak, bardziej amortyzuję  wyboje nie wspomnę że ciągnik przestał się topić na bagnach i nie miałem wpadki tym roku.

 

Co do Autora tematu  Bierz 750,600 to nieporozumienie na tą masę silnika ze strony komuny,na eksport czy c-362 były koła 750-16 a to zwykła oszczędność.Jeśli chodzi o bieżnik jodełka dobrze się oczyszcza ale nie wygląda dobrze to z przodu według mnie i nie wiem jak z zużyciem bieżnika.Kostka z kolei jest do warunków mieszanych bardziej pod tura czy do lasu.Gładka bądź linia prowadząca jak kto woli nazywać jest typowo na polowe prace opona dobrze oczyszcza więc musisz stwierdzić na jakie warunki potrzebne i w czym najwięcej robi.Jeśli  na polu większości i od czasu do czasu do lasu  to bież gładkie 

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bukat82    32
Napisano (edytowany)

@Adi96 nie jest tak do końca na 6.00 można nie zle sobie radzić  ;)

w końcu wspaniała myśl techniczna minionych dekad puszczała z taśmy na takim ogumieniu :rolleyes:

 

@akmaly dobrze prawi,

@Adi96 jako "wprawiony" traktorzysta pewnie wiesz że ciągnąc agregat czy pługi czy cokolwiek na ciągnik jest przekazywany opór, siła uciągu i zryw podczas pracy a więc tył się dociąża a przód jest odciążany :) dotyczy to ciągnięcia przyczep na zaczepie transportowym.

Jodełka w polu na przodzie pchanym to nie porozumienie, ściąga, zle się skręca bo wypycha itd. O wiele lepiej jest z prowadzącą [jak nazwa wskazuje]

 

Jak dla mnie szersze ok, ale na 6.00 da się pracować.

Edytowano przez bukat82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Popo1993    0

Ja nie wiem co wy z tymi jodełkami taki problem macie mam jodełki w 330 to ciągnik skręca na zawołanie po zaoranym lepiej niż na kierunkowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bukat82    32
Napisano (edytowany)

Jak się zaprze 360 [bo o nim mowa] kołami i ma ciężko to skręć na jodełkach bez wypychania go w przód, powodzenia :mellow:

Edytowano przez bukat82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    4
Napisano (edytowany)

Tak jak koledzy Ci radzą, na przód ciągnika bez napędu, tylko opony z wzdłużnym bieżnikiem 7,50-16.Sam takich używam od kilkunastu lat.Same zalety;nie zapada się przód,w turze zdecydowanie lżej się kieruje.Felga zostaje ta sama,bo to jest rozmiar 16 cali (średnica wew.opony),zwiększy się tylko śr.zew opony i jej balon(grubość)-rozmiar 7,50 cala.

Edytowano przez wujekk110

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Adi96 - po co te docinki? Miałem kiedyś 60-tkę, na szczęście szybko się jej pozbyłem. Nie mam bagien czy piasków więc nie miałem takich problemów jak ty. Bez dociążenia osi przedniej szersza opona nie jest żądnym obowiązkiem. Mam ziemie zwięzłe ( rędzina, borowina ) gdzie wąska opona bardzo dobrze się zacina, łatwiej oczyszcza i lepiej prowadzi. I choć wiem że do ciebie to i tak nie dociera ale nie każdy całe życie jeździ po bagnach.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    872

Popracujcie c-360 trochę czasu na różnych warunkach na takich oponach (750) a potem dopiero mówcie jak jest.Nie to że jestem wprawiony tylko mam z praktykowane.Zgoda przed oś jest odciążana tylko ciekawe po co są obciążniki na przednim zaczepie.Mam 6 sztuk i podczepiajac
talerzówke czy opryskiwacz nie ma problemu.Gdy na polu była nawrotka ten przód nie skręcał ten przód rył.Wy ta swoją teorię wciskacie praktyki to macie pojęcie 0.Spytajcie innych użytkowników czy pod jakimś aspektem jest gorzej.600 opony to tylko na transport i to problem bo jak trafi na wyboje trzepie nie milosiernie jak dałem 750 nie muszę tyle zwalniać prędkości żeby spokojnie przejechać gdyby armotyzowana oś była by bajka.Co ma szerokość opony do oczyszczania się?

Śmiało można zakładać 750 na ta felge 4.50 cala i nie musisz zmieniać detek bo jak byś uparł to i 900-16 założysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Może masz kreta z przodu jak rył, u mnie całą działkę z piękną zieloną trawką zrył. Może to być to:) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    4

Kolego @akmaty,nie jest wielką sztuką napisać post,tylko od tak sobie,żeby zaliczyć kolejny punkt w liczbie postów.Jeśli nie dane Ci jeździć C-360,to nie mieszaj kolegom w głowie.@Adi96 dopiero od roku używa opon 7,50-16 i już potwierdza ich zalety.Tymczasem ja na takich oponach pracuję 10 lat,w tym przez 5 lat mocno eksploatowałem je w turze.Są to opony firmy TRAYAL BEST,o wzdłużnym gładkim bieżniku,z trzema grzbietami-środkowy o szer 4 cm,skrajne po 2,5 cm,i dwoma rowkami o szer 4 cm. Obecnie nie mają żadnych pęknieć,oraz małe zużycie bieżnika.Mając na uwadze te zalety,o których napisałem,z całą pewnością nie wrócę do opon 6,00-16. Kolego @eddi87 jeśli zdecydujesz się na opony 7,50-16,to napisz swoje odczucia jak się jeżdzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1278

Opona w 3512 7.50/16 3 lata robiłem i w 14 godz sprzedałem. W rusku też w jodłę i każda następna w jodłę.post-29431-0-47801400-1504419572_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    2036

... dlatego że ... . Może byś uzasadnił , a nie pisał dla samego pisania .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Miałem okazję jeździć 30-ką z choinkami i na okrągło ten ciągnik widuje w polu bo ma go znajomy. 

Sam miałem 20 lat 30-ke na oponach dedykowanych stomilkach z podłużnymi paskami. 

Jak dla mnie zakładanie choinki do przodu w tym ciągniku to idiotyzm.  Sama opona ma bieżnik który jest skonstruowany praktycznie tylko i wyłącznie pod kątem uciągu do tego jeśli ktoś ma trochę gustu ciągnik wygląda na nich idiotycznie  jak konna kosiarka. 

Z tego co zauważyłem jeżdżąc z bronami ten bieżnik z przodu w tym ciągniku nie robi kompletnie nic poza tym że pomaga się kołom obracać. W zakrętach zachowuje się jak zwykła opona dedykowana do 30-ki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1278

... dlatego że ... . Może byś uzasadnił , a nie pisał dla samego pisania .

A dlatego że w piasku wypycha go na boki zamiast gnieść, w wodzie wypycha na boki zamiast gnać przed siebie, w błocie wypycha na boki i koło się kręci zamiast sunąć. Na śniegu się wcina a nie ślizga, najbardziej widać różnicę na śniegu przy odśnieżaniu.

7.50 dlatego że się nie tak zapada, i dlatego że jest wyższa i lepiej amortyzuje. Nikogo nie namawiam. To moje osobiste odczucia i nikt nie musi się zgadzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikcom20    22

A czy mając założone jodełki lub kostki nie będzie problemu z przeglądem tech. pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1278
Napisano (edytowany)

A czy mając założone jodełki lub kostki nie będzie problemu z przeglądem tech. pojazdu.

Moje oba przechodziły i nie zwracano uwagi co to za opony. Jak były od busa szersze to podbił ale zwrócił uwagę że to nie opona rolnicza.post-29431-0-76590200-1504424584_thumb.gif Edytowano przez Rolnik1973

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    9

polecm 750 ale zwróćcie uwagę na budowębierznika, miałem petlas 750tkę i tam środkowy pas był wyższy a boczne węższe i miały przerwy, oponę rozdarłem z mojej winy na ostrym przedmiocie więc po naprawie poszły do c360 a pod tura polecono mi opony Tatko i faktycznie w tym samym rozmiarze ale opona o niebo lepiej sprawdza się w łąkach czy w ogóle w terenie z ładowaczem i bez bo ta opona ma wszystkie pasy na równej wysokości i ma większą powierznię styku z podłożem podobno te tatko w starej technologi produkowane z dodatkiem kałczuku ogólnie polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lukaszolawa
      Witam! Wszystkich. Piszę na tym forum 1 raz i chciałbym zasięgnąc porady. W swoim ursusie 4011 posiadam przód miękki 2 dni temu na prawiałem przekładnie kierowniczą aby zlikwidować luz - to sie akurat udało. Ale pozostał problem cięzko chodzącej kierownicy. Po oględzinach stwierdziłem że sypną się przód sworznie złapały luz - brak smaroania zrobiło swoje - i mam tu pytania:
      1. czy ktoś robił sam kiedys ten przód i czy znalazł części
      2. czy ktoś ma ksiązke ursusa 4011 i zrobił by zdjęcie strony z przodem miękkim
      3. czy można sobie poradzic samemu z tymi sworzniami czy lepiej zdecydowac sie na regenerację (tu mam akurat wątpliwości)
      To na razie tyle. dzieki za odpowiedź.
    • Przez banan575
      Podczas jazdy po drodze asfaltowej na 5tce ile fabryka da po jakims czasie zaczynaja chodzic jak zosemkowane i zaczyna telepac calym ciagnikiem. Jak sie skreci w lewo albo w prawo to przestaje ale jak sie jedzie znow po prostej to znow sie tak dzieje. os byla robiona koncowki drazka tez. Co to moze byc??
    • Przez RycerzNocy
      Chciałbym założyć felgi i opony 10/15 (takie jak są w rozrzutniku obornika) do c-360 i co muszę przerobić aby móc je założyć.
    • Przez Paszkamax
      Podczas szybkiej jazdy przednie koła zaczynają się szybko machać dzieję się to tylko na asfalcie a na żużlu jedzie normalnie. Jak podniosłem przód to niby nie ma luzów.
    • Przez Theszymon2312
      czy ursus C-355 miał orginalnie 4 szpilki na przedniej feldze ???
×