nonopusdei

Brak ładowania przy włączonych światłach

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
nonopusdei    0

Słowem wstępu, T25 miał pracę do wykonania, a jako że nawalił alternator to został on bez mrugnięcia okiem wymieniony na nowy. Wymiana regulatora napięcia w starym alternatorze nic nie dała, a na łożysku wirnika miał już wyrobiony luz więc poleciał on do kosza. Instalacja elektryczna pozostała bez zmian. Amperomierz przy uruchomionym ciągniku pozostaje na zerze, włączenie kierunkowskazów przesuwa wskazówkę na pole z 'minusem', wskazówka nigdy nie wędruje na 'plus'. Jednak akumulator jest ładowany z prędkością 0,001V/s (nie mierzyłem natężenia). Przy włączeniu świateł (długie/krótkie, bez różnicy) alternator nie ładuje, jest na nim napięcie równe temu z akumulatorów i szybko spada. Dwa różne amperomierze wskazują identyczne wartości.

Wymiana płytki regulatora, całego alternatora, akumulatora (na pojedynczą 12-kę) nic nie daje.

Jest ktoś w stanie podpowiedzieć gdzie mogę szukać usterki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

witam a podłączyłeś ten alternator w właściwy sposób??? Na piecie  na alternatorze będzie takie same jak na akumulatorze ponieważ alternator nie jest zbudzony i nie ląduje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8516

Jednak akumulator jest ładowany z prędkością 0,001V/s

 

 

możesz bliżej wyjaśnić o co chodzi bo ja nie spotkałem z czymś takim ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Czyli jest ładowany ale stwierdzasz że nie, nie bardzo rozumiem,

kontrolka wzbudza altka i zaczyna prace po uruchomieniu silnika, nie powinno być na nim napięcia takiego jak na aku tylko większe,

Tak jak napisał @peter779, nie ładuje i to co mierzysz to po prostu prąd z aku i maleje jak włączasz światła.

 

Aha i nie mierz natężenia tylko po prostu napięcie na aku i napięcie na altku jakie daje.

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nonopusdei    0

Na piecie na alternatorze będzie takie same jak na akumulatorze ponieważ alternator nie jest zbudzony i nie ląduje

Tyle to i ja wiem. ;)

 

Alternator doładowuje akumulatory tylko i wyłącznie gdy nie ma on na sobie dodatkowego obciążenia w postaci włączonych świateł.

 

Alternator jest podłączony w ten sam sposób co jego poprzednik, więc teoretycznie wszystko powinno hulać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ile volt na akumulatorach ?

ile na alternatorze ??

i ile na alternatorze po włączeniu świateł ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No niby powinno się wszystko zgadzać tylko teraz pytanie czy tamten alternator miał wbudowany regulator czy osobno ten masz pewnie z wbudowanym regulatorem i podłączasz zbudzenie z kontrolki na srubke M5 A ładowanie akumulatora na M6 znaków nie pamiętam. Jak Masz wyłączone światła to jakie jest napięcie lądowania powinno być 14.4

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nonopusdei    0

Oryginalnie zamontowany był alternator z zewnetrznym reg. napięcia, drugi oraz trzeci (obecny) posiadają wew. regulator.
Przy wyłaczonym oświetleniu mam prawidłowe napięcie, sprawdzane na dwóch płytkach regulatora.
Dodam jeszcze, że przy wyłączeniu masy pracującego ciągnika (zdaję sobie sprawę do czego może to soprowadzić) mogę włączyć światła i o dziwo są one zasilane przez alternator bez zajęknięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

jakie jest dokładnie to napięcie??? ze światła świecom samego alternatora  to akurat nic dziwnego 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nonopusdei    0

Z alternatora wychodzi prawidłowe napięcie (14,4) albo nic (przy włączonych światłach i włączonej masie, odłączenie masy i włączenie świateł = 14,4 z alternatora).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nonopusdei    0

Mam pominąć przekaźnik PB1 i podłączyć wzbudzenie alternatora bezpośrednio pod amperomierz (słupek z "minusem") ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

ty nie sam owicie  kombinujesz z tym podłączeniem kolega Mikua podał ci schemat jak to ma być podłączone lądowanie z alternatora B+ na akumulator a wzbudzenie z kontrolki na D+ i to wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Przekaźnik PB1 ma za zadanie głównie blokować przekaźnik PC502 po uruchomieniu silnika no i gasić kontrolkę ładowania. Ale w nowym typie alternatora lepiej jest podłączyć kontrolkę bezpośrednio, bo wtedy łatwiej się wzbudza. Sprawdzałeś na krótko ten alternator? (Zwierasz z masą trzecią śrubkę w rzędzie, która jest ukryta pod pokrywą) Powinien wtedy przebić obciążenie, jeśli nie to ma walniętą diodę i leci do kosza :( Kup samochodowy uzywany, zrób mocowanie i zapomnij o ładowaniu.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj