Skocz do zawartości
nonopusdei

Brak ładowania przy włączonych światłach

Polecane posty

nonopusdei    0

Słowem wstępu, T25 miał pracę do wykonania, a jako że nawalił alternator to został on bez mrugnięcia okiem wymieniony na nowy. Wymiana regulatora napięcia w starym alternatorze nic nie dała, a na łożysku wirnika miał już wyrobiony luz więc poleciał on do kosza. Instalacja elektryczna pozostała bez zmian. Amperomierz przy uruchomionym ciągniku pozostaje na zerze, włączenie kierunkowskazów przesuwa wskazówkę na pole z 'minusem', wskazówka nigdy nie wędruje na 'plus'. Jednak akumulator jest ładowany z prędkością 0,001V/s (nie mierzyłem natężenia). Przy włączeniu świateł (długie/krótkie, bez różnicy) alternator nie ładuje, jest na nim napięcie równe temu z akumulatorów i szybko spada. Dwa różne amperomierze wskazują identyczne wartości.

Wymiana płytki regulatora, całego alternatora, akumulatora (na pojedynczą 12-kę) nic nie daje.

Jest ktoś w stanie podpowiedzieć gdzie mogę szukać usterki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter779    0

witam a podłączyłeś ten alternator w właściwy sposób??? Na piecie  na alternatorze będzie takie same jak na akumulatorze ponieważ alternator nie jest zbudzony i nie ląduje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    120

Jednak akumulator jest ładowany z prędkością 0,001V/s

 

 

możesz bliżej wyjaśnić o co chodzi bo ja nie spotkałem z czymś takim ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bukat82    32
Napisano (edytowany)

Czyli jest ładowany ale stwierdzasz że nie, nie bardzo rozumiem,

kontrolka wzbudza altka i zaczyna prace po uruchomieniu silnika, nie powinno być na nim napięcia takiego jak na aku tylko większe,

Tak jak napisał @peter779, nie ładuje i to co mierzysz to po prostu prąd z aku i maleje jak włączasz światła.

 

Aha i nie mierz natężenia tylko po prostu napięcie na aku i napięcie na altku jakie daje.

Edytowano przez bukat82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nonopusdei    0

Na piecie na alternatorze będzie takie same jak na akumulatorze ponieważ alternator nie jest zbudzony i nie ląduje

Tyle to i ja wiem. ;)

 

Alternator doładowuje akumulatory tylko i wyłącznie gdy nie ma on na sobie dodatkowego obciążenia w postaci włączonych świateł.

 

Alternator jest podłączony w ten sam sposób co jego poprzednik, więc teoretycznie wszystko powinno hulać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bukat82    32

Ile volt na akumulatorach ?

ile na alternatorze ??

i ile na alternatorze po włączeniu świateł ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter779    0
Napisano (edytowany)

No niby powinno się wszystko zgadzać tylko teraz pytanie czy tamten alternator miał wbudowany regulator czy osobno ten masz pewnie z wbudowanym regulatorem i podłączasz zbudzenie z kontrolki na srubke M5 A ładowanie akumulatora na M6 znaków nie pamiętam. Jak Masz wyłączone światła to jakie jest napięcie lądowania powinno być 14.4

Edytowano przez peter779

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nonopusdei    0

Oryginalnie zamontowany był alternator z zewnetrznym reg. napięcia, drugi oraz trzeci (obecny) posiadają wew. regulator.
Przy wyłaczonym oświetleniu mam prawidłowe napięcie, sprawdzane na dwóch płytkach regulatora.
Dodam jeszcze, że przy wyłączeniu masy pracującego ciągnika (zdaję sobie sprawę do czego może to soprowadzić) mogę włączyć światła i o dziwo są one zasilane przez alternator bez zajęknięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter779    0

jakie jest dokładnie to napięcie??? ze światła świecom samego alternatora  to akurat nic dziwnego 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nonopusdei    0

Z alternatora wychodzi prawidłowe napięcie (14,4) albo nic (przy włączonych światłach i włączonej masie, odłączenie masy i włączenie świateł = 14,4 z alternatora).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    9

Najprostszy układ ładowania, podłącz według tego schematu8568284400_1328658526.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nonopusdei    0

Mam pominąć przekaźnik PB1 i podłączyć wzbudzenie alternatora bezpośrednio pod amperomierz (słupek z "minusem") ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter779    0

ty nie sam owicie  kombinujesz z tym podłączeniem kolega Mikua podał ci schemat jak to ma być podłączone lądowanie z alternatora B+ na akumulator a wzbudzenie z kontrolki na D+ i to wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Przekaźnik PB1 ma za zadanie głównie blokować przekaźnik PC502 po uruchomieniu silnika no i gasić kontrolkę ładowania. Ale w nowym typie alternatora lepiej jest podłączyć kontrolkę bezpośrednio, bo wtedy łatwiej się wzbudza. Sprawdzałeś na krótko ten alternator? (Zwierasz z masą trzecią śrubkę w rzędzie, która jest ukryta pod pokrywą) Powinien wtedy przebić obciążenie, jeśli nie to ma walniętą diodę i leci do kosza :( Kup samochodowy uzywany, zrób mocowanie i zapomnij o ładowaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pronarek
      mam pytanie jak zamontowac rozdzielacz hydrauliczny we władku i czy według was jest sens montowania masztu od widlaka na przód czy wytrzyma os itd.
      czekam na odpowiedzi mój tata mówi ze to spokojnie wypali.(i tak zaraz złożymy wniosek na tura do mtz ale jeszcze nie wiem jakiego wybrac)
    • Przez adi972
      dlaczego w ruskim jak wrzucam wsteczny i na 1 to coś huczy
    • Przez Kondzik100
      Mój władek ma za małą dawke paliwa i sie zastanawiam gdzie mu sie ja podkreca . I tu mam do was pytanie gdzie i czym sie podkręca ??
    • Przez Eliasz
      Witam
      Ostatnio jadąc sobie drogą zauważyłem że na kopalni w dzrzewkach robi t-25 tylko z przednim napędem gdy zajechałem do domu sprawdziłem w swoim Władku czy posiada jakieś wyjście jest tam coś takiego chyba to czyli taka pokrywka z boku skrzyni tylko nie wiem co jest pod nią bo nie miałem czasu rozbierać
      i moje pytanie brzmi następująco ile może kosztować napęd i gdzie mógłbym go dostać oraz najważniejsze czy będzie on pasował
      Z góry wielkie dzięki
    • Przez wladek_t25
      Witam
      Po odpaleniu na jałowym bietu gdybdodaje gazu to z 700 obr. na 1800 zbiera się elegancko, lecz sprawa się typie gdy chwilę pojeżdze. Pod lekkim oporem wejście z 900 obr. na 1500-1600 to zajmuje z 10 sekund!! Nie wiem w czym rzecz, od średnich do max obr. wkręca się tak jak powinien. Pompa po regeneracji, nowa sekcja. Próbowałem delikatnie podregulować dawkę paliwa na większą, i to też nic nie dało. Kąt wtrysku idealny, co do mm. Co robić Panowie? Mam drugą pompę Ale w niej trzeba by było ustawić poprawną dawkę paliwa na stole probierczym. Jest może ktoś z okolic Elbląga i mógł polecić dobrego pompiarza? Ja zawiozłem do niby specjalistycznego zakładu to zmienili sekcję i mi ją oddali, nawet na stole jej nie regulawali bo założyłem ją to musiałem obroty regulawać i ten wkręt stop od gaszenia bo wykręcili. Zawiozłem drugiego zakładu w okolicy to opowiedzieli że pomp od ruskich nie przyjmują...
×