Skocz do zawartości
News
nonopusdei

Brak ładowania przy włączonych światłach

Polecane posty

nonopusdei    0

Słowem wstępu, T25 miał pracę do wykonania, a jako że nawalił alternator to został on bez mrugnięcia okiem wymieniony na nowy. Wymiana regulatora napięcia w starym alternatorze nic nie dała, a na łożysku wirnika miał już wyrobiony luz więc poleciał on do kosza. Instalacja elektryczna pozostała bez zmian. Amperomierz przy uruchomionym ciągniku pozostaje na zerze, włączenie kierunkowskazów przesuwa wskazówkę na pole z 'minusem', wskazówka nigdy nie wędruje na 'plus'. Jednak akumulator jest ładowany z prędkością 0,001V/s (nie mierzyłem natężenia). Przy włączeniu świateł (długie/krótkie, bez różnicy) alternator nie ładuje, jest na nim napięcie równe temu z akumulatorów i szybko spada. Dwa różne amperomierze wskazują identyczne wartości.

Wymiana płytki regulatora, całego alternatora, akumulatora (na pojedynczą 12-kę) nic nie daje.

Jest ktoś w stanie podpowiedzieć gdzie mogę szukać usterki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter779    0

witam a podłączyłeś ten alternator w właściwy sposób??? Na piecie  na alternatorze będzie takie same jak na akumulatorze ponieważ alternator nie jest zbudzony i nie ląduje 


"Zarośnięte olchą pola dawnej wsi
Kto je orał kto je zasiał
Nie pamięta nikt"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    161

Jednak akumulator jest ładowany z prędkością 0,001V/s

 

 

możesz bliżej wyjaśnić o co chodzi bo ja nie spotkałem z czymś takim ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bukat82    348

Czyli jest ładowany ale stwierdzasz że nie, nie bardzo rozumiem,

kontrolka wzbudza altka i zaczyna prace po uruchomieniu silnika, nie powinno być na nim napięcia takiego jak na aku tylko większe,

Tak jak napisał @peter779, nie ładuje i to co mierzysz to po prostu prąd z aku i maleje jak włączasz światła.

 

Aha i nie mierz natężenia tylko po prostu napięcie na aku i napięcie na altku jakie daje.

Edytowano przez bukat82

Początek drogi to dzień narodzin. I od tej chwili powoli starzejemy się, dla jednych kwiaty, innym piach w oczy, lecz wszystkich równo na końcu czeka krzyż . . .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nonopusdei    0

Na piecie na alternatorze będzie takie same jak na akumulatorze ponieważ alternator nie jest zbudzony i nie ląduje

Tyle to i ja wiem. ;)

 

Alternator doładowuje akumulatory tylko i wyłącznie gdy nie ma on na sobie dodatkowego obciążenia w postaci włączonych świateł.

 

Alternator jest podłączony w ten sam sposób co jego poprzednik, więc teoretycznie wszystko powinno hulać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bukat82    348

Ile volt na akumulatorach ?

ile na alternatorze ??

i ile na alternatorze po włączeniu świateł ???


Początek drogi to dzień narodzin. I od tej chwili powoli starzejemy się, dla jednych kwiaty, innym piach w oczy, lecz wszystkich równo na końcu czeka krzyż . . .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter779    0

No niby powinno się wszystko zgadzać tylko teraz pytanie czy tamten alternator miał wbudowany regulator czy osobno ten masz pewnie z wbudowanym regulatorem i podłączasz zbudzenie z kontrolki na srubke M5 A ładowanie akumulatora na M6 znaków nie pamiętam. Jak Masz wyłączone światła to jakie jest napięcie lądowania powinno być 14.4

Edytowano przez peter779

"Zarośnięte olchą pola dawnej wsi
Kto je orał kto je zasiał
Nie pamięta nikt"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nonopusdei    0

Oryginalnie zamontowany był alternator z zewnetrznym reg. napięcia, drugi oraz trzeci (obecny) posiadają wew. regulator.
Przy wyłaczonym oświetleniu mam prawidłowe napięcie, sprawdzane na dwóch płytkach regulatora.
Dodam jeszcze, że przy wyłączeniu masy pracującego ciągnika (zdaję sobie sprawę do czego może to soprowadzić) mogę włączyć światła i o dziwo są one zasilane przez alternator bez zajęknięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter779    0

jakie jest dokładnie to napięcie??? ze światła świecom samego alternatora  to akurat nic dziwnego 


"Zarośnięte olchą pola dawnej wsi
Kto je orał kto je zasiał
Nie pamięta nikt"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nonopusdei    0

Z alternatora wychodzi prawidłowe napięcie (14,4) albo nic (przy włączonych światłach i włączonej masie, odłączenie masy i włączenie świateł = 14,4 z alternatora).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nonopusdei    0

Mam pominąć przekaźnik PB1 i podłączyć wzbudzenie alternatora bezpośrednio pod amperomierz (słupek z "minusem") ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter779    0

ty nie sam owicie  kombinujesz z tym podłączeniem kolega Mikua podał ci schemat jak to ma być podłączone lądowanie z alternatora B+ na akumulator a wzbudzenie z kontrolki na D+ i to wszystko.


"Zarośnięte olchą pola dawnej wsi
Kto je orał kto je zasiał
Nie pamięta nikt"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    141

Przekaźnik PB1 ma za zadanie głównie blokować przekaźnik PC502 po uruchomieniu silnika no i gasić kontrolkę ładowania. Ale w nowym typie alternatora lepiej jest podłączyć kontrolkę bezpośrednio, bo wtedy łatwiej się wzbudza. Sprawdzałeś na krótko ten alternator? (Zwierasz z masą trzecią śrubkę w rzędzie, która jest ukryta pod pokrywą) Powinien wtedy przebić obciążenie, jeśli nie to ma walniętą diodę i leci do kosza :( Kup samochodowy uzywany, zrób mocowanie i zapomnij o ładowaniu.


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez karoleeeq
      Witam, mam problem z podnośnikiem w t25 traktor byl nie uzywany przez 2lata, nalałem świeżego oleju po wielu probach podnosnik zaczął dzialac ale ustalem na podnosniku i juz nie podnosi i bardzo powoli sie opuszczał. Czy wymiana pompy załatwiła by sprawę ? Wazne 
    • Przez andrzejz78
      Witam
       
      Zastanawiam się nad małym remontem władka Do wymiany z ważniejszych rzeczy by były głowice, cylindry i tłoki z pierścieniami Uszczelki itp wedle potrzeby
       
      Zastanawiam się teraz nad zakupem części Czy brać niby oryginały czy może kupić wszystko od Ledy ? Mój ciągnik jest z roku 1980
      Ma ktoś jakąś wiedzę odnośnie pasowania części z Ledy do władka z lat 80-tych ?
    • Przez Kondzik100
      Mój władek ma za małą dawke paliwa i sie zastanawiam gdzie mu sie ja podkreca . I tu mam do was pytanie gdzie i czym sie podkręca ??
    • Przez jaro606
      Witam was. Zbliza sie czas wymiany olejów w moim władku. Mam do was kilka pytań:
      1. Ile litrów oleju wlać do silnika?
      2. Ile oleju wlać do skrzyni biegów?
      3. Jaki olej do skrzyni biegów dać?
      Dzięki z góry.
    • Przez Pawel0418
      Witam, sprawa wygląda następująco potrzebuje porad co do dobrania siłownika do t25a do wspomagania proszę o jakieś linki do kupna siłownik mam taki na oku niby od mtz i bizona do wspomagania cena 130zł i właśnie potrzebuje pomocy z tymi siłownikami
      Mam obecnie siłownik ale jest on źle dobrany, jest za długi i jak robię pół obrotu kier. to koła są skręcona na maxa 

×