tomparkiet

sprzęgło turbomatic

Polecane posty

Arturos21    6

witam prosze podpowiedzcie jak sprawdzic stan tego oleju w turbomatiku w fedzie 611 lsa z 91 roku bo jestem ciekawy gdzie to jest i jaki jest poziom oleju moze tez mam mało z góry dziekuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomparkiet    1

Witam kilka dni mnie nie było na forum bo mi komp kucnął ,widzę że temat turbomatika trochę ma zainteresowanie tak na wstępie do "kosti68" z tego co piszesz to "bez urazy" mylisz trochę pojęcia turbomat a docisk+tarcza to dwa zupełnie inne mechanizmy .I przedewszystkim nie ma NIC WSPÓLNEGO za duża czy za mała ilość oleju do zużywania się tarczy .Tak wogóle to za mała ilość oleju w turbomacie powoduje że turbomat dobrze nie przekazuje obrotów z silnika na docisk i tarcze a nie że się ślizga tarcza,a za dużo oleju to jest mechanicznie niemożliwe chyba że ktoś wymontuje turbomat z ciągnika i zaleje do pełna.Teraz do tych co chcą sprawdzić ,dolać lub wymienić olej w turbomacie.Olej jest taki sam jak każdy olej do skrzyni automatycznej.A wymienia olej się następująco pod spodem silnika w miejscu gdzie się łączy ze skrzynią jest zaślepka odkręcić i pokręcać turbomatem aż się pojawi korek odkręcić wylać stary olej (UWAGA POD DELIKATNYM CIŚNIENIEM)następnie odkręcić drugą zaślepkę(jak się stoi twarzą go ciągnika to z prawej strony mniej więcej na środku też w okolicach łączenia się silnika za skrzynią)i przekręcać turbomatem aż się pojawi w tej drugiej zaślepce korek a wlać olej aż się przeleje zakręcić i po robocie i nie patrzeć czy wejdzie 8,2 czy 8.4 litra do pełna i będzie dobrze .Helmutki tak ten traktor umodzili że dokładnie jak korek jest w tej zaślepce u góry to do turbomatu nie wejdzie więcej niż 80%oleju czyli tyle ile być powinno.Może trochę skomplikowanie napisałem ale wszyscy trochę kumaci powinni załapać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Nie wiem czy zauwazyles tomparkiet ale slizgac napisałem w cudzysłowie....wiec chodzi tu o przenośnie, ze dochodzi do uczucia ślizgania sie. ....poślizg ten występuje wtedy w turbosprzegle.. ... i jeszcze jedno po czym poznac ze olej w turbo jest stary, zużyty i "przypalony". Śmierdzi on ´niemiłosiernie na zgniłe jaja....i jest to smród ktory nieraz jeszcze po paru dniach czuc w warsztacie.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomparkiet    1

owszem zauważyłem kosti68 ale także zauważyłem żę cytuję sprzęgło z czasem się zużyje nie będę się spierał ale do zużycia sprzęgła olej nie ma nic wspólnego.Jak olej jest ok to powinien być wmiarę przezroczysty jak jest brudny albo ma opiłki trzeba wmiarę szybko go wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Tak tylko ze ja nie wspominalem i nie mialem na mysli normalnego sprzegla, caly czas mowa o sprzegle turbo....chyba cos sie nie rozumiemy B) A co do oleju to nawet olej wygladajacy na przezroczysty moze byc zluzyty....jest on wtedy wiele ciemniejszy od świeżego. A co do opilkow to jesli sa w oleju...to juz nie jest dobrze....praktycznie przy normalnym dzialaniu i w normalnych warunkach olej pozostaje czysty ( oprocz tego ze sciemnieje) bez wzgledu na wiek. Ostatnio mielismy u nas ciagnik ktory mial 7500 motogodzin... i byla to pierwsza od nowosci wymiana oleju....po spuszczeniu olej wygladal prawie jak nowy, nie byl ani przypalony ani zabrudzony. Tyle ze ciagnik ten w wiekszosci sluzyl do transportu ulicznego, gorzej wyglada sprawa jesli mamy w ciagniku tur.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomparkiet    1

ja również mówię o sprzęgle turbo , u siebie jak spuściłem olej faktycznie był ciemniejszy zalałem zwykły olej do automatu i chula normalnie a z tym sprzęgłem to czy to fendt czy ciapek tak samo ma tarcze i docisk puszczasz sprzęgło i wszystko się ściska i jedzie tyle że ciapek przy ruszaniu trochę skopci sprzęgło a fendt nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil16251290    381

A wiecie koledzy ile trzeba wlać oleju do sprzęgła w fendt 306 lsa? Czy stosowac ten właśnie olej HD-SAE 10W? Czy tez sie go zmienia co 5000mtg?


Moje posty wyrażają moje zdanie i jeśli ktoś się z nimi nie zgadza to jego problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17
A wiecie koledzy ile trzeba wlać oleju do sprzęgła w fendt 306 lsa? Czy stosowac ten właśnie olej HD-SAE 10W? Czy tez sie go zmienia co 5000mtg?

 

 

Do sprzegla w Fendt 306 LSA wlewasz 7,1 litra. I tez teoretycznie powinno sie go wymieniac co 5000 mtg, ale jak ci nie szwankuje i nie masz ze sprzeglam zadnych problemow to poczekaj, mozesz zrobic sobie w spokoju na jesien.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja mam 615 lsa Turbomatica i wymieniam zawsze na czas po tym jak mi wysiadło a mechanik moj tato mowił ze to przez to ze olej za długo w Turbomaticu jest ten sam ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Wszystko zalezy od tego jakie prace byly prowadzone ta maszyna, czy ciagnik ma tur czy nie, jak rowniez jak osoba jezdzaca ta maszyna sie z nia obchodzi i jakie ma nawyki. Napewno jesli kupilo sie uzywana maszyne i nie masz pewnosci kiedy i czy wogole olej ten byl wymieniony....wtedy napewno wskazana jest jak najszybsza wymiana oleju w turbo.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil16251290    381

Dzieki za informacje. Ja go dopiero jutro przyprowadzam. No ma wlasnie tura.


Moje posty wyrażają moje zdanie i jeśli ktoś się z nimi nie zgadza to jego problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    7
W fendzie 309ls podczas prac z włączonym przednim napędem jeśli ciągnik ma ciężko to przedni napęd zaczyna przerywać i słychać jakieś piski. Tylne koła ciągną a przednie raz ciągną a raz nie i wydobywa się pisk. Najbardziej zauważalne to jest podczas ładowania turem obornika z pryzmy jak się wbijam w pryzmę to tylne koła ciągną a przednie przerywają (raz ciągną a raz nie) albo w ogóle nie ciągną i słychać taki pisk a tylne w tym czasie ciągle ciągną. Taka sytuacja dzieje się tylko jeśli jest załączony przedni napęd. Czy jest tam jakieś oddzielne sprzędło od tylnego napędu i od przedniego?

Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem lub wie jaka może być tego przyczyna.

We wcześniejszych latach nie było takiego problemu.

Z góry dziękuje za jakiekolwiek rady.

Pozdrawiam

 

Tak do przedniego napędu jest sprzęgło wielotarczkowe i to ono piszczy tzn tarczki są do wymiany.

Co się tyczy ilości oleju do turbo sprzęgła to tak jak już ktoś napisał wlewamy tyle ile wlezie w pozycji do nalewania i nie ma znaczenia czy wejdzie 7,1 czy 7,4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frutis    0

Usterkę usunąłem, obyło się bez wymiany tarczek. A rozwiązałem ten problem w następujący sposób pomiędzy dźwignia którą załączam przedni napęd w moim modelu wyciąga się ją z podłogi a dźwignią która wychodzi z obudowy gdzie są tarczki od przedniego napędu znajduje się tam cięgno które można skręcać i rozkręcać. Podregulowałem bardzie na tym cięgnie, troszkę je rozkręciłem i przedni napęd działa jak wcześniej. Obyło się bez wymiany tarczek ;):P:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frutis    0

Jeszcze jest tam dość sporo regulacji. A jak już nie będzie można wyregulować to wtedy pozostanie tylko wymiana tarczek. Zobaczymy za jaki czas to nastąpi, jak będę wymieniał to napisze o tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juzek    0

Mógłby mi ktoś doradzić ile trzeba wlać oleju do sprzęgła w Fendzie 308 i jaki to ma być olej, bo we wcześniejszych tematach nie zauważyłem odpowiedzi dotyczącej Fendt-a 308.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomparkiet    1

Witam do sprzęgła turbo leję się taki olej jak do skrzyni automatycznej do samochodu dostępny na każdym cpn-ie a nalewa się go następująco w ciągniku jest zaślepka z siatką tam gdzie się łączy silnik ze skrzynią biegów u mnie w 304 po prawej stronie jak stoisz przodem do przodu ciągnika odkręć ją i musisz przekręcić turbomat do pozycji aż w tej dziurce pokaże się śruba do nalewania oleju i lej olej (ja lałem starą pompką od roweru co prawda powoli idzie ale się olej chociaż nie rozlewa) do momenty aż się napełni turbomat oleju będzie mniej więcej 3/4 i będzie ok mi mechanik tak powiedział i do tej pory jest ok trochę zawile napisałem ale powoli jak przeczytasz to powinieneś wiedzieć jak to zrobić a spuszczasz olej tak- na dole jest jeszcze jedna zaślepka i tam ustawiasz te śrubkę od turba i odkręcasz i olej wylatuje uważaj tylko bo olej jest trochę pod ciśnieniem i może prysnąć u mnie ojciec miał maseczkę na twarzy ze sterego oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Do sprzegla turbo lejemy tylko i wylacznie olej SAE10W. i to w takiej ilosci jaka podana jest przez firme Fendt, nie wiecej i nie mniej....temat poruszany na forum juz 1000 razy....tylko poszukac trzeba.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

Odświeżę troszkę temat. Posiadam Fendt'a Farmer 308 z 99r. I jak ostatnio jechałem z przyczepą ze zbożem to po wyjściu z ciągnika było czuć lekki zapach sprzęgła tzn tak jakby się ślizgało czy może to być wina zużytego oleju w turbomacie? Ogólnie sprzęgło działa bardzo dobrze nie ma szarpnięć czy innych dziwnych zachowań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

Witam dołączę się do tematu mam Fendta Favorita 510C z 96r. i w instukci do niego nie pisze nic o wymianie oleju w sprzęgle turbo co xxx mth tylko "Wymiana nie jest konieczna" więc powinienem wymienić ten olej mam na liczniku 6400 mth?

 

Witam dołączę się do tematu mam Fendta Favorita 510C z 96r. i w instukci do niego nie pisze nic o wymianie oleju w sprzęgle turbo co xxx mth tylko "Wymiana nie jest konieczna" więc powinienem wymienić ten olej mam na liczniku 6400 mth?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TymonMasa    0

nie wiem jak inni podchodza do tego ale ja osobiscie bym wymienil ale jesli zadnych problemow niema to po co pchac sie w koszty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

Witam dołączę się do tematu mam Fendta Favorita 510C z 96r. i w instukci do niego nie pisze nic o wymianie oleju w sprzęgle turbo co xxx mth tylko "Wymiana nie jest konieczna" więc powinienem wymienić ten olej mam na liczniku 6400 mth?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Witam
      Mamy problem z ciągnikiem Fendt 306lsa w wersji bez ehr. Ciągnik kolegi więc nie znam dokładnie historii ale z tego wiem słabo podnosił podnośnik tylny. Pompa została wymieniona na nową i od tego czasu podnośnik podnosi ale się nie opuszcza. Nawet pod obciążeniem nie idzie do dołu. Ciągnik ma zamontowany ładowacz czołowy i ten działa poprawnie. Może ktoś miał podobny przypadek i posłowie gdzie szukać przyczyny ?
    • Przez Lulek021
      Witam, 
      Po uruchomieniu traktorka świecą dwie lampki od kierunku jazdy, przełącznik nie reaguje, również świeci kontrolka od przedniego napędu(przedni napęd działa wg włącznika przedni napęd powinien być wyłączony. problem znnika gdy traktor popracuje z 40 minut. Koś spotkał się z takim probemem?
    • Przez Kazik41
      Witam
      Mam następujący problem z moim fendtem (98r) otóż rewers nie przełącza biegów tylko blokuje sprzęgło na wyświetlaczu widnieje trójkąt oraz dźwignia zmiany biegów.Gdy mechanicznie przełączę bieg (w podłodze kluczem) to jedzie do tyłu a do przodu blokuje sprzęgło i odwrotnie.odpinałem akumulator oraz przewody od komputera nic nie pomogło cewki elektrozaworów również są sprawne.Komputer nie pokazuje żadnych błędów.Pojęcia nie mam co się mogło stać.Może ktoś miał ten sam problem i wie jak to odblokować?
      Czekam na odpowiedz.
    • Przez Lorak54213
      Witam ktoś wie gdzie mogę dostać takie kontrolki do Fendta turbomatic 

    • Przez Damiano604
      Witam, kupiłem Fendta 312 LSA (92 r.) z uszkodzoną skrzynią, po zrobieniu skrzyni została kwestia elektroniki, podłączyłem kostki według schematu instalacji i problem polega na tym że po przekręceniu pozycji na błotniku na stały przedni napęd, świeci kontrolka na pulpicie że jest on załączony, natomiast mam podniesione przednie koło na lewarku i przedni napęd nie jest załączony, tak samo miałem gdy wrzuciłem dwie pozycje dalej czyli blokada 4x4 też nie działało nic. Po przełożeniu cewek między sobą( przedni napędem a szperą), po uruchomieniu silnika przedni napęd nie działa natomiast gdy przełączę na ostatnią pozycje (blokada 4x4) to wtedy przedni napęd załącza, bo mam przednie koło na lewarku wtedy nie można nim kręcić, tak samo jest wysunięty siłownik od szpery. Mierzyłem rezystancję na cewkach i wynosi ona obydwu 9,2 Ohm (tak jest też w instrukcji napraw), natomiast napięcie jak jest na zgaszonym to 5V, gdy odpalę to 14,4V. Pytanie czy może być uszkodzony e-box, czy może gdzieś masy brakuje, myślałem jeszcze aby wykręcić te trzpienie które są wkręcone w płytę sterującą na które nachodzi cewka, być może wewnątrz ten trzpień nie pracuje. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuje. Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj