tomparkiet

sprzęgło turbomatic

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tomparkiet    1

Witam od kilku dni mam fendta 304 turbomatic na początku było wszystko cacy i dzisiaj przy ładowaniu obornika zaczeło coś szarpać przy ruszaniu i cofaniu tak jakby sprzęgło torbo przestało działać sprawdzałem stam oleju i jest minimum doradzcie co to może być i przy okazji czy można dolać do niego ogrolu a jak nie to jaki olej dolać z góry dzięki za odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur21    0

Ja tutaj mam instrukcje od fendtów 300 ci i pisze ze wchodzi tam od 7,1 do 7,3 litrów oleju, pisze tez ze wymiana nie jest konieczna i jest parametr oleju HD - Sae 10 W, tyle mogę pomóc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomparkiet    1

Dzięki, wymieniłem olej w hydromacie, weszło na max około 7 litrów, trochę się poprawiło, ale jak się włączy np. 4 i się rusza, to na początku słychać tak jakby coś tarło, myślę że to może być końcówka tarczy, dzięki za odpowiedz. Jakby ktoś miał podobny przypadek to proszę o pomoc.

 

 

EDIT

 

Rozpołowiłem ciągnik i się okazało, że z tarczy się została sama blacha jakby ktoś miał podobny przypadek to na 99% jest to tarcza. Niby mówicie, że w ciągniku Fendt sprzęgło jest praktycznie niezniszczalne, a tu proszę. Na marginesie, kupiłem ten traktor w sobotę, z talerzowałem 1 ha, wywiozłem 7 rozrzutniki obornika i zorałem 20 arów i trzeba rozpoławiać, na razie jeszcze jestem tego zdania, że Fendt to Fendt, ale jeszcze jedna awaria i zmienię o nich zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

trafił ci się akurat taki sprzęt z jak to się mówi ukrytymi wadami. Może stan licznika kłamie?? Tarcza to jeszcze nie taki wielki wydatek, ale zawsze... Sam naprawiasz??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    10

Sprzęgło to pikuś, ja ledwo z tira zjechałem swoim i musiałem rozkręcać cały ciągnik w proszek bo się okazało że wał jest pęknięty ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

@Turbina Mój sąsiad miał bardzo podobny przypadek. Jak mu przywieźli z niemiec Favorita 611 to z dziurą w bloku i w 4 miejscahc pęknietym wałem i bez korbowodu ;) Debil wjeżdzał nim na lawete


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomparkiet    1

Sam rozpułowiłem z ojcem niby pikuś ale jednak tarcza 1 tyś 3 dni bebrania się w smarach i ten niesmak że inni kupią jakiegoś rzępa za 20 tyś . i jeżdżą tylko świst a tu traktor za 63 kawałki i d*pa.Mam nadzieje że wadliwy to on nie jest .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    10

No wijesz na coś ogólnie się ciągnik za wsze sprzedaje, twój widocznie poszedł na awarie sprzęgła :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomparkiet    1

"do turbina" może i masz rację według mnie i na zachodzie i u nas jak coś jest dobre to się tym jeżdzi a jak nie to się wypycha z tym że u nas jak coś kuleje to się jeszcze lepi trybami od kosiarki a na zachodzie się w to nie bawią i wypychają polaczkom .Złożyłem ciągnik chula jak zegarek.Może ktoś wie jak sprawdza się max oleju do wspomagania przy rozkręcaniu truchę wyleciało dolałem litr ale nie wiem czy nie zamało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

A po zgaszeniu jak jest na biegu to trzyma Wam sprzęgło? Bo w mojej 312 nie trzymie, jest na biegu ale z górki to on jedzie jakby na luzie, trzeba dać ręczny. Skrzynia i biegi jak i sprzęgło chodzi bardzo dobrze, chyba to poprostu TURBOMATIK nie trzymie i tak mają te traktory :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

Toczenie się ciągnika z pochyłości generuje za małe obroty sprzęgła TURBOMATIK do jego choćby częściowego zadziałania - tj. przeniesienia momentu obrotowego.

 

Grześ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17
rozpołowiłem ciągnik i się okazało żę z tarczy się została sama blacha jakby ktoś miał podobny przypadek to na 99% jest to tarcza.Niby mówió że w fendzie sprzęgło jest praktycznie niezniszczalne a tu proszę .Na marginesie kupiłem ten traktor w sobotę ztalerzowałem 1 ha wywiozłem 7 rozrzutniki obornika i zorałem 20 arów i trzeba rozpóławieć ,narazie jeszcze jestem tego zdznia że fendt to fendt ale jeszcze jedna awaria i zmienie o nich zdanie

 

Bo sprzeglo jest praktycznie niezniszczalne, problem polega na tym ze albo nie stosuje sie do wskazowekk jakie daje Fendt albo ma sie w nosie robienie regularnych przegladow tych maszyn. W sprzeglach "turbo" najwazniejsza rzecza jest wlasciwa ilosc oleju w "turbosprzegle"....jesli w danych technicznych maszyny pisze np. 7,2 litra to musi tyle byc wlane, i nie 7,1 czy 7,3 ale wlanie dokladnie 7,2!! Jesli oleju bedzie troche mniej sprzeglo bedzie sie "slizgac" i z czasem sie zluzyje, natomiast jesli ilosc oleju bedzie za duza to nastepuje nadmierne nagrzewanie sie sprzegla a co za tym idzie dochodzi po jakims czasie to "przepalenia" a w dalszym etapie do nieszczelnosci a w najgorszym wypadku do pekniecia aluminiowej turbiny. Najczesciej zdarza sie tak ze kazdy woli wlac troche wiecej oleju, "tak dla pewnosci"...a jest to wlasnie smierc kazdego turbosprzegla.

Podsumowujac , naprawde warto przygladac sie i czytac dokladnie dane techniczne i materialy do napraw, wtedy mamy pewnosc ze dobrze wykonamy ta naprawe.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rokendroll    0

Witam wszystkich potrzebuje fachowej porady, mam fendta 311 lsa z 1987 roku i chce wymienic olej w sprzegle, nie mam zadnej literatury na ten temat wiec moze ktoś z Was mi doradzi jaki olej wlać i ile dokładnie? nie chce robic niczego na "oko" zeby nie popsuć, jesli ktos ma takie informacje to bede wdzieczny, pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Przyłączam się do prośby jak to zrobic, może sie przydać, ile ma być w litrów Farmerze 312 z '94 roku?

 

Ps. Dzisiaj załaczyl mi sie sam wałek, no to dałem guzik na załaczony i wyłączony i sie wyłączył, czy to może byc wina nie trzymiącego elektrozaworu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t27    0

to ja się jeszcze przyłącze do tych pytań i spytam w którym miejscu można sprawdzić stan oleju w turbomticu i gdzie się go spuszcza/zalewa?? ;)

fendt 309 ls 97r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    10
Witam wszystkich potrzebuje fachowej porady, mam fendta 311 lsa z 1987 roku i chce wymienic olej w sprzegle, nie mam zadnej literatury na ten temat wiec moze ktoś z Was mi doradzi jaki olej wlać i ile dokładnie? nie chce robic niczego na "oko" zeby nie popsuć, jesli ktos ma takie informacje to bede wdzieczny, pozdrawiam.

 

Musisz zastosować olej klasy HD-SAE 10W w ilości 8,1l, wymienia się ten olej co 5000mth. Ja do swojego 612 zastosowałem olej o nazwie Turbomatik, nie pamiętam dokładnie ile on kosztował ale był koloru czerwonego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

A dokladniej mowiac 8,2 l. Tutaj masz dane.

 

022b9473b19f6754.jpg

 

3c9bc4bf914534e1.jpg

Edytowano przez wsk125ccm
Cyt. poprzedniego posta.

Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendt310    1

T ja bym prosił ciebie "kosti68" żebyś powiedział jak sie sprawdza poziom tego oleju i jaki tam sie leje i ile go wchodzi do Fendta 310 Lsa 1988r.

pozdro!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    10
A dokladniej mowiac 8,2 l. Tutaj masz dane.

 

022b9473b19f6754.jpg

 

3c9bc4bf914534e1.jpg

 

No to jest ciekawe, mam oryginalny katalog który dawano przy zakupie nowego Fenda z serii 300 LSA i wyraźnie pisze że 311 ma mieć 8,1l a 312 8,2 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17
T ja bym prosił ciebie "kosti68" żebyś powiedział jak sie sprawdza poziom tego oleju i jaki tam sie leje i ile go wchodzi do Fendta 310 Lsa 1988r.

pozdro!

 

Ilosc oleju jest taka sama jak w ciagniku powyzej a co do sprawdzania to tego nie trzeba robic, oleju w normalnym wypadku nie moze ubyc, no chyba ze masz nieszczelnosc lub ryse w "turbo".....ale wtedy widac wyciakajacy z dolu olej jak rowniez sprzglo sie slizga. A jesli juz chcesz to sprawdzic to przez otwor kontrolny tam gdzie znajduje sie "turbo", jest on z boku na obudowie przekladni ...na 2/3 wysokosci sprzegla. Wtedy odkrecajac nakretke olej powinien byc wlany praktycznie pod sam czubek otworu.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Tak to jest "Turbina" katalog, katalogiem a to co ja pokazalem sa to materialy warsztatowe. Jak nie jestes pewnien wez z tego srednia i wlej 8,15 ;)


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frutis    0

W fendzie 309ls podczas prac z włączonym przednim napędem jeśli ciągnik ma ciężko to przedni napęd zaczyna przerywać i słychać jakieś piski. Tylne koła ciągną a przednie raz ciągną a raz nie i wydobywa się pisk. Najbardziej zauważalne to jest podczas ładowania turem obornika z pryzmy jak się wbijam w pryzmę to tylne koła ciągną a przednie przerywają (raz ciągną a raz nie) albo w ogóle nie ciągną i słychać taki pisk a tylne w tym czasie ciągle ciągną. Taka sytuacja dzieje się tylko jeśli jest załączony przedni napęd. Czy jest tam jakieś oddzielne sprzędło od tylnego napędu i od przedniego?

Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem lub wie jaka może być tego przyczyna.

We wcześniejszych latach nie było takiego problemu.

Z góry dziękuje za jakiekolwiek rady.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Witam
      Mamy problem z ciągnikiem Fendt 306lsa w wersji bez ehr. Ciągnik kolegi więc nie znam dokładnie historii ale z tego wiem słabo podnosił podnośnik tylny. Pompa została wymieniona na nową i od tego czasu podnośnik podnosi ale się nie opuszcza. Nawet pod obciążeniem nie idzie do dołu. Ciągnik ma zamontowany ładowacz czołowy i ten działa poprawnie. Może ktoś miał podobny przypadek i posłowie gdzie szukać przyczyny ?
    • Przez Lulek021
      Witam, 
      Po uruchomieniu traktorka świecą dwie lampki od kierunku jazdy, przełącznik nie reaguje, również świeci kontrolka od przedniego napędu(przedni napęd działa wg włącznika przedni napęd powinien być wyłączony. problem znnika gdy traktor popracuje z 40 minut. Koś spotkał się z takim probemem?
    • Przez Kazik41
      Witam
      Mam następujący problem z moim fendtem (98r) otóż rewers nie przełącza biegów tylko blokuje sprzęgło na wyświetlaczu widnieje trójkąt oraz dźwignia zmiany biegów.Gdy mechanicznie przełączę bieg (w podłodze kluczem) to jedzie do tyłu a do przodu blokuje sprzęgło i odwrotnie.odpinałem akumulator oraz przewody od komputera nic nie pomogło cewki elektrozaworów również są sprawne.Komputer nie pokazuje żadnych błędów.Pojęcia nie mam co się mogło stać.Może ktoś miał ten sam problem i wie jak to odblokować?
      Czekam na odpowiedz.
    • Przez Lorak54213
      Witam ktoś wie gdzie mogę dostać takie kontrolki do Fendta turbomatic 

    • Przez Damiano604
      Witam, kupiłem Fendta 312 LSA (92 r.) z uszkodzoną skrzynią, po zrobieniu skrzyni została kwestia elektroniki, podłączyłem kostki według schematu instalacji i problem polega na tym że po przekręceniu pozycji na błotniku na stały przedni napęd, świeci kontrolka na pulpicie że jest on załączony, natomiast mam podniesione przednie koło na lewarku i przedni napęd nie jest załączony, tak samo miałem gdy wrzuciłem dwie pozycje dalej czyli blokada 4x4 też nie działało nic. Po przełożeniu cewek między sobą( przedni napędem a szperą), po uruchomieniu silnika przedni napęd nie działa natomiast gdy przełączę na ostatnią pozycje (blokada 4x4) to wtedy przedni napęd załącza, bo mam przednie koło na lewarku wtedy nie można nim kręcić, tak samo jest wysunięty siłownik od szpery. Mierzyłem rezystancję na cewkach i wynosi ona obydwu 9,2 Ohm (tak jest też w instrukcji napraw), natomiast napięcie jak jest na zgaszonym to 5V, gdy odpalę to 14,4V. Pytanie czy może być uszkodzony e-box, czy może gdzieś masy brakuje, myślałem jeszcze aby wykręcić te trzpienie które są wkręcone w płytę sterującą na które nachodzi cewka, być może wewnątrz ten trzpień nie pracuje. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuje. Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj