wlomac

Ares 640RZ problem z półbiegami

Polecane posty

wlomac    0

Witam

Parę tygodni temu zaczął  sporadycznie pojawiać się problem, niestety teraz jest on stały, a mianowicie przestały wyświetlać się na wyświetlaczu połbiegi, a co za tym idzie przestały się przełączać, równocześnie licznik szybkości jazdy nie pokazuje ile km/h się jedzie, nie załącza napędu ani blokady dyfra, wszystko to w jakimś stopniu jest powiązane ze sobą, gdyż te wszystkie awarie wystąpiły razem .czy ktoś spotkał się z takim problemem??? Rewers mam mechaniczny, w serwisie claas'a łaskawie nabąknęli coś o ciśnieniu, ok jakby ciśnienie było za niskie czegoś by nie załączał, ale czemu przestał wyświetlać półbiegi. Po włączeniu zapłonu i uruchomieniu silnika ciągnik wykonywał diagnozę półbiegów i zawsze na końcu przechodził na 1. Mam ogromny problem, bo mam wrażenie że cały czas załączony jest napęd i przy 15 na godzinę nie rozłącza przedniej osi. Za mądre sugestie będę wdzięczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

bo zdechł komputer lub jego zasilanie nie spawałeś nic przy nim? bezpieczniki sprawdzałeś? Jeśli masz brak komputera to zapięty napęd jest zupełnie normalny i aż mnie dziwi to ze ci na żółwia nie przepioł

Edytowano przez mariusz(ZDUN)

Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Mariusz zawsze mi imponuje wiedza i doświadczeniem ! mistrz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlomac    0

bo zdechł komputer lub jego zasilanie nie spawałeś nic przy nim? bezpieczniki sprawdzałeś? Jeśli masz brak komputera to zapięty napęd jest zupełnie normalny i aż mnie dziwi to ze ci na żółwia nie przepioł

 

Może to i głupie pytanie, gdzie szukać tego sterownika?. Wcześniej jak objawy były tylko sporadyczne rozebrałem wszystkie plastiki przy kolumnie, wydawało mi się że masy nie ma, poruszałem kablami i na parę godzin wszystko wróciło do normy, ale po 1ha w polu znów się zrąbało. Dlatego też sądziłem że to coś z elektryką związane, ale nie mam pojęcia gdzie szukać, a takie ruszanie kablami na chybił trafił to idiotyzm. Koleś z serwisu claasa zbył mnie i standardowo powiedział że mam przyprowadzić maszynę do nich oni ogarną temat, później zasugerował brak ciśnienia na rozdzielacz od skrzyni. Coś mi z tą sugestią nie pasowało, ale już zamierzałem rozpruć ciągnik przy pompie. Uwierzcie mi że jestem załamany brakiem mechaników od ciągników trochę bardziej zaawansowanych niż gówniana C-360, szkoda że się nie wyszkoliłem w tym kierunku, teraz miałbym roboty na lata . Bezpieczniki sprawdziłem z trzy razy, wszystko ok. Co do żółwia to mógł nie zapiąć, bo od paru miesięcy żółw się nie załączał, nie używam go więc ten problem zbagatelizowałem. Nie spawałem nic przy ciągniku. Ale czemu sugerujesz że to wina sterownika a nie braku ciśnienia które steruje skrzynią??? Oczywiście występuje u mnie problem szarpania przy ruszaniu na rozłączonym napędzie, miałem to rozwiązać jesienią, oczywiście też brak konkretów ( najbardziej przychylam się do teorii słynnej tuleji przy napędzie, jeszcze jej nie zlokalizowałem, ale pewnie jest przy przystawce od napędu, nie wiem czy da się ją tamtędy wymienić, ale najpierw muszę rozwiązać poważniejszą awarię) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15354

Ciekawą teorię piszesz, że gufniana 60tka, a reno to takie cudo a nie działa, i jakbyś był mechanikiem od takich traktorów to byś miał kasy w bród. Więc nie obrażaj 60tki bo za parę lat będziecie mażyć by mieć go w kątku w stodole by dokończyć robotę która staneła bo sterownik zawiódł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Te patriota, może byś zadbał o język ojczysty i nie walił "byków" jak szczyl z podstawówki? Nie pieprz farmazonów, bo sam żeś nigdy 60tki nie kupił (ani żadnego innego Ursusa), tylko non stop za Masseyami latasz. Na co komu złom, który będzie koleiny w polu kopać żeby wyrwać ostatkiem sił przednie koła z troche głębszej bruzdy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik556    9

Sugeruję że to wina sterownika lub elektroniki bo co ma ciśnienie oleju do wyświetlenia biegów na słupku bądź prędkośći jazdy? Jeden moduł siedzi z lewej strony silnika tuż przy pompie paliwowej pod blaszaną osłonką, sądzę że to właśnie przez niego masz te problemy a dwa jeszcze siedzą za siedzeniem pod tym plastikiem pod szybą tylną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janczar810    302

Ostatnio oglądałem reno 710rz- amortyzowana kabina i podczas pracy z gruberem n dosc równym polu przestaly działać pół biegi wróciliśmy na podwórko poruszali kostką miedzy kabina a silnikiem i problem znikł ale na krótko i znów to samo. Czy to rzeczywoscie ta kostka? Aha ponadto wyświetlacz zgasł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Na początek to sprawdz (rozkręć) dwie wtyczki z tyłu kabiny (po prawej), czasami piny przyśniedzieją i jest problem. Są jeszcze dwie wtyczki z przodu kabiny po prawej, też warto sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlomac    0

Wtyczki sprawdzałem, odkręcałem, nawet na chodzącym ciągniku, pryskałem kontaktem, zarówno wtyczki z przodu jak i z tyłu, ale jeszcze raz muszą obejrzeć te z przodu. Co do sterownika go poszukać z boku po prawej strony koło fotela pod przełącznikami od napędu, blokady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlomac    0

Główny sterownik z tyłu znalazłem, był tylko jeden, szukałem drugiego przy pompie ale niczego nie znalazłem

Sugeruję że to wina sterownika lub elektroniki bo co ma ciśnienie oleju do wyświetlenia biegów na słupku bądź prędkośći jazdy? Jeden moduł siedzi z lewej strony silnika tuż przy pompie paliwowej pod blaszaną osłonką, sądzę że to właśnie przez niego masz te problemy a dwa jeszcze siedzą za siedzeniem pod tym plastikiem pod szybą tylną

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlomac    0

Problem rozwiązany, oczywiście Mariusz miał rację sterownik siadł, kosztowało mnie to 4tys, ale zrobione, naprawione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

ILE?????? chyba nie masz co z pieniędzmi robić.......


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
norbert1983    0

Witam mam problem z polbiegami w aresie 696 mrygaja mi kontrolki rownoczesnie od polbiegu 1 i 4 na prawym slupku i rownoczesnie niedzialaja polbiegi co  to moze oznaczac?w czym jest problem.Prosze o pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ares630rz    0

Mariusz ma racje . Mariusz zobacz ile rolnicy sa w stanie zapłacić za usłoge ,co w serwisie class wyniosła mnie 1200 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ares630rz    0
Dnia 4.02.2018 o 18:16, norbert1983 napisał:

Witam mam problem z polbiegami w aresie 696 mrygaja mi kontrolki rownoczesnie od polbiegu 1 i 4 na prawym slupku i rownoczesnie niedzialaja polbiegi co  to moze oznaczac?w czym jest problem.Prosze o pomoc!

na rozgrzanym oleju też nie działają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radziokedar    0
Dnia 4.02.2018 o 18:16, norbert1983 napisał:

Witam mam problem z polbiegami w aresie 696 mrygaja mi kontrolki rownoczesnie od polbiegu 1 i 4 na prawym slupku i rownoczesnie niedzialaja polbiegi co  to moze oznaczac?w czym jest problem.Prosze o pomoc!

Dla informacji jeśli miga 1 i 4 półbieg  oznacza to że temperatura oleju hydraulicznego jest niższa niż 5 stopni Celsjusza.  Informaja umieszczona w instrukcji obsługi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj