Skocz do zawartości
Abiius

Kilka problemów w Renault 90-34

Polecane posty

Abiius    0

Witam. Zacznę od tego, że kupiłem Renault 90-34 jakiś rok temu. Jest to model mx z 1989r. Od razu musiałem ją trochę doinwestować, mianowicie został wymieniony olej, wszystkie filtry oleju, nowa pompa i rozdzielacz i parę innych drobnostek. Teraz po roku użytkowania pojawiły się kolejne problemy.

1. Nie chciała odpalać więc, postanowiłem kupić nowy akumulator 12v, pojemność 120, uderzenie 900coś nie pamiętam. Niestety poprawiło się nie wiele, gdyż na zimnym czasem ma problem odpalić, a jak trochę pochodzi, rozgrzeje się to już w ogóle nie ma mowy o odpaleniu, co może być przyczyną ?

2. Wczoraj podczas zbioru cebuli zauważyłem, że trochę słabo podnosi i wolno opuszcza na jednym z wyjść, po czym już praktycznie w ogóle nie podnosił i opuszczał. Mam podłączone pod jedną parę, tak mi się zdaję(to w kolejnym pytaniu) i jedno wyjście działa super a drugie tak jak mówię, co go może boleć ?

Teraz parę pytań. Ile dokładnie ten model powinien mieć działających wyjść ? Mam 2 dźwignie od wywrotu i obecnie na pewno 2 działające wyjścia, z czego jest tam poprowadzonych 5. Jedno powinno być na hamulce hydrauliczne, takie mniejsze, i powinny być 2 pary ? Mam taką wajchę po prawej stronie przy kierownicy która nie do końca wiem po co jest. Nie ma w tym ciągniku pół biegów, a ona czymś takim jest, w górę to wolniejsze, w dół szybkie. Po co ona jest dokładnie ?

Na razie to tyle może coś mi się jeszcze przypomni, najważniejsze to 2 pierwsze punkty :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ACoCieTo    9

Jeżeli chodzi o odpalanie to skoro zmieniałeś aku to znaczy że słabo kręcił? Więc może rozrusznik sie po prostu kończy. Najprościej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej 75-34MX miałem 1 gniazdo hydrauliki a drugie miałem inne zakręcone ale zmieniłem na Euro złącze i teraz mam 2. Ta wajcha po prawej stronie na dole jest od hamulców hydraulicznych do przyczepy. A zaraz przy kierownicy jest coś takiego jak reduktor/pół bieg na górze wolniej a na dole szybciej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

BIZULEK    7

Mój posiada dwie dżwignie zewnętrznej hydrauliki , ale jedna obsługuje dwa wyjścia druga jedno , były wersje z wolnym spływem , wajcha z prawej strony tablicy od hamulców powinna być na max do przodu , inaczej olej nie dopłynie do rozdzielaczy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Abiius    0

Hydraulikę już ogarnąłem, trochę się pobawiłem i okazało się, że dźwignia była za luźna :D. Co do wyjść dokładnie sprawdziłem i na 1 dźwigni mam 2 a na 2 mam tylko 1. Pozostają mi 2 wolne wyjścia nie wiem do czego. Jeśli chodzi o tą wajchę co mówicie do wolnego spływu to chyba mam coś takiego, po prawej stronie, ja myślałem, że to jakiś hamulec. Została mi sprawa odpalania, i myślę, że czeka mnie wymiana rozrusznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    52

Jak po rozgrzaniu coraz gorzej pali to raczej rozrusznik nie winny. Obstawiał bym pompę i co pierwsze bym sprawdził to ciśnienie i luz zaworowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BIZULEK    7

Wajcha jest od hamulca przyczepy ,nie od wolnego spływu, gdy przesuwasz ją do tyłu cały olej podawany jest do siłownika hamulcowego przyczepy . Wyjście tego systemu to najmniejsze złącze przy gniazdach zewnętrznej hydrauliki .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BIZULEK    7

Jeśli kręci i nie puszcza dymu ,to filtr paliwa do wymiany i czyszczenie siateczki w pompie zasilającej , i odpowietrzenie układu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wini    12

Jak słabo kręci to znaczy że ma słaby prąd, do wymiany klemy i poprawienie innych łączen. Potrzymaj trochę starter i posprawdzaj czy gdzieś przy rozruszniku i klemach coś się nie grzeje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Abiius    0

Klemy przy wymianie akumulatora też zostały wymienione. Jak kręci to ciepła jest klema chyba minusowa i ciepły rozrusznik. Może przyczyną jest jeszcze alternator ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wini    12

Jak klema ciepła to znaczy że tam coś słabo łączy. Masz miernik żeby sprawdzić ładowanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wini    12

Podladuj akumulator i zobacz czy się coś poprawi.po zakupie nowego aku było lepiej przez jakiś czas? Kontrolka ładowania działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Abiius    0

Po zakupie przez 2 dni zapalal na zimnym, na ciepłym w ogóle. Kontrolka działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    52

I to ma związek z rozrusznikiem uważasz? Owszem teraz może i jest z nim problem, bo kreciłeś i kreciłeś nim. Ta sama sytuacja z akumulatorem.
Proponuję poszukać sedna problemu. Jak już pisałem, ewidentnie obstawiam brak kompresji, co oczywiste po rozgrzaniu jest jeszcze gorzej. Może po prostu zawory są podparte co po rozgrzaniu jak wiadomo ten stan się jeszcze pogarsza. Może też być problem z pompą.
A Ty zmieniasz akumulator, zaraz rozrusznik i nad alternatorem myslisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ACoCieTo    9

Ale ty wiesz że przy słabwj kompresji on by kręcił bardzo lekko i przede wszystkim szybko?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    71

Rozrusznik do roboty. Skoro grzeje sie klema i slabo kreci to ma jakies zwarcie. W najgorszym wypadku sam elektromagnes.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4091

Co oznacza stwierdzenie: "...jak trochę pochodzi, rozgrzeje się to już w ogóle nie ma mowy o odpaleniu..."? - rozrusznik kręci, czy nie?

 

Co może być przyczyną? - opisz problem bardziej szczegółowo, bo przyczyn może być wiele.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Abiius    0

Teraz już nie odpala w ogóle. Rozrusznik prawie nie kręci. Akumulator jest nowy klemy także. Instalacja jest chyba ok. Po paru próbach odpalenia klemy i rozrusznik robią się ciepłe. Co tu jeszcze nie wiem wcześniej wszystko grało... Jak podłączenie z przedłużek to po chwili lądowania odpala bez problemu. Jak odpali to na wolnych obrotach świeci się kontrolka ladowania, jak dodam gazu to kontrolka gaśnie i na wolnych też już się nie pali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4091

Po pierwsze

"... na wolnych obrotach świeci się kontrolka ładowania, jak dodam gazu to kontrolka gaśnie..." - to jednoznacznie wskazuje na brak ładowania a dokładnie przynajmniej jedna z diod alternatora została spalona .Tak więc alternator do naprawy.

Po drugie

Jeśli akumulator jest stale niedoładowany to jego pojemność ulega zmniejszeniu, zaś prąd rozruchu jest zbyt mały, krótko mówiąc następuje jego powolna "śmierć",

Zatem proponuję zawieść akumulator do sklepu, w którym go kupiłeś celem sprawdzenia jego właściwości pod obciążeniem. Każdy sklep powinien być wyposażony w taki tester.

 

Jeśli to wykonasz będziemy rozmawiać dalej, bo bez ładowania i sprawnego akumulatora dalej nie pójdziemy nawet o krok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ACoCieTo    9

Alternator do naprawy? U mnie w c330 jest tak samo. Po odpaleniu świeci ładowanie, lekka przygazówka i już więcej sie nie zaświeci. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu to samo i znowu przygazowka i spokój.
Ładowanie jest jak mała elektrownia, nie ma problemu z rozruchem czy z brakiem prądu nawet w zimy.
U mnie altetnator igła tak jak ładowanie więc to na pewno nie świadczy o uszkodeniu alternatora...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    52
Napisano (edytowany)

Dokładnie. To żadna usterka. Poprostu na jalowych alternator musi dostać odpowiednich dla niego obrotów by rozpocząć ładowanie. Zależy to od regulatora.
Proponuje zająć się właściwym problemem z odpalaniem. Bo zużyty akumulator i zajechany rozrusznik to są tylko rezultaty ciągłych prób odpalenia ciągnika. Przeczytajcie pierwszy post i zastanówcie się co ma akumulator, rozrusznik, alternator do tego że na zimnym palił bez problemu, a na ciepłym już nie? Ale tam debatujcie nad urządzeniami które de'facto zniszczył nie naprawiając sedna problemu.

Edytowano przez ZYLA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wini    12

Jak ciepły odpala na kablach to znaczy że wina leży po stronie akumulatora instalacji. Czasami może być tak że kupione nowe klemy są za luzne (słabo zaciskaja przewod) albo może i przewody od akumulatora do wymiany, moga być już przegrzane i zasniedziale

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kuba12345
      Witam serdecznie panowie.... Do dziś z moim władkeim już od dłuższego czasu nie było problemu aż do dziś ! Chciałem go odpalić podczas kręcenia rozrusznikiem (rozrusznik oryginalny ) usłyszałem jakieś takie 2 pstryknięcia tak jak by coś się przepalało traktor nie odpalił za pierwszym kręceniem więc dałem mu chwile odpoczynku i chciałem spróbować jeszcze raz a tu nie miła niespodzianka żaróweczka od masy od razu zgasła jak tylko kluczykiem przekręciłem masa ginie nawet gdy próbuje włączyć światła przy każdym chodź by minimalnym po boże prądu od razu masa ginie. Wykluczyłem przepalony włącznik masy lub poluzowany ponieważ założyłem drugi i to samo nawet jak kabel od akumulatora i ten drugi cienki co idzie pod ten włącznik masy dotykałem do blach i próbowałem go odpalić włączyć światła od razu żaróweczka gasła i zero prądu ;[ Nie mam pojęcia skąd doszło to dziwne strzelenie nie było one jakieś bardzo głośnie ale dające się do usłyszenia. Panowie ciągnik potrzebny natychmiast. Błagam pomóżcie. Liczę na waszą szybką pomoc Kuba12345
    • Przez kuscyk
      Witam wszystkich .
       
      Na razie bezskutecznie poszukuję informacji 
      Jakim momentem dokręcić śruby głowicy w ciągniku renault ceres 340 oraz informacji o kolejności dokręcania tych śrub oraz jakim momentem dokręcić śruby korbowodu.
      Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi ewentualnie odnośniki gdzie ta informacje można znaleźć .
       
      Z góry dziękuję
    • Przez DawidWsik
      Witam posiadam adaptację do ciągnika Renault Ares 546RZ. Mogę sprzedać sam rozdzielacz z dżojstik w niższej cenie. Wszystko sprawne zdemontowane z ciągnika. 
      https://www.olx.pl/oferta/adaptacja-tura-do-mailleux-mx-120-CID757-IDmeJSI.html
    • Przez RAFALW
      Witam, poszukuję termostatu puszkowego do Reni 155-54 o numerach katalogowych - 600 500 37 54 , trzy wyjścia - 52 , 52, 40 mm i wysokości 16 cm ,  temperatura otwarcia 75 stopni Celsjusza.Obdzwoniłem wszystkie sklepy i hurtownie oraz oferty z allegro i Olx jakie znalazłem w necie i porażka , niby wystawione a nikt nie ma na stanie , jak by ktoś wiedział gdzie takowy mogę nabyć byłbym wdzięczny za info --pozdrawiam
    • Przez tomek2201
      Mam problem ze światłami STOP. Bezpieczniki i żarówki są OK a Stopu nie ma. Nad pedałami hamulca znalazłem dwa czujniki STOPU. Do lewego  dochodzą 2 przewody, w jednym prąd jest cały czas a w drugim pojawia sie w momencie wciśnięcia hamulca (czyli jest OK) ale i tak żaden STOP sie nie świeci. Do prawego również dochodzi jeden kabel z prądem i do drugiego przewodu jest dopięty jeszcze jeden, ale po wciśnieciu hamulca w drugim kablu nie ma prądu (czyli czujnik szwankuje). Czy w takim przypadku ani jeden STOP nie bedzie świecił czy ten lewy powinien  świecić?
×