bartek1190

Ursus 3512 wymieniam tarcze sprzęgła i problem pomocy

Polecane posty

bartek1190    0

Witam. Wymieniam tarcze sprzęgła obydwie oraz łożyska i uszczelniacz na wale w ursusie 3512 i mam taki problem że jak rozkręciłem docisk to mam 9 szt sprężyn a jest miejsce na 12 szt i  w instrukcji na internecie też pisze ze jest 12 i nie zwróciłem uwagi jak te 9 było rozmieszczone. Proszę o pomoc czy dokupić jeszcze 3 szt czy zostawić 9 i jaki je rozmieścić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

W moim też jest 9. Rozmieść je jak najbardziej równomiernie.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek1190    0

No też tak właśnie myślałem. A czy drugi stopień sprzęgła tzn szczelina miedzy tarczą a dociskiem która mam mieć podajże 2mm ustawić przed założeniem sprzęgła??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Możesz. Będzie łatwiej.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek1190    0

Witam raz jeszcze. Po wymianie sprzęgła jest znacząca poprawa przy załanczaniu wałka Wom ponieważ załancz się bez jakichkolwiek zgrzytów ale mam problem z biegami bo wchodzą ze zgrzytami  a była wymieniana tarcza drugiego stopnia jak i pierwszego i nie wiem w czym tkwi problem. Proszę o jakąś rade. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Moze wałek sprzęgłowy jest wyrobiony i tarcza nie  przesuwa sie na nim. Trza było to sprawdzić i nasmarować frez.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek1190    0

Kurcze walka nie sprawdzałem ale posmarowałam to delikatnie smarnem. A jaka powinna być odległość śrub regulacyjnych na łapkach co dociska je łożysko oporowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

2-3 mm wszystkie  mają mieć tak samo, bo jak jedna bezie miał więcej to też  będzie zgrzyt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek617    0

ELO zgodze sie z kolega wyżej winne są zle ustawione łapki  ja pierwszego stopnia ustawiam 3mm w odległości od łożyska a drugiego stopna na 5-8mm od łożyska w zależności od wyrobień. Każda łapka musi być idealne tak samo ustawiona do drugiej i trzeciej bo inaczej będzie przekos i nie będzie rozłańczać skrzyni. Mam nadzieje że pomogłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

a gdzie ty masz tam łapki drugiego stopnia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek1190    0

Czyli rozumiem ze łby śrub na łapkach od pierwszego stopnia te co atakuje łożysko musza być od niego w odległości 2-3 mm? I zauważyłem jeszcze ze podczas wbijania biegu jak stoi na luzie na prostym podłożu to potrafi tak delikatnie ruszyć ciągnikiem jak by nie do końca wyszprzeglał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

podczaz składania silnika ze skrzynia wygieła sie tarcza i trzeba wymienic na nowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek1190    0

Nie ma takiej opcji żeby się wygięła ponieważ przed składaniem tarcze były wycentrowane osiowo wałkiem a tak że gładko i bez żadnych oporów się złożył czyli to mogę odrzucić zauważyłem jeszcze ze jak stoi na luzie wcisnę sprzęgło i chce wbić bieg to zgrzytanie i nim delikatnie ruszy a jak dwukrotnie napisane sprzęgło i dopiero bieg to gładko wchodzą biegi

Edytowano przez bartek1190

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez yogi
      co sie moglo stac w mf255 ze po zagrzaniu cisnienie w silniku spada do zera?wal po szlifie panewki i ponpka oleju nowa! :huh:
    • Przez Krzys375
      Witam,
      Ursus 4514 96'
       
      Założyłem naprawione wtryski bo wszystkie lały, nowe paski klinowe SPA1357, nowy alternator.
       
      Po odpalaniu ciągnika coś, gdzieś piszczy.
       
      Pasek bardzo mocno poluzowałem ale ciągle piszczy.
       
      Co może być przyczyną? Pompa wody, sprężarka? Czy pompa wtryskowa jeśli jest zużyta może wydawać taki dźwięk - nie wiem . . . wtryski są zregenerowane a mówił mi Pan od naprawy że jeśli pompa słaba może nie mieć siły podać paliwa.
       
      Proszę o pomoc
    • Przez wojtekkmc
      Cześć, orientuje się ktoś w którym roku wszedł ten nowy silnik Ursus 4410, 50,5 kW (68,7 KM) do URSUSA 4514 ????? Kiedy zaczęli go montować ? Kupiłem ładowacz czołowy AGROMASZ MRĄGOWO Ł-104 zdjęty "podobno" z 4514 jednak nie pasuje mi adaptacja, jest o 3,5 cm za długa (NIE PASUJĄ ŚRUBY Z PRZODU JAK PRZYKRĘCĘ 4 POD KABINĄ..). Mam silnik 66 KM i szybką skrzynię, mierzyłem w wersji 60 KM i jest taki sam wymiar silnika itd, może ten nowszy silnik był dłuższy ?
    • Przez piotr26
      Od jakiegoś czasu zauważyłem że jak nacisnę ten zaworek co jest na butli z powietrzem to leci nim olej kiedyś tylko woda z powietrzem i mam pytanie czy miał ktoś podobny problem i jak można go szybko usunąć? odłączył bym wogule sprężarke ale słyszałem wypowiedzi że smrowania nie będzie w silniku i tak się boję dodam że mój ursus jest z 1994r
    • Przez UMP
      Dzień dobry mam problem z Ursusem 2812 mianowicie jak zimny to kopci na siwo oraz   gdy jest rozgrzany  i dłużej pochodzi na wolnych obrotach/ małym obciążeniu to po dodaniu gazu  kopci na siwo jak opętany  zasłona dymna, potem przestaje. Jak rozgrzany  i chodzi na większych obrotach lub w pi#$ do oporu to nic nie kopci. Moc ma . Oleju coś tam minimlanie ubywa.  Wtryskiwacze sprawdzone idealnie rozpylają, luzy zaworowe ustawione, nowa pompka zasilającą, filtr paliwa, wyczyszczony odstojnik. Co to może być ? 
      Na myśl przychodzą mi jeszcze uszczelniacze zaworowe, że puszczają olej do cylindra i przez to kopci , ale wtedy by kopcił cały czas?
      https://sklep.agromaj.com.pl/perkins-uszczelniacz-zaworu-ad3152-ad4203-p7519  
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj