Skocz do zawartości
papuszka23

Wyciek ze skrzyni pośredniej Ursus 912

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
papuszka23    0

dziś zauważyłem spory wyciek oleju ze skrzyni pośredniej. z pomp raczej nie leciało w silniku jest stan, więc czyżby puścił uszczelniacz na wałku sprzęgłowym? mieliście już kiedyś taką ustrerkę? podpowiedzcie mi jak się za to zabrać? czy trzeba zdemontować skrzynię pośrednią?

za wszystkie odpowiedzi i sugestie dziękuje!!!!!!!!!


Szanujmy się jak bracia, liczmy się jak Żydzi...

Zdałem maturę!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jakieś pytania- pisać na PW!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    29

trzeba rozjechać ciągnik,skrzyni posredniej nie trzeba odkręcać,na wałku sprzegłowym tam jest kilka uszczelniaczy trzeba też sprawdzić łożyska czy nie mają luzu i czy nie ma tzw wżerów na wałku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomu    4
trzeba rozjechać ciągnik,skrzyni posredniej nie trzeba odkręcać,na wałku sprzegłowym tam jest kilka uszczelniaczy trzeba też sprawdzić łożyska czy nie mają luzu i czy nie ma tzw wżerów na wałku

tak papuszka ja mialem taki problem i tak jak kolega pisze, na walku posrednim sa uszczelniacze i pewnie ktorys puscil, oczywiscie olej ze skrzyni ucieka. Musisz go rozjechac i wymienic najlepiej wszystkie na walku i uwazaj przy zakladaniu zeby "warga" na uszczelniaczu sie nie odwrocila, bo robota od nowa bedzie, a roboty przy tym sporo........


Kopiowanie, używanie i rozpowszechnianie zdjęć jedynie za zgodą autora!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

papuszka23    0

czyli musze zdjąć łozysko oporowe i tan krótki wałek od WOMu i jeszcze coś??????????

sorki że tak sie szczegółowo pytam ale nigdy tego nie robiłem.

@miszka 31 i @tomu wielkie dzięki za rade!!!!!!!!!!!!!


Szanujmy się jak bracia, liczmy się jak Żydzi...

Zdałem maturę!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jakieś pytania- pisać na PW!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też takie coś przerabialiśmy podczas uprawy na wiosnę za dzień Ursus 912 gubił ok 10l oleju, cała droga w okolicach domu była zaznaczona jak labirynt ;) Lecz remont dopiero zrobiliśmy po siewach:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1032

a czy sprawdzałes ta pompke wspomagajaca podnosnik?? ( nie głowna ) ona jest po drugiej stronie za ta blaszka (osłona ) i wychodza dwa cienkie metalowe przewody, jeden jest przykrecony od czoła, a drugi z boku i ida do tylnego mostu. Bo własnie ta pompka lubi czesto przeciekać, ja miałem taki problem w 1224 na wiosne codziennie siedziałem cały dzień aby uszczelnić a na noc jechałem w pole , ana drugi dzien znowu kałuza. a ile tata sie tego naklną :) to juz nie bede pisał.... Aż znajomy mechanik powiedział abym wykrecił ten przwód co idzie z boku ( ten na klucz 17 (chyba)) i dopasował monete ( pasuje 1 grosz, ale trzeba go troche oszlifować) i włozył ja do srodka i zakrecił przwód. a potem pozaslepiał te przewody, i tak zrobiłem i mam spokój z wyciekiem raz na zawsze, a jak bede go rozopławiał to wyąmetuje ta pomke i zaspawam na stałe. A powiem ze w pracyw polu to nie ma zadnej róznicy) ;) Dodam ze ten przeciek jest bardzo łatwo zobaczyc, wystarczy że podniesiesz coś na tylnym tuz a olej poleci ciurkiem :)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Edziu    1
z której ona strony jest ta pompka?

Z prawej i sprawdz dokładnie czy napewno z którejs pompki nie leci bo tak od razu z uszczelniacza taki duży wyciek to troche dziwne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    29

Edziu to było pytanie do FINNa,bo on pisze o pompce wspomagającęj podnośnik,tam tylko jest jedna pompa od podnośnika,druga od wspomagania a trzecia mikro pompka od wzmacniacza momentu,ja robiłem w zeszłym roku swojego 912 i wymieniałem te pompki i uszczelniacze,może sie tak lać przez uszczelniacze ponieważ w skrzyni jest ćiśnienie oleju tak jak w silniku wymuszone,a nie rozbryzgowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
papuszka23    0
tak od razu z uszczelniacza taki duży wyciek to troche dziwne

kapało od dłuszczeco czasu tylko w sobote zaczeło tak pokażnie lecieć

właśnie @ miszka31 dobrze mów. tak myślałem że przed rozpołowieniem sprubuje wymienić oringi na mikro pompce i pompie od podnośnika.

 

 

 

w okolicy przewodów było sucho w weekend woziłem gnojowice więc podnśnik był nieużywany


Szanujmy się jak bracia, liczmy się jak Żydzi...

Zdałem maturę!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jakieś pytania- pisać na PW!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
papuszka23    0

Dziś skończyłem remont jednak to były uszczelniacze.

Wielkie dzięki za rade!!!!!!!!!!!!!!!


Szanujmy się jak bracia, liczmy się jak Żydzi...

Zdałem maturę!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jakieś pytania- pisać na PW!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateunia19    0

witam. Cieknie mi olej ze skrzyni pośredniej. najprawdopodobniej ze skrzyni. i mam takie pytanie jeśli rozjadę ciagnik miedzy skrzynią pośrednią a silnikiem to ile jest uszczelniaczy do wymiany?? na co uważać może jakieś rady przy rozjeżdżaniu i zjeżdżaniu ciągnikiem?? jest to Ursus 385. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    29

ja na czeskich uszczelniaczach składałem rzekomo lepsze, łożysko w wale korbowym proponuje też zmienić, aaaaaa i łożyska igiełkowe też powymieniaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek11    2

miałem ten sam problem tez w ursusie c385 jak sie okazało to cikła mi pompa oleju od podnosnika wymieniłem 3 gumki i było ok ale jak miałem rozjechany ciągnik to tez wymieniłem uszczelniacze od skrzyni są tam 2 uszczelniacze., i od pompy tez sobie powymieniaj sa nie drogie a jak bedziesz miał napwierzchu pompy to lepiej odrazy wymienic niz potem przez małą dziurke wykręcac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateunia19    0

na pompie podnośnikowej mam wymienione, myślałem że to z niej cieknie ale jednak nie... Na początku mało leciało ale teraz troszkę więcej i mnie to denerwuje że zawsze plama pod ciągnikiem i mam zamiar rozjechać nim. Może jutro sobie pogrzebie przy ciągniku ale najpierw muszę wózek pożyczyć.... dzięki za odpowiedzi....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateunia19    0

rozjechałem ciągnikiem na sprzęgle i widzę tylko jeden pierścień uszczelniający. A gdzie jest ten drugi o którym jest w poprzednich postach????? mam stary model 385 z 76 r to czy może był tylko jeden pierścień uszczelniający???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateunia19    0

ja też mam katalog ale nie było pokazanego żadnego uszczelniacza. Ale jak rozjechałem to był jeden. Drugi to musiałby być chyba za łożyskiem bo innego nie było widać. Ale ciągnik już prawie złożyłem i tylko pozostało mi pierdoły po podłączać. Ale jak w Rolmaszu gdzie kupowałem uszczelniacz to jak w katalogu sprawdziłem to też były dwa uszczelniacze ale nie wiedział chłopak co sprzedawał. mam nadzieje że będzie ok bo ten co wymieniłem to był ze tak powiem przepalony i nie elastyczny tak jak nowy... a wyciek znów nie był taki duży więc myślę ze będzie dobrze. Ale to będę wiedział jak go zapalę.... dzięki..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocher    8
Napisano (edytowany)

Też dzisiaj spotkało mnie to nieszczęście, na jesieni był robiony kapitalny remont skrzyni, było wszystko ok jakieś 30 mtg ze skrzyni pośredniej pokazał się wyciek, nie było on mocno duży ale jak się ciągnikiem stanęło to pokazała się plamka wielkości szklanki pod nim. Ta plamka sukcesywnie się zwiększała, ale nie na tyle aby odrazy trzeba było robić, w polu była robota i nie było zbytnio czasu się tym zająć. Dzisiaj wyjechałem i po 4 km zaczęło się po prostu lać ze skrzyni gdy zobaczyłem na śniegu wyciek od razu zawróciłem do domu, w drodze powrotnej już zaczęło rozłączać na żółwia i ja od razu ja też przełączyłem na żółwia i praktycznie wypompowało cały olej ze skrzyni, gdy cofnąłem do garażu to jeszcze kapało czyli coś jeszcze było. Na zgaszonym silniku nie lało się, ale jak go uruchomiłem to za chwile strumień oleju ze skrzyni, pompa podnośnika była cały czas wyłączona, to ją raczej nie biorę pod uwagę. Co mogło być przyczyną tak dużego wycieku, wiem że bez rozpuławiania się nie obędzie ale chciałbym się dowiedzieć co mogło się zepsuć, i czy wzmacniacz mógł mocno na tym ucierpieć.

 

EDIT: Ciągnik rozebrany, wyciek nastąpił wskutek pęknięcia rurki od mikropompki

Edytowano przez mocher

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOKAMI    1

Witam.W ursusie C 902 ucieka mi olej hydrauliczny zza kratki po lewej stronie.Na wprost schodów od kabiny. Leci z obudowy czegoś. czy to jest pompa?, i czy da to się wyjąć bez rozjechania ciągnika? dziękuję Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    118

to z obudowy pompy.

Ja też będę musiał niedługo zajrzeć ale za cholerę nie wiem czym to uszczelnić bo 1-2 latka i każdą uszczelkę rozwala.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOKAMI    1

to z obudowy pompy.

Ja też będę musiał niedługo zajrzeć ale za cholerę nie wiem czym to uszczelnić bo 1-2 latka i każdą uszczelkę rozwala.

 

 

Da się wyjąć tą pompę przez okienko?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez CIAPEK1981
      Witam, jako że nie mogę znaleźć jakiegoś posta na temat wyciągnięcia wzmacniacza momentu więc pisze nowy temat. A więc chce usunąć wzmacniacz momentu i wstawić wałki. Pytanie jest następujące jak to zrobić? Rozjechać ciągnik, odkręcić skrzynie pośrednią, odkręcić i wyciągnąć wzmacniacz w miejsce wzmacniacza momentu wstawić dwa wałki zastępcze (sprzęgłowy i taki krótki) podobno trzeba jeszcze coś zaślepić, żeby olej nie leciał i zrobić coś z podstawą wzmacniacza (wybić tulejke i coś odciać). W pokrywie górnej skrzyni biegów z tego co wiem jest rozdzielacz który rozdziela olej podawany z mikropompki na wzmacniacz momentu i sprzęgło WOM. Czy trzeba zaślepić ten przewód który idzie do wzmacniacza momentu żeby olej nie leciał do wzmacniacza którego tan naprawde juz tam nie ma? Według instrukcji obsługi ursusa 912 (schemat str 148) olej z wzmacniacza oleju idzie znowu do rozdzielacza (po co) i czy to też trzeba zaślepić. I następna sprawa w pokrywie skrzyni biegów jest rozdzielacz tam jest taka sprężyna (taka dosyć duża ze śrubą przechodząca przez środek z dużą podkładką i nakrętką ) czy jest to zawór bezpieczeństwa, który przy zbyt dużym ciśnieniu w rozdzielaczu upuszcza nadmiar oleju? Bo jeżeli bym miał zaślepić jakis przewód (jeszcze nie wiem jaki) to żeby ten olej czegoś nie rozsadził w przypadku gdy bym przez przypadek przestawił dźwignie na żółwia.
      To moze jeszcze jedno pytanie a mianowicie na zimnym oleju (lato ranem, jesień, zima) podnośnik mi nie podnosi albo podnosi skokowo (szarpie ale podnosi) latem jest prawie dobrze ale jesienia albo zimna to nie raz nie podnosi. Jak jest zimno olej jest gęsty i nie ma siły zaciagnąć i zaciaga gdzieś lewe powietrze tylko gdzie? Tylko niech mi nikt nie mówi że to filtry albo pompa albo podnośnik bo wszystko zrobione. Jak odkręciłem śrube zaraz za pompą olejową to olej był taki jakiś szary i z pęcherzykami powietrza. Wieć zaciąga gdzieś lewe powietrze. Na starej pompie było tak samo jak na nowej czyli pompa odpada.
       
      Z góry dziękuje i pozdrawiam.
    • Przez ggrigor
      Jak w ursusie 1224 dokonuje sie regulacji wzmacniacza momentu obrotowego? Ciagnik jest z 1990roku.
      Dowiedzialem sie ze za regulacje odpowiada ta skosna sruba w obudowie wzmacniacza. Jednak jaka jest procedura tej regulacji tzn krok po kroku ile obrotow wkrecic itd
       
      Mam tez problem w WOM. Nie kreci sie. Po przestawieniu dzwigni przy kierownicy, walek WOM daje sie luzno krecic reka lub nie mozna go ruszyc(w zaleznosci od polozenia dzwigni). Oczywiscie Wom jest wlaczony dzwignia przy fotelu. Co moze byc przyczyna??
    • Przez przem
      Witam moze ktos z Was przerabial skrzynie z wolnej na szybka w ursusie, chce przerobic w 1014 i zastanawiam sie jaki jest koszt takiej przerobki i czy nie beda sie dzialy jakies dziwne rzeczy z przekladnia. Predkosci na ktorych biegach sie zmienia i czy nie zacznie brakowac biegow do prac polowych, np. teraz orze 4 terenowa, a jak to bedzie wygladalo po przerobce?
    • Przez Robson76
      Witam, czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego są gałki zmiany biegów do serii "U" z biegiem 3 albo 4 przy ustawieniu dźwigni do przodu? chciałem kupić ale jak na razie mój tarator jest w remoncie i nie sprawdzę jakie biegi gdzie są, da się to jakoś sprawdzić po oznaczeniu skrzyni czy coś?, mam ursusa 912.

    • Przez saymon
      chciałbym aby ktoś powiedział mi jak używać wzmacniaczy aby go nie popsuć.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.