Skocz do zawartości
emilioo

Fendt 514 C - utrudniony rozruch, sprawny akumulator

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
emilioo    0

Witam, od jakiegoś czasu mam kłopot z odpaleniem sprzętu.  Podczas przekręcania kluczyka w stacyjce zdarza się:

  1. nie ma reakcji,
  2. ledwo kręci rozrusznik jak gdyby był rozładowany akumulator, kilka razy leniwie krętnie i się poddaje,
  3. strzela elektromagnes i nic się nie dzieje,
  4. żywo kręci rozrusznik maszyna odpala bez problemu.

Akumulator standardowy Jenox 12V 145Ah 900A - zakupiony wiosną tego roku.  Napięcie na akumulatorze wynosi 13V. Zamieniałem aku, nie ma róznicy. Zamontowany mam hebel na masie, ale to nie ma znaczenia bo przed montażem było to samo. Po przekręceniu kluczyka pojawiają się informacje na tablicy, w koolejnym stopniu pojawia się lampka świec żarowych, w kolejnym uruchomienie rozrusznika. Nie ma reguły czy na zimno czy na ciepło. Nie kręci tak samo.

Bezsensem jest grzanie świec po krótkim postoju więc dynamicznie przekręcam kluczyk do stopnia kiedy następuje uruchomienie rozrusznika.

Rozrusznik był demontowany i sprawdzany u fachowca. Stwierdził, że jest sprawny. Po przekręceniu kluczyka na tablicy w częsci dotyczącej akumulatora jego stan jest określany jako dwa punkty nad minimalym dolnym zakresem czerwonym. Po uruchomieniu stan na wyświetlaczu podnosi się do trzech punktów przed wartością maksymalną pod pole czerwone.

Dopiero za którymś razem rozrusznik normalnie kręci. Zauważyłem, że po podłączeniu aku do ładowania na około 5min prądem 10A, rozrusznik kręci bez marudzenia.

Mam pytanie i prośbę o pomoc do bardziej doświadczonych użytkowników, gdzie szukać problemu, co sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gosciu506    22

Dokładnie tak jak pisze Tomek masa poczysc klemy styki tam gdzie dokrecona jest masa sprawdź stacyjke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mirro    228

Wczoraj walczyłem z podobnym problemem. Przyczyną okazała się złączka na przewodzie od stacyjki i przekaźnika do elektrowłącznika rozrusznika. Przy rozruszniku taki mały odcinek od włącznika do pierwszej złączki, może 10cm wysmażony. Objawy takie same, Po drodze była wymiana rozrusznika która nic nie zmieniła. Do tego wysmażony styk przekaźnika 60A (taki zielony a są dwa obok siebie, załączający prąd na pierwszy rząd bezpieczników) pod panelem EHR oznaczony bodaj 14. Poruszaj tym przekaźnikiem przy włączonym zapłonie i posłuchaj czy nie rozłącza się samoczynnie. Jeśli tak to czarny cienki przewód sterujący  pracą słabo łączy z jego stykiem.

Zaznaczam że to tylko był mój przypadek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilioo    0

Dziękuję za pomoc Panowie. Potestowałem rozwiązanie kilka dni i wszystko działa jak należy. Rozwiązanie problemu przebiegało tak, że sprawdziłem przekaźniki i nie były przygrzane ani przypalone. Tak samo kable przy przekaźnikach i przy stacyjce. Ostatnią deską ratunką było dodanie dodatkowej masy. I to był strzał w 10tkę. Rozrusznik zaczął kręcić bez zająknięcia. Bez prawidłowej masy przekażniki jęczały jeden po drugim i pojawiały się dziwne błędy na konsoli.

Jeszcze raz dziękuję za zaangażowanie w rozwiązaniu problemu.

 

Poniżej obraz przekaźników, o których pisał użytkownik "mirro" .

post-3748-0-51612800-1503569602_thumb.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez HugoTomek
      Witam.
      kupiłem Fendt 512 C i mam pytanie, potrzebuję instrukcji obsługi w języku polskim w wersji elektronicznej najlepiej bo papierowe są dostępne ale strasznie drogie, prosze o pomoc.
      Może ktoś by mi polecił jakieś pługi od razu do tego typu fendt?? Chodzi mi o jakieś obrotowe 4 skibowe do 49 tyś (nowe)
    • Przez MsDarsen
      Witam
       
      Mam problem z półbiegami w swojej 512 a mianowicie wyskakuje mi ikonka od półbiegów i dźwięk ostrzegawczy.
      Kod błędu 5.1.43 - ponoć zdefektowany zawór magnetyczny Y1
      Możecie mi powiedzieć jak wymienić ten zawór magnetyczny? czy to będzie trudne i ewentualnie prosiłbym o zdjęcia w którym miejscu znajduje się ten zawór.
      Dodatkowo mam problem ze sprzęgłem z tego co się dowiedziałem brakuje mu oleju ale za żadne skarby nie mogę znaleźć tego wlewu do sprzęgła mógłby ktoś podesłać jakieś fotki gdzie on się znajduje?
       
      Z góry dziękuje za pomoc
    • Przez mariog84
      Witam wszystkich. Wczoraj pojawił się niemały problem. Zauważyłem że między 2 a 3 głowicą pojawia się płyn chłodniczy. Czy ktoś przerabiał już ten problem?? Czy wymiana uszczelki pod głowicą powinna pomóc?? Czy to zapowiedź jakiś większych problemów?? A jeżeli to uszczelką pod głowicą to mógłby mi ktoś podpowiedzieć jaką siłą dokręcić głowicę i jakie ustawic luzy zaworowe?? Będę wdzięczny za wszystkie pomocne wiadomości.
    • Przez SLAWEK69
      .Na piatym tłoku slychac glosne stuki co moze byc
    • Przez makel9
      Witam jak w temacie ciągniki stoi w miejscu i wywala nastepujace błedy  
      Objaśni ktoś ??
       
      4.1.10
      5.1.33
      4.1.11
      5.1.62
      4.1.07 
       
      Pozdrawiam
×