Skocz do zawartości
News
emilioo

Fendt 514 C - utrudniony rozruch, sprawny akumulator

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
emilioo    0

Witam, od jakiegoś czasu mam kłopot z odpaleniem sprzętu.  Podczas przekręcania kluczyka w stacyjce zdarza się:

  1. nie ma reakcji,
  2. ledwo kręci rozrusznik jak gdyby był rozładowany akumulator, kilka razy leniwie krętnie i się poddaje,
  3. strzela elektromagnes i nic się nie dzieje,
  4. żywo kręci rozrusznik maszyna odpala bez problemu.

Akumulator standardowy Jenox 12V 145Ah 900A - zakupiony wiosną tego roku.  Napięcie na akumulatorze wynosi 13V. Zamieniałem aku, nie ma róznicy. Zamontowany mam hebel na masie, ale to nie ma znaczenia bo przed montażem było to samo. Po przekręceniu kluczyka pojawiają się informacje na tablicy, w koolejnym stopniu pojawia się lampka świec żarowych, w kolejnym uruchomienie rozrusznika. Nie ma reguły czy na zimno czy na ciepło. Nie kręci tak samo.

Bezsensem jest grzanie świec po krótkim postoju więc dynamicznie przekręcam kluczyk do stopnia kiedy następuje uruchomienie rozrusznika.

Rozrusznik był demontowany i sprawdzany u fachowca. Stwierdził, że jest sprawny. Po przekręceniu kluczyka na tablicy w częsci dotyczącej akumulatora jego stan jest określany jako dwa punkty nad minimalym dolnym zakresem czerwonym. Po uruchomieniu stan na wyświetlaczu podnosi się do trzech punktów przed wartością maksymalną pod pole czerwone.

Dopiero za którymś razem rozrusznik normalnie kręci. Zauważyłem, że po podłączeniu aku do ładowania na około 5min prądem 10A, rozrusznik kręci bez marudzenia.

Mam pytanie i prośbę o pomoc do bardziej doświadczonych użytkowników, gdzie szukać problemu, co sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mirro    461

Wczoraj walczyłem z podobnym problemem. Przyczyną okazała się złączka na przewodzie od stacyjki i przekaźnika do elektrowłącznika rozrusznika. Przy rozruszniku taki mały odcinek od włącznika do pierwszej złączki, może 10cm wysmażony. Objawy takie same, Po drodze była wymiana rozrusznika która nic nie zmieniła. Do tego wysmażony styk przekaźnika 60A (taki zielony a są dwa obok siebie, załączający prąd na pierwszy rząd bezpieczników) pod panelem EHR oznaczony bodaj 14. Poruszaj tym przekaźnikiem przy włączonym zapłonie i posłuchaj czy nie rozłącza się samoczynnie. Jeśli tak to czarny cienki przewód sterujący  pracą słabo łączy z jego stykiem.

Zaznaczam że to tylko był mój przypadek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilioo    0

Dziękuję za pomoc Panowie. Potestowałem rozwiązanie kilka dni i wszystko działa jak należy. Rozwiązanie problemu przebiegało tak, że sprawdziłem przekaźniki i nie były przygrzane ani przypalone. Tak samo kable przy przekaźnikach i przy stacyjce. Ostatnią deską ratunką było dodanie dodatkowej masy. I to był strzał w 10tkę. Rozrusznik zaczął kręcić bez zająknięcia. Bez prawidłowej masy przekażniki jęczały jeden po drugim i pojawiały się dziwne błędy na konsoli.

Jeszcze raz dziękuję za zaangażowanie w rozwiązaniu problemu.

 

Poniżej obraz przekaźników, o których pisał użytkownik "mirro" .

post-3748-0-51612800-1503569602_thumb.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
90daniel    14

Witam u mnie też pojawił się problem rozrusznik nie chce kręcić. Elektromagnez słychać jak działa styki są wszędzie ok bezpieczniki również. Pukalem w rozrusznik bo może się zawiesił ale też nie pomogło. Przekaźniki działają poprawnie. Już miałem taki Przypadek ale po paru próbach stacyjka się udało a teraz zero odzewu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilioo    0

Z perspektywy czasu wydaje mi się, że uszkodzony jest jednak rozrusznik. Bez obciążenia kręci aż miło w maszynie przyklęka. I nie jest to kwestia masy. Może ktoś z kolegów forumowiczów wymieniał rozrusznik i poda sprawdzone modele ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilioo    0

Temat uważam za zamknięty. Sprawa rozwiązana. Powodem zamieszania był zbyt mały prąd docierający do włącznika eletkromagnetycznego rozrusznika. Lekarstwem okazał się przekaźnik i prąd z kabla prądowego rozrusznika na włącznik eletkromagnetyczny omijający całą instalację. To taka bolączka kilkunastoletnich sprzętów :ph34r:

Dziękuję za pomoc i zaangażowanie znawców tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez emilkochanek
      Witam. Ostatnio podczas pracy na przednim napędzie pojawił się w przedniej osi dziwny zgrzyt. Brzmi bardziej jak obcieranie mniej więcej tak jak gdy ramię obciera się o tylne koło. Dźwięk ten słychać na zakrętach. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Podejrzewam łączniki w przegubach. Podzrzas jazdy bez napędu nic nie słychać. 
    • Przez szymek85
      Witam czy przy demontażu pompy wtryskowej trzeba też ściągnąć pompę hydrauliczną która zamontowana jest z przodu i przez tą dziurę odkręcić koło z pompy wtryskowej??
      Wszystko podkręcałem co jest na wierzchu i pompa wychodzi tylko 5 mm i jest opór. Proszę o radę bo nie chcę na siłę nic robić.  
    • Przez Bocian6230
      Witam , otóż od niedawna jestem dumnym właścicielem takiego ciągnika i mam pytanie do Was odnośnie sterowania hydrauliką , chodzi mi o wyjścia hydrauliczne , tzn wiem jak je obsługiwać tylko jak zablokować aby cały czas szło ciśnienie , jest obok dźwigni od sterowania taka druga dźwignia którą" blokuje "  aby cały czas szło ,ale blokuje się tylko para wyjść o kolorze żółtym , a jak zablokować te niebieskie lub czerwone , tak aby cały czas pompowały olej?  Potrzebna mi jest do przyczepy samozbierającej zablokowanie tylko jednego , czyli żółte by wystarczyło ale chciałbym się dowiedzieć jak zablokować pozostałe  z góry dziękuję za pomoc
    • Przez emilkochanek
      Witam mam taki oto problem. Podczas pracy z plugiem kiedy np tylnie koła wpadną w dołek a pług wejdzie wtedy zbyt głęboko ehr się wyłącza. Żeby podnieść pług trzeba wyjść i leciutko podnieść przyciskami na błotniku. Zwykle wystarczy 5cm i ehr znów działa. Czy to normalne? 
    • Przez Nowyagri
      Panowie, otóż chciałbym się zapytać jak korzystać prawidłowo ze skrzyni w Fendtcie Favoricie 515c.
      Otóż ostatnio pierwszy raz gruberowałem tym ciągnikiem, i przełączyłem na biegi polowe. Ale okazały się strasznie wolne (4 bieg, 2 półbieg) i było zdecydowanie za wolno (ok 5km/h). 
      Czy skrzynia działa coś nie tak , że te biegi są wręcz pełzające?
      Można korzystać z biegów szosowych w gruberze/agregatowaniu/orce? Czy w biegach szosowych można korzystać np 3 bieg i 4 półbieg?
      Czego nie robić w tej skrzyni by jej nie zepsuć?
      Mam instrukcję do niego, w języku polskim, ale tam widnieje zapis , żeby z biegów polowych korzystać podczas długotrwałej pracy pod obciązeniem np. orka. Ale nawet w pługu chodzi się szybciej niz 5km/h. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.