News
emilioo

Fendt 514 C - utrudniony rozruch, sprawny akumulator

Polecane posty

emilioo    0

Witam, od jakiegoś czasu mam kłopot z odpaleniem sprzętu.  Podczas przekręcania kluczyka w stacyjce zdarza się:

  1. nie ma reakcji,
  2. ledwo kręci rozrusznik jak gdyby był rozładowany akumulator, kilka razy leniwie krętnie i się poddaje,
  3. strzela elektromagnes i nic się nie dzieje,
  4. żywo kręci rozrusznik maszyna odpala bez problemu.

Akumulator standardowy Jenox 12V 145Ah 900A - zakupiony wiosną tego roku.  Napięcie na akumulatorze wynosi 13V. Zamieniałem aku, nie ma róznicy. Zamontowany mam hebel na masie, ale to nie ma znaczenia bo przed montażem było to samo. Po przekręceniu kluczyka pojawiają się informacje na tablicy, w koolejnym stopniu pojawia się lampka świec żarowych, w kolejnym uruchomienie rozrusznika. Nie ma reguły czy na zimno czy na ciepło. Nie kręci tak samo.

Bezsensem jest grzanie świec po krótkim postoju więc dynamicznie przekręcam kluczyk do stopnia kiedy następuje uruchomienie rozrusznika.

Rozrusznik był demontowany i sprawdzany u fachowca. Stwierdził, że jest sprawny. Po przekręceniu kluczyka na tablicy w częsci dotyczącej akumulatora jego stan jest określany jako dwa punkty nad minimalym dolnym zakresem czerwonym. Po uruchomieniu stan na wyświetlaczu podnosi się do trzech punktów przed wartością maksymalną pod pole czerwone.

Dopiero za którymś razem rozrusznik normalnie kręci. Zauważyłem, że po podłączeniu aku do ładowania na około 5min prądem 10A, rozrusznik kręci bez marudzenia.

Mam pytanie i prośbę o pomoc do bardziej doświadczonych użytkowników, gdzie szukać problemu, co sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gosciu506    24

Dokładnie tak jak pisze Tomek masa poczysc klemy styki tam gdzie dokrecona jest masa sprawdź stacyjke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mirro    913

Wczoraj walczyłem z podobnym problemem. Przyczyną okazała się złączka na przewodzie od stacyjki i przekaźnika do elektrowłącznika rozrusznika. Przy rozruszniku taki mały odcinek od włącznika do pierwszej złączki, może 10cm wysmażony. Objawy takie same, Po drodze była wymiana rozrusznika która nic nie zmieniła. Do tego wysmażony styk przekaźnika 60A (taki zielony a są dwa obok siebie, załączający prąd na pierwszy rząd bezpieczników) pod panelem EHR oznaczony bodaj 14. Poruszaj tym przekaźnikiem przy włączonym zapłonie i posłuchaj czy nie rozłącza się samoczynnie. Jeśli tak to czarny cienki przewód sterujący  pracą słabo łączy z jego stykiem.

Zaznaczam że to tylko był mój przypadek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilioo    0

Dziękuję za pomoc Panowie. Potestowałem rozwiązanie kilka dni i wszystko działa jak należy. Rozwiązanie problemu przebiegało tak, że sprawdziłem przekaźniki i nie były przygrzane ani przypalone. Tak samo kable przy przekaźnikach i przy stacyjce. Ostatnią deską ratunką było dodanie dodatkowej masy. I to był strzał w 10tkę. Rozrusznik zaczął kręcić bez zająknięcia. Bez prawidłowej masy przekażniki jęczały jeden po drugim i pojawiały się dziwne błędy na konsoli.

Jeszcze raz dziękuję za zaangażowanie w rozwiązaniu problemu.

 

Poniżej obraz przekaźników, o których pisał użytkownik "mirro" .

post-3748-0-51612800-1503569602_thumb.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
90daniel    15

Witam u mnie też pojawił się problem rozrusznik nie chce kręcić. Elektromagnez słychać jak działa styki są wszędzie ok bezpieczniki również. Pukalem w rozrusznik bo może się zawiesił ale też nie pomogło. Przekaźniki działają poprawnie. Już miałem taki Przypadek ale po paru próbach stacyjka się udało a teraz zero odzewu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilioo    0

Z perspektywy czasu wydaje mi się, że uszkodzony jest jednak rozrusznik. Bez obciążenia kręci aż miło w maszynie przyklęka. I nie jest to kwestia masy. Może ktoś z kolegów forumowiczów wymieniał rozrusznik i poda sprawdzone modele ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilioo    0

Temat uważam za zamknięty. Sprawa rozwiązana. Powodem zamieszania był zbyt mały prąd docierający do włącznika eletkromagnetycznego rozrusznika. Lekarstwem okazał się przekaźnik i prąd z kabla prądowego rozrusznika na włącznik eletkromagnetyczny omijający całą instalację. To taka bolączka kilkunastoletnich sprzętów :ph34r:

Dziękuję za pomoc i zaangażowanie znawców tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Jarek970830
      Witam mam pytanie ile trzeba nalac litrów do skrzyni biegów w fendt favorit 509c?? 
    • Przez Ruletka55
      Mam problem, poniewaz rewers nie dziala poprawnie. Aby zmienić z jazdy do przodu na tył trzeba na wyłączyć na pol sekundy zaplon. 
      Wiem, że jest jakis elektrozawór od tego, ale nie wiem jak mogę to zdiagnozować co jest przyczyną. Dodam, że niedawno pojawil sie tez problem z kontrolką od rewersu (cofania) która po prostu przestala sie wyswietlac w momencie kiedy rewers byl usutawiany do tyłu. 

      Kod błędu 4.1.0.6
    • Przez mariog84
      Witam wszystkich. Wczoraj pojawił się niemały problem. Zauważyłem że między 2 a 3 głowicą pojawia się płyn chłodniczy. Czy ktoś przerabiał już ten problem?? Czy wymiana uszczelki pod głowicą powinna pomóc?? Czy to zapowiedź jakiś większych problemów?? A jeżeli to uszczelką pod głowicą to mógłby mi ktoś podpowiedzieć jaką siłą dokręcić głowicę i jakie ustawic luzy zaworowe?? Będę wdzięczny za wszystkie pomocne wiadomości.
    • Przez Ruletka55
      Hej, 
      Spotkała mnie przykra sytuacja,  traktor zostal zalany

      Przechodząc do sedna sprawy, martwi mnie jak podejśc w ogole do uruchomienia tego traktora, co niezbędnego warto zrobić ?
      Obecnie ciagnik umyłem dokładnie myjką ciśnieniową, teraz suszy się

      Co na pewno zrobie w najbliższym czasie to: 
      - postaram się wyszuszyć elektroniczne rzeczy, odsłaniając plastiki, trudno dostepne miejsa sprobuje dosuszyc suszarką
      - wymienie olej w skrzyni bo na bagnecie majonez
      - wymienie olej w silniku (profilaktycznie)
      - wymienie paliwo

      O czym powinienem jeszcze pamietac ? Myslalem o wyciagnieciu komputera pokladowego i zaniesc do elektronika zeby poczyscil specjalnymi substancjami


      Dzięki za pomoc
       
    • Przez caseuser
      Witam,
      Mam problem z EHR, mianowicie nie świeci się żadna dioda od EHR, tak jakby nie było wcale zasilania. Błędów na komputerze nie ma żadnych. Stało się tak po robieniu głowic i myciu silnika. Bezpieczniki całe. Orientuje się ktoś którędy i skad dochodzi tam zasilanie do tego EHR? Może bym coś pomierzył. Z góry dzięki 😊
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.