News
AchimR

Valtra seria T 2016 - urlopowe testy

Polecane posty

AchimR    21

Za treść poniżej niektórzy mnie znienawidzą...

Korzystając z pogody i chwili wolnego pojechałem do kuzyna (do Austrii, gdzie mają żniwa trochę wcześniej niż na Śląsku), a który od kwietnia jest zadowolonym posiadaczem Valtry T174, tak się złożyło, że pierwszego dnia trafiłem na serwisanta i od słowa do słowa...

 

Zczytałem program z T174 w celu tuningu, ale z serwisantem dogadałem się tak, że mogę zczytać mocniejszy i słabszy model, który maja u siebie. (dodam, że nigdy dotychczas nie robiłem tak świeżego ciągnika!)

Nie było T254, ale zczytałem T234 i T154.

Wszystkie te ciągniki mają sterownik silnika EDC17CV41 i osprzętowo identyczny silnik.

I teraz najlepsze - program sterownika silnika jest w 98% identyczny, różnica jest dosłownie w 15 mapach, 10 z nich pokazane jest poniżej.
Pierwsze 5 patrząc od lewej robią większość roboty - to ograniczniki momentu obrotowego.

5990b8b2569fd.png

 

Pierwszy myśl, "kopiuje mapy z T234 na plik T174", 5 minut + 20 kolejnych na zapis i ciągnik odpalił, testy w prawie 5-tonowej bronie talerzowej pokazały efekty. Potem już było tylko lepiej, nie mając programu z T254 ograniczniki zrobiłem przez ekstrapolację.

5990b9f715de8.png

 

Po tygodniu na polu wszystko było dobrze i poszliśmy o krok dalej, znowu ekstrapolacja ograniczników o kolejne 70Nm, ale tu już zrobiłem kilka dodatkowych map.

 

W chwili obecnej ciągnik ma za sobą miesiąc pracy na parametrach około 290PS 1070Nm  (ISO 14396).

Szczerze powiem, że nie wiem jaki ma to wpływ na zużycie jednostki napędowej. Jedyna awaria to pęknięty spaw na ramie głębosza Lemken.

Testy z broną talerzową pokazały, że seryjna T174 potrafiła utrzymać prędkość ~8-10km/h, a po tuningu bez problemu 15-16km/h

 

Zużycie paliwa (l/h) spada sporo, ALE tylko wtedy gdy prędkość z maszyną jest podobna jak do serii - ciągnik pracuje na wyższym biegu i niższych obrotach. Oszczędność paliwa jest też zauważalna przy większej prędkości (l/mth), ale tu wykorzystuje się moc skracając po prostu czas pracy.

 

Z mojego punktu widzenia: ciągnik jest bardzo dobry pod względem silnika, takie podejście poprzez ograniczanie parametrów kilkoma mapami świadczy o elastycznej jednostce. Dodatkową moc można zrobić bez kombinacji, coś jak VW zrobił w Caddy (samochód użytkowy - nie osobówka) i co robi Cummins (którego silniki uważam za naprawdę dobre).

Silnik zbudowany z zapasem, teoretycznie powinien długo posłużyć. Dla porównania dodam, że w osobówce wykrzesanie dodatkowych 10-20% mocy w szerokim zakresie obrotów przy sterowniku typu EDC17 to czasem i 50map do zmiany.

 

 

 

 

1.jpg

3.jpg

Edytowano przez AchimR

Chiptuning oraz hamownia WOM. Elektryka i elektronika w maszynach rolniczych.
Usuwanie SCR, DPF i EGR w maszynach rolniczych i samochodach ciężarowych.

Tel. 501 923 349    Dołącz do nas na www.facebook.com/TractorPowerPL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kali2107    256

jeżeli układ chłodzenia daje rade to silnikowi nic nie będzie ;) tylko ciekawe co z przekładnia. jeżeli to ta sama co w t254. to myślę że też można być spokojnym. dobra robota kolego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AchimR    21

jeżeli układ chłodzenia daje rade to silnikowi nic nie będzie ;) tylko ciekawe co z przekładnia. jeżeli to ta sama co w t254. to myślę że też można być spokojnym. dobra robota kolego.

 

Chłodzenie jest identyczne jak T254. Serwisant coś mówił, że przekładna CTV w wersji Direct jest słaba i 900Nm to max więc nie jest stosowana w T234. Kuzyn ma Versum jak dobrze pamiętam, bo oś przednia jest w wersji HD i na poduchach, a taka konfiguracja przewidziana jest też dla T254, ale dopytam jeszcze bo mam kontakt emial z serwisantem.

 

Aaaaa i jeździłem tym trochę z 20t wywrotką na tandemie. Jak dla mnie komfort jest extra, może to przez przednią oś na poduchach, może też i waga ciągnika, ale prowadzi się rewelacyjnie.

Edytowano przez AchimR

Chiptuning oraz hamownia WOM. Elektryka i elektronika w maszynach rolniczych.
Usuwanie SCR, DPF i EGR w maszynach rolniczych i samochodach ciężarowych.

Tel. 501 923 349    Dołącz do nas na www.facebook.com/TractorPowerPL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

siema
ciekawy temat poruszyleś
skoro np 174e jest określa na jako 2 ciągniki w jednym i prawdopodobnie tryb Eco może być zmodyfikowana mapa większego modelu to czy nie jest możliwe23 zostawienie mapy zwykłej 174 a tryb Eco zamiana mapy np na 254?
I mamy rzeczywiście 2 w 1 ?
pytam tak z ciekawości mimo że nie mam styczności z takim ciagnikiem i nie znam się na takim tuningu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AchimR    21

Jest to do zrobienia. Zamiast trybu Eco będzie Power :)


Chiptuning oraz hamownia WOM. Elektryka i elektronika w maszynach rolniczych.
Usuwanie SCR, DPF i EGR w maszynach rolniczych i samochodach ciężarowych.

Tel. 501 923 349    Dołącz do nas na www.facebook.com/TractorPowerPL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Plagrafi    20

I jak to wyglada po dluzszym uzytkowaniu?

Mam T174 i wlasnie rozwazam podkrecenie bo w takich warunkach jak w tym roku ma bardzo ciezko.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AchimR    21
54 minuty temu, Plagrafi napisał:

I jak to wyglada po dluzszym uzytkowaniu?

Mam T174 i wlasnie rozwazam podkrecenie bo w takich warunkach jak w tym roku ma bardzo ciezko.

 

2tyg po opublikowaniu tematu, zrobiłem kolejne T174, tym razem u nas w kraju.

Oba ciągniki mają się dobrze. Zero awarii. Zero błędów.

Do tego w kraju, 2tyg temu był serwis i robił wymianę oleju. Żadnych zastrzeżeń co do podniesienia mocy nie było. Ciągnik nie kopci i równo pracuje.

 

Dodam tylko, że obecny rekord prędkości ciągnika na lądzie należy do fabrycznej Valtry T234 z któregj wykrzesano 470KM i 1700Nm więc potencjał w tych silnikach jest spory.


Chiptuning oraz hamownia WOM. Elektryka i elektronika w maszynach rolniczych.
Usuwanie SCR, DPF i EGR w maszynach rolniczych i samochodach ciężarowych.

Tel. 501 923 349    Dołącz do nas na www.facebook.com/TractorPowerPL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AchimR    21

Valtra T174 którą zrobiłem na początku września przepracowała do zeszłego tygodnia 160Mth spalając 3088l paliwa.

Dziś robiłem T194 (w terenie) i miało być mocno.
Wyszło tak, że z 3,5m kultywatorem Pöttinger Syknro na glebie klasy 2 i głębokości 25cm ciągnik bez problemu utrzymuje 10km/h

300+flash.jpg


Chiptuning oraz hamownia WOM. Elektryka i elektronika w maszynach rolniczych.
Usuwanie SCR, DPF i EGR w maszynach rolniczych i samochodach ciężarowych.

Tel. 501 923 349    Dołącz do nas na www.facebook.com/TractorPowerPL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AchimR    21

Taki wykres.

Polska Valtra T174 zrobiona we wrześniu 2017 ... w końcu nadszedł czas na pomiar.

Wyniki ... 282KM i 1169Nm

Wykres.jpg


Chiptuning oraz hamownia WOM. Elektryka i elektronika w maszynach rolniczych.
Usuwanie SCR, DPF i EGR w maszynach rolniczych i samochodach ciężarowych.

Tel. 501 923 349    Dołącz do nas na www.facebook.com/TractorPowerPL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    315

mam valtre t170 2006 rok i skrzynie 40 tke. Ile bierzesz za przekalibrowanie na 50 tke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NewVario    29

Kolego mam do Ciebie zasadniczo pytanie: Byłem ostatnio u dealera Valtry i był tam kierownik z AGCO do spraw serwisu, mówił, że modele t174-t214 mają tę samą skrzynie i przeniesienie napędu, natomiast od t234 jest inne przeniesienie napędu a ta sama skrzynia. Pytałem go o podniesienie mocy, mówił mi że dla modelu t174 bezpieczny poziom mocy to max 220 km. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AchimR    21

Przeniesienie napędu nie jest problemem w Valtrze, a oprogramowanie skrzyni.
Pogadaj z kimś kto był w Finlandii na szkoleniu (jest tylko kilku serwisantów takich).


Niestety kilka lat od premiery i wyszły słabe punkty. Modele T254 potrafiły mieć do 3 razy robioną/wymienianą skrzynię w okresie gwarancji. To samo T234. Im słabszy model tym rzadsza awaria skrzyni.

Cokolwiek by o tym ciągniku nie powiedzieć, to oprogramowanie skrzyni (PowerShift) potrafi zmienić zakres pod pełnym obciążeniem, w rezultacie czego rozsypuje się synchronizator, a potem to już jest tylko gorzej.

Na oficjalnym szkoleniu dla serwisantów w Finlandii padło takie coś: "sugerować klientom pracę w trybie manualnym"


Chiptuning oraz hamownia WOM. Elektryka i elektronika w maszynach rolniczych.
Usuwanie SCR, DPF i EGR w maszynach rolniczych i samochodach ciężarowych.

Tel. 501 923 349    Dołącz do nas na www.facebook.com/TractorPowerPL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uzytkowniq    2

To trzeba czytać instrukcje obsługi bo tam jest opisane do czego jest tryb auto a od czego tryb manual i to w każdym ciagniku z full PS  jest taka sama zasada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    315

ale to nie jest full power shift bo miedzy zakresami masz synchronizator i zamiast wajchy od zakresu maszyna sama pcha na sile przez synchronizator. Tak samo jest w innych markach np. w new hollandzie w tych gorszych skrzyniach za to w nh chyba sie zwie power command to pelne power shift i tam nie rozpierdzieli sie synchronizator tylko idzie przez sprzeglo. 

Valtra takowej skrzyni nie ma w seri N i T.

Nie wiem jak jak w seri A z hitech4 czyli zwykla gima z ferdka czyli dyna4 gdzie jest 4zakresy x 4 polowki ale tam powinno byc chyba pelne PS ale nie bede sie upieral.

Edytowano przez Mikruss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uzytkowniq    2

Czyli zmiana zakresu powinna mieć miejsce z fizycznym wciśnięciem sprzęgła? Pytam bo dokładnej budowy i zasady działania nie znam. W moim mf w dyna 6 jest niby full ps, ale pod obciążeniem zakresów nie powinno się zmieniać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    315

W valtrze nie trzeba sprzęgła niby bo napęd jest rozłączny ale że robi to komp  to zakres jest wbijany jakby na siłe przy zaprogramowanych czasach, jak zmieniasz ręcznie bieg bo masz jakieś wyczucie w ręce jak pchasz lewarek a tu idzie siłą i dlatego synchro siada. Ja w starszych valtrach mam h3 i mam tez przycisk w lewarku ale on nie rozłącza głównego sprzegła na silniku tylko chyba na DPS i tez bieg potrafi zgrzytnąć albo dziwny dzwiek wydac jak szybko machniesz bieg a z nożnym sprzegłem tego nie ma, i to w kazdej tak było na takiej skrzyni co jeździłem wiec znając życie w h5 jak zmieniasz zakresy tez pewnie rozłącza gdzies na dps  synchro nie zdązy wyrównać i sie zazębiają na siłę.

Co do awari tych skrzyn (5tki) to jest wiecej  anizeli h3 które sie psuja raczej z wieku i przepracowanych godzin, choc moja 6350 ma 11 tys h i zadna śruba na ciągniku nie ruszona o dziwo a biegi i półbiegi chodzą bardzo ładnie i żadnego poślizgu nigdzie nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kamilek1
      +-witam, szukam taniego traktora w okolicach 200 km i jestem ciekaw opinii na temat seri CASE MX MAGNUM poniewaz te taktory sa dosc tanie, jak wyglada awaryjnosc tej seri? o silnik -+++++++++pewnie nie ma sie co martwic ale  jak wyglada sprawa elektroniki i skrzyni? dlaczego ta seria jest stosunkowo tania co do konkurencji? warto ja rozwazyc? czy szukac czegos innego, ? zaznaczam ze szukam taniego traktora
       
    • Przez krzysztoffo
      Witam. jakie są wasze opinie na temat valtry z serji M .Czy wszystkie te ciągniki mają tylko po 4 cylindry,i jak z ich awaryjnością ?
    • Przez darsonspire
      Chcial bym sie cos dowiedziec o tej seri, mnie interesuje model 610 ale z mila checia zapoznam sie z opinniami na temat ogolnie tej seri 600. Jakie spalanie, awaryjnosc elektroniki i mechaniki jakie opcje warto dobrać przy zamowieniu i wogole poznam kazda opinnie posiadaczy. Dodam ze malo mnie interesuja teksty typu szwagra brat ma sasiada  ktorego kuzyn ma takiego i jest zadowolony lub nie
    • Przez zet9540
      Witam interesuje mnie ciągnik Valtra N114 , zna ktoś może opinie na temat tego ciągnika ( Awaryjność , komfort itp ).
    • Przez AchimR
      Wiele modeli John Deere, a zwłaszcza seria 6x30 i 7x30 hałasuje po rozruchu na zimnym silniku. Hałas jest metaliczny i wiele osób słyszało już "tak musi być" lub "ten model tak ma". Specjaliści od wgrywania gotowych map twierdzą tak samo ale...
      "Ten model tak ma" to niestety prawda, ale tak nie musi być!

      Miałem o to zapytania już chyba rok temu, ale nigdy nie było dość czasu żeby przeanalizować mapy i załatwić temat. Dodam tylko ze w UK, Finlandii i innych krajach z zimniejszym klimatem, "naprawa" tego klekotu to standard! Mało tego zabieg ma pozytywny wpływ na układ smarowania - ale to na samym końcu mojego postu.
      Jeżeli ktoś zna angielski to polecam lekturę artykułu niemieckiej firmy "FEV Motorentechnik GmbH", która dość wnikliwie zbadała to zjawisko i jego źródło.
      W dość dużym skrócie - na metaliczny klekot zimnego silnika diesla po rozruchu wpływa: jego temperatura, temperatura powietrza w dolocie, ciśnienie na szynie CR i początek kąta wtrysku. Poniższa tabela pokazuje jaki wpływ te 4ry parametry maja na jakość spalin (węglowodór i tlenek węgla). Po wykresach z niebieskimi kropkami widać, że największą redukcję hałasu można uzyskać opóźniając początek kąta wtrysku, niestety cierpi na tym jakość spalin ... chyba, że podniesiemy odrobinę ciśnienie na szynie CR i wszystko wraca do normy. Zimny silnik pracuje ciszej, nie dymi ani na biało ani na czarno.
      Nie trudno się domyślić, że JD dość znacznie wyprzedził początek kata wtrysku by zredukować emisje i tłumaczy się klientom, że ten model tak ma.

       
      Dla porównania pokazuję mapy początku kata wtrysku CNH i VW.
      CNH dla zimnego silnika ma początek kata wtrysku na -10stopni, potem ta wartość rośnie do -4stopni, a nawet do 0

      W VW mamy podobnie -8stopni rosnące do 0stopni


      A teraz John Deere 6930 Premium - w dolnym prawym rogu na czerwono jest wartość 14 - jest to maksymalna wartość początku kąta wtrysku zapamiętana przez komputer diagnostyczny na standardowym programie (specjalnie go nie wyłączałem, żeby to pokazać) i po zmianie mapy sterownika silnika jest już -10stopni i metaliczny klekot jest już cichszy! Cala operacja nie ma żadnego wpływu na odpalanie ciągnika czy jakiekolwiek dymienie na zimnym.


      W mapach i w programie diagnostycznym widzimy wartości dodatnie - jest to liczba stopni wału przed górnym martwym punktem (GMP). Ja z przyzwyczajenia używam "-" (minus) dla wartości kąta przed GMP i "+" (plus) dla wartości kąta za GMP.

      Jest jeszcze jeden dość pożądany efekt uboczny tej modyfikacji.
      Zasadniczo, aby zwiększyć moc silnika trzeba zwiększyć dawkę, ale cokolwiek będzie wtryśnięte +7stopni za GMP zamienia się w czarny dym i wysoką temperaturę spalin, dlatego ci którzy wiedzą o co chodzi modyfikują też mapy początku kąta wtrysku, ale hamownia pokazuje, że jeżeli początek kąta wtrysku będzie zbyt wczesny to maleje moment obrotowy, jest to logiczne, bo moment obrotowy pcha tłok do góry, a zbyt wczesny zapłon przed GMP pcha go w dół, przez co wytraca energię, a w najgorszym wypadku, po prostu wygina korbowód i robi dziurę w bloku.
      Wracając po pozytywnego efektu modyfikacji opóźnienia kąta wtrysku na wolnych obrotach - oprócz lepszych wrażeń akustycznych mamy lepsze smarowanie panewek na zimnym silniku.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj