Skocz do zawartości
News
AchimR

Valtra seria T 2016 - urlopowe testy

Polecane posty

AchimR    0

Za treść poniżej niektórzy mnie znienawidzą...

Korzystając z pogody i chwili wolnego pojechałem do kuzyna (do Austrii, gdzie mają żniwa trochę wcześniej niż na Śląsku), a który od kwietnia jest zadowolonym posiadaczem Valtry T174, tak się złożyło, że pierwszego dnia trafiłem na serwisanta i od słowa do słowa...

 

Zczytałem program z T174 w celu tuningu, ale z serwisantem dogadałem się tak, że mogę zczytać mocniejszy i słabszy model, który maja u siebie. (dodam, że nigdy dotychczas nie robiłem tak świeżego ciągnika!)

Nie było T254, ale zczytałem T234 i T154.

Wszystkie te ciągniki mają sterownik silnika EDC17CV41 i osprzętowo identyczny silnik.

I teraz najlepsze - program sterownika silnika jest w 98% identyczny, różnica jest dosłownie w 15 mapach, 10 z nich pokazane jest poniżej.
Pierwsze 5 patrząc od lewej robią większość roboty - to ograniczniki momentu obrotowego.

5990b8b2569fd.png

 

Pierwszy myśl, "kopiuje mapy z T234 na plik T174", 5 minut + 20 kolejnych na zapis i ciągnik odpalił, testy w prawie 5-tonowej bronie talerzowej pokazały efekty. Potem już było tylko lepiej, nie mając programu z T254 ograniczniki zrobiłem przez ekstrapolację.

5990b9f715de8.png

 

Po tygodniu na polu wszystko było dobrze i poszliśmy o krok dalej, znowu ekstrapolacja ograniczników o kolejne 70Nm, ale tu już zrobiłem kilka dodatkowych map.

 

W chwili obecnej ciągnik ma za sobą miesiąc pracy na parametrach około 290PS 1070Nm  (ISO 14396).

Szczerze powiem, że nie wiem jaki ma to wpływ na zużycie jednostki napędowej. Jedyna awaria to pęknięty spaw na ramie głębosza Lemken.

Testy z broną talerzową pokazały, że seryjna T174 potrafiła utrzymać prędkość ~8-10km/h, a po tuningu bez problemu 15-16km/h

 

Zużycie paliwa (l/h) spada sporo, ALE tylko wtedy gdy prędkość z maszyną jest podobna jak do serii - ciągnik pracuje na wyższym biegu i niższych obrotach. Oszczędność paliwa jest też zauważalna przy większej prędkości (l/mth), ale tu wykorzystuje się moc skracając po prostu czas pracy.

 

Z mojego punktu widzenia: ciągnik jest bardzo dobry pod względem silnika, takie podejście poprzez ograniczanie parametrów kilkoma mapami świadczy o elastycznej jednostce. Dodatkową moc można zrobić bez kombinacji, coś jak VW zrobił w Caddy (samochód użytkowy - nie osobówka) i co robi Cummins (którego silniki uważam za naprawdę dobre).

Silnik zbudowany z zapasem, teoretycznie powinien długo posłużyć. Dla porównania dodam, że w osobówce wykrzesanie dodatkowych 10-20% mocy w szerokim zakresie obrotów przy sterowniku typu EDC17 to czasem i 50map do zmiany.

 

 

 

 

1.jpg

3.jpg

Edytowano przez AchimR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kali2107    94

jeżeli układ chłodzenia daje rade to silnikowi nic nie będzie ;) tylko ciekawe co z przekładnia. jeżeli to ta sama co w t254. to myślę że też można być spokojnym. dobra robota kolego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AchimR    0

jeżeli układ chłodzenia daje rade to silnikowi nic nie będzie ;) tylko ciekawe co z przekładnia. jeżeli to ta sama co w t254. to myślę że też można być spokojnym. dobra robota kolego.

 

Chłodzenie jest identyczne jak T254. Serwisant coś mówił, że przekładna CTV w wersji Direct jest słaba i 900Nm to max więc nie jest stosowana w T234. Kuzyn ma Versum jak dobrze pamiętam, bo oś przednia jest w wersji HD i na poduchach, a taka konfiguracja przewidziana jest też dla T254, ale dopytam jeszcze bo mam kontakt emial z serwisantem.

 

Aaaaa i jeździłem tym trochę z 20t wywrotką na tandemie. Jak dla mnie komfort jest extra, może to przez przednią oś na poduchach, może też i waga ciągnika, ale prowadzi się rewelacyjnie.

Edytowano przez AchimR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

siema
ciekawy temat poruszyleś
skoro np 174e jest określa na jako 2 ciągniki w jednym i prawdopodobnie tryb Eco może być zmodyfikowana mapa większego modelu to czy nie jest możliwe23 zostawienie mapy zwykłej 174 a tryb Eco zamiana mapy np na 254?
I mamy rzeczywiście 2 w 1 ?
pytam tak z ciekawości mimo że nie mam styczności z takim ciagnikiem i nie znam się na takim tuningu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Plagrafi    11

I jak to wyglada po dluzszym uzytkowaniu?

Mam T174 i wlasnie rozwazam podkrecenie bo w takich warunkach jak w tym roku ma bardzo ciezko.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AchimR    0
54 minuty temu, Plagrafi napisał:

I jak to wyglada po dluzszym uzytkowaniu?

Mam T174 i wlasnie rozwazam podkrecenie bo w takich warunkach jak w tym roku ma bardzo ciezko.

 

2tyg po opublikowaniu tematu, zrobiłem kolejne T174, tym razem u nas w kraju.

Oba ciągniki mają się dobrze. Zero awarii. Zero błędów.

Do tego w kraju, 2tyg temu był serwis i robił wymianę oleju. Żadnych zastrzeżeń co do podniesienia mocy nie było. Ciągnik nie kopci i równo pracuje.

 

Dodam tylko, że obecny rekord prędkości ciągnika na lądzie należy do fabrycznej Valtry T234 z któregj wykrzesano 470KM i 1700Nm więc potencjał w tych silnikach jest spory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AchimR    0

Valtra T174 którą zrobiłem na początku września przepracowała do zeszłego tygodnia 160Mth spalając 3088l paliwa.

Dziś robiłem T194 (w terenie) i miało być mocno.
Wyszło tak, że z 3,5m kultywatorem Pöttinger Syknro na glebie klasy 2 i głębokości 25cm ciągnik bez problemu utrzymuje 10km/h

300+flash.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Partyzant85
      Witam. Jak w tytule - obciążniki tylne do ciężkiej serii. Komplet - 2 gwiazdy mocujące + 10 talerzy. Cena 1200 zł - do negocjacji. Odbiór najlepiej osobisty - woj Lubeskie - Lubartów. Kontakt przez PW.
    • Przez darek6341
      Witam Może ktoś podpowie co to jest za zbiorniczek po prawej stronie kabiny z żółtą nakrętką
    • Przez Farmer2017
      Witam.
      Składam wniosek na prow. Planuje kupno ciagnika 140 - 160 km. Ciagnik bedzie typowo do cieżkich prac oraz transportu. Podpowiedzcie jaki wybrać. Który jakie ma wady i zalety oraz o jakich usterkach słyszeliście.
    • Przez szymonidas9
      Witam, dzisiaj chciałem odpalić ciągnik i zoonk... rozrusznik kręci ale nie może wejśc na obroty więc to nie wina akumulatora..
      Podłączyliśmy  ciągnik do nagrzewania tego ich systemowego ale to podobno nic nie daje, bo ogrzewa tylko płyn chłodzący  tak mi powiedział serwisant.
      Stwierdziliśmy, że może to wina zamarzniętego paliwa, więc dmuchaliśmy nagrzewnicą na silnik i filtry i w końcu odpalił, pochodził z 5 min i zgasł po czym wyświetla sie kontrolka błędu i informacja zbyt małego ciśnienia paliwa. Wiec ponownie nagrzewaliśmy i ta sama sytuacja x2
      Pytanie moje brzmi, co robić ?
      co jest przyczyną? Zatkane filtry paliwowe- jeśli tak to jak je wykręcić ?
    • Przez misiekadam
      Massey Ferguson Seria 6200 Autotronic 3 Kalibracja Power Shuttle Notatka: Kalibracja przekładni Power Shuttle jest konieczna gdy poniższe elementy robocze lub sterujące zostały wymienione: - elektrozawór Power Shuttle lub jego przyłącza - hydrauliczne elementy zaworu sterującego - mechanizm Power Shuttle - moduł Autotronic 3 Początkowe operacje: Notatka: By było możliwe wejście w tryb kalibracji, olej w przekładni musi mieć: -35˚C / 45˚C: Taką temperaturę musi odczytać czujnik temperatury umieszczony w skrzyni biegów. Odczytać za pomocą oprogramowania Wintest lub przez wyświetlanie odpowiednich kontrolek na desce rozdzielczej. Aby odczytać temperaturę z deski rozdzielczej należy obserwować kontrolki A,B,C ,D służące normalnie do wskazywania zakresu w przekładni Dynashift lub Speedshift. Aby wejść w tryb odczytu temperatury: - uruchomić silnik - ustawić dźwignie Power Shuttle w położeniu neutrealnym - jednocześnie przesunąć dźwignię zmiany biegów (tak jak przełącza się z zająca na żółwia) oraz wcisnąć przycisk blokady dyferencjałów - kontrolki A,B,C,D przejdą w tryb wskazywania temperatury w przekładni. Wyjście z trybu odczytu temperatury jest możliwe tylko przez całkowite wyłączenie silnika na tak długi czas by ciśnienie w linii 17bar spadło całkowicie lub przez przejście do procedury kalibracyjnej. Notatka: Wejście w tryb odczytu temperatury na desce rozdzielczej nie uniemożliwia jazdy ciągnikiem oraz używania przekładni Dynashift/ Speedshift, jednak w tym trybie kontrolki A,B,C,D służą tylko do odczytu temperatury oleju w przekładni i nie wskazują aktualnie wybranego zakresu. - 45˚/55˚C: pomiar przeprowadza się termometrem w otworze pomiarowym umieszczonym w tylnej osi. Legenda: Kontrolka nie świeci Kontrolka świeci Kontrolka pulsuje
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.