Digifant

Farmtrac 675 DT - czy warto dodawać jakiś olej do paliwa aby przedłużyć żywotność pompy wtryskowej ?

Polecane posty

Digifant    800

Z tego co słyszałem i czytałem na forum Farmtrac 675 DT ma pompę wtryskową wrażliwą na słabej jakości paliwo. Czy stosując paliwo z markowej stacji typu Orlen lub Lukoil warto dodawać jakiś olej poprawiający smarowanie pompy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

Jak chcesz możesz dodawać, dodatki są różne od zwykłego mikosu po specjalne oleje dedytkowane do diesli, smaruszej pompę to ten olej zapieka wtryskiwacze, stosujesz dodatki przeczyszczające wtryski, czy paliwa typu premium o wieksze zawartości dodatków czyszczących masz suchce paliwo i mniej zdrowe dla pompy, po około 2-3 tyś mtg i tak przydało by się przeczyścić, lub chociaż sprawdzić wtrsykiwacze, z dodatków które sam stosowałem to był black arrow dodatek antyżelujący stosowałem cały rok, pompiarze śmieją się że dawka 1:1000 nie ma żadnego znaczenia ale osobiście miałem wrażenie że przynajmniej spaliny jakby mniej śmierdzące były ale to stosowałem w 1,9tdi w osobówce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

mixol może być. ja w audi do VP czasami dodaje 200ml.na 60 l. ropy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1934

Mozil powoduje "zakoksowanie" końcówek. Zamiast szukać dodatków zróbcie porządek w magazynach i zacznijcie kupować paliwo w zapasach maks. 3 miesięcznych.
sory miało być Mixol...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

heh daj se spokój z szukaniem problemów. Masz jeden z prymitywniejszych w dzisiejszych czasach układów wtryskowych a spuszczasz się nad tym jakby to był najnowszy common rail w traktorze za 1mln PLN gdzie faktycznie ma znaczenie co i gdzie do baku wlejesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dachu127    80

lukbold ale Perkins ma wrażliwe pompy rotacyjne. serwis Perkinsa zaleca z tego co pamiętam 100ml oleju 2T na 100l paliwa co 3 tankowanie. ponoć że względu na dużą zawartość siarki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7886

jak nie chcesz zapiekac końcówek to kup Ken flo diesel conditionier 50 zł na 3 tys litrów on, ja to dolewam do masseya i tdi czasem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

lukbold ale Perkins ma wrażliwe pompy rotacyjne. serwis Perkinsa zaleca z tego co pamiętam 100ml oleju 2T na 100l paliwa co 3 tankowanie. ponoć że względu na dużą zawartość siarki.

tak, tak wiem... mam od 30 lat, znajomi mają nowsze modele tych przeklętych pomp i co z w związku z tym? W porównaniu do CR to ta pompa rotacyjna przetrawi każde paliwo i nic jej nie będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1934

dużą zawartość siarki? Problemem jest jej niski poziom. Stare cav y wytrzymują to i nowe pociągną (są różne bebechy w tych pompach i to jest pewne zagadnienie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirekfarma    2

Napisze tak ,jak miałem awarie pompy po gwarancji tylko szczęśliwie nie zatarła się tylko usterka mechaniczna to leję ok 1  litr mixolu na beczkę profilaktycznie ,1 litr na 200 l nie zaszkodzi wtryskom a może przedłuży żywot pompy ,koszt żaden praktycznie a lepiej spisz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1934

litr oleju półsyntetycznego bezdymnego to 30 - 35 zł i w ilości 1: 50 w silniku 2T jest w stanie oddzielić się w skrzynce korbowej od benzyny i zgromadzić się w takiej ilości aby przy maksymalnym wydatku gaźnika powetować straty i podtrzymać smarowanie. Zmieszany z ON w ilości 1:200 nie zmieni w istotny sposób właściwości tego paliwa. Mixol natomiast to olejowy śmieć z dodatkiem ułatwiającym rozpuszczanie w benzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

Pompa wtryskowa ile ma nachodzić tyle mtg nachodzi jak się skończy zapłacisz kilka tyś i będziesz śmigał następne 3 czy 5 tyś mtg, moim zdaniem jak trafisz na kiepskie paliwo że widzisz po ciągniku że tępo na obr wchodzi i coś nie tak to się nie zastanawiaj tylko lej ten mixol, dobra sprawa to też te wszystkie dodsatki czyszczące wtryskiwacze, tylko najpierw zadaj sobie pytanie dlaczego ta pompa siada, a no dlatego że zapiekjaą się wtrsykiwacze pompa chodzi ciężej i się sypie, także przede wszystkim wtrsyki dobre oryginalne filtry wymiana tak jak zakłada producent a nawet częściej także przede wszystkim zadbaj o filtry, czyste beczki na paliwo, w swpoim df o 3,5 tyś miałem robione czyszczenie wtsrykiwaczy były już dobrze zasyfione, a od kiedy mam ciągnik to jest 9 lat, lałem różne  dodatki mixole środki na czyszczenie wtrysków itp. także moim zdaniem jak masz kupić jakieś dodatki odkładaj pieniądze na dobrego mechaniora co Ci po 1-2 tys mtg sprawdzi wtryski ustawi ciśnienie, ustawi zawory i ciągnik następne 1-2 tyś będzie śmigał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

litr oleju półsyntetycznego bezdymnego to 30 - 35 zł i w ilości 1: 50 w silniku 2T jest w stanie oddzielić się w skrzynce korbowej od benzyny i zgromadzić się w takiej ilości aby przy maksymalnym wydatku gaźnika powetować straty i podtrzymać smarowanie. Zmieszany z ON w ilości 1:200 nie zmieni w istotny sposób właściwości tego paliwa. Mixol natomiast to olejowy śmieć z dodatkiem ułatwiającym rozpuszczanie w benzynie.

 

W testach smarowności miksol s wyszedł bardzo dobrze, zostawia jednak sporo popiołu, więc w przypadku posiadania DPF nie jest najlepszym wyborem, jeśli jednak nie ma DPF śmiało można lać. Co do "półsyntetyków" trzeba zobaczyć jaki jest punkt zapłonu, najlepiej jak olej ma ten parametr jak najbardziej zbliżony do ON. Ja co jakiś czas wypalam w samochodzie 2.0 TDI CR kilka zbiorników ON + olej 2T LM 1052 w proporcjach 1:200 widać na kompie, że taka zupa bardzo fajnie poprawia parametry wtryskiwaczy dodatkowo interwały wypalania DPF się znacząco wydłużyły.

Edytowano przez samtech84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek23    12

Olej 2T należy dodawać zwłaszcza do silników CR jeśli olej napędowy jest czysty bez bio. Mi zatarła się pompa wysokiego ciśnienia w samochodzie od ON 0% bio. Leję olej 2T ponad rok i DPF się nie zatkał. To nie złej jakości paliwa zacierają układ, ale czyste paliwa bez siarki np. Verwa. Siarka ma właściwości smarujące tak jak dodatek bio a przy tym szereg wad.


_____________________________________________


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Warto dodawać a nawet trzeba, Tyczy sie to systemów CR. Co do oleju to nie żaden mixol tylko wyłącznie oleje półsyntetycznie,dlatego że spala on się całkowicie,nie zostawiając dymu ani osadu, Co prawda nie leje do ciagnika lecz auta z systemem CR i od 2 lat nic złego sie nie dzieje, jedynie silniku o wiele ciszej chodzi i jest bardziej elastyczny, do tego o wiele porawiły sie korekty,

 

Z polecanych to LM 1052, lecz cena wysoka, 

Orlen 2T semisynthetic, używam go od 2 lat, jak dla mnie najlepszy jeśli chodzi o cene i jakość, dostępny na stacjach Orlen w kwocie 16.90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaczor4011    4

Zaden miksol, on byl dobry do syren, wsk i innych trabantow.... Tylko dobry syntetyk przeznaczony do nowoczesnych silnikow 2T. I roznice naprawde czuc. W silnikach vw na pompowtryskach potrafi znaczaco obnizyc BIP-y i widac to na komputerze diagnostycznym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1934

czytałem i nie zgadza mi się tylko poco do paliwa z hfrr 238 dodawać olej...
Skoro jednak Wam czegoś brakuje może lepiej dodać RME?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomek926
      Witam mam problem z ciągnikiem Farmtrac 70 4WD drastycznie spadła w nim moc. W zeszłym roku na jesień pracował normalnie a od wiosny brakuje mu mocy ciągnik ma 2100 mth. Ciężko wkręca się na obroty nie mówiąc już o orce. Starą c-360 lepiej idzie. Proszę o pomoc bo za nie długo żniwa a ciągnik ledwo jedzie. Ciągnik dyma nie puści filtry paliwa wymienione.
    • Przez Pozdro
      Zaczął dymic na biało bardzo dużo dymu i wszedł na obroty nie dało się go zgasić co może byc przyczyną takiego czegoś
    • Przez Przemek90
      Witam 
      W moim Farmtracu skończyły się hamulce , gdy wciskam pedał słychać "zgrzyt ". czy ktoś wymieniał hamulce ? Może ktoś podpowie jakieś wskazówki . 
      Pozdrawiam 
    • Przez Fester
      Witam, jaki ciągnik wybrać? FarmTrac 690 DT czy Ursus C-385? Dużą role gra cena. 
      Pieniadze z premi dla młodych rolników. Czy ktoś ma informacje o tych ciągnikach? Jak się sprawują, czym różnią ? 
      Dzięki za podpowiedzi. 
      Łukasz. 
    • Przez Nowiciusz25
      Witam .morze sie ktoś orientuje ile morze kosztować naprawa pompy wtryskowej do renault 851.4 s turbo  
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj