Skocz do zawartości
nradek96

Zetor 16145 nie włącza się pompa hydrauliczna

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
nradek96    0

Witam, posiadam zetora 16145. Przy podnoszeniu big bag'a coś jakby strzeliło, zatrząsł się wąż idący od pompy do tura i pompa przestała działać. Odkręciłem przewód wychodzący z niej i ciągnik chodził na wolnych obrotach aż podało olej ale działało może z 2 minuty i to samo. Dolałem oleju, na miarce jest prawidłowo i po odkręceniu przewodu pompa znów podała olej, zakręciłem i wszystko działało do momentu aż dodałem trochę gazu. Wtedy się wyłączyła i już nie działa mimo że włączam ją tą dźwignią pod kabiną (nie mam klapki ale da się ją załączyć bez niej). Ktoś miał podobny przypadek i jest w stanie pomóc? Pompa nie miała problemów z wydajnością, jedynie 2 lata temu wydarzyło się to samo, tyle że wtedy się dowiedziałem o tym że mogła się wyłączyć i to pomogło, a teraz już niestety nie. Czekam na porady i pozdrawiam. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Musisz mieć coś uszkodzone z napędem pompy, być może ścięło wpust na wałku zewnętrznym albo frez na wewnętrznym. Tam musisz szukać przyczyny o ile masz pewność, że z pompą jest wszystko w porządku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nradek96    0
Napisano (edytowany)

Już naprawione, na wałku zewnętrznym jest wpust (klin) który się widocznie pokruszył i tak zakończył swój żywot. Koszt niewielki ale trzeba było rozpołowić ciągnik żeby to naprawić. Problem jest teraz z rurką która transportuje olej pomiędzy filtrem, a pompą, bo albo podczas jej dokręcania albo przy opuszczaniu kabiny zrobiła się na niej dziurka wielkości czubka igły i wyrzuca olej. Żeby wymienić trzeba jeszcze raz wyjmować zarówno pompę hydrauliczną jak i wspomagającą. Mam jednak jeszcze jedno pytanie. Rurka o której mowa (numer katalogowy żeby było łatwiej zlokalizować - 89.407.020) przechodzi przez dziurę w korpusie skrzyni pośredniej, a razem z nią jakaś cieniutka rurka która dochodzi pod podłogę i jest przykręcana śrubą przelotową, która była zaślepiona silikonem i przypomniałem sobie o niej dopiero po złożeniu ciągnika. Wie ktoś dokąd ona prowadzi, bo ciekawi mnie dlaczego poprzedni właściciel to zaślepił :)

 

P.S. Ewentualnie jeśli ktoś dysponuje jakimś rysunkiem który opisuje te przewody zakręcane pod podłogą do skrzyni. Wiem że są tam przewody od chłodnicy oleju, od boku druga rurka do filtra i właśnie między innymi ta która była zaślepiona. 

Pozdrawiam.

Edytowano przez nradek96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×