Skocz do zawartości

Polecane posty

Crotaur    0

Witam wszystkich serdecznie.

Mam problem z hederem w kokmbajnie claas Senator, na bębnie wciągającym zboże do gardzieli, są druty, które przepychają. Jest ich po 4 i u mnie się obluzowały, poedejrzewamy, że się oberwały, albo coś w tym stylu, i tutaj moje pytanie :
Jak się dostać do tych drutów, czy należy wyjąć cały ten wał zgarniający zboże -czy to możliwe? -czy jakoś inaczej? 

Czy można to jakoś wzmocnić lub wymienić (te druty) ?  

Te "druty" to swego rodzaju palce przepychające zboże. 

Czy miał ktoś podobny kłopot? Ja w kwestii kombajnów jestem laikiem, i bardzo ucieszyłaby mnie forma rady z poinstruowaniem, co i jak?

Pozdrawiam.

kamil16251290    324
Napisano (edytowany)

Po prawej stronie hederu masz taki dekiel, po środku jest chyba nakrętka M20 i na brzegach na nakrętki M10. Odkręć to i zdejmij. Ukażą Ci się te rurki od palców nagarniacza. Od razu sprawdź też stan rolek co chodzą po bieżni, wymień je jeśli są uszkodzone. Jak zajrzysz w bęben zobaczysz takie gumy które naciągają rurki w odpowiednią pozycję. Mogą być zerwane lub skruszałe, wymień je za wczasu. Rurki palców umocowane są na takich plastikowych obejmach tworzących tulejkę, mają śruby M8 chyba 50 lub 55mm długości. Nakrętki znajdziesz po zewnątrz ślimaka więc jak je odkręcisz to rurka spadnie i wyjmiesz ją. Później jak już naprawisz to ustaw ślimak do dołu otworami danej rurki którą chcesz przykręcić. Tak łatwiej jest ucelować w otwory. Jak będziesz zakładał dekiel to weź sobie kogoś do pomocy, na ramiona tych rurek co są rolki które chodzą po tej bieżni w deklu pozakładaj sznurki . Wtedy zakładając dekiel sznurkami naciągniesz sobie te rurki bo one prężą od tych
gumek i nastawisz sobie te rolki aby wpadły w bieżnie. Myślę że dosyć dokładnie opisałem Ci co masz zrobić i dasz sobie radę, to ogółem jest bardzo proste w budowie :)

Edytowano przez kamil16251290

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto